Odkurzacz - rura kopie, pomocy

Data: 2010-12-06 08:16:57
Autor: Panslavista
Odkurzacz - rura kopie, pomocy

"jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> wrote in message news:4cfc8c00$0$27042$65785112news.neostrada.pl...
Właśnie kupiłem odkurzacz Zelmer 01Z013.
Pierwsze próby wypadły fatalnie. Rura w czasie odkurzania razi prądem.
Na całej długości rury zbiera się elektryczność statyczna, tak na oko kilka
tysięcy wolt (między segmentami rury są cykliczne (co 1-2 sekundy) przeskoki
iskry przez powietrze na odległości około 2 milimetrów). Różnie próbowałem
trzymać. Razi także ta giętka rura, łącząca odkurzacz z rączką do trzymania.
Wyładowania są od tego spiralnego drutu zatopionego w plastiku do ręki
gdzieś wewnątrz poprzez plastik.
Nie da się tym odkurzać. Miałem wiele odkurzaczy i nigdy nie było takiego
czegoś. Zmieniałem rurę prostą ze starego odkurzacza (pasowała) i jest to
samo.
Wie ktoś co to jest za czort? Jak się tej elektryczności statycznej pozbyć?
Wydawałoby się, że cudów nie ma. A jak w recenzji tego odkurzacza jakaś kobieta napisała, że w tym modelu rura razi prądem, to nie dałem wiary. :-)
Pozdrawiam,
jangr

    Złożyć reklamację, użyć na podłoże płynu antyelektrostatycznego rozpraszającego ładunki. Dalsze działania podłączenie rur przy pomocy przewodnika do przewodu sieciowego przez oporniki węglowe 100 MOm - ładunki spłyną do ziemi za jego pomocą - opornik zabezpieczy przed porażeniem.

Data: 2010-12-06 08:31:10
Autor: Panslavista
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4cfc8dec$0$27027$65785112news.neostrada.pl...

[...]

..
    Tutaj: http://www.sto.pl/44143_PL-Broszury-Posadzki_antyelektrostatyczne.pdf podobne płyny sa do opakowań lub urządzeń - można spryskiwać cyklicznie rury odkurzacza i jego wnętrze.
    Prawdopodobną przyczyną jest zbyt suche powietrze w pomieszczeniach. Rury stają się swoistym generatorem Van den Graafa.
http://www.myzlab.pl/hv/vandegraaff/

Data: 2010-12-06 08:38:30
Autor: jagr

.
[...]

A dlaczego dwa tygodnie temu stary odkurzacz [zepsuł się] (i jego poprzednicy) NIGDY nie kopali?

Data: 2010-12-06 08:47:30
Autor: Panslavista

"jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> wrote in message news:4cfc930d$0$22811$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zrobione z innych materiałów.

Data: 2010-12-06 08:52:11
Autor: jagr
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4cfc9515$0$27041$65785112news.neostrada.pl...

A dlaczego dwa tygodnie temu stary odkurzacz [zepsuł się] (i jego poprzednicy) NIGDY nie kopali?
Zrobione z innych materiałów.

A gdyby wszystkie elementy rury (szczotka + reszta) przepłukać w płynie anty- elektrostatycznym, to by pomogło?

Data: 2010-12-06 09:53:38
Autor: Panslavista

"jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> wrote in message news:4cfc9644$0$22798$65785112news.neostrada.pl...
[...]

O takiej próbie pisałem. Na jak długo - nie wiem.

Data: 2010-12-06 10:43:11
Autor: jagr
A gdyby wszystkie elementy rury (szczotka + reszta) przepłukać w płynie
anty- elektrostatycznym, to by pomogło?
O takiej próbie pisałem. Na jak długo - nie wiem.

Pomyślałem, że gdyby rozrzedzić płyn do płukania tkanin (ten stosowany po
praniu) i posprajować wykładzinę to chyba też by pomogło. Te wszystkie płyny
mają chyba domieszkę czegoś antystatycznego?

Data: 2010-12-06 08:40:42
Autor: Panslavista
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4cfc9142$0$22816$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Proponuję na posadzki w mieszkaniu / firmie zastosować emulsję firmy CLASSEN o nazwie "NANO SILVER".

Odkurzacz - rura kopie, pomocy