Odkamienianie grzejników CO - kto¶ słyszał o czym¶ takim?

Data: 2009-04-26 13:53:18
Autor: Panslavista
Odkamienianie grzejników CO - kto¶ słyszał o czym¶ takim?

Użytkownik "Areq" <arkadiusz.janik@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
Od jakiego¶ czasu mieszkam w kamienicy z 1920 roku. Na całe mieszkanie
65m2 s± jedynie dwa kaloryfery żeliwne, każdy o długo¶ci 1m. Zim± w
mieszkaniu było po prostu zimno. Zaproponowałem wła¶cicielce wymianę
kaloryferów na miedziano aluminiowe co wi±że się ze stosunkowo
niewielkim kosztem (około 2,5k zł).
W odpowiedzi usłyszałem, że nie chce ich wymieniać, ale zgodzi się na
odkamienienie istniej±cych grzejników.
Czy kto¶ z was slyszał o takiej usłudze? Kto to może w Warszawie robić
i jaki byłby to koszt?

Pozdrawiam
Arek

Broń cię Panie Boże - ta instalacja jest już dziurawa, Zaczniesz od
grzejników, a skończysz na budowie od nowa.

Data: 2009-04-26 09:20:48
Autor: Areq
Odkamienianie grzejników CO - kto¶ słyszał o czym¶ takim?
Broń cię Panie Boże - ta instalacja jest już dziurawa, Zaczniesz od
grzejników, a skończysz na budowie od nowa.

Nie chodzi mi o cał± instalację, a jedynie o zdjęcie kaloryferów,
odczyszczenie ich i założenie na nowo.
Osobi¶cie nie widzę w tym sensu przy koszcie zakupu i instalacji
nowych, ale...

Data: 2009-04-26 19:48:06
Autor: Panslavista

[...]

Ci, którzy robi± takie naprawy boj± się ruszać grzejniki - zazwyczaj nie ma
do czego przykręcić jakichkolwiek. Pomy¶l raczej o elektrycznych lub
gazowych - jeżeli jest dobra wentylacja i sprawne kominy. Na Podkarpaciu,
gdzie mieszkałem używałem tzw. piecyki oszczędno¶ciowe z blachy, palnik z
dysz± i rzędem dziurek wylotowych. Paliłem w takim piecu od jesieni do
wiosny non stop. Gazu nie zużywałem dużo.

Data: 2009-04-27 09:54:58
Autor: ±ćęłń󶼿
Odkamienianie grzejników CO - kto¶ słyszał o c zym¶ takim?
Je¶li założysz miedĽ do starej instalacji stalowo-żeliwnej, to żelazo zacznie błyskawicznie korodować.
Tzw. płukanie grzejników to stara i nieszkodliwa metoda, jedynie trzeba uważać, bo się brudzi (mieć duzo gazet, reczników, szmat).
JaC

-- -- -

Osobi¶cie nie widzę w tym sensu przy koszcie zakupu i instalacji nowych, ale..

Data: 2009-04-27 10:03:09
Autor: Panslavista
Odkamienianie grzejników CO - kto¶ słyszał o czym¶ takim?

Użytkownik "±ćęłń󶼿" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Samo płukanie grzejników jest nieefektywne, a płukanie instalacji powinien
zrobić wła¶ciciel. Teoretytcznie na dole instalacji powinien być
zainstalowany odmulacz, ale zazwyczaj dla tzw. sugerowanej oszczędno¶ci mało
gdzie był zakładany - instalatorzy dbali o swoje przyszłe dochody. Taki
odmulacz sam zbierał cz±stki kamienia i rdzy, wystarczyło go od czasu do
czasu opróżniać z mułu. Przy płukaniu instalacji i zainstalowaniu magnesów
gra on rolę zasadnicz± - pozwala na usuwanie mułu bez rozkręcania
instalacji. Wystarczy dodać do wody odpowiednie zestawy chemiczne - czę¶ć
kamienia zostanie wtedy zamieniona w zwi±zki kompleksowe rozpuszczalne, a
czę¶ć w muł. Mul usuwa się z odmulacza, za¶ resztę spuszczaj±c wodę z
układu.

Odkamienianie grzejników CO - kto¶ słyszał o czym¶ takim?