Odkurzacz

Data: 2010-06-25 13:45:29
Autor: Santana
Odkurzacz

Użytkownik "quasi" <spam@spama.spamem.pogania> napisał w wiadomości news:4c2493ca$0$19180$65785112news.neostrada.pl...
Witam,
Posiadam kilkuletni komputer o następującej konfiguracji:

PÅ‚yta Abit BH7
Procek P4 2,8GHz Northwood (s478)
Grafika ATI Radeon X1650 Pro 512MB
Pamięć 2x1GB DDR 333MHz
2 dyski ATA (80 i 200 GB)
Nagrywarka DVD oraz nagrywarka CD

Zasilacz noname 300W

Całość jest głośna jak odkurzacz. Zdaję sobie sprawę że ten komp już jest archaiczny ale nie czuję powodu wymieniać go na inny: do internetu, filmów, pracy biurowej starcza. Czasem też zapuszczę starszą gierkę. Nie chciał bym w niego za bardzo inwestować.

Czy możliwym jest że z powodu małej wydajności zasilacza:
- wiatrak w zasilaczu chodzi na wyższych obrotach?
- napędy optyczne czasami nie chcą czytać niektórych płyt?
- jeden z dysków (na szczęście nie systemowy) czasami nie jest wykrywany?

Co zrobić żeby było ciszej? Czy jak wsadzę tam jakiś zasilacz 400W i wiatrak na procka arctic cooling (teraz jest boxowy intela) to będzie spokój?

Korzystam też z laptopa HP nx7300 i jego praktycznie nie słyszę - chodzi tylko dysk, wiatrak na procku włącza się od czasu do czasu.

Czy ten blaszak byłby tak samo cichy?

Przyznam że kurwica mnie bierze jak słyszę ten komputer.

PIV to wyjątkowo "gorący" proc i wentylator boxowy wyje bo jest mało wydajny :) Taki wentyl zapewni Ci spokój: http://allegro.pl/item1082755034_arctic_cooling_freezer_7_pro_pwm_rev_2_kurierem.html
Tylko dobierz odpowiedni do podstawki proca. PIV był chyba na różnych montowany więc nie wiem jaką ty akurat masz. Zasilacz też może hałasować ale to stwierdzisz po wymianie wentyla :) Jeśli to no name to też bym go wymienił ale nie na jakiś tylko na porządny :)

Data: 2010-06-26 22:54:23
Autor: LeP
Odkurzacz

Użytkownik "Santana"

Użytkownik "quasi"

[...]

Mam tego AC i potwierdzam: jest cichy, wydajny i kosztuje caÅ‚kiem niedużo (osiemdziesiÄ…t parÄ™ zet w patmedii). Mój boxowy startowaÅ‚ od 1700 obr. i ostro jechaÅ‚ w górÄ™, a ten zaczyna od 680 (co jest trochÄ™ dziwne, bo w instrukcji jest napisane, że powinien od 900  - ale mniejsza, ważne że jest to miÅ‚e dla ucha i temp proca spadÅ‚a o kilku celsjuszy;) i nigdy nie udaÅ‚o mi siÄ™ go rozpÄ™dzić ponad 1700 obr.

Jeśli chodzi o zasilacz, to nawet te bardziej markowe (patrz link) są relatywnie dość głośne i nie sądzę, żeby za mniej niż 200 - 300 zł udało ci się kupić coś naprawę cichego. Jeśli więc nie chcesz inwestować zbyt dużo w stary sprzęt polecam wymianę wentylatora, co jest w większości przypadków banalnie proste. Rozkręcasz obudowę, zdejmujesz grill i w najgorszym wypadku dolutowujesz dwa kabelki.
http://picasaweb.google.pl/lespe.picasa/JakZrobicZMCVolcano650CichyZasilacz?authkey=Gv1sRgCP-1_MT_h8vTSA&feat=directlink
Cały koszt to w twoim przypadku 100 -120 zł

Chyba, że potem złapiesz tzw. bakcyla i zaczniesz jak ja, ciągle coś usprawniać...

--
LeP

Data: 2010-06-26 23:27:25
Autor: cepik
Odkurzacz

U¿ytkownik "Santana" <santana@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i024su$5lc$1usenet.news.interia.pl...

Procek P4 2,8GHz Northwood (s478)
PIV to wyj±tkowo "gor±cy" proc i wentylator boxowy wyje bo jest ma³o wydajny
ale brednie. przeciez napisal, ze ma PIV na jadrze Northwood, a one sie nie gotowaly zbytnio. to nie PIV z jadrem Prescott.

cepik

Data: 2010-06-26 23:36:38
Autor: Santana
Odkurzacz

U¿ytkownik "cepik" <robert.cepa@papaj.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i05re1$2fv6$1opal.icpnet.pl...

[...]

Taa, northwood to by³ zimny jak arktyka. Opierasz swoj± wiedze na artyku³ach z "chipa" ch³opczyku? :) To faktycznie brednie najczê¶ciej :)

Odkurzacz