Odkryto Bursztynowąkomnatę!

Data: 2009-04-01 21:53:15
Autor: strugal
Odkryto Bursztynowąkomnatę!
SENSACJA ! W JEZIORZE LAMPACKIM k. MRĄGOWA ODKRYTO SŁYNNĄ BURSZTYNOWĄ KOMNATĘ !

Nasz wysłannik skontaktował się z Tomaszem Strugalskim, szefem szkolenia klubu płetwonurków, mającego bazę nad tym jeziorem :
Nasz wysłannik : Podobno pańscy nurkowie znaleźli Bursztynową Komnatę?
Tomasz Strugalski : Co?
Nw : Podobno wyłowiliście Bursztynową Komnatę?
TS : A to. Tak, jest tego trochę. W takich skrzyniach, wie pan, z uchwytami do przenoszenia.
Nw : A co jest w środku?
TS : Jak to co? Bursztynowa Komnata.
Nw : No tak, słusznie...A jak ona wygląda?
TS : Normalnie, jak komnata, a jak ma wyglądać. Cztery ściany, panie i tego, no, sufit. I podłoga. Komnata jak komnata. Nie rozumiem o co chodzi. Była już telewizja i tacy z muzeum. Ludzie to potrafią z byle czego sensację zrobić. Wzięli by się lepiej do jakiejś roboty. Na przykład taki Zdzisio. Widzi go pan? Siedzi tam, pod sprężarkownią. On nie szuka sensacji tylko uczciwie pracuje. Wziął pilnik i trze aż miło popatrzeć.
Nw : Jak to trze?
TS : No trze ten bursztyn, z tej komnaty, wie pan.
Nw : Jak to?
TS : Zwyczajnie, na proszek. Już starł prawie całą południową elewację, zaraz się bierze za sufit, no nie Zdzisiu?
Zdzisio : Acha.
Nw : Ale, ale, jak to, jak to !!! Trzecie Bursztynową Komnatę na proszek ?!
TS : No tak, równiusieńko, pilnikiem. Potem się to zalewa spirytusikiem, panie, i jest naleweczka jak trzeba. Tzw. bursztynówka. Bardzo zdrowa na reumatyzm. Dla zawodowego nurka to bardzo ważne, wie pan, chodzi o zdrowie. A zdrowie to bezpieczeństwo. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza. No nie Zdzisiu?
Zdzisio : Acha.
Nw : Ale to jest przecież dzieło sztuki! Te płaskorzeźby i w ogóle!
TS : A tam, gadanie. Kogo obchodzą jakieś rzeźby. Sztuka musi trafiać do wnętrza! I my właśnie to robimy. Trze się, zalewa i... do wnętrza. No nie Zdzisiu?
Zdzisio : Acha.
TS : Proszę bardzo, niech pan spróbuje, tu jest szklaneczka.
Nw : Nie, nie! Co pan! Nie wiem, czy powinienem...Albo dobrze. (pije) Och, o chol... achu, achu, grh, oh...
TS : Tu jest popitka.
Nw : ...
TS : No i jak? Rozgrzewa, no nie? I oto chodzi. Czterysta wieków patrzy na pana z dna tej szklanki!
Nw : O kurde.
TS : Teraz to już wiemy co i jak, ale parę dni temu jeszcze nie mieliśmy wprawy. Południowa ściana – w porządku. Piękny, jasny bursztyn, delikatny w smaku. Ale wschodnia, o do licha, to była porażka.
Nw : Czemu?
TS : Przez te komary, wie pan. Prehistoryczne, zatopione w bursztynie. Coś okropnego. Spróbowaliśmy tego trochę i daj pan spokój. Całą noc mi się śniło, że mnie dinozaury ganiają.
Nw : To okropne!
Zdzisio : Są podstawy aby przypuszczać, że mamy tu do czynienia z atawistyczną pamięcią gatunkową.
Nw : Taa. Tak pan uważa?
Zdzisio : Acha.
TS : No to na drugą nogę, proszę bardzo. A w ogóle stwierdzam, że brakuje w naszym kraju profesjonalnej instytucji zajmującej się masowym tarciem bursztynu. Widzę tu pole do popisu dla biegłego organizatora. Gdyby tak zatrudnić takich Zdzisiów pięciu, dać im takie grubsze pilniki...
Nw : Tarniki.
TS : O właśnie! Widzi pan? I przed każdym ustawić po dwa plastikowe kosze, w jednym ten bursztyn, a w drugim już gotowy proszek...To by znacznie usprawniło pracę. Trzeba skoczyć do Nidzicy po te pilniki. Jak pan powiedział?
Nw : Tarniki.
TS : O właśnie, kupić tego parę sztuk. Weźmie się fakturę na PTTK.
Nw : Ale czy dla nurków, którzy tu przyjadą w sezonie jeszcze coś zostanie?
TS : Ależ oczywiście, czym chata bogata. Tylko spirytusik trzeba mieć własny, bo pan rozumie, klub nie dysponuje funduszami. Nw : A jaki to klub?
TS : Klub płetwonurków Active Divers PTTK, mający bazę nad jeziorem Kownatki. Szczegóły na stronie  www.nurek.pl
Nw : Acha, no to wszystko jasne. Na zdrowie i dziękuję za rozmowę.
TS : Ja również bardzo dziękuję i do zobaczenia pod wodą. No nie Zdzisiu?
Zdzisio : Acha.

Data: 2009-04-01 12:59:36
Autor: Sebastian
On 1 Kwi, 21:53, "strugal" <strugalskiWYTNI...@vp.pl> wrote:
[...]

wprawy. Południowa ściana &#8211; w porządku. Piękny, jasny bursztyn, delikatny w

świetne dawno się tak nie uśmiałem...

Data: 2009-04-02 08:20:26
Autor: Sharm Diver
Nauszniki - Ważne

  Nauszniki

Morze Bałtyckie, lodowaty wicher hula jak cholera. Na pokładzie statku płynącego na wraki stoi dwóch nurków. Gdzie masz swoje nauszniki - pyta jeden. W taką pogodę głowa boli.
- Od czasu nieszczęśliwego wypadku już ich nie noszę.
- Jakiego nieszczęśliwego wypadku ?
- Kumpel zapraszał na wódkę, a ja nie słyszałem...

Data: 2009-04-02 14:28:22
Autor: Sławomir Lewandowski
Odkryto Bursztynowąkomnatę!
Przednie :-DDDD
No to trzeba teraz ostrzec Strugala że zaraz Darek Moroz się u niego zjawi z kolegami byzmesmenami. Oczywiście li tylko w celu degustacji ;-))))
pozdrawiam
SL

Data: 2009-04-03 16:43:25
Autor: Darek Mroz
Odkryto Bursztynowąkomnatę!
No to trzeba teraz ostrzec Strugala że zaraz Darek Moroz się u niego zjawi z

Nie trzeba w nowej, podobnie jak starej bazie Strugala można(było) nas spotkać nie raz.
Pozdrawiam

DM

Data: 2009-04-03 22:50:14
Autor: jacekplacek
Odkryto Bursztynowąkomnatę!
Sławomir Lewandowski <krzaczorek@poczta.onet.pl> napisał(a):
Przednie :-DDDD

A mi się nie podoba szarganie dobrego imienia czołowego polskiego instruktora.

Data: 2009-04-04 08:59:15
Autor: Sławomir Lewandowski
Odkryto Bursztynowąkomnatę!

A mi się nie podoba szarganie dobrego imienia czołowego polskiego instruktora.

--
A potrafisz zrozumieć słowo pisane? Bo jak Strugal o Strugalskim pisze to mu chyba wolno?
Zwłaszcze że nawet przy sporej dozie wyobraźni szargania czy innej cholery tutaj za diabła nie uświadczysz. A jak się wysilisz to może i dobry żart docenisz.

Data: 2009-04-04 20:44:15
Autor: jacekplacek
> [...]
Zwłaszcze że nawet przy sporej dozie wyobraźni szargania czy innej cholery tutaj za diabła nie uświadczysz. A jak się wysilisz to może i dobry żart docenisz.
Acha. Myslalem, ze sie ktos podszywa... Ale promowanie pijanstwa, nawet w formie zartu, jakos do nurkowania malo pasuje.
pozdrawiam
SL

Data: 2009-04-05 22:00:38
Autor: Haw
Odkryto Bursztynowąkomnatę!
  jacekplacek pisze:
[..]

Ale promowanie pijanstwa, nawet w formie zartu, jakos do nurkowania malo pasuje.
pozdrawiam
SL
Mlodys tos i nie widzial jak stara kadra na nurkowanie przyjezdza ;-).

Pzd,
Haw.

Data: 2009-04-05 12:45:38
Autor: lev
Odkryto Bursztynowąkomnatę!
TS : Klub płetwonurków Active Divers PTTK, mający bazę nad jeziorem
Kownatki.
Szczegóły na stronie  www.nurek.pl

Chyba sie za bardzo rozpedziles lub o czyms nie wiem czyzby znow baza
przeniosla sie do Kownatek ?
Bo na stronie www.nurek.pl jest napisane ze nadal w Sorkwitach jestescie ??

pozdrawiam
lev