Odkamieniacz do ekspresu kawy

Data: 2010-03-06 19:48:14
Autor: Chris
Odkamieniacz do ekspresu kawy
maanj pisze:

Posiadam ekspres do kawy zelmer kolbowy cisnieniowy
jak go odkamienic?

Ja posiadam expres saeco (automat) i najpierw użyłem płynu saeco  potem kwasku cytrynowego i dalej mi się świeci kontrolka odkamieniania ... nie wiem ile mam tego przelać żeby to wreszcie zgasło ... expres ma 3 miesiące więc nie jest stary i zużyty ...

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

Data: 2010-03-07 06:33:05
Autor: Kane
[...]

a) uzyles tego odkamieniacza wg instrukcji ? (jesli to automat to pewnie odpala odpowiedni program)
b) moze masz jeszcze kontrole czyszczenia modulu zaparzania - tabletką (nie odkamieniacz) jak np w Nivona itp - moze to sie swieci

Reasumujac: masz instrukcje ? ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-03-07 15:13:37
Autor: Chris
Kane pisze:
[...]

Oczywiście że zgodnie z instrukcją :) i mimo tego ciągle świeci się znaczek że mam odkamienić ... :) poza tym już parę razy zaświecił mi się    błąd ekspresu (error 9 chyba) no cóż może jeszcze parę razy powtórzę procedurę z kwaskiem bo taniej niż za buteleczki firmowe :)

--
www.edom.pl - opinie o deweloperach i bankach
www.just4fun.pl - wyszperane w sieci

Data: 2010-03-07 16:05:41
Autor: Cezar

Użytkownik "Chris" <actchris@banzai.pl> napisał w wiadomości news:hn0caj$a38$1inews.gazeta.pl...
Kane pisze:
[...]

 Jeżeli ci sie nadal świeci kontrolka to jest to jakiś błąd w ekspresie. Ekspres nie kontroluje stanu zakamieniania tylko ma wpisane w programie że po ustawieniu na x,y,z twardości wody i w zależności czy masz zainstalowany filtr w zbiorniku to odkamienianie należy wykonać po x,y,z cyklach. Przy czym cykle pary są liczone jako 25 cykli kawy a cykle wody jako 10 cykli kawy. Reset tej sygnalizacji robisz poprzez włączenie funkcji odkamieniania lub czyszczenia. W sprawnym ekspresie nawet jak przepuścisz sama wodę poprzez program odkamieniania to tez ci zgaśnie lampka kontrolna. W twoim wypadku pozostaje serwis jeżeli tak jak piszesz cała procedura odkamieniania została przeprowadzona prawidłowo.

Cezar

Data: 2010-03-17 17:45:47
Autor: s_13
Odkamieniacz do ekspresu kawy
Ja posiadam expres saeco (automat) i najpierw u y em p ynu saeco  potem
kwasku cytrynowego i dalej mi si wieci kontrolka odkamieniania ... nie
wiem ile mam tego przela eby to wreszcie zgas o ... expres ma 3
miesi ce wi c nie jest stary i zu yty ...

sama nie zgaśnie, trzeba zresetować, przyciskając na 10 sekund
przycisk do włączania pary...
można to zrobić nawet bez odkamieniania...

pozdrawiam
s_13

Odkamieniacz do ekspresu kawy