...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?

Data: 2013-10-08 20:17:02
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?
Kto艣 ma i stosuje? - prosz臋 o recenzj臋 sprawdzonego przez siebie modelu.

Data: 2013-10-08 20:45:03
Autor: Jacek
W dniu 2013-10-08 20:17, Ikselka pisze:
Kto艣 ma i stosuje? - prosz臋 o recenzj臋 sprawdzonego przez siebie modelu.

Pytasz od odkurzacz, jako taki, czy o przystawk臋 za 100 z艂 w formie baniaka do zwyk艂ego domowego odkurzacza?
Jacek

Data: 2013-10-08 22:30:43
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z piec a c.o., do py艂u?
Dnia Tue, 08 Oct 2013 20:45:03 +0200, Jacek napisa艂(a):

[...]

Pytam o odkurzacz, a nie przystawk臋 do odkurzacza :-)

Moje typy:
http://allegro.pl/odkurzacz-przemyslowy-profi-20-2-na-budowe-i3591616220.html  http://allegro.pl/listing/listing.php?string=STARMIX+ISC+ARD-1425+EWS+&sourceid=Mozilla-search
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=KARCHER+NT+35%2F1+ECO+&sourceid=Mozilla-search
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=K%C3%A4rcher+AD+3.200++&sourceid=Mozilla-search
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=celma+POW+0348&sourceid=Mozilla-search
http://www.castorama.pl/odkurzacz-mac-1400-30l.html

No i c贸偶... Nie mam poj臋cia, kt贸ry wybra膰 - a chodzi艂oby te偶 o opinie
u偶ytkownik贸w...

Data: 2013-10-08 22:42:03
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z piec a c.o., do py艂u?
Data: 2013-10-08 22:52:16
Autor: wolim
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z piec a c.o., do py艂u?
W dniu 2013-10-08 20:17, Ikselka pisze:
Kto艣 ma i stosuje? - prosz臋 o recenzj臋 sprawdzonego przez siebie modelu.

Ja mam taki
http://allegro.pl/odkurzacz-przemyslowy-karcher-model-2004-i3592889748.html

Teraz ju偶 chyba nie do dostania, ale pewnie jest jaki艣 nast臋pca.

Bez rewelacji, ale do czyszczenia kana艂贸w i 艣cian pieca z sadzy si臋 nadaje. Za jednym zamachem jakie艣 litr do p贸艂tora litra sadzy jest w stanie wyci膮gn膮膰. Potem si臋 filtr zabija. Akurat u mnie wystarcza to na jednorazowe wyczyszczenie pieca.

Oczywi艣cie, grubszy popi贸艂 trzeba i tak r臋cznie wyci膮gn膮膰.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2013-10-09 00:40:35
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z piec a c.o., do py艂u?
Dnia Tue, 08 Oct 2013 22:52:16 +0200, wolim napisa艂(a):

[...]

Dzi臋ki. Szukam takiego, aby m贸c nim efektywnie posprz膮ta膰 rozsypany
popi贸艂=py艂 na zewn膮trz pieca oraz wyciagn膮膰 drzewny popi贸艂 z kominka; sadz臋
z pieca c.o. i kana艂贸w ju偶 niekoniecznie. Tw贸j daje rad臋?

Data: 2013-10-09 21:41:52
Autor: wolim
W dniu 2013-10-09 00:40, Ikselka pisze:
[...]

Ja z kominka nie wyci膮gam ca艂ego popio艂u odkurzaczem, bo mam go tyle, 偶e si臋 w dw贸ch workach by nie zmie艣ci艂. Z regu艂y pal臋 2-3 tygodnie i dopiero jak si臋 popi贸艂 zaczyna wysypywa膰 z kominka to go sprz膮tam. Wychodzi prawie ca艂e wiadro. Natomiast cz臋sto po wygarni臋ciu z grubsza popio艂u, tym moim Karcherem odsysam ca艂膮 pozosta艂膮 drobnic臋 i w tym si臋 sprawdza bardzo dobrze.

Generalnie popi贸艂 z kominka nie jest tak drobny jak sadza w piecu, wi臋c z pewno艣ci膮 odkurzacz si臋 nie zapcha. Ale jednak worek jest za ma艂y.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2013-10-10 00:20:22
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z piec a c.o., do py艂u?
Dnia Wed, 09 Oct 2013 21:41:52 +0200, wolim napisa艂(a):

Natomiast cz臋sto po wygarni臋ciu z grubsza popio艂u, tym moim Karcherem odsysam ca艂膮 pozosta艂膮 drobnic臋 i w tym si臋 sprawdza bardzo dobrze.

O tym w艂asnie m贸wi臋, tzn do tego celu b臋dzie s艂u偶y艂 odkurzacz. Oczywi艣cie
tak偶e do sprz膮tni臋cia tego, co si臋 rozsypie poza kominkiem, jak r贸wnie偶 do
sprz膮tania "gospodarczej" przestrzeni - kot艂owni/piwnicy.

Data: 2013-10-11 22:40:36
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z piec a c.o., do py艂u?
Dnia Thu, 10 Oct 2013 00:20:22 +0200, Ikselka napisa艂(a):

O tym w艂asnie m贸wi臋, tzn do tego celu b臋dzie s艂u偶y艂 odkurzacz. Oczywi艣cie
tak偶e do sprz膮tni臋cia tego, co si臋 rozsypie poza kominkiem, jak r贸wnie偶 do
sprz膮tania "gospodarczej" przestrzeni - kot艂owni/piwnicy.

Jednak znalaz艂am co艣 takiego - w艂asnie zamawiam:
http://rtvagd.wp.pl/kat,1032145,title,Krcher-AD-3200-odkurzacz-do-kominkow-i-grillow,wid,15941722,wiadomosc.html?ticaid=111776&_ticrsn=3
--
XL
http://www.polskatimes.pl/artykul/10118,ateisci-i-agnostycy-takze-sa-przeciw-przerywaniu-ciazy,id,t.html?cookie=1

Data: 2013-10-12 13:07:09
Autor: wolim
W dniu 2013-10-11 22:40, Ikselka pisze:
[...]

Zastan贸w si臋 nad tym, bo ten odkurzacz, z tego co widz臋, nie ma work贸w, tylko wst臋pnie filtruje 艣mieci na jakim艣 filtrze metalowym. Pewnie czyszczenie tego b臋dzie k艂opotliwe.

W tym moim wystarczy wyj膮膰 worek, wyrzuci膰 i za艂o偶y膰 nowy. Jak w zwyk艂ym odkurzaczu workowym.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2013-10-12 19:43:15
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z piec a c.o., do py艂u?
Dnia Sat, 12 Oct 2013 13:07:09 +0200, wolim napisa艂(a):

Zastan贸w si臋 nad tym, bo ten odkurzacz, z tego co widz臋, nie ma work贸w, tylko wst臋pnie filtruje 艣mieci na jakim艣 filtrze metalowym. Pewnie czyszczenie tego b臋dzie k艂opotliwe.

Najprawdopodobniej ma tzw membran臋 czy jak to si臋 tam nazywa... Przekonuje
mne do niego to, 偶e jest dedykowany do popio艂u... wi臋c musi by膰 jakos tam
szczelny i czyszczenie musi by膰 rozwiazane sensownie.

W tym moim wystarczy wyj膮膰 worek, wyrzuci膰 i za艂o偶y膰 nowy. Jak w zwyk艂ym odkurzaczu workowym.

W艂asnie worki mnie nieco zniechecaj膮 - ludzie pisza na forach, 偶e worki
odkurzaczy tego typu potrafi膮 si臋 rozkleja膰, no i sa dosy膰 drogie, a M艢K
chce u偶ywa膰 odkurzacza "do wszystkiego", a tego "wszystkiego" to my troch臋
mamy :-)
Poza tym worek do ciep艂ego popio艂u (nie gor膮cego) to mo偶e niekoniecznie... Ten odkurzacz, kt贸ry wybra艂am, ma metalowe rury i w膮偶 (w膮偶 przynajmniej tak
wygl膮da...)
Idealnego i tak nie znalaz艂am - idealny to by艂by z obej艣ciem powietrza poza
silnikiem, z filtrem wodnym, systemem czyszczenia TACT, zbiornikiem
metalowym, rurami i w臋偶em tak偶e... no i nie za 3 tysi膮ce :-)
--
XL

Data: 2014-02-02 07:53:25
Autor: pewna.nieznajoma
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
Ikselka mam pyt. Jak sprawuje sie ten karcher bo sama jestem nim bardzo zainteresowana. Posiadam odkurzacz kominkowy obi ale do niczego sie nie nadaje po kilku sekundach zapycha sie filtr. Czy w tym karcher nie ma takiego problemu? Posiada on jaki otrzepywacz filtra?

Data: 2014-02-02 23:19:53
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?
Dnia Sun, 2 Feb 2014 07:53:25 -0800 (PST), pewna.nieznajoma@googlemail.com
napisa艂(a):

Ikselka mam pyt. Jak sprawuje sie ten karcher bo sama jestem nim bardzo zainteresowana. Posiadam odkurzacz kominkowy obi ale do niczego sie nie nadaje po kilku sekundach zapycha sie filtr. Czy w tym karcher nie ma takiego problemu? Posiada on jaki艣 otrzepywacz filtra?

M贸j nie ma otrzepywacza, sprawuje si臋 bardzo dobrze, jest prosty jak budowa
cepa. Kupi艂am ten:
http://www.diy-majster.pl/8,934.html#
Przed zakupem warto posprawdzac ceny w por贸wnywarce.

--
XL
"艢wiat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

Data: 2014-02-02 23:23:22
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?
Dnia Sun, 2 Feb 2014 23:19:53 +0100, Ikselka napisa艂(a):

[...]

Zapomnia艂am dopisa膰 - WA呕NE: od razu zam贸w drugi, zapasowy filtr, bo przy
popiele dosy膰 szybko si臋 zapycha (ale nie za szybko, spoko), wi臋c warto
mie膰 od razu drugi na wymian臋, 偶eby m贸c kontynuowa膰 zacz臋t膮 prac臋 je艣li w
trakcie spadnie ci膮g odkurzacza. Filtr ten jest zmywalny (pod kranem si臋 go
p艂ucze), ale potrzebuje czasu 偶eby wyschn膮膰, wiec dlatego warto mie膰 drugi.

Data: 2014-02-03 03:22:18
Autor: pewna.nieznajoma
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
Dzi阫i za odpowiedz ale jak mo縠sz to powiedz mi co ile sprz眛aniu tak mniej wi阠ej musisz zmieni ten filter?
Pozdrawiam

Data: 2014-02-03 13:58:17
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?
Dnia Mon, 3 Feb 2014 03:22:18 -0800 (PST), pewna.nieznajoma@googlemail.com
napisa艂(a):

Dzi臋ki za odpowiedz ale jak mo偶esz to powiedz mi co ile sprz膮taniu tak mniej wi臋cej musisz zmieni膰 ten filter?
Pozdrawiam

Doskonale wiesz, 偶e to nie jest kwestia czasu, lecz cz臋stotliwo艣ci i
wielkosci zabrudzenia, czyli ilo艣ci py艂u, a jest bardzo r贸偶nie z tym. :-)
Trudno okre艣li膰, mog臋 powiedziec tylko, 偶e nie narzekam :-)

Data: 2014-02-03 14:48:45
Autor: pewna.nieznajoma
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
Hmm czyli nadal nie wiem. Czyta砤m w砤秐ie opinie na niemieckiej stronie i tam nie by硑 zbyt pochlebne. Pisa硂 ze filtr zapycha sie tak jak w moim z obi w trakcie jednego czyszczenia i trzeba go w trakcie wymienia. Ja sprz眛am kominek codziennie i nie mam ochoty zajmowa sie dodatkowo odkurzaczem.

Data: 2014-02-04 00:43:56
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?
Dnia Mon, 3 Feb 2014 14:48:45 -0800 (PST), pewna.nieznajoma@googlemail.com
napisa艂(a):

Hmm czyli nadal nie wiem. Czyta艂am w艂a艣nie opinie na niemieckiej stronie i tam nie by艂y zbyt pochlebne. Pisa艂o ze filtr zapycha sie tak jak w moim z obi w trakcie jednego czyszczenia i trzeba go w trakcie wymienia膰. Ja sprz膮tam kominek codziennie i nie mam ochoty zajmowa膰 sie dodatkowo odkurzaczem.

Zale偶y czy palisz ca艂y dzie艅  w tym kominku, czy kilka godzin. No i czy
chcesz wszystko tak偶e z popielnika wyciaga膰 (zamiast wynosi膰), czy tylko
sprz膮tn膮膰 wn臋trze wk艂adu grzejnego.

Data: 2014-02-04 10:02:02
Autor: pewna.nieznajoma
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
Pale codziennie od rana do nocy i chce sprz眛a w kominku i popielniku zwykle po jednym dniu mam ok polowe wiadra popiolu.

Data: 2014-02-05 09:43:48
Autor: Marek
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
Posiadam takiego zoltego karchera za okolo 300zl. Filtr przezyl cala budowe, kilukrotne czyszczenie komina i dalej ma sie dobrze. Przy wymianie worka wystaczy go dobrze wytrzepac.
Wiekszosc brudu zostaje jednak w worku - wg mnie sprzet rewelacja.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-02-05 12:19:49
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?
Dnia Tue, 4 Feb 2014 10:02:02 -0800 (PST), pewna.nieznajoma@googlemail.com
napisa艂(a):

Pale codziennie od rana do nocy i chce sprz膮ta膰 w kominku i popielniku zwykle po jednym dniu mam ok polowe wiadra popiolu.

Powinien da膰 rad臋.

Data: 2014-02-05 18:20:16
Autor: Sebastian Rusek
Ikselka wrote:
[...]

A pr贸bowa艂a艣 u偶ywa膰 w nim worka? Z workiem ci膮g spada przy znacznie wi臋kszej ilo艣ci 艣mieci w 艣rodku.

--
Pozdro
Sebastian

Data: 2014-02-05 21:56:37
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?
Dnia Wed, 05 Feb 2014 18:20:16 +0100, Sebastian Rusek napisa艂(a):

Ikselka wrote:
[...]

Hmmm, chyba nie ma 偶adnego worka przy nim... Sprawdz臋, moze w pudle zosta艂?

Data: 2014-02-06 09:26:02
Autor: Marek

Ikselka wrote:
[...]

Worek to podstawa. Mozesz taki worek pare razy sprobowac wykorzystac.

Data: 2014-02-06 22:30:57
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
Dnia Thu, 06 Feb 2014 09:26:02 +0100, Marek napisa艂(a):

On 05.02.2014 21:56, Ikselka wrote:
Dnia Wed, 05 Feb 2014 18:20:16 +0100, Sebastian Rusek napisa墓聜(a):

Ikselka wrote:
Zapomnia墓聜am dopisa脛聡 - WA墓钮NE: od razu zam膫艂w drugi, zapasowy filtr, bo przy
popiele dosy脛聡 szybko si脛聶 zapycha (ale nie za szybko, spoko), wi脛聶c warto
mie脛聡 od razu drugi na wymian脛聶, 墓藕eby m膫艂c kontynuowa脛聡 zacz脛聶t脛聟 prac脛聶 je墓聸li w
trakcie spadnie ci脛聟g odkurzacza. Filtr ten jest zmywalny (pod kranem si脛聶
go p墓聜ucze), ale potrzebuje czasu 墓藕eby wyschn脛聟脛聡, wiec dlatego warto mie脛聡
drugi.

A pr膫艂bowa墓聜a墓聸 u墓藕ywa脛聡 w nim worka? Z workiem ci脛聟g spada przy znacznie wi脛聶kszej
ilo墓聸ci 墓聸mieci w 墓聸rodku.

Hmmm, chyba nie ma 墓藕adnego worka przy nim... Sprawdz脛聶, moze w pudle zosta墓聜?

Worek to podstawa. Mozesz taki worek pare razy sprobowac wykorzystac.

Chyba nie ma worka. Szczerze mi贸w膮c wymiana filtra jest mniej k艂opotliwa -
jak si臋 zmniejsza ci膮g odkurzacza, to ciach zak艂adam nowy filtr, a
zabrudzony pod kran i na kaloryfer.

Data: 2016-11-12 08:24:14
Autor: mcieslak606
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o. , do py艂u?
Witam.Mam piec na eko groszek.Niestety w kot硂wni bardzo si brudzi py砮m. Nie wyrabiam tego sprzatania,tym bardziej 縠 w domu mieszka moja mama a ja do niej dwa razy na tydzie dojezdzam.Jestem kobiet i prosz o podpowiedz co do jakiego nie za drogiego odkurzacza.Za砤mana Ma砱o秌a ?

Data: 2016-11-12 20:17:29
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
Dnia Sat, 12 Nov 2016 08:24:14 -0800 (PST), mcieslak606@gmail.com
napisa艂(a):

Witam.Mam piec na eko groszek.Niestety w kot艂owni bardzo si臋 brudzi py艂em. Nie wyrabiam tego sprzatania,tym bardziej 偶e w domu mieszka moja mama a ja do niej dwa razy na tydzie艅 dojezdzam.Jestem kobiet膮 i prosz臋 o podpowiedz co do jakiego艣 nie za drogiego odkurzacza.Za艂amana Ma艂go艣ka 頎巾笩

Pierwszy lepszy Karcher z Castoramy.

Data: 2016-11-12 23:51:20
Autor: collie
W dniu 12.11.2016 17:24, mcieslak606@gmail.com pisze:

Jestem kobiet i prosz o podpowiedz co do jakiego nie za drogiego
odkurzacza.Za砤mana Ma砱o秌a ?

Jak jeste kobiet, to id do Mr體ki i kup odkurzacz kominkowy za ok. 120 z.
I po za砤maniu.

Data: 2016-11-13 11:31:55
Autor: Zenek Kapelinder
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o. , do py艂u?
Do popiolu, pylu potrzebny jest odkurzacz z filtrem typu cyklon. W nim nie ma zadnych papierowych albo tkaninowych workow. Nic sie nie zapycha i pelny ciagnie tak samo mocno jak pusty. Sila odsrodkowa robi za filtr. Niestety nie wiedziec czemu takie odkurzacze sa drogie. Chyba tylko dlatego ze ktos traci bo workow nie produkuje i odbija sobie w cenie.

Data: 2016-11-14 06:42:03
Autor: Kris
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o. , do py艂u?
W dniu niedziela, 13 listopada 2016 20:31:56 UTC+1 u縴tkownik Zenek Kapelinder napisa:
[...]

Mieli秏y kiedy odkurzacz cyklonowy dirtdevil czy jako tak.
Nie sprawdzi si niestety i dali秏y go potrzebujacym.
S砤ba si潮 ssania i k硂potliwe opr罂nianie zbiornika by硂.

Data: 2016-11-16 17:20:23
Autor: Zenek Kapelinder
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o. , do py艂u?
Google na grafikach pokazuje ze ten Twoj to raczej do dywanow byl. A my, ja, tutaj raczej o takich odkurzaczach co maja zbiornik od pietnastu litrow wzwyz. I sa wsrod takich odkurzaczy co maja filtr, worek, cyklon. Mam taki odkurzacz z filtrem. Do normalnego sprzatania w domu jest ekstra, ale przy pylach z szlifowania gipsu czy jak popiol wciagac to sie filtr od razu zapycha. Tak samo bedzie z odkurzaczem z workiem. A w cyklonie za oddzielenie pylu robi fizyka pod postacia sily odsrodkowej. Jakis szczatkowy filtr na ssaniu turbiny jest, ale on praktycznie sie nie zapycha bo do niego zadne pyly nie dochodza tylko czyste powietrze.

Data: 2016-11-17 10:07:05
Autor: collie
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
W dniu 2016-11-17 02:20, Zenek Kapelinder pisze:

Google...

Tak - popro Google, albo wnuka (w砤snego, lub od s眘iad體), by pom骻 Ci
skonfigurowa czytnik, czy czego tam u縴wasz do korzystania z Usenetu.
S硂wa kluczowe: "wrotka", "Re:"

Data: 2016-11-17 05:46:13
Autor: Zenek Kapelinder
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o. , do py艂u?
A cos w temacie odkurzacza masz do powiedzenia czy tylko przytelepales sie zeby idiote z siebie robic?

Data: 2016-11-17 17:00:23
Autor: collie
W dniu 17.11.2016 14:46, Zenek Kapelinder pisze:

A cos w temacie odkurzacza masz do powiedzenia czy tylko przytelepales sie
zeby idiote z siebie robic?

W眛ku ogarn辨 te nie potrafisz, tylko robi za najm眃rzejszego w ca砮j wsi
potrafisz.
..

Data: 2016-11-17 10:29:59
Autor: Zenek Kapelinder
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o. , do py艂u?
Jestem baranie przerazony.

Data: 2016-11-17 08:22:44
Autor: Zenek Kapelinder
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o. , do py艂u?
Spierdalaj do budy.

Data: 2016-11-17 17:34:46
Autor: collie
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o., do py硊?
W dniu 17.11.2016 17:22, Zenek Kapelinder pisze:

Spierdalaj do budy.

Co o Tobie my秎, napisa砮m ju na p.m.samochody. I chwatit.

Data: 2016-11-13 19:02:20
Autor: Sebastian Bia硑
...Odkurzacz do popio硊 z kominka, z pieca c.o ., do py艂u?
On 2016-11-12 17:24, mcieslak606@gmail.com wrote:
Witam.Mam piec na eko groszek.Niestety w kot硂wni bardzo si brudzi py砮m.

B阣zie sie brudzi. Je秎i Ci sta to mo縠sz zmieni w阦iel na pellet. S z nim k硂poty w takich kot砤ch przer罂ne i trzeba sprawdzi czy si nada, ale py ktory powstaje jest nieporownalnie przyjemnieszy w sprz眛aniu. Cena pi x drzwi 2x wi阠ej ni w阦iel, ale byc mo縠 mieszkasz na 眘ku[1], gdzie w阦iel jest najdro縮zy i wyjdzie podobnie.

[1] A jaki miszczu z kopalni pop砤ka si ostatnio w mediach 縠 ton w阦la sprzedaj za 250z. Zadzwoni砮m na kopalnie zapyta czy mog kupi w detalu za nawet 400. Spu禼ili mnie na drzewo. Tylko hurtowo. Chyba znalaz砮m przyczyn nierentowno禼i kopalni: debile od marketingu albo mafia.

Data: 2013-10-09 11:12:38
Autor: Sebastian Rusek
Ikselka wrote:

Kto艣 ma i stosuje? - prosz臋 o recenzj臋 sprawdzonego przez siebie modelu.

Cze艣膰.

Ja mam odkurzacz "przemys艂owy" Karcher WD 3200 (do nabycia w marketach budowlanych za 200z艂). Jest naprawd臋 艣wietny do wszystkiego. U偶ywa艂em go przez ca艂膮 budow臋 do odkurzania py艂贸w i innych syf贸w.

On ma w 艣rodku dwa filtry - tego workowego nie trzeba u偶ywa膰, ale raz spr贸bowa艂em bez i bardzo szybko zapcha艂 mi si臋 ten drugi okr膮g艂y wi臋c zawsze u偶ywam work贸w. Filtr workowy wywalam jak odkurzacz si臋 zrobi za ci臋偶ki do noszenia (raz na p贸艂 roku?), jeszcze nie uda艂o mi si臋 go tak zape艂ni膰 偶eby odkurzacz s艂abo ci膮gn膮艂 a uzywam go do wszystkiego.

Kominek nim odkurzy艂em raz. Problem w tym, 偶e przy kolejnym odkurzaniu smr贸d starego popio艂u z worka rozni贸s艂 si臋 w ca艂ym salonie wi臋c zrobi艂em sobie prefiltr wodny: puszka po farbie 10 litr贸w w pokrywie dwie dziury z wklejonymi (distal) gumowymi redukcjami kanalizacyjnymi fi 32 i 25. Nalewam 1/3 wody, przez 25 wk艂adam peszel tak 偶eby by艂 zanurzony w wodzie, rura odkurzacza pasuje do 32;-) Taki filtr wodny 艂apie wszystko co przez niego przelatuje. Jedno ulepszenie, kt贸re musz臋 zrobi膰 to os艂ona (daszek) na wej艣cie odkurzacza, bo podejrzewam, 偶e wci膮ga wychlapywan膮 z dna wod臋.

Pozdro
Sebastian

Data: 2013-10-09 11:45:49
Autor: Ikselka
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?
Dnia Wed, 09 Oct 2013 11:12:38 +0200, Sebastian Rusek napisa艂(a):

Ikselka wrote:

[...]

DZI臉KI - zatem kupi臋 jakiego艣 Karchera tego typu, bo po co wyk艂ada膰 ponad
1000 z艂, jak mo偶na 200-300 i ewentualnie kupi膰 za jaki艣 czas nowiutki :-)

Data: 2013-10-09 14:59:22
Autor: chochlik_drukarski
...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?

U偶ytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hyek47qnlt8v$.4xozj9insqme.dlg40tude.net...
[...]

Ja tam zamiast karchera w ko艅cu wzi膮艂em jakiego艣 sparky za ponad 300. Przekona艂a
mnie informacja o mo偶liwo艣ci odkurzania drobniejszego py艂u. Pewnie obydwa
by pad艂y od tego tak samo szybko ale producent sparky tego nie zabrania
w instrukcji i podobno nie robi z tego powodu 偶adnych problem贸w je艣li
chodzi o gwarancj臋. Przy karcherach podobno takie reklamacje s膮 bardzo
cz臋sto odrzucane.

Data: 2013-10-09 15:53:52
Autor: Sebastian Rusek
chochlik_drukarski wrote:

[...]

Szczerze powiedziawszy nie pami臋tam co dok艂adnie by艂o w instrukcji mojego Karchera. Pami臋tam, 偶e pisali 偶eby do odkurzania py艂u koniecznie u偶ywa膰 dodatkowego filtra-worka, u偶ywam go zawsze, bo ten cylindryczny filtr si臋 bardzo szybko zapycha (testowa艂em w u偶yciu "domowym"). Mam ten odkurzacz prawie 1.5 roku i nie mam z nim 偶adnych problem贸w a odkurzam dos艂ownie wszystko: py艂 po szlifowaniu gipsu i drewna, py艂 po wierceniu w ceg艂ach, py艂 i drobne kawa艂ki betonu po kuciu, trociny, piach, czasem wod臋 jak mi piwnic臋 zaleje (oczywi艣cie filtr workowy trzeba wcze艣niej wyj膮膰;).

Przypomnia艂em sobie o drobnym minusie: gi臋tka rura zaraz przy wej艣ciu do odkurzacza ma lekkie zw臋偶enie i jak si臋 wci膮gnie wi臋kszy kamie艅 to potrafi si臋 tam zaklinowa膰. Na szcz臋艣cie t膮 sam膮 rur臋 mo偶na pod艂膮czy膰 z drugiej strony odkurzacza i zwykle to pomaga, ale nie polecam stosowania tej metody w domu;)
Pod艂膮czanie rury z drugiej strony ma te偶 drugi plus: szybkie pompowanie materacy:)

--
Pozdro
Sebastian

...Odkurzacz do popio艂u z kominka, z pieca c.o., do py艂u?