Odgrzybianie - jest sens?

Data: 2012-05-08 17:32:10
Autor: Mumin
Odgrzybianie - jest sens?
Umówiłem się na piątek na uzupełnienie czynnika w klimatyzacji i facet zaproponował też odgrzybianie bo nie wiadomo czy było kiedykolwiek robione (auto kończy 4 lata). Jest sens za to dopłacać jeśli w samochodzie żadne nieprzyjemne zapachy się nie wydobywają, nic nie drażni gardła czy nosa?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-05-08 11:06:31
Autor: Matt
Odgrzybianie - jest sens?
On 8 Maj, 17:32, Mumin <mooominU...@TOpoczta.onet.pl> wrote:
Jest sens za to dop³acaæ je¶li w
samochodzie ¿adne nieprzyjemne zapachy siê nie wydobywaj±, nic nie
dra¿ni gard³a czy nosa?

Je¶li ju¿ czujesz zapachy z klimatyzacji, to na odgrzybianie jest parê
miesiêcy za pó¼no.

--
Regards
Matt

Data: 2012-05-08 17:58:07
Autor: anacron
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-08 17:32, Mumin pisze:
[...]

Czyszczenie klimatyzacji zawsze powinno się na wiosnę robić, czuć nic
nie będziesz do póki nagle zapalenia wirusowego krtani np. nie dostaniesz.

Data: 2012-05-08 17:53:17
Autor: to
Odgrzybianie - jest sens?
begin anacron
Czyszczenie klimatyzacji zawsze powinno się na wiosnę robić, czuć nic
nie będziesz do póki nagle zapalenia wirusowego krtani np. nie
dostaniesz.

Ty chyba nie czyściłeś i dostałeś zapalenia mózgu. :>

Data: 2012-05-08 18:11:32
Autor: Mumin
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-08 17:58, anacron pisze:

Czyszczenie klimatyzacji zawsze powinno się na wiosnę robić, czuć nic
nie będziesz do póki nagle zapalenia wirusowego krtani np. nie dostaniesz.

Ok, przekonałeś mnie.:) A czy konieczna jest wymiana filtra kabinowego? Wymieniany był we wrześniu, a autem zrobiłem tylko jakieś 3000km.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-05-08 17:54:41
Autor: to
Odgrzybianie - jest sens?
begin Mumin
Ok, przekonałeś mnie.:) A czy konieczna jest wymiana filtra kabinowego?
Wymieniany był we wrześniu, a autem zrobiłem tylko jakieś 3000km.

Koniecznie, oprócz tego musisz też wymienić sprężarkę i skraplacz bo z nich nie da się usunąć grzybów. Jeśli okaże się, że zalęgły się tam grzyby halucynogenne, to może się okazać, że po paru godzinach jazdy będziesz na haju, co jak wiadomo, jest przestępstwem. Chcesz być przestępcą? Chyba nie. Więc sprawa jasna.

Data: 2012-05-09 08:42:43
Autor: Myjk
Odgrzybianie - jest sens?
Tue, 08 May 2012 17:58:07 +0200, anacron
Czyszczenie klimatyzacji zawsze powinno się na wiosnę robić,

To się w zasadzie zgadza, aczkolwiek większe prawdopodobieństwo
"zagrzybienia" jest w lato i na jesieni, a więc w zasadzie lepiej zrobić
jak już się zrobi zimno i sucho. Najlepiej to dwa razy w roku przedmuchać
jeśli się chce dbać o... krtań.

czuć nic nie będziesz do póki nagle zapalenia wirusowego krtani np. nie dostaniesz.

Potem nic innego, jak tylko umrzyj. Co to za s-f?

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-05-08 20:59:51
Autor: venioo@interia.pl
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-08 17:32, Mumin pisze:
Umówi³em siê na pi±tek na uzupe³nienie czynnika w klimatyzacji i facet
zaproponowa³ te¿ odgrzybianie bo nie wiadomo czy by³o kiedykolwiek
robione (auto koñczy 4 lata). Jest sens za to dop³acaæ je¶li w
samochodzie ¿adne nieprzyjemne zapachy siê nie wydobywaj±, nic nie
dra¿ni gard³a czy nosa?

Jak nie chcesz, zeby Cie oczy piekly to doplac. Majatek to nie jest, a zawsze przyjemniej sie podrozuje.

BTW. Wymieniles filtr bez czyszczenia klimy??? Troche bez sensu.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-08 21:04:28
Autor: Cavallino
Odgrzybianie - jest sens?

U¿ytkownik <venioo@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4fa96d27$1@news.home.net.pl...
[...]

Bo poniewa¿?

Data: 2012-05-09 19:26:35
Autor: venioo@interia.pl
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-08 21:04, Cavallino pisze:

Jak nie chcesz, zeby Cie oczy piekly to doplac. Majatek to nie jest, a
zawsze przyjemniej sie podrozuje.

BTW. Wymieniles filtr bez czyszczenia klimy??? Troche bez sensu.

Bo poniewa¿?

Gdy¿ je¿eli w uk³adzie obiegu powietrza ju¿ by³ grzyb i jego zarodniki, to chwila moment i przy naszym klimacie nowy filtr bedzie smierdzial bo w nowym filtrze szybciutko urosnie nowa plesn - ot taki drobiazg.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-09 22:52:19
Autor: Cavallino
Odgrzybianie - jest sens?

U¿ytkownik <venioo@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4faaa8cc$1@news.home.net.pl...
[...]

A je¶li nie by³o?

Data: 2012-05-09 23:38:49
Autor: venioo@interia.pl
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-09 22:52, Cavallino pisze:

[...]

wiêc zak³adam, ¿e by³ (byæ mo¿e b³êdnie), bo w ci±gu 4 lat to ³adny grzybek wyrasta

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-10 13:24:32
Autor: Cavallino
Odgrzybianie - jest sens?

U¿ytkownik <venioo@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4faae3e9$1@news.home.net.pl...
[...]

Moje ma 5 i jako¶ o grzybkach nic nie wiem.
Ozonowane by³o 2 lata temu, tak na wszelki wypadek.

Data: 2012-05-10 22:46:16
Autor: venioo@interia.pl
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-10 13:24, Cavallino pisze:
Moje ma 5 i jako¶ o grzybkach nic nie wiem.

Co nie znaczy, ze nie ma :D

Ozonowane by³o 2 lata temu, tak na wszelki wypadek.

No to dlatego moze nie byc.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-08 21:05:52
Autor: Mumin
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-08 20:59, venioo@interia.pl pisze:

Jak nie chcesz, zeby Cie oczy piekly to doplac. Majatek to nie jest, a
zawsze przyjemniej sie podrozuje.

BTW. Wymieniles filtr bez czyszczenia klimy??? Troche bez sensu.

Tak, filtr by³ mocno brudny i powodowa³ parowanie szyb, a potrzebny jest przecie¿ nie tylko do klimatyzacji.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-05-09 08:43:47
Autor: Myjk
Odgrzybianie - jest sens?
Tue, 08 May 2012 20:59:51 +0200, venioo@interia.pl
BTW. Wymieniles filtr bez czyszczenia klimy??? Troche bez sensu.

Gdyż dlaczego?

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-05-10 08:07:50
Autor: Myjk
Odgrzybianie - jest sens?
Wed, 09 May 2012 19:26:21 +0200, venioo@interia.pl
Gdyż jeżeli w układzie obiegu powietrza już był grzyb i jego zarodniki, to chwila moment i przy naszym klimacie nowy filtr bedzie smierdzial bo w nowym filtrze szybciutko urosnie nowa plesn - ot taki drobiazg.

To tylko pod warunkiem, że włączy się obieg zamknięty. Taki drobiazg. :P

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Data: 2012-05-09 08:31:05
Autor: ktotamjest
Odgrzybianie - jest sens?

odgrzybianie powinno siê robiæ co najmniej co roku na pocz±tku wiosny (pianki i inne preparaty chemicznie np: http://www.enyrun.pl/produkty/zmywanie/cl-820-3/ ), po odgrzybianiu chemicznym dobrze jest te¿ zrobiæ ozonowanie, które zabije resztê mikrobów (pianki usuwaj± g³ównie wiêksze zabrudzenia fizyczne) i wtedy powinien byæ spokój ;0 no i zdrowie ;)
--
Wiadomo¶æ wys³ana za po¶rednictwem http://manager.money.pl/

Data: 2012-05-09 10:32:33
Autor: Marcin N
Odgrzybianie - jest sens?
[...]

Z mojego doświadczenia - żaden sposób odgrzybiania nigdy nic nie dał.
Owszem, na kilka tygodni zapach się zmienił, jeśli użyłem środka mocno aromatycznego, ale nigdy nie usunęło to "zapachu wilgotnej szmaty", który pojawia się na kilkanaście sekund przy włączaniu klimy.

Stosowałem pianki do kanałów, rozpylacze kabinowe i ozonowanie.
Wszystko to wywalanie kasy w błoto. Najskuteczniejsze wydaje się zastosowanie pianki od dołu przez rurkę skraplacza, ale i tak szału nie ma.

Data: 2012-05-09 18:05:01
Autor: Dysiek
Odgrzybianie - jest sens?
Stosowa³em pianki do kana³ów, rozpylacze kabinowe i ozonowanie.
Wszystko to wywalanie kasy w b³oto. Najskuteczniejsze wydaje siê zastosowanie pianki od do³u przez rurkê skraplacza, ale i tak sza³u nie ma.

Zgadzam sie. Aczkolwiek dla lepszego samopoczucia psychicznego odgrzybiam raz na rok i wymieniam filtr kabinowy.

Dysiek

Data: 2012-05-09 20:03:00
Autor: Marcin Kiciński
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-09 18:05, Dysiek pisze:

Zgadzam sie. Aczkolwiek dla lepszego samopoczucia psychicznego odgrzybiam
raz na rok i wymieniam filtr kabinowy.

Moje auto ma 4 lata. Filtr wymieniam raz na rok, ale dezynfekcji klimy nie robiłem nigdy. Efektów niepożądanych na razie brak: nie śmierdzi ( poza krótką chwilą po włączeniu i wyłączeniu klimy - tzw. mokra szmata ;) - od nowości) i nie chorujemy (a jestem alergikiem).

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2012-05-09 13:23:44
Autor: kkk
Odgrzybianie - jest sens?
On 9 Maj, 20:03, Marcin Kiciñski <m.kicin...@op.pl> wrote:

 ale dezynfekcji klimy
nie robi³em nigdy.

Chwalipiêta.

nie ¶mierdzi (
poza krótk± chwil± po w³±czeniu i wy³±czeniu klimy - tzw. mokra szmata
;) - od nowo¶ci) i nie chorujemy (a jestem alergikiem).

Jak "capi" tylko chwilê to siê nie liczy - co innego gdyby¶
ka¿dorazowo po wyj¶ciu z auta musia³ siê k±paæ celem zmycia zapachu
"mokrej szmaty". :)

Data: 2012-05-09 22:00:20
Autor: Dysiek
Odgrzybianie - jest sens?
Moje auto ma 4 lata. Filtr wymieniam raz na rok, ale dezynfekcji klimy nie robi³em nigdy. Efektów niepo¿±danych na razie brak: nie ¶mierdzi ( poza krótk± chwil± po w³±czeniu i wy³±czeniu klimy - tzw. mokra szmata ;) - od nowo¶ci) i nie chorujemy (a jestem alergikiem).

No u mnie tez mokra szmata daje chwile po wlaczeniu i wylaczeniu. Ale odgrzybiam regularnie - jak wspomnialem dla lepszego samopoczucia psychicznego bo nie za bardzo wierze w skutecznosc.

Dysiek

Data: 2012-05-09 22:25:25
Autor: Mumin
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-09 22:00, Dysiek pisze:

No u mnie tez mokra szmata daje chwile po wlaczeniu i wylaczeniu.

To i u mnie ten efekt jest i był w każdym samochodzie z klimą w ciągu ostatnich 7 lat. Może to normalne?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-05-09 22:37:33
Autor: Marcin N
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-09 22:25, Mumin pisze:
W dniu 2012-05-09 22:00, Dysiek pisze:

No u mnie tez mokra szmata daje chwile po wlaczeniu i wylaczeniu.

To i u mnie ten efekt jest i był w każdym samochodzie z klimą w ciągu
ostatnich 7 lat. Może to normalne?

A może po prostu warsztaty wrzucają mokrą szmatę w nawiew, żeby klienci przyjeżdżali odgrzybiać?

Data: 2012-05-09 23:42:29
Autor: venioo@interia.pl
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-09 22:25, Mumin pisze:
W dniu 2012-05-09 22:00, Dysiek pisze:

No u mnie tez mokra szmata daje chwile po wlaczeniu i wylaczeniu.

To i u mnie ten efekt jest i by³ w ka¿dym samochodzie z klim± w ci±gu
ostatnich 7 lat. Mo¿e to normalne?

Raczej nie, w 15-letnim samochodzie ktory mialem (Mondeo MkI '93) po dokladnym odgrzybieniu nigdy nie bylo w/w objawow. Czy przy wlaczeniu, czy tez przy wylaczaniu.
Jak kupilem auto, to smierdzialo jak starymi skarpetami, bo poprzedni wlasciciel przez 3 lata nic nie robil. Filtr byl koloru sino-szarego.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-10 09:35:30
Autor: Myjk
Odgrzybianie - jest sens?
Wed, 09 May 2012 22:25:25 +0200, Mumin
To i u mnie ten efekt jest i był w każdym samochodzie z klimą w ciągu ostatnich 7 lat. Może to normalne?

To kwestia konstrukcji mieszalnika, ale także zadbania i prawidłowego
korzystania z systemu. W moim poprzednim aucie, Skodzie Fabii, taki efekt
występował praktycznie od wyjazdu z salonu (po miesiacu, może dwóch). Teraz
jeżdżę M6 (też od nowości) i po 4 latach takiego efektu nie ma. Główna
różnica polega na tym, że w Skodzie klima była ręczna, a w M6 jest
automatyczna (ale też kompresor tylko on/off bez płynnej regulacji pracy),
i w zasadzie pracuje cały czas w każdej porze roku (tryb ECO, w bardzo
wyjątkowych sytuacjach w trybie pełnym), przy czym sprężarka niezależnie od
temperatury zewnętrznej i wewnętrznej załącza się na tyle często, aby
parownik nie utracił zdolności osuszania (na parowniku jest czujnik
temperatury). I to jest w zasadzie podstawowy klucz do sukcesu.

Ale nauczony doświadczeniem zmieniłem też sposób wykorzystywania
klimatyzacji. Zawsze ustawiam temperaturę w kabinie na równaniu
<temperatura zewnętrzna> minus max 6 stopni i w zasadzie rzadko kiedy
ściągam temperaturę poniżej 21 stopni dla kabiny (najczęściej mam ustawione
22). Nawet jeśli na zewnątrz jest 35. Ma to ogromne znaczenie nie tylko dla
zdrowia (szybkiej zmiany temperatury otoczenia przy wysiadaniu), ale także
czystości wentylacji.

Najgorszego błędu użytkowników upatruję w bardzo mocnym chłodzeniu w gorące
dni w połączeniu z kompresorem on/off (bez płynnej regulacji poziomu pracy,
zwłąszcza jeśli obsługuje go ręcznie człowiek i dopuszcza do nadmiernego
ocieplenia parownika -- czyli zbyt długo nie pracuje kompresor). Otóż
lodowate kanały wentylacyjne + gorące i wilgotne powietrze z zewnątrz =
kondensacja pary. Rezultat, spływanie wody w "dziwne" zakamarki gdzie
później dochodzi do gnicia. Rezultat, pośmiarduje przy włączaniu i
wyłączaniu klimy. W jednym modelu bardziej, w drugim mniej, w zależności od
konstrukcji kanałów, mieszalnika (w tym sterownika kierunku nawiewów),
położenia parownika, etc. Ta sama przyczyna (kondensacja, czyli wilgoć w
kanałach) może prowadzić do szybszego zagrzybiania systemu.

Jeśli więc bardziej chce się zadbać o instalację (i swoje zdrowie), należy
traktować system delikatniej -- unikać mocnego chłodzenia nagrzanego auta,
tylko robić to stopniowo. Nie puszczać na zimne kanały ciepłego co za tym
idzie wilgotnego powietrza z zewnÄ…trz bez przepuszczania przez parownik z
działającym kompresorem (czyli brak osuszania).

Dla zobrazowania OCB, przykład. Temperatrura zewnętrzna -- 32 stopnie.
Temperatura w kabinie auta stojącego na słońcu -- 45-50 stopni (a może
więcej?). Większość wsiada, załącza obieg wewnętrzny, pokrętło temperatury
na dostępne minimum, AC on (często jeszcze obieg zamknięty, sic!), ogień!
Chwila moment, przyjemny chłodek leci, po 5 minutach mamy w kabinie te 22
stopnie. Przy czym temperatura w kanałach za parownikiem to, przy sprawnej
klimie, 6-8 stopni. Ale co to? Coś chłodno się chyba zrobiło -- zbyt
chłodno. Większość w tym momencie wyłącza klimę (zwłaszcza manualną) aby
podnieść temperaturę. Chwila moment, parownik zostaje ogrzany i przestaje
osuszać (sic!). Na lodowate kanały wpada ciepłe i wilgotne powietrze. W
rezultacie robi się powódź. Identycznie robią także głupie systemy
automatyczne (nastawione na jak najszybsze dostarczenie komfortu i
zadowolenia użytkownika). Dlatego im też trzeba pomóc. Wyłączyć ręcznie
klimę, albo podkręcić temperaturę do 28 stopni (jeśli automat),
przewentylować auto (otowrzyć okna i przejechać kawałek) i sukcesywnie
zjeżdżać do (w moim przypadku) 26 stopni. Uniknie się wtedy skrajnego
ochłodzenia kanałów i w rezultacie kondensacji wody. Oczywiście, traci na
tym komfort, ale jak to zwykle bywa: albo rybka albo pipka.

Teraz jeśli coś u mnie śmierdzi, to jedynie skrajnie brudny filtr.
KlimatyzacjÄ™ raz do roku przedmuchujÄ™ z pomocÄ… preparatu FORTE do klimy (w
automatycznym atomizerze) i to tyle z konserwacji.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Data: 2012-05-10 14:33:25
Autor: Dysiek
Odgrzybianie - jest sens?
To i u mnie ten efekt jest i by³ w ka¿dym samochodzie z klim± w ci±gu ostatnich 7 lat. Mo¿e to normalne?

Wydaje mi sie, ze zalezy to od konstrukcji ukladu - np. w Hondach (mam 2 sztuke) zawsze czuc mokra szmate a w Nissanie nie, choc warunki uzytkwoania i serwisowania praktycznie identyczne.

Dysiek

Data: 2012-05-11 19:31:37
Autor: Mumin
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-10 14:33, Dysiek pisze:
To i u mnie ten efekt jest i by� w ka�dym samochodzie z klim� w ci�gu
[...]

Byłem na odgrzybianiu. Panowie mieszają obie metody - pryskają piankę, a potem ozonują. Owszem, przy wyjeżdżaniu od nich czuć było tylko zapach pianki, ale po wyłączeniu klimy pod garażem tzw. "mokra szmata" się pojawiła. :) Filtr też wymieniony na nowy. Wnoszę z tego, że tak jest i już i nie jest to wina żadnego zagrzybienia. Tak jak pisałem, moje poprzednie 2 auta dawały takie same objawy.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-05-11 22:22:49
Autor: Michał Baszyński
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-11 19:31, Mumin pisze:

Byłem na odgrzybianiu. Panowie mieszają obie metody - pryskają piankę, a
potem ozonujÄ….

zaozonuj porządnie "na sucho", z wyłączoną klimą, tylko włączony obieg wewnętrzny

--
Pozr.
Michał

Data: 2012-05-11 23:52:28
Autor: venioo@interia.pl
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-11 19:31, Mumin pisze:

By³em na odgrzybianiu. Panowie mieszaj± obie metody - pryskaj± piankê, a
potem ozonuj±. Owszem, przy wyje¿d¿aniu od nich czuæ by³o tylko zapach
pianki, ale po wy³±czeniu klimy pod gara¿em tzw. "mokra szmata" siê
pojawi³a. :) Filtr te¿ wymieniony na nowy. Wnoszê z tego, ¿e tak jest i
ju¿ i nie jest to wina ¿adnego zagrzybienia. Tak jak pisa³em, moje
poprzednie 2 auta dawa³y takie same objawy.

NO TO CUD!!! SWIEZE POWIETRZE PACHNIE GRZYBAMI!!!

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-12 12:25:08
Autor: Mumin
Odgrzybianie - jest sens?
W dniu 2012-05-11 23:52, venioo@interia.pl pisze:
SWIEZE POWIETRZE PACHNIE GRZYBAMI!!!

A czy zapach wilgoci musi oznaczaæ grzyby?! To nie jest ¿aden nieprzyjemny zapach, ot tyle, ¿e czuje siê wilgoæ przez chwilê. Okre¶lenie "mokra szmata" przyj±³em za innymi, ale u mnie oznacza to tylko tyle co wy¿ej napisa³em.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2012-05-09 19:03:15
Autor: Dykus
Odgrzybianie - jest sens?
Witam,

W dniu 2012-05-09 10:32, Marcin N pisze:

Z mojego doświadczenia - żaden sposób odgrzybiania nigdy nic nie dał.
(...)
Stosowałem pianki do kanałów, rozpylacze kabinowe i ozonowanie.
Wszystko to wywalanie kasy w błoto. Najskuteczniejsze wydaje się
zastosowanie pianki od dołu przez rurkę skraplacza, ale i tak szału nie ma.

Mam podobny problem. W aucie klima nie była ruszana przez lata.
Po wyjęciu filtra kabiny, aplikowałem piankę przez rurkę skraplacza i bezpośrednio na parownik tak, że cała komora, gdzie znajduje się parownik, była wypełniona pianą (ale tylko z jednej strony!). Dodatkowo w otwory wentylacyjne. Akurat auto miałem zamknięte, to jak wszedłem w czasie dezynfekcji to aż w oczy szczypało. Pomogło... na 2 dni - po prostu zapach przebijał się przez smród.
30 minutowe ozonowanie zupełnie nic nie dało.

Na oko parownik czysty (od strony filtru), nie wiem co jest z drugiej strony parownika (od strony kanałów), tam nie mogę dojść wężykiem z puszki, a przez sam parownik pianka nie przejdzie - blachy są za gęsto.

Czy ktoÅ› wie, gdzie zbierajÄ… siÄ™ te cholerne grzyby? :)

Myślałem, że tam gdzie wężyk skraplacza (w końcu tam jest wilgotno), ale jak pisałem - piany przeleciało tam sporo, a efektu nie ma.
Może wypsikać jakimś Domestosem od strony filtru kabinowego tak, aby wypłynął rurką na zewnątrz samochodu? Strach tylko, aby czegoś nie zepsuć.

Ściąganie całej deski, odłączanie parownika, itp. to ~1000zł... :/

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2012-05-09 19:19:46
Autor: m4rkiz
Odgrzybianie - jest sens?
"Dykus" <dykus.grupy@spamy.wp.pl> wrote in message news:joe80o$82u$1inews.gazeta.pl...
Może wypsikać jakimś Domestosem od strony filtru kabinowego tak, aby wypłynął rurką na zewnątrz samochodu? Strach tylko, aby czegoś nie zepsuć.

ja sie tam nie znam ale jak juz to bym uzyl izopropanolu w sprayu, 400ml
kosztuje z 20 zlotych, wyczysci podobnie a nic nie zostanie i nie skoroduje
w przeciwienstwie do domestosa

Data: 2012-05-09 22:29:19
Autor: Gil
Odgrzybianie - jest sens?
Dykus <dykus.grupy@spamy.wp.pl> napisa³(a):
Czy ktoÅ› wie, gdzie zbierajÄ… siÄ™ te cholerne grzyby? :)

Tylko na filtrze. Przecie¿ nie na parowniku, gdzie panuja skrajnie
niekorzystne warunki do rozwoju grzybów.
Dlatego wszelkie odgrzybianie to tylko poprawianie zapachu - jak kto¶
wcze¶niej pisa³. Wszystko ma swój zapach. Pow±chaj tapicerkê siedzenia
kierowcy. Tam mo¿e byæ wiêcej roztoczy i drobnoustrojów ni¿ w uk³adzie klimy.
Zreszt± przseprowadzano badania mikrobiologiczne na temat ilo¶ci
mikroorganizmów w uk³adzie klimatyzacji. Czy nowa czy stara - nie czyszczona
od 4 lat by³o tyle samo.
Dlatego filtr siê wymienia i mo¿na dodawaæ jaki¶ srodków co poprawiaj± zapach.

Data: 2012-05-10 08:05:19
Autor: J.F.
Odgrzybianie - jest sens?
Dnia Wed, 9 May 2012 22:29:19 +0000 (UTC), Gil napisa³(a):
Dykus <dykus.grupy@spamy.wp.pl> napisa³(a):
Czy ktoÅ› wie, gdzie zbierajÄ… siÄ™ te cholerne grzyby? :)
Tylko na filtrze. Przecie¿ nie na parowniku, gdzie panuja skrajnie
niekorzystne warunki do rozwoju grzybów.

Dlaczego nie ? Bloto, kurz, woda - czego wiecej grzybom trzeba ?
A ze zimno ... tylko czasami, a -30 grzybow nie wybija :-)

Jeszcze moga byc scianki kanalow.

Dlatego wszelkie odgrzybianie to tylko poprawianie zapachu - jak kto¶
wcze¶niej pisa³. Wszystko ma swój zapach. Pow±chaj tapicerkê siedzenia
kierowcy. Tam mo¿e byæ wiêcej roztoczy i drobnoustrojów ni¿ w uk³adzie klimy.

A to autobus MPK ? U mnie w aucie bywa i 80 C, pasteryzacja to tylko 60 :-)

J.

Data: 2012-05-10 10:55:36
Autor: Myjk
Odgrzybianie - jest sens?
Wed, 9 May 2012 22:29:19 +0000 (UTC), Gil
Tylko na filtrze. Przecież nie na parowniku, gdzie panuja skrajnie
niekorzystne warunki do rozwoju grzybów.

Niekorzystne w czasie pracy (chłodzenia). W czasie posotju panują idealne warunki do rozwoju, wilgoć i ciepło.

Dlatego wszelkie odgrzybianie to tylko poprawianie zapachu

W zasadzie trzeba się z tym zgodzić jeśli mowa o skrajnie zapuszczonym
systemie. Jedynym skutecznym sposobem jest rozebranie i wyczyszczenie do
zera mechanicznie, a potem chemicznie. Inaczej to tylko półśrodki.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Data: 2012-05-10 19:56:31
Autor: Gil
Odgrzybianie - jest sens?
Myjk <myjkel@nospam.op.pl> napisa³(a):
Wed, 9 May 2012 22:29:19 +0000 (UTC), Gil

W zasadzie trzeba się z tym zgodzić jeśli mowa o skrajnie zapuszczonym
systemie. ......

Jeszcze jedno. Jak chcecie dowodu. Wyjmijcie sobie filtr z klimatyzacji.
Przecie¿ mo¿na. Bêdziecie czuæ smród mijanych pól gdzie wylano gnojówkê,
spaliny z dizli na stopie na ¶wiat³ach. Ale nie poczujecie smrodu mokrej szmaty po w³±czeniu klimy. No mo¿e troszeczkê. --

Data: 2012-05-11 08:05:56
Autor: Myjk
Odgrzybianie - jest sens?
Thu, 10 May 2012 19:56:31 +0000 (UTC), Gil
Jeszcze jedno. Jak chcecie dowodu. Wyjmijcie sobie filtr z klimatyzacji.

Gdzie takowy filtr się znajduje? Oświeć proszę.

spaliny z dizli na stopie na światłach.

Możesz stanąć za moim dieslem bez filtra, też nie poczujesz że to diesel. :PPP

Ale nie poczujecie smrodu mokrej szmaty po włączeniu klimy. No może troszeczkę.

No to skoro jednak troszeczkÄ™, to nie jest to wina filtra,
prawda? Skądinąd u mnie nie śmierdzi mokrą szmatą zarówno z filtrem jak i bez filtra kabinowego. Zaczyna natomiast pośmiardywać jak długo nie używam klimatyzacji.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Odgrzybianie - jest sens?