Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o czy mś takim?

Data: 2009-04-26 04:33:48
Autor: Areq
Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o czy mś takim?
Od jakiegoś czasu mieszkam w kamienicy z 1920 roku. Na całe mieszkanie
65m2 są jedynie dwa kaloryfery żeliwne, każdy o długości 1m. Zimą w
mieszkaniu było po prostu zimno. Zaproponowałem właścicielce wymianę
kaloryferów na miedziano aluminiowe co wiąże się ze stosunkowo
niewielkim kosztem (około 2,5k zł).
W odpowiedzi usłyszałem, że nie chce ich wymieniać, ale zgodzi się na
odkamienienie istniejących grzejników.
Czy ktoś z was slyszał o takiej usłudze? Kto to może w Warszawie robić
i jaki byłby to koszt?

Pozdrawiam
Arek

Data: 2009-04-26 13:53:18
Autor: Panslavista

Użytkownik "Areq" <arkadiusz.janik@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Broń cię Panie Boże - ta instalacja jest już dziurawa, Zaczniesz od
grzejników, a skończysz na budowie od nowa.

Data: 2009-04-26 09:20:48
Autor: Areq
Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o czymś takim?
Broń cię Panie Boże - ta instalacja jest już dziurawa, Zaczniesz od
grzejników, a skończysz na budowie od nowa.

Nie chodzi mi o całą instalację, a jedynie o zdjęcie kaloryferów,
odczyszczenie ich i założenie na nowo.
Osobiście nie widzę w tym sensu przy koszcie zakupu i instalacji
nowych, ale...

Data: 2009-04-26 19:48:06
Autor: Panslavista

[...]

Ci, którzy robią takie naprawy boją się ruszać grzejniki - zazwyczaj nie ma
do czego przykręcić jakichkolwiek. Pomyśl raczej o elektrycznych lub
gazowych - jeżeli jest dobra wentylacja i sprawne kominy. Na Podkarpaciu,
gdzie mieszkałem używałem tzw. piecyki oszczędnościowe z blachy, palnik z
dyszą i rzędem dziurek wylotowych. Paliłem w takim piecu od jesieni do
wiosny non stop. Gazu nie zużywałem dużo.

Data: 2009-04-27 09:54:58
Autor: ąćęłńóśźż
Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o c zymś takim?
Jeśli założysz miedź do starej instalacji stalowo-żeliwnej, to żelazo zacznie błyskawicznie korodować.
Tzw. płukanie grzejników to stara i nieszkodliwa metoda, jedynie trzeba uważać, bo się brudzi (mieć duzo gazet, reczników, szmat).
JaC

-- -- -

Osobiście nie widzę w tym sensu przy koszcie zakupu i instalacji nowych, ale..

Data: 2009-04-27 10:03:09
Autor: Panslavista

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości
[...]

Samo płukanie grzejników jest nieefektywne, a płukanie instalacji powinien
zrobić właściciel. Teoretytcznie na dole instalacji powinien być
zainstalowany odmulacz, ale zazwyczaj dla tzw. sugerowanej oszczędności mało
gdzie był zakładany - instalatorzy dbali o swoje przyszłe dochody. Taki
odmulacz sam zbierał cząstki kamienia i rdzy, wystarczyło go od czasu do
czasu opróżniać z mułu. Przy płukaniu instalacji i zainstalowaniu magnesów
gra on rolę zasadniczą - pozwala na usuwanie mułu bez rozkręcania
instalacji. Wystarczy dodać do wody odpowiednie zestawy chemiczne - część
kamienia zostanie wtedy zamieniona w związki kompleksowe rozpuszczalne, a
część w muł. Mul usuwa się z odmulacza, zaś resztę spuszczając wodę z
układu.

Data: 2009-04-26 20:54:48
Autor: kr
[...]

Takie stare grzejniki mogą słabo grzać raczej nie od kamienia a nadmiernej ilości farby którą są pomalowane

Data: 2009-04-27 10:12:42
Autor: Jacek
Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o czymś takim?
Skąd pomysł, że jest kamień?
Jeżeli co roku wodę spuszczano i potem nalewano to faktycznie troche może być, ale bez przesady. Jeżeli woda nie była spuszczana co sezon, a tylko na okolicznośc awarii to skąd ma się wziąć kamień? Co innego bojler na wodę, gdzie co chwila napływa nowa woda z nową porcją węglanów, siarczanów itp.
W starej instalacji może być osad m.in. z produktów korozji, a tu pomoże płukanie.
Jacek

Data: 2009-04-27 10:25:17
Autor: Panslavista

Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

O tym pisałem - Klutan albo coś podobnego...

Data: 2009-05-02 11:01:06
Autor: Wojciech Skrzypinski
Areq pisze:

Zaproponowałem właścicielce wymianę
kaloryferów na miedziano aluminiowe co wiąże się ze stosunkowo
niewielkim kosztem (około 2,5k zł).

Slaby pomysl (czyt. archiwum). Nie myslales o stalowych, plytowych ?

W.

Data: 2009-05-07 05:11:05
Autor: Areq
On 2 Maj, 11:01, Wojciech Skrzypinski <usun.skr...@gmail.com> wrote:
Areq pisze:

> [...]
> niewielkim kosztem (około 2,5k zł).

Slaby pomysl (czyt. archiwum). Nie myslales o stalowych, plytowych ?

Szczerze mówiąc nie znam się dokładnie na tej tematyce więc może coś
źle piszę.
W znanym mi mieszkaniu wymieniono klasyczne grzejniki żeliwne na coś
takiego: http://bit.ly/15ZvPY i bardzo dobrze się to sprawdza.
Myślałem właśnie o takich.

Co przemawia za stalowymi, płytowymi?

Pozdrawiam
Arek

Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o czy mś takim?