Odkuwaj± sie za fotoradary

Data: 2011-01-16 12:21:03
Autor: gl12d4
Odkuwaj± sie za fotoradary
?U¿ytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igt0cm$9op$1news.vectranet.pl...
Jak maj± sie nachapaæ i uprzykrzyæ ci ¿ycie, "kij" zawsze siê znajdzie :-D

Dlaczego oni zaczynaj± przypominaæ mi milicje obywatelsk±?
Widzê szybki ich koniec kariery.

Kto komu uprzykrza ¿ycie? Mi codziennie uprzykrzaj± barany, które musz± mieæ swoje cudeñka motoryzacji na widoku z okna lub co najwy¿ej 20 od bramy. Niewa¿ne, ¿e na placu zabaw, na trawniku, chodniku, skrzy¿owaniu czy drodze po¿arowej - musi mieæ pod samym domem.

"Wroc³aw, noc z 13 na 14 stycznia, godz 23.30. Na ma³ej uliczce
dojazdowej do osiedla (ul. Dobra) pojawia siê patrol Stra¿y Miejskiej
wraz z lawetami. Rozpoczyna siê walka z czasem aby odholowaæ
nieprawid³owo zaparkowane samochody, tak szybko aby mieszkañcy
okolicznych bloków nie mogli ich przeparkowaæ.[...]

No w koñcu sensowne wykorzystanie SM. Wyj±tkowo, jako zwolennik likwidacji tej s³u¿by, popieram.

pzdrw
gl12d4

Data: 2011-01-16 11:35:08
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin gl12d4
Kto komu uprzykrza życie? Mi codziennie uprzykrzają barany, które muszą
mieć swoje cudeńka motoryzacji na widoku z okna lub co najwyżej 20 od
bramy. Nieważne, że na placu zabaw, na trawniku, chodniku, skrzyżowaniu
czy drodze pożarowej - musi mieć pod samym domem.

Są takie miejsca, najczęściej wąskie, prawie-osiedlowe uliczki gdzie się zwyczajowo parkuje nie do końca zgodnie z przepisami (np. zostawiając metr chodnika po którym prawie nikt nie chodzi), bo po prostu innej opcji nie ma.

Data: 2011-01-16 12:59:43
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 12:35, to pisze:
[...]

Zmienisz zdanie, jak Ci jakaś matka z dzieckiem w wózku przechodząc zarysuje samochód w desperackiej próbie przeciśnięcia się przez wąskie przejście, które zostawiłeś. Życzę Ci wtedy, żebyś usłyszał z jej ust, że po prostu innej opcji nie miała.
Auto zawsze można zaparkować nieco dalej - 100, 200, 500 metrów od domu i zawsze jest jakieś miejsce. Mieszkałem już we Wrocławiu w pięciu różnych miejscach, zarówno w śródmieściu jak i na większych osiedlach i ZAWSZE udawało mi się zaparkować w sposób nieuciążliwy dla innych.

Tomek

Data: 2011-01-16 12:38:13
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin ...:::Tomek:::...
[...]

Parkowanie nie niszczy niczyjej własności.

Auto zawsze można zaparkować nieco
dalej - 100, 200, 500 metrów od domu i zawsze jest jakieś miejsce.

Nie zawsze.

Mieszkałem już we Wrocławiu w pięciu różnych miejscach, zarówno w
śródmieściu jak i na większych osiedlach i ZAWSZE udawało mi się
zaparkować w sposób nieuciążliwy dla innych.

Parkowanie w miejscach, o których mówię nie wiąże się z uciążliwością dla kogokolwiek, a wręcz przeciwnie. Wszyscy w okolicy to akceptują. Niemniej nie jest to zgodne z literą prawa.

Data: 2011-01-16 13:57:48
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 13:38, to pisze:
Parkowanie nie niszczy niczyjej własności.

No jak to nie? A jak zniszczysz owej kobiecie wózek, bo stoisz, tam gdzie nie powinieneś?
Jak Ci nasram na wycieraczkę, to w sumie jej nie zniszczę, bo zawsze można ją wyprać, ale szczęśliwy z tego powodu nie będziesz. A jak będę robił to codziennie, to pewnie w końcu wezwiesz nawet policję.

Nie zawsze.

Po Wrocławiu jeżdżę codziennie od ponad 3 lat i zawsze mi się udawało. Uważasz, że to miasto jest jakimś chwalebnym wyjątkiem?

Parkowanie w miejscach, o których mówię nie wiąże się z uciążliwością dla
kogokolwiek, a wręcz przeciwnie. Wszyscy w okolicy to akceptują.

Wszyscy? Robiłeś ankietę?

Tomek

Data: 2011-01-16 13:05:29
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin ...:::Tomek:::...
No jak to nie? A jak zniszczysz owej kobiecie wózek, bo stoisz, tam
gdzie nie powinieneÅ›?
Jak Ci nasram na wycieraczkÄ™, to w sumie jej nie zniszczÄ™, bo zawsze
można ją wyprać, ale szczęśliwy z tego powodu nie będziesz. A jak będę
robił to codziennie, to pewnie w końcu wezwiesz nawet policję.

Na poziomie gimnazjalnym nie będę dyskutował.

Nie zawsze.

Po Wrocławiu jeżdżę codziennie od ponad 3 lat i zawsze mi się udawało.
Uważasz, że to miasto jest jakimś chwalebnym wyjątkiem?

Gdyby wszyscy stosowali się do Twoich zasad to szybko okazałoby się, że musisz parkować np. 2 km od domu.

Parkowanie w miejscach, o których mówię nie wiąże się z uciążliwością
dla kogokolwiek, a wręcz przeciwnie. Wszyscy w okolicy to akceptują.

Wszyscy? Robiłeś ankietę?

Zasady ustala się dla większości. Jeśli 200 osób nie ma gdzie parkować, to dwie mogą sobie iść z podwójnym wózkiem innym chodnikiem (bo ze zwykłym się spokojnie zmieszczą). Zawsze się znajdzie ktoś, komu dane rozwiązanie przeszkadza.

Data: 2011-01-16 14:09:42
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 14:05, to pisze:
Zasady ustala siê dla wiêkszo¶ci. Je¶li 200 osób nie ma gdzie parkowaæ,
to dwie mog± sobie i¶æ z podwójnym wózkiem innym chodnikiem (bo ze
zwyk³ym siê spokojnie zmieszcz±). Zawsze siê znajdzie kto¶, komu dane
rozwi±zanie przeszkadza.

No tutaj to ju¿ pojecha³e¶. Masz obowi±zek zostawiæ 1,5 metra wolnego chodnika. A jak nie ma miejsca, to przecie¿ mo¿esz zaparkowaæ na "innym" miejscu lub "innej" ulicy. Chodnik jak sama nazwa wskazuje nie s³u¿y do parkowania samochodów. Nie ma miejsca, to wypad.

Data: 2011-01-16 13:12:26
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin oliveira
Zasady ustala się dla większości. Jeśli 200 osób nie ma gdzie parkować,
to dwie mogą sobie iść z podwójnym wózkiem innym chodnikiem (bo ze
zwykłym się spokojnie zmieszczą). Zawsze się znajdzie ktoś, komu dane
rozwiÄ…zanie przeszkadza.

No tutaj to już pojechałeś. Masz obowiązek zostawić 1,5 metra wolnego
chodnika. A jak nie ma miejsca, to przecież możesz zaparkować na "innym"
miejscu lub "innej" ulicy. Chodnik jak sama nazwa wskazuje nie służy do
parkowania samochodów. Nie ma miejsca, to wypad.

Nie piszę i durnych przepisach, tylko o rozsądku. A durne przepisy mogą zostać zmienione. Obowiązek zostawienia 1.5 metra na mało uczęszczanym chodniku, w okolicy, gdzie nie ma miejsc do parkowania jest idiotyzmem.

Data: 2011-01-16 11:31:28
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/16/2011 7:12 AM, to wrote:
Nie piszÄ™ i durnych przepisach, tylko o rozsÄ…dku. A durne przepisy mogÄ…
zostać zmienione. Obowiązek zostawienia 1.5 metra na mało uczęszczanym
chodniku, w okolicy, gdzie nie ma miejsc do parkowania jest idiotyzmem.

A jaka jest definicja mało uczęszczanego chodnika?
A ile nie jest idiotyzmem, tak zeby sie dwa wozki minęły?

Data: 2011-01-16 17:38:19
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
A jaka jest definicja mało uczęszczanego chodnika?

Potrzebujesz na wszystko definicji, nie możesz użyć rozumu?

A ile nie jest
idiotyzmem, tak zeby sie dwa wozki minęły?

Auta nie stoją 10 cm od siebie, zawsze znajdzie się jakaś luka, gdzie można się minąć. --

Data: 2011-01-16 19:04:10
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 18:38, to pisze:
begin witek

A jaka jest definicja ma³o uczêszczanego chodnika?

Potrzebujesz na wszystko definicji, nie mo¿esz u¿yæ rozumu?

A ile nie jest
idiotyzmem, tak zeby sie dwa wozki minê³y?

Auta nie stoj± 10 cm od siebie, zawsze znajdzie siê jaka¶ luka, gdzie
mo¿na siê min±æ.

Rozumiem, ¿e wprawê w mijaniu siê w 15 cm likach masz z kana³ów, sk±d w³a¶nie wylaz³e¶?

Data: 2011-01-17 09:59:19
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Auta nie stojÄ… 10 cm od siebie, zawsze znajdzie siÄ™ jakaÅ› luka, gdzie
można się minąć.

masz racje - w dwóch przypadkach wymijałem je NA MASCE - iw d,,, miałem tak samo jak kierowca wcześniej jakie będą szkody. I miał kto mi w tym pomóc, co oznacza ze egoisci nie tylko mnie wk...

Data: 2011-01-18 00:14:48
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
masz racje - w dwóch przypadkach wymijałem je NA MASCE - iw d,,, miałem
tak samo jak kierowca wcześniej jakie będą szkody. I miał kto mi w tym
pomóc, co oznacza ze egoisci nie tylko mnie wk...

To świadczy tylko o Tobie, podobnie jak "znajomość" języka polskiego.

Data: 2011-01-18 07:33:46
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 01:14, to pisze:
begin Fakir

[...]

a jakaś racjonalna riposta? nie widziałem potrzeby nakładania z dzieckiem w wózku dobre kilkaset metrów a dobrzy ludzie w tym pomogli.

Data: 2011-01-20 16:59:46
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
[...]

To takie samo buractwo albo i większe jak zablokowanie całego chodnika samochodem.

Data: 2011-01-20 18:41:34
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-20 17:59, to pisze:
To ¶wiadczy tylko o Tobie, podobnie jak "znajomo¶æ" jêzyka polskiego.

a jaka¶ racjonalna riposta? nie widzia³em potrzeby nak³adania z
dzieckiem w wózku dobre kilkaset metrów a dobrzy ludzie w tym pomogli.

To takie samo buractwo albo i wiêksze jak zablokowanie ca³ego chodnika
samochodem.

Oplu³em monitor... Masz ch³opie pierdolniêcie.

Data: 2011-01-20 23:17:06
Autor: Fakir
Odkuwaj± sie za fotoradary

Oplu³em monitor... Masz ch³opie pierdolniêcie.

:)
By³ u nas pod blokiem swego czasu z burakiem blokuj±cym dojazd do ¶mietnika. Jak dwa razy naci±³ siê na pampersa przyklejonego do przedniej szyby okaza³o sie, ¿e mo¿na znale¼æ inn± miejscówkê.
(Dla jasno¶ci - inicjatywa ze tak napiszê oddolna by³a od kogo¶ innego :) )

Data: 2011-01-20 23:18:17
Autor: Fakir
Odkuwaj± sie za fotoradary
s³ówko "problem" uciek³o:

problem z burakiem...

Data: 2011-01-21 13:25:05
Autor: Krzysiek
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 20.01.2011 23:17, Fakir pisze:

[...]

No i super :) Szybê sobie umyje i git. A jak mu porysujesz to ju¿ jest szkoda materialna...

Data: 2011-01-21 16:58:34
Autor: Sebastian Kaliszewski
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
Fakir wrote:

[...]

Jesteś zatem przestępcą. Jak ci co ci w tym pomagali

\SK

Data: 2011-01-21 17:51:53
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-21 16:58, Sebastian Kaliszewski pisze:
Fakir wrote:

[...]

w tym wypadku nie mam sobie nic do zarzucenia - z dzieckiem byłem w stanie wyższej konieczności :)

Data: 2011-01-21 20:07:42
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
w tym wypadku nie mam sobie nic do zarzucenia - z dzieckiem byłem w
stanie wyższej konieczności :)

Chyba nawet nie wiesz co to znaczy.

Data: 2011-01-22 20:31:10
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
I tu siÄ™ zdziwisz :)

Powiedzmy ze nie muszę się obawiać konsekwencji prawnych - moze to poprawi ci samopoczucie :).

Data: 2011-01-16 14:22:31
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 14:12, to pisze:
Nie piszÄ™ i durnych przepisach, tylko o rozsÄ…dku. A durne przepisy mogÄ…
zostać zmienione. Obowiązek zostawienia 1.5 metra na mało uczęszczanym
chodniku, w okolicy, gdzie nie ma miejsc do parkowania jest idiotyzmem.

Jeśli tym chodnikiem chce przejść przynajmniej jedna osoba, która będzie potrzebowała tego 1,5 metra (matka z wózkiem, inwalida na wózku), to przepis nie jest idiotyczny. Idiotą i śmierdzącym leniem jest kierowca, który świadomie takie przepisy ignoruje w imię dowiezienia swojego tyłka jak najbliżej miejsca zamieszkania.

Tomek

Data: 2011-01-16 13:26:30
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin ...:::Tomek:::...
Jeśli tym chodnikiem chce przejść przynajmniej jedna osoba, która będzie
potrzebowała tego 1,5 metra (matka z wózkiem, inwalida na wózku), to
przepis nie jest idiotyczny.

Dlaczego stawiasz wygodę jednego pieszego ponad wygodę 100 kierowców

Data: 2011-01-16 11:33:43
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/16/2011 7:26 AM, to wrote:
begin ...:::Tomek:::...

[...]

dlatego ze ten jeden pieszy ma takie same prawa jak 100 kierowców.
nie można realizować sowjego prawa kosztem innych.

Data: 2011-01-16 17:39:06
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
Dlaczego stawiasz wygodę jednego pieszego ponad wygodę 100 kierowców

dlatego ze ten jeden pieszy ma takie same prawa jak 100 kierowców.

Czyli jakie?

nie
można realizować sowjego prawa kosztem innych.

A dlaczego pieszy może?

Data: 2011-01-16 11:45:45
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/16/2011 11:39 AM, to wrote:
begin witek

Dlaczego stawiasz wygodę jednego pieszego ponad wygodę 100 kierowców

dlatego ze ten jeden pieszy ma takie same prawa jak 100 kierowców.

Czyli jakie?

co za głupie pytanie

nie
można realizować sowjego prawa kosztem innych.

A dlaczego pieszy może?

co pieszy może?
rozkłada ci się na ulicy z obiadem czy jak, ze nie jesteś w stanie przez większość dnia przejechać?

jakby ci pieszy siadł na ulicy to byś na niego trąbił zanim byś do niego dojechał.

Data: 2011-01-18 00:43:41
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
Dlaczego stawiasz wygodę jednego pieszego ponad wygodę 100 kierowców

dlatego ze ten jeden pieszy ma takie same prawa jak 100 kierowców.

Czyli jakie?

co za głupie pytanie

Głupie to było Twoje stwierdzenie, bo pieszy ma zupełnie inne prawa.

[...]

Napisałem w innym poście, nie chce mi się powtarzać, poszukaj sobie.

Data: 2011-01-16 20:22:52
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 18:39, to pisze:
dlatego ze ten jeden pieszy ma takie same prawa jak 100 kierowców.
Czyli jakie?

Czytaj powoli, bo chyba masz problemy z rozumieniem słowa pisanego: PIESZY MA PRAWO SPOKOJNIE PRZEJŚĆ CHODNIKIEM BEZ LAWIROWANIA WŚRÓD SAMOCHODÓW. Stając na chodniku naruszasz to prawo.

można realizować sowjego prawa kosztem innych.
A dlaczego pieszy może?

Piesi nagminnie łażą Ci po jezdni?

Tomek

Data: 2011-01-18 00:40:58
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin ...:::Tomek:::...
Czytaj powoli, bo chyba masz problemy z rozumieniem słowa pisanego:
PIESZY MA PRAWO SPOKOJNIE PRZEJŚĆ CHODNIKIEM BEZ LAWIROWANIA WŚRÓD
SAMOCHODÓW. Stając na chodniku naruszasz to prawo.

A gdzie Ci się takie prawo objawiło?

można realizować sowjego prawa kosztem innych.
A dlaczego pieszy może?

Piesi nagminnie łażą Ci po jezdni?

Tak.

Data: 2011-01-18 01:47:25
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/17/2011 6:40 PM, to wrote:
begin ...:::Tomek:::...

[...]

dzwon po policje, niech ich odholują, masz prawo do całej jezdni.
piesi z chodnika, chca dla siebie tylko 1.5 metra.

Data: 2011-01-18 07:31:25
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Piesi nagminnie łażą Ci po jezdni?

Tak.

może nie zauważyłeś, że jedziesz chodnikiem ?

Data: 2011-01-17 10:02:51
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 18:39, to pisze:
begin witek

Dlaczego stawiasz wygodę jednego pieszego ponad wygodę 100 kierowców

dlatego ze ten jeden pieszy ma takie same prawa jak 100 kierowców.

A dokładnie - jak każdy z tych 100 kierowców.

Czyli jakie?

Prawo korzystania z przestrzeni dla niego przeznaczonej.

nie
można realizować sowjego prawa kosztem innych.

A dlaczego pieszy może?

Pieszy też nie może. I zwykle tego nie robi - często widujesz grupy ludzi stojące na środku jezdni?!

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-01-18 00:42:48
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin LEPEK
Czyli jakie?

Prawo korzystania z przestrzeni dla niego przeznaczonej.

Głupi przepis można i należy zmienić. A BEZWARUNKOWY nakaz pozostawienia 1.5 metra na każdym chodniku jest głupi i to bardzo.

[...]

Robi, domagając się prawa do 1.5 m chodnika po którym prawie nikt nie chodzi, chociaż w okolicy nie ma gdzie zaparkować. To typowy przykład egoizmu.

Data: 2011-01-18 08:23:28
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 01:42, to pisze:

Głupi przepis można i należy zmienić. A BEZWARUNKOWY nakaz pozostawienia
1.5 metra na każdym chodniku jest głupi i to bardzo.

A ile chciałbyś zostawiać - 1 m, 0,5 m? A potem płacz, że porysowali... I od czego byś to uzależnił?

Robi, domagając się prawa do 1.5 m chodnika po którym prawie nikt nie
chodzi, chociaż w okolicy nie ma gdzie zaparkować. To typowy przykład
egoizmu.

A postawa "spadać na inny chodnik, bo chcę TU zaparkować" to altruizm, co?

Pozdr,

Data: 2011-01-18 08:47:55
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net>

Głupi przepis można i należy zmienić. A BEZWARUNKOWY nakaz pozostawienia
1.5 metra na każdym chodniku jest głupi i to bardzo.

A ile chciałbyś zostawiać - 1 m, 0,5 m? A potem płacz, że porysowali...

To przecież przy 1,5m też mogą porysować.

I od czego byś to uzależnił?

Od rozsÄ…dku ?

Data: 2011-01-18 09:12:07
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 08:47, niusy.pl pisze:

[...]

Przy 5 m też. Ale przy 0,5 większe prawdopodobieństwo, nie? A IMO 1,5 m to rozsądna szerokość.

I od czego byś to uzależnił?

Od rozsÄ…dku ?
I tak byś w przepisach zapisał? A jak byś egzekwował?

Pozdr,

Data: 2011-01-18 02:14:20
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/18/2011 2:12 AM, LEPEK wrote:
Od rozsÄ…dku ?
I tak byś w przepisach zapisał? A jak byś egzekwował?

po kalemu.

jak kali parkowac to 0.5 m, w kazdym innym przypadku, moze byc jak jest.

Data: 2011-01-18 11:03:15
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

Zależy kto przechodzi i takie tam

A IMO 1,5 m to rozsądna szerokość.

Jak chodnik ma 3 metry :-)

Data: 2011-01-18 12:16:52
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 11:03, niusy.pl pisze:

Jak chodnik ma 3 metry :-)

Nie - z punktu widzenia głównego użytkownika chodnika - PIESZEGO.

Pozdr,

Data: 2011-01-16 21:09:48
Autor: Cavallino
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:

Dlaczego stawiasz wygodę jednego pieszego ponad wygodę 100 kierowców

dlatego ze ten jeden pieszy ma takie same prawa jak 100 kierowców.
nie można realizować sowjego prawa kosztem innych.

Dokładnie - Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność kogoś innego.

Data: 2011-01-16 14:11:21
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/16/2011 2:09 PM, Cavallino wrote:
[...]

kogoÅ› innego.

szkoda, ze wiekszosc zna tylko wersję o wolnosci dla siebie. O wolnosci dla innych bardzo często sie zapomina.

Data: 2011-01-16 14:31:51
Autor: J.F.
Odkuwaj¹ sie za fotoradary
On 16 Jan 2011 13:26:30 GMT,  to wrote:
begin ...:::Tomek:::...
Je¶li tym chodnikiem chce przej¶æ przynajmniej jedna osoba, która bêdzie
potrzebowa³a tego 1,5 metra (matka z wózkiem, inwalida na wózku), to
przepis nie jest idiotyczny.

Dlaczego stawiasz wygodê jednego pieszego ponad wygodê 100 kierowców

No wiesz - tak jak kierowca musi gdzies zaparkowac, tak pieszy musi
przejsc chodnikiem.

Jeden pieszy 1.50 nie wymaga, ale dwie mamusie z wozkami na blizniaki
to jak sie maja wyminac ? J.

Data: 2011-01-16 13:36:50
Autor: to
Odkuwaj¹ sie za fotoradary
begin J.F.
No wiesz - tak jak kierowca musi gdzies zaparkowac, tak pieszy musi
przejsc chodnikiem.

Ale ja nie mówię o sytuacji totalnego blokowania chodnika. Często w starym budownictwie jest np. tak, że chodnik jest po dwóch stronach jezdni, a zwyczajowo parkuje się po jednej, a drugą zostawia wolną. Miejsc parkingowych nie ma, ani 100 ani 500 metrów dalej. Niewygodna dla pieszych minimalna.

Jeden pieszy 1.50 nie wymaga, ale dwie mamusie z wozkami na blizniaki to
jak sie maja wyminac ?

A jak mają się wyminąć, jeśli chodnik ma metr, bo tak go wybudowano? Jeśli to auta zostawiają metr, to nie ma żadnego problemu, bo można wyminąć się w luce pomiędzy autami. Zawsze jest jakieś miejsce.

Data: 2011-01-16 18:36:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Odkuwaj¹ sie za fotoradary
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

[...]

Pó³tora metra to jest akurat na wyminiêcie siê dwóch niezbyt szerokich
pojedyñczych wózków.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-16 22:36:34
Autor: Tomasz Pyra
Odkuwaj¹ sie za fotoradary
[...]

Półtora metra to jest akurat na wyminięcie się dwóch niezbyt szerokich
pojedyńczych wózków.

Tu jeszcze trzeba pamiętać, że raczej nikt się nie czepia kogoś kto zostawił 120cm zamiast 150cm. Nawet dość upierdliwa straż miejska w mojej okolicy.

Problem robi się wtedy jak samochody parkują na wąskim chodniku wymagając nawet od pieszych bez wózka, polerowania im lakieru kurtką, albo slalomu między samochodami.
Drugi problem to jeżeli kierowcy zastawiają drogę tak że inny pojazd (taka np. śmieciarka, przypadkiem podobna w gabarytach co wóz strażacki) nie może potem przejechać.

Data: 2011-01-16 23:17:49
Autor: Krzysiek Kielczewski
Odkuwaj¹ sie za fotoradary
On 2011-01-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Pó³tora metra to jest akurat na wyminiêcie siê dwóch niezbyt szerokich
pojedyñczych wózków.

Tu jeszcze trzeba pamiêtaæ, ¿e raczej nikt siê nie czepia kogo¶ kto zostawi³ 120cm zamiast 150cm. Nawet do¶æ upierdliwa stra¿ miejska w mojej okolicy.

Tak tylko siê wci±³em, bo mnie zaczê³y bawiæ rzucane liczby :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-01-17 09:55:28
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Dlaczego stawiasz wygodę jednego pieszego ponad wygodę 100 kierowców

100 kierowców zajmie pas o długości co najmniej 400m, już oni sami zrobią ruch większy niz jeden pieszy...

Data: 2011-01-17 13:30:22
Autor: Jarek Andrzejewski
Odkuwaj± sie za fotoradary
On 16 Jan 2011 13:26:30 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

[...]

Dlaczego stawiasz wygodê 10 kierowców ponad wygodê tysi±ca pieszych?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-01-18 00:07:51
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Jarek Andrzejewski
Dlaczego stawiasz wygodę 10 kierowców ponad wygodę tysiąca pieszych?

Dlaczego nie rozumiesz tego, co czytasz?

Data: 2011-01-16 14:24:44
Autor: J.F.
Odkuwaj¹ sie za fotoradary
On Sun, 16 Jan 2011 14:22:31 +0100,  ...:::Tomek:::... wrote:
Je¶li tym chodnikiem chce przej¶æ przynajmniej jedna osoba, która bêdzie potrzebowa³a tego 1,5 metra (matka z wózkiem, inwalida na wózku), to przepis nie jest idiotyczny.

Poltora metra to nie jest na jedna osobe. tu sa juz potrzebne dwie
matki kazda z para blizniakow idace w przeciwna strone .. no ale to
sie tez zdarza.

J.

Data: 2011-01-16 15:04:47
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
[...]

Nie piszê i durnych przepisach, tylko o rozs±dku. A durne przepisy mog±
zostaæ zmienione. Obowi±zek zostawienia 1.5 metra na ma³o uczêszczanym
chodniku, w okolicy, gdzie nie ma miejsc do parkowania jest idiotyzmem.

Wystarczy jedna taka k... jak ty, która zastawi chodnik, ¿eby stworzyæ zagro¿enie dla pieszych, którzy musz± wyj¶æ na ulicê ¿eby omin±æ TWÓJ samochód. £a¿ê nieraz z wózkiem i wiem jakie to uci±¿liwe i wkurwiaj±ce. M.in. dlatego ja nie parkujê tak nigdy. Skoro mogê ja, mo¿e te¿ ka¿dy inny.
Wyja¶nij mi teraz sk±d wzi±³e¶ tych stu kierowców i jednego pieszego? Praktyka pokazuje, ¿e na osiedlach jest akurat odwrotnie - to, ¿e ty tego nie widzisz pokazuje tylko, ¿e czas do okulisty. Mo¿e i niektóre przepisy s± g³upie, ale póki mieszkasz w tym kraju, to twoim zasranym obowi±zkiem jest ich przestrzegaæ. A g³upie s± wszystkie, czy tylko te, które tobie nie pasuj±?
Pominê, ¿e to co piszesz ¿e robisz, to po prostu buractwo i chamstwo. Liczy siê tylko twoja wygoda i innych masz w dupie. I by³by¶ takim chujkiem kiedy je¼dzi³by¶ samochodem, furmank±, KM, rowerem, chodzi³ na piechotê czy pe³za³ w glebie. BO TY JESTE¦ NAJWA¯NIEJSZY.
Mam takiego s±siada, zbiera mu siê, jak bêdê mia³ dosyæ nalejê mu mleka do wlotu powietrza. Mam nadziejê, ¿e to ty.

Data: 2011-01-16 14:20:40
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin oliveira
Wystarczy jedna taka k... jak ty (...)

I to by było na tyle, chamstwo zachowaj dla znajomych, jeśli je tolerują.

Data: 2011-01-16 11:36:29
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/16/2011 8:20 AM, to wrote:
begin oliveira

Wystarczy jedna taka k... jak ty (...)

I to by było na tyle, chamstwo zachowaj dla znajomych, jeśli je tolerują.

wez sobie wózek, drugie trzyletie dziecko za rekę i zrób sobie spacerek do sklepu i z powrotem. Może zrozumiesz.

Data: 2011-01-16 17:40:06
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
wez sobie wózek, drugie trzyletie dziecko za rekę i zrób sobie spacerek
do sklepu i z powrotem. Może zrozumiesz.

Spróbuj zaparkować gdzieś w centrum, w starym budownictwie, może zrozumiesz. --

Data: 2011-01-16 11:50:02
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/16/2011 11:40 AM, to wrote:
begin witek

wez sobie wózek, drugie trzyletie dziecko za rekę i zrób sobie spacerek
do sklepu i z powrotem. Może zrozumiesz.

Spróbuj zaparkować gdzieś w centrum, w starym budownictwie, może
zrozumiesz.

faktycznie głupta z ciebie bije aż boli.

to nie pieszy pcha ci sie na ulice, że nie mozesz przejechać tylko ty pieszemu na chodnik, ze nie moze przejść.

Jak na chodniku będzie tyle ludzi, ze sie nie da przejśc, to włażenie pieszych na ulicę pod jadące samochody też jest karane.
Natomiast korzystanie przez pieszych z ulicy w sposób nie blojący przejazdu samochód jest jak najbardziej dozwolone.

parkowanie na chodniku w sposob nie blokujący przejscia pieszych też.

cos jeszcze masz do dodania?

Data: 2011-01-18 00:55:03
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
faktycznie głupta z ciebie bije aż boli.

A z Ciebie głupota.

to nie pieszy pcha ci sie na ulice, że nie mozesz przejechać tylko ty
pieszemu na chodnik, ze nie moze przejść.

Chodnik nie jest prywatną własnością pieszego. Jest częścią przestrzeni miejskiej, którą wszyscy powinni się racjonalnie podzielić. Pusty, nieuczęszczany chodnik po obu stronach jezdni w okolicy, gdzie brakuje miejsc parkingowych to nonsens.

Jak na chodniku będzie tyle ludzi, ze sie nie da przejśc, to włażenie
pieszych na ulicę pod jadące samochody też jest karane.

Chyba w Twojej wyobraźni.

Natomiast
korzystanie przez pieszych z ulicy w sposób nie blojący przejazdu
samochód jest jak najbardziej dozwolone.

Ciekawe od kiedy.

parkowanie na chodniku w sposob nie blokujący przejscia pieszych też.

Na mało uczęszczanym chodniku pozostawienie 1 metra nikogo nie blokuje.

Data: 2011-01-18 01:52:58
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/17/2011 6:55 PM, to wrote:
begin witek

[...]

ani twoja,

  Jest częściÄ… przestrzeni
miejskiej, którą wszyscy powinni się racjonalnie podzielić.

taa, racjonalnosc polega na tym, ze ty musisz zaparkowac, a pieszy ma wyp...

[...]

zawsze mozesz zadzwoni po straz miejska, niech ich zwinÄ….

Natomiast
korzystanie przez pieszych z ulicy w sposób nie blojący przejazdu
samochód jest jak najbardziej dozwolone.

Ciekawe od kiedy.

chyba od zawsze,

parkowanie na chodniku w sposob nie blokujący przejscia pieszych też.

Na mało uczęszczanym chodniku pozostawienie 1 metra nikogo nie blokuje.

ustalono 1.5 m.

pretensje na wiejskÄ….

Data: 2011-01-16 19:41:36
Autor: jarek d.
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d332d76$0$2488$65785112news.neostrada.pl...
begin witek

wez sobie wózek, drugie trzyletie dziecko za rekę i zrób sobie spacerek
do sklepu i z powrotem. Może zrozumiesz.

Spróbuj zaparkować gdzieś w centrum, w starym budownictwie, może
zrozumiesz.

Oczywiście TY musisz zaparkować w tym miejscu.
Chodnik służy pieszym DO CHODZENIA. Ty ze swoim autem jesteś tam intruzem, podobnie jak pieszy na ulicy w miejscu innym, niż przejście dla pieszych.
Może zrozumiesz, choć wątpię.

jarek d.

Data: 2011-01-18 00:56:08
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin jarek d.
Oczywiście TY musisz zaparkować w tym miejscu. Chodnik służy pieszym DO
CHODZENIA. Ty ze swoim autem jesteÅ› tam intruzem, podobnie jak pieszy na
ulicy w miejscu innym, niż przejście dla pieszych. Może zrozumiesz, choć
wÄ…tpiÄ™.

Nie ekscytuj się tak, tylko spróbuj zrozumieć to o czym piszę. Nie rozmawiamy o przepisach, bo te są jasne, tylko o ich racjonalności w pewnym konkretnym przypadku.

Data: 2011-01-16 20:26:06
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 18:40, to pisze:
Spróbuj zaparkować gdzieś w centrum, w starym budownictwie, może
zrozumiesz.

Ale co to ma za znaczenie? Czy piesi urządzają sobie pikniki na jezdni? Przeszkadzają Ci w czymś? Nie. Chodzą po chodniku, bo tam ich miejsce. Twoje miejsce jako kierowcy jest na jezdni i parkingach. Dlaczego ładujesz się z buciorami w przestrzeń, która nie jest dla Ciebie przeznaczona?

Tomek

Data: 2011-01-18 00:52:44
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin ...:::Tomek:::...
Spróbuj zaparkować gdzieś w centrum, w starym budownictwie, może
zrozumiesz.

Ale co to ma za znaczenie?

To głupi przykład przytoczony po to, żebyś poprzez analogię pojął głupotę swojego własnego.

Data: 2011-01-16 15:24:39
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 15:20, to pisze:
Wystarczy jedna taka k... jak ty (...)

I to by by³o na tyle, chamstwo zachowaj dla znajomych, je¶li je toleruj±.

Ale to co ty robisz to nie jest chamstwo?
Chocia¿ masz racjê. Teraz pozosta³o ci tylko strzeliæ focha.

Data: 2011-01-17 16:50:37
Autor: Sebastian Kaliszewski
Odkuwaj± sie za fotoradary
oliveira wrote:
[...]

Te¿ mam dziecko. I je¿dzi³o wózkiem. I nie potrzebujê 1.5m. Wózek inwalidzki tako¿. Z tej prostej przyczyny, ¿e wózek 1.5m nie wjecha³by nie tylko do windy ale i na klatkê schodow± (gdzie przepisy w nowo budowanych budynkach wymagaj± 0.9m przej¶cia a dawniej wymaga³y mniej).

M.in. dlatego ja nie parkujê tak nigdy. Skoro mogê ja, mo¿e te¿ ka¿dy inny.

¯eby to co piszesz chocia¿ by³o logiczne...

Wyja¶nij mi teraz sk±d wzi±³e¶ tych stu kierowców i jednego pieszego? Praktyka pokazuje, ¿e na osiedlach jest akurat odwrotnie

Bzdura. BTW Praktyka pokazuje, ¿e na osidlach:
1. wystarcza przej¶cie po jednej stronie ulicy
2. mo¿e byæ strefa zamieszkania i wspó³korzystanie z jednej dreogi przez pieszych i samochody.

- to, ¿e ty tego nie widzisz pokazuje tylko, ¿e czas do okulisty. Mo¿e i niektóre przepisy s± g³upie, ale póki mieszkasz w tym kraju, to twoim zasranym obowi±zkiem jest ich przestrzegaæ.

Nie.

[...]

Pokaza³e¶ tylko, ¿e jeste¶ ZWYK£YM CHAMEM...

Mam takiego s±siada, zbiera mu siê, jak bêdê mia³ dosyæ nalejê mu mleka do wlotu powietrza. Mam nadziejê, ¿e to ty.

....Do tego w³a¶nie chwalisz siê zamiarem dokonania przestêpstwa.

\SK

Data: 2011-01-17 17:17:22
Autor: Jarek Andrzejewski
Odkuwaj± sie za fotoradary
On Mon, 17 Jan 2011 16:50:37 +0100, Sebastian Kaliszewski
<s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote:

2. mo¿e byæ strefa zamieszkania i wspó³korzystanie z jednej dreogi przez pieszych i samochody.

przy okazji: wiesz, ¿e w strefie zamieszkania parkowanie dozwolone
jest tylko w _wyznaczonych_ miejscach?
Mo¿e siê okazaæ, ¿e wprowadzenie strefy pogorszy sytuacjê kierowców.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-01-17 23:46:21
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Jarek Andrzejewski
przy okazji: wiesz, że w strefie zamieszkania parkowanie dozwolone jest
tylko w _wyznaczonych_ miejscach? Może się okazać, że wprowadzenie
strefy pogorszy sytuację kierowców.

Kolejny kretyński przepis...

Data: 2011-01-18 11:14:14
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 00:46, to pisze:
przy okazji: wiesz, ¿e w strefie zamieszkania parkowanie dozwolone jest
tylko w _wyznaczonych_ miejscach? Mo¿e siê okazaæ, ¿e wprowadzenie
strefy pogorszy sytuacjê kierowców.

Kolejny kretyñski przepis...

Wszystko jest kretyñskie tylko jakim¶ cudem ty nie jeste¶...

Data: 2011-01-21 16:56:22
Autor: Sebastian Kaliszewski
Odkuwaj± sie za fotoradary
Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

Wiem.

Mo¿e siê okazaæ, ¿e wprowadzenie strefy pogorszy sytuacjê kierowców.

Wszystko mo¿e siê okazaæ. Je¶li celem przeorganizowania ruchu bêdzie zwiêkszenie liczby miejsc parkingowych (przez uwspólnienienie powierzchni dla poruszania siê pieszych i pojazdów mo¿na odzyskaæ torchê miejsca na parkowanie) to miejsca zostan± wyznaczone. Je¶li za¶ komitet o¶iedlowy czy jak mu tam wymy¶li sobie utrudnienie ¿ycia s±siadom to nie trzeba wprowadzaæ strefy zamieszkania -- wystarczy postawiæ s³upki.

pzdr
\SK

Data: 2011-01-18 10:54:46
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-17 16:50, Sebastian Kaliszewski pisze:
oliveira wrote:
[...]

W strefie zamieszkania parkowanie dozwolone jest WY£¡CZNIE  w miejscach do tego wyznaczonych. Doucz siê zanim znowu co¶ chlapniesz.

[...]

Kurwa, ale¿ to by³o g³êbokie... Nie mogê wprost och³on±æ. Obywatelskie niepos³uszeñstwo ma sens tylko je¶li jest realizowane otwarcie. Nieprzestrzeganie przepisów tylko dla w³asnego widzimisiê to po prostu cwaniactwo.

[...]

Byæ mo¿e. A byæ mo¿e po prostu nazwa³em rzecz po imieniu.
http://www.miejski.pl/slowo-Chujek

Mam takiego s±siada, zbiera mu siê, jak bêdê mia³ dosyæ nalejê mu
mleka do wlotu powietrza. Mam nadziejê, ¿e to ty.

....Do tego w³a¶nie chwalisz siê zamiarem dokonania przestêpstwa.

Zamiarem? Przestêpstwa? Podaj artyku³ z KK lub KW.

Data: 2011-01-21 16:52:41
Autor: Sebastian Kaliszewski
Odkuwaj± sie za fotoradary
oliveira wrote:
[...]

Anonimowa (mentalna) dziecinko a zarazem funkcjonalny analfabeto, to co napisa³em nie wyklucza wyznaczenia takich miejsc.

[...]

Byæ mo¿e.

Na pewno.

[...]

Niszczenie cudzego mienia. Artyku³ sobie sam znad¼.

\SK

Data: 2011-01-22 10:43:19
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-21 16:52, Sebastian Kaliszewski pisze:
[...]

Chyba brakuje ci ju¿ argumentów...
Póki co dyskusja dotyczy uzurpowania sobie prawa do zajêcia chodnika kosztem pieszych. I dotyczy stanu faktycznego, a nie hipotetycznego. Czy¿by¶ posiada³ moc tworzenia miejsc parkingowych poprzez wys³anie posta na grupê? Santo, kurwa, subito.

[...]

Jakie niszczenie? Dziecko, jak nie masz wiedzy jak dzia³a wlanie mleka do wlotu powietrza, to zapytaj kogo¶ m±drzejszego. Wstrzykniêcie mleka do wlotu powietrza (a podobno wystarczy tylko na przedni± szybê i dalej sp³ynie samo) wywo³uje jedynie uci±¿liwo¶æ nie wiêksz± ni¿ naklejenie nalepki na szybie. Smród (kwas mas³owy) z nawiewu przez parê dni sam minie i nie s± niszczone ¿adne elementy pojazdu.
To co tobie siê wydaje, jak widaæ rzadko ma zwi±zek z rzeczywisto¶ci±.

Dalej twierdzê, ¿e tak jak paru innych na grupie, je¶li parkujesz tak jak piszesz, to jeste¶ tylko cwaniaczkiem, a ideologiê do swojego chamstwa dorabiasz wy³±cznie na grupie.

Data: 2011-01-16 22:53:59
Autor: PaPi
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
Nie piszÄ™ i durnych przepisach, tylko o rozsÄ…dku. A durne przepisy mogÄ…
zostać zmienione. Obowiązek zostawienia 1.5 metra na mało uczęszczanym
chodniku, w okolicy, gdzie nie ma miejsc do parkowania jest idiotyzmem.

To NIE SA durne przepisy.
To Ty nie wiesz skad bierze sie te 1.5m. Bierze sie mozliwosci wyminiecia na takim chodniku 2 osob - szerokosc czlowieka ~ 0.75m.

Data: 2011-01-18 00:09:44
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin PaPi
To NIE SA durne przepisy.

Dzięki że mi powiedziałeś, w tym momencie mój światopogląd runął.
To Ty nie wiesz skad bierze sie te 1.5m. Bierze sie mozliwosci
wyminiecia na takim chodniku 2 osob - szerokosc czlowieka ~ 0.75m.

Jeśli chodnik jest mało uczęszczany, a piesi mijają się sporadycznie, to nie trzeba do tego 1.5 metra przestrzeni w każdym możliwym miejscu.

Data: 2011-01-18 01:45:13
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/17/2011 6:09 PM, to wrote:
[...]

czy ruch pieszych jest tak zsynchronizowany, ze mijaja sie w okreslonych miejscach, gdzie szerokosc jest 1.5 m?

to moze wprowadz mijanki dla samochodow.
parkuj na ulicy zajmujac caly pas, a pieszym zostaw chodnik.
jak sie ktos do ciebie bedzie przypieprzal, to powiedz mu, ze przeciez kawałek dalej jest miejsce i tam sobie moze poczekac, zeby sie minąć z innym samochodem.
czemu innym kazesz sie mijac w wyznaczonych miejscach. skoro to dla ciebie wygodne, to rob to sam a nie uszczęśliwiaj towim rozwiązaniem innych.

Data: 2011-01-20 16:59:02
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
czy ruch pieszych jest tak zsynchronizowany, ze mijaja sie w okreslonych
miejscach, gdzie szerokosc jest 1.5 m?

Pieszy to nie robot i sobie poradzi.

[...]

W wielu miejscach tak siÄ™ parkuje.

Data: 2011-01-20 12:41:00
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/20/2011 10:59 AM, to wrote:
begin witek

czy ruch pieszych jest tak zsynchronizowany, ze mijaja sie w okreslonych
miejscach, gdzie szerokosc jest 1.5 m?

Pieszy to nie robot i sobie poradzi.

kierowca tez nie.
wiec jak postawisz samochod na srodku ulicy to tez cie ominÄ….
czemu tego nie robisz tylko blokujesz chodnik?

[...]

w wielu miejscach psy srajÄ… na trawnikach.
czy wg ciebie to jest usprawiedliwienie do niesporzÄ…tania po swoim pupilku?

Data: 2011-01-20 19:13:46
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
kierowca tez nie.
wiec jak postawisz samochod na srodku ulicy to tez cie ominÄ…. czemu tego
nie robisz tylko blokujesz chodnik?

Ależ na nieuczęszczanych, bocznych uliczkach często się tak parkuje. Po za tym znowu manipulujesz, bo nigdy nie pisałem, ze blokowanie całego chodnika jest ok, a jedynie, że zostawienie np. metra, a nie półtora na mało uczęszczanym chodniku jest ok.

Data: 2011-01-20 13:17:53
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/20/2011 1:13 PM, to wrote:
[...]

a w ciemnych uliczkach można dostać w łeb.
czy to upoważnia cie do walenia ludzi w łeb w ciemnych uliczkach?
to czemu uważasz, że parkowanie innych jak popadnie upoważnie cię do tego samego?

Po
za tym znowu manipulujesz, bo nigdy nie pisałem, ze blokowanie całego
chodnika jest ok, a jedynie, że zostawienie np. metra, a nie półtora na
mało uczęszczanym chodniku jest ok.

to bądź łaskaw sie jeszcze te pół metra przesunąć na jezdnię.
kierowca nie robot, poradzi sobie, zeby cie ominąć.

Data: 2011-01-20 20:13:18
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
[...]

Parkuje się bo to jest racjonalne postępowanie. Miejsc parkingowych nie ma, a jak ktoś jedzie raz na kilka minut to bez problemu ominie.

Data: 2011-01-20 14:44:44
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/20/2011 2:13 PM, to wrote:
begin witek

[...]

ma, a jak ktoÅ› jedzie raz na kilka minut to bez problemu ominie.

to ci właśnie tłumacze, że sranie na trawie tez jest racjonalne, bo nie ma gdzie indziej.

W zasadzie piesi też powinni racjonalnie podejść z gwoździem do twojego samochodu i problem by sie bardzo szybko rozwiązał.

Skoro jeszcze masz samochód w całości, to racjonalnie parkuj dalej, aż ktoś będzie miał mocniejszą rację niż ty.

Natura sama wymyśla najlepsze rozwiązania.

Data: 2011-01-22 00:10:51
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
to ci właśnie tłumacze, że sranie na trawie tez jest racjonalne, bo nie
ma gdzie indziej.

Sranie na trawniku w mieście nie jest racjonalne, bo co i rusz są dostępne toalety. Ale na przykład w lesie jest jak najbardziej racjonalne jeśli nie ma innego wyjścia.

Resztę głupot pomijam, bo szkoda mi czasu.

Data: 2011-01-21 18:16:39
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/21/2011 6:10 PM, to wrote:
begin witek

to ci właśnie tłumacze, że sranie na trawie tez jest racjonalne, bo nie
ma gdzie indziej.

Sranie na trawniku w mieście nie jest racjonalne, bo co i rusz są
dostępne toalety.

dla psów?
rewelka, gdzie?

masz psa?
sprzątnąłeś po nim chociaż raz, czy też uważasz, że nie musisz, bo po trawie tylko od czasu do czasu ktos przechodzi, wiec moze ominąć?

Data: 2011-01-22 00:26:24
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
masz psa?
sprzątnąłeś po nim chociaż raz, czy też uważasz, że nie musisz, bo po
trawie tylko od czasu do czasu ktos przechodzi, wiec moze ominąć?

Nie mam, bo po co męczyć psa w mieście.

Data: 2011-01-21 20:53:38
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/21/2011 6:26 PM, to wrote:
[...]

to pochodź sobie trochę w zamian po trawie.

Data: 2011-01-22 11:18:24
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-22 01:10, to pisze:
to ci w³a¶nie t³umacze, ¿e sranie na trawie tez jest racjonalne, bo nie
ma gdzie indziej.

Sranie na trawniku w mie¶cie nie jest racjonalne, bo co i rusz s±
dostêpne toalety.

Parkowanie na chodniku, bez zostawiania wymaganego prawem 1,5 m na przej¶cie, nie jest racjonalne, bo co i rusz s± dostêpne miejsca parkingowe.

Data: 2011-01-21 17:03:06
Autor: Sebastian Kaliszewski
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
witek wrote:
On 1/17/2011 6:09 PM, to wrote:
[...]

W parku obok mojego domu sÄ… alejki o szerokoÅ›ci 1m. Zaiste niessamowite,   jak też ci biedni ludzie mogÄ… po tym chodzić. Co gorsza ktoÅ› wredny zrobiÅ‚ drzwi do windy szerokoÅ›ci 90cm -- jak ci ludzie siÄ™ mieszczÄ…!

to moze wprowadz mijanki dla samochodow.

Ależ to się stosuje -- na mało uczęszczanych drogach na całym świecie.

\SK

Data: 2011-01-21 10:27:10
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/21/2011 10:03 AM, Sebastian Kaliszewski wrote:
Ależ to się stosuje -- na mało uczęszczanych drogach na całym świecie.

no i super.
to w takim razie prosze samochody stawiac na ulicy.
bedzie w tym miejscu mijanka i juz.

Data: 2011-01-22 00:07:55
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
no i super.
to w takim razie prosze samochody stawiac na ulicy. bedzie w tym miejscu
mijanka i juz.

Samochód się nie zmieści pomiędzy zaparkowanymi w rzędzie innymi samochodami, jak pieszy, bo ma nieco większe rozmiary.

Data: 2011-01-21 18:14:41
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/21/2011 6:07 PM, to wrote:
[...]

kali zastawic przejazd to dobrze, kalemu zastawic przejazd to zle.

Data: 2011-01-21 20:53:03
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/21/2011 6:20 PM, to wrote:
[...]

to zdaje sie ty jestes ciągle na nieustającym ciągu próbując wykazać jak ważny jest twój niedopieszczony samochód.

Data: 2011-01-16 14:20:03
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 14:05, to pisze:
Na poziomie gimnazjalnym nie będę dyskutował.

W porządku, widzę więc, że wyznajesz zasadę, że istnieje tylko Twoja prawa i gówno prawda i w tym drugim wypadku już nie chcesz dyskutować.

Gdyby wszyscy stosowali się do Twoich zasad to szybko okazałoby się, że
musisz parkować np. 2 km od domu.

Uwielbiam takie wypowiedzi. Ty twierdzisz, że się nie da, ja mówię, że jednak daję radę, a w końcu Ty zaczynasz snuć wizje z gatunku sci-fi.

[...]

No to w końcu wszyscy, czy większość? Zdecyduj się. Odwróćmy sytuację - jest wiele miejscowości, w których nie ma chodnika i pobocza i piesi muszą iść skrawkiem jezdni. Byłbyś zadowolony, gdyby doszli do takich jak Twoje, bardzo egoistycznych wniosków i zaczęli łazić środkiem pasa?
Chodnik jest dla pieszych i tyle w temacie. Możesz sobie na nim WARUNKOWO zaparkować, jeśli nie utrudniasz tym życia pieszemu. Jeśli nie radzisz sobie z autem i nie potrafisz zaparkować w miejscu do tego przeznaczonym, to zacznij jeździć komunikacją zbiorową. Z pewnością Twojemu otoczeniu wyjdzie to tylko na dobre, przynajmniej w zakresie bezpieczeństwa.

Tomek

Data: 2011-01-16 13:24:47
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin ...:::Tomek:::...
Na poziomie gimnazjalnym nie będę dyskutował.

W porządku, widzę więc, że wyznajesz zasadę, że istnieje tylko Twoja
prawa i gówno prawda i w tym drugim wypadku już nie chcesz dyskutować.

Jeżeli nie rozumiesz czym jest niszczenie cudzej własności to dyskusja nie ma sensu. Po prostu powinieneś się douczyć.

[...]

No właśnie, nie ma chodnika, to idą jezdnią. Nie ma parkingu więc auta zajmą nieco więcej chodnika. Bardzo dobra analogia, jeśli pominiemy przepisy.

Chodnik jest dla pieszych i tyle w temacie.

A jezdnia dla samochodów.

Data: 2011-01-16 14:36:51
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 14:24, to pisze:
No właśnie, nie ma chodnika, to idą jezdnią. Nie ma parkingu więc auta
zajmą nieco więcej chodnika. Bardzo dobra analogia, jeśli pominiemy
przepisy.

Ale idą w sposób, który nie utrudnia ruchu na jezdni. Ty parkujesz w sposób utrudniający ruch na chodniku. Widzisz różnicę?

A jezdnia dla samochodów.

Pieszy, jeśli trzeba, jest w stanie iść poza asfaltem. Czy Ty potrafisz w przypadku braku miejsca tak zaparkować auto, żeby nie zawadzało ani pieszym ani samochodom? Nie wydaje mi się.

Tomek

Data: 2011-01-16 13:38:49
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin ...:::Tomek:::...
Ale idą w sposób, który nie utrudnia ruchu na jezdni. Ty parkujesz w
sposób utrudniający ruch na chodniku. Widzisz różnicę?

Pieszy na jezdni zawsze utrudnia ruch i to zdecydowanie bardziej niż zostawienie 1 m a nie 1.5 m na chodniku.

A jezdnia dla samochodów.

Pieszy, jeśli trzeba, jest w stanie iść poza asfaltem. Czy Ty potrafisz
w przypadku braku miejsca tak zaparkować auto, żeby nie zawadzało ani
pieszym ani samochodom? Nie wydaje mi siÄ™.

Tak, potrafię zaparkować tak, żeby nie utrudniać w 99,9% przypadków. Nigdy nie parkuję w inny sposób.

Data: 2011-01-16 20:19:58
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 14:38, to pisze:
Pieszy na jezdni zawsze utrudnia ruch i to zdecydowanie bardziej niż
zostawienie 1 m a nie 1.5 m na chodniku.

Zawsze utrudnia ruch? Strasznie kiepski musi być z Ciebie kierowca, skoro każdy pieszy na jezdni stanowi dla Ciebie przeszkodę.

Tak, potrafię zaparkować tak, żeby nie utrudniać w 99,9% przypadków.
Nigdy nie parkuję w inny sposób.

Z Twoich słów w tej dyskusji wynika coś wręcz przeciwnego. Ach, zaczekaj, przecież Ty nawet jak zablokujesz chodnik to i tak robisz to w imię wygody większości, więc pewnie nie traktujesz tego jako utrudnianie, stąd taki wysoki wskaźnik nieutrudniania. Moralność Kalego jak nic.

Tomek

Data: 2011-01-17 09:38:11
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Użytkownik "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl>

[...]

A co ma go przejechać ? Jeździsz Ty chłopie w ogóle samochodem ? Pieszy stanowi zagrożenie na drodze bo porusza się wolno zwykle w przeciwnym kierunku zwykle i zwykle bez jakiegokolwiek oświetlenia a nie ustępuje samochodom. Nie zraża go ciemność, mgła. Po prostu uważa, że kierowca go nie może przejechać.

Data: 2011-01-17 20:21:16
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-17 09:38, niusy.pl pisze:
[...]

Rozumiem więc, że Ty z tych, którzy uważają, że piesi łażą zawsze środkiem jezdni i zajmują na drodze tyle samo przestrzeni co samochód na chodniku?
Samochodem jeżdżę codziennie i to całkiem sporym (gdybyś zanim się odezwałeś przejrzał chociaż moje posty w tym wątku, to byś wiedział), ale mimo wszystko potrafię parkować tak, żeby nie utrudniać życia pieszym, a także, o zgrozo, potrafię ich bez problemu wyminąć na drodze. Zapraszam na korepetycje.

Tomek

Data: 2011-01-18 08:32:23
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

Nie, to Ty jesteś z tych co wmawiają ludziom swoje brednie. Napisałem jasno jak piesi utrudniają ruch odnosząc się do postawionej tezy jakoby nie utrudniali.

[...]

A ja w ogóle nie pisałem o parkowaniu. Tylko o zagrożeniu jakie pieszy powoduje na jezdni. Że samochód pozostawiony na chodniku takiego zagrożenia dla pieszych nie niesie jest oczywiste. Może być uciążliwy, ale to tyle. Żeby jakaś szkoda z tego powstała musiałaby być konkretna niemożność a nie, że trzeba naokoło obejść. Więc te akcje można wyjaśnić tylko dojeniem kierowców a nie realną potrzebą. Realna byłaby np taka, że ktoś chce wjechać do posesji, więc zgłasza. Tylko to nie ten przypadek.

Zapraszam na korepetycje.

Chory ?

Data: 2011-01-18 09:19:09
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 08:32, niusy.pl pisze:
[...]

A jak pieszy wyłazi na jezdnię, bo musi "obejść dookoła" to co powoduje? ZAGROŻENIE. Sam wcześniej napisałeś.

A w ogóle - skoro pieszy może sobie obchodzić samochody dookoła, to ty również możesz zaparkować dalej i dymać z buta, nieprawdaż? Więc czemu ty masz tu parkować, a pieszy ma łazić dookoła?

Pozdr,

Data: 2011-01-18 21:00:02
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

Może nie wychodzić na jezdnię jak jedzie. Może z drugiej obejść. Nie musi stwarzać zagrożenia. O to właśnie chodzi, że piesi to zagrożenie stwarzają bez skrupułów.

A w ogóle - skoro pieszy może sobie obchodzić samochody dookoła, to ty również możesz zaparkować dalej i dymać z buta, nieprawdaż? Więc czemu ty masz tu parkować, a pieszy ma łazić dookoła?

Ja nic nie mam. Parkuję na opłaconym. Niepotrzebnie się nakręcasz.

Data: 2011-01-19 09:26:17
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 21:00, niusy.pl pisze:

Może nie wychodzić na jezdnię jak jedzie. Może z drugiej obejść. Nie
musi stwarzać zagrożenia. O to właśnie chodzi, że piesi to zagrożenie
stwarzają bez skrupułów.

Aha, a parkujący na chodnikach zastawiając przejście i mówiąc "idź se trawnikiem", to robią to z poczuciem wstydu i skruchy...

Pozdr,

Data: 2011-01-19 10:54:14
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

W każdym razie nie jest tak, że kierowcy są tacy źli dla pieszych a piesi dla nich tacy dobrzy

Data: 2011-01-19 12:55:49
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-19 10:54, niusy.pl pisze:

W każdym razie nie jest tak, że kierowcy są tacy źli dla pieszych a
piesi dla nich tacy dobrzy

Czym innym byłaby sytuacja, gdyby pieszy walił środkiem jezdni bez oglądania się na samochody. Ale my przecież nie o tym...
Przypominam tylko - mowa o sytuacji, kiedy pieszy wchodzi na jezdnię, aby ominąć zastawiający chodnik samochód.

Pozdr,

Data: 2011-01-19 21:25:49
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

Nie, mowa jest o tym, że jak nie ma chodnika (analogia do parkingu) to piesi nie mają skrupułów, by chodzić po drodze (analogia do parkowania na chodniku).

Data: 2011-01-19 14:58:58
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/19/2011 2:25 PM, niusy.pl wrote:
Nie, mowa jest o tym, że jak nie ma chodnika (analogia do parkingu) to
piesi nie mają skrupułów, by chodzić po drodze (analogia do parkowania
na chodniku).

nie ma ulicy???

Data: 2011-01-20 01:32:43
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Nie, mowa jest o tym, że jak nie ma chodnika (analogia do parkingu) to
piesi nie mają skrupułów, by chodzić po drodze (analogia do parkowania
na chodniku).

rotfl!

Poczytaj kodeks drogowy na ten temat - Rozdział 2. Ruch pieszych

Data: 2011-01-20 12:26:46
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Użytkownik "Fakir" <fakir@onet.pl>

[...]

Sam se czytaj kodeksy na okoliczność faktów, które Ciebie tak kolą

Data: 2011-01-20 08:06:49
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-19 21:25, niusy.pl pisze:

Nie, mowa jest o tym, że jak nie ma chodnika (analogia do parkingu) to
piesi nie mają skrupułów, by chodzić po drodze (analogia do parkowania
na chodniku).

Jeśli chodnik jest po drugiej stronie jezdni, a oni uparcie - zamiast po chodniku - idą tą jezdnią, to oczywiście robią źle. Ale jeśli na danym odcinku nie ma chodnika w ogóle, to mają prawo tamtędy iść.

Pozdr,

Data: 2011-01-20 12:27:54
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

Ja p... chodzi o to, że mają ustępować a nie robią tego. Tak samo jak kierowcy na chodniku. Na początku napisałem i nie wiem o czym ta dyskusja.

Data: 2011-01-20 13:44:49
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Ja p... chodzi o to, że mają ustępować a nie robią tego.

widocznie pobocze zastawiają samochody :) a poważnie przy sporym natężeniu ruchu pieszy nic by nie robił tylko ustępował - mówiąc inaczej jest to (w szczególnych warunkach) przepis niewykonalny

Tak samo jak
kierowcy na chodniku. Na początku napisałem i nie wiem o czym ta dyskusja.

kierowca na chodniku jeżeli nie spełnia warunków dotyczących prawidłowego parkowania jest nielegalnie.

Pieszy na drodze bez chodnika, pobocza jest na drodze/jezdni LEGALNIE (inna sprawa jak się tam zachowuje) a to całkiem dwie rożne sprawy.

Zresztą porównywać zjawisko statyczne (zaparkowanie) do poruszającego się pieszego... Zaparkowany samochód ma ustępować miejsca pieszemu -to byłby ciekawy wynalazek :)

Data: 2011-01-20 14:08:38
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
a poważnie przy sporym
natężeniu ruchu pieszy nic by nie robił tylko ustępował - mówiąc inaczej
jest to (w szczególnych warunkach) przepis niewykonalny

Jest wykonalny -- można w ogóle tamtędy nie iść. Skoro jesteś taki bezkompromisowy odnośnie parkowania to dlaczego jednocześnie twierdzisz, ze przepisy dotyczące obecności pieszych na drodze można w pewnych sytuacjach po prostu olać?

Data: 2011-01-20 15:58:09
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
[...]

gdzie twierdziłem ze można olac? stwierdziłem ze są CZASAMI niwykonalne, bo dojsc trzeba do konkretnego miejsca. Parkować nie trzeba w konkretnym miejscu

Data: 2011-01-20 10:27:59
Autor: Tomi
Odkuwaj± sie za fotoradary
On 20 јан, 15:58, Fakir <fa...@onet.pl> wrote:
> [...]

gdzie twierdziłem ze można olac? stwierdziłem ze są CZASAMI niwykonalne,
bo dojsc trzeba do konkretnego miejsca. Parkować nie trzeba w konkretnym

Przepisy mówia, że jak nie ma chodnika to pieszy ma chodzić po
poboczu. Więc gdzie jest problem?

Data: 2011-01-20 21:20:53
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
Przepisy mówia, że jak nie ma chodnika to pieszy ma chodzić po
poboczu. Więc gdzie jest problem?

mówią tez o braku pobocza :)

Data: 2011-01-21 09:00:57
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Użytkownik "Tomi" <decomposed06@gmail.com>

> [...]

miejscu

Przepisy mówia, że jak nie ma chodnika to pieszy ma chodzić po
A wiesz co to jest pobocze ? :-)

Data: 2011-01-20 16:03:23
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
Fakir wrote:
gdzie twierdziłem ze można olac? stwierdziłem ze są CZASAMI
niwykonalne, bo dojsc trzeba do konkretnego miejsca. Parkować nie
trzeba w konkretnym miejscu

Jeszcze Ci nie się nie znudziło rzucanie grochem o ścianę? :-)

Tomek

Data: 2011-01-20 16:12:48
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
kilka lat wbijałem ludziom wiedzę do głowy, tak że ja rozumieniem że czasami oczywista oczywistość nie jest oczywista :)

Data: 2011-01-20 16:54:13
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
gdzie twierdziłem ze można olac? stwierdziłem ze są CZASAMI niwykonalne,
bo dojsc trzeba do konkretnego miejsca. Parkować nie trzeba w konkretnym
miejscu

Iść też nie trzeba konkretną droga. W ogóle nie trzeba iść, można jechać albo zostać w domu. Widać tu doskonale miałkość Twojej "argumentacji". --

Data: 2011-01-20 14:41:50
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Użytkownik "Fakir" <fakir@onet.pl>

Ja p... chodzi o to, że mają ustępować a nie robią tego.

widocznie pobocze zastawiajÄ… samochody :)

CHODNIKA NIE MA (analogia do PARKINGU NIE MA)

Data: 2011-01-20 16:00:38
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-20 14:41, niusy.pl pisze:

Użytkownik "Fakir" <fakir@onet.pl>

Ja p... chodzi o to, że mają ustępować a nie robią tego.

widocznie pobocze zastawiajÄ… samochody :)

CHODNIKA NIE MA (analogia do PARKINGU NIE MA)

nie ma analogii

parkingu nie ma - nie upoważnia to do nieprzepisowego parkowania na chodniku.

chodnika nie ma - upoważnia to pieszych do przemieszczania się poboczem/jezdnią

gdzie tu analogia?

Data: 2011-01-20 16:56:36
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
parkingu nie ma - nie upoważnia to do nieprzepisowego parkowania na
chodniku.

chodnika nie ma - upoważnia to pieszych do przemieszczania się
poboczem/jezdniÄ…

Celowo manipulujesz czy po prostu wolno myślisz?

Parkingu nie ma - upoważnia to do przepisowego parkowania na chodniku.
Chodnika nie ma - upoważnia to do przepisowego poruszania się po jezdni.

Parkingu nie ma - nie upoważnia to do nieprzepisowego parkowania na chodniku.
Chodnika nie ma - nie upoważnia to do nieprzepisowego poruszania się po jezdni.

gdzie tu analogia?

Sam się domyśl.

Data: 2011-01-20 21:21:56
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

ironie pominę, przy takim postawieniu sprawy zgadzam sie. Wcześniej absolutnie nie wynikało to co powyżej z Twojej wypowiedzi

Data: 2011-01-21 09:05:28
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

Co nie wynikało ? To jest proste. Zachowania pieszych i kierowców są dokładnie symetryczne. Powody. Wszystko.

Data: 2011-01-22 00:06:05
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
ironie pominę, przy takim postawieniu sprawy zgadzam sie. Wcześniej
absolutnie nie wynikało to co powyżej z Twojej wypowiedzi

Tzn. co nie wynikało i z której wypowiedzi? --

Data: 2011-01-21 17:08:12
Autor: Sebastian Kaliszewski
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
Fakir wrote:
[...]

Nie upoważnia do nieprzepisowego nieustępowania pojazdom.

gdzie tu analogia?

j.w.

\SK

Data: 2011-01-21 17:52:41
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Nie upoważnia do nieprzepisowego nieustępowania pojazdom.

było juz

Data: 2011-01-22 19:40:02
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl>

parkingu nie ma - nie upoważnia to do nieprzepisowego parkowania na chodniku.

chodnika nie ma - upoważnia to pieszych do przemieszczania się poboczem/jezdnią

Nie upoważnia do nieprzepisowego nieustępowania pojazdom.

I jakoś dziwnie (?) nikt tego nie ściga

Data: 2011-01-21 17:07:27
Autor: Sebastian Kaliszewski
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
Fakir wrote:

[...]

Och!

Tak samo jak
kierowcy na chodniku. Na początku napisałem i nie wiem o czym ta dyskusja.

kierowca na chodniku jeżeli nie spełnia warunków dotyczących prawidłowego parkowania jest nielegalnie.

Tak samo pieszy lezący po jezdni i nie ustępujący.

\SK

Data: 2011-01-22 19:39:00
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

Bardziej bo stwarza niebezpieczeństwo.

Data: 2011-01-17 23:43:54
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin ...:::Tomek:::...
[...]

Tak, zawsze utrudnia ruch, bo trzeba zwolnić i na niego uważać. Piesi są nieprzewidywalni. Jeśli jeździsz wokół pieszych tak, jakby ich nie było, to lepiej przestań jeździć w ogóle.

Tak, potrafię zaparkować tak, żeby nie utrudniać w 99,9% przypadków.
Nigdy nie parkuję w inny sposób.

Z Twoich słów w tej dyskusji wynika coś wręcz przeciwnego.

Wynika z nich tylko tyle, że w mojej opinii wymóg pozostawienia 1.5 metra dla pieszych w sytuacji gdy chodnik jest mało uczęszczany, a miejsc parkingowych brakuje jest nieracjonalny. Cała reszta to fantazje kilku osób wynikające zapewne z wtórnego analfabetyzmu.

Data: 2011-01-17 09:29:55
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

[...]

Chyba jednak nie wiesz o czym mowa. Na wsiach piesi prawie nigdy nie ustępują samochodom i nie są za to karani.

Data: 2011-01-17 09:22:01
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/17/2011 2:29 AM, niusy.pl wrote:

[...]

byłeś kiedyś na wsi?

Data: 2011-01-17 18:28:51
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

byłeś kiedyś na wsi?

w sumie jest cały czas :) z takim pozradkiem jak u nas przeprazam (w swoim imieniu) wieś za porównanie

Data: 2011-01-17 20:21:50
Autor: ...:::Tomek:::...
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-17 16:22, witek pisze:
byłeś kiedyś na wsi?

On jej najwyraźniej nigdy nie opuszcza...mentalnie.

Tomek

Data: 2011-01-18 08:33:48
Autor: niusy.pl
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Użytkownik "...:::Tomek:::..." <tomek@NOSPAM.space.pl>

byłeś kiedyś na wsi?

On jej najwyraźniej nigdy nie opuszcza...mentalnie.

Mentalnie to Ty jesteÅ› ZEREM

Data: 2011-01-17 09:59:00
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
[...]

Nienienie.
To ty i 199 innych ma [...] i to w podskokach na inne miejsce parkingowe. Zasady są ustalone: jest chodnik - ma być 1,5 m przejścia.

Jak ja nienawidzę takich samolubów :/

Pozdr,

Data: 2011-01-18 00:11:54
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin LEPEK
To ty i 199 innych ma [...] i to w podskokach na inne miejsce
parkingowe. Zasady są ustalone: jest chodnik - ma być 1,5 m przejścia.

Nie korci Cię czasem, żeby pomyśleć głową, a nie kodeksem?

Jak ja nienawidzę takich samolubów :/

Samolub to pieszy, który domaga się przestrzegania litery prawa tam, gdzie jest to nieracjonalne i uciążliwe dla większości.

Data: 2011-01-18 01:46:06
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/17/2011 6:11 PM, to wrote:
begin LEPEK

[...]

samolub to taki, ktory dla wlasnej wygody przypisuje sobie prawo do Å‚amania przepisow,

Data: 2011-01-18 08:30:14
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 01:11, to pisze:
begin LEPEK

To ty i 199 innych ma [...] i to w podskokach na inne miejsce
parkingowe. Zasady są ustalone: jest chodnik - ma być 1,5 m przejścia.

Nie korci Cię czasem, żeby pomyśleć głową, a nie kodeksem?

To 1,5 m jest IMO właśnie rozsądne.

Jak ja nienawidzę takich samolubów :/

Samolub to pieszy, który domaga się przestrzegania litery prawa tam,
gdzie jest to nieracjonalne i uciążliwe dla większości.

Wiesz - ja mam dzieci. Już nie w wózkach, ale jeszcze doskonale to pamiętam. Ale też nie na tyle duże, co bym samopas puszczał. Jak tak patrzysz na takie miejsca i wydaje ci się, że nikt tam nie chodzi, to zdaj sobie sprawę z tego, że jeśli tylko raz na jakiś czas jednak idzie, to ma cholerny problem, jak mu coś tam stoi. I musi z tym wózkiem jedną ręką, w drugiej trzymając starszego zjeżdżać spacerówką z krawężnika na jezdnię, po której jeżdżą gęsto samochody, a widoczność słaba (bo jaśniepan wystaje też na jezdnię oczywiście)... Tak - to jest właśnie samolub. Nie ten, co nie może zaparkować kawałek dalej, nieeee... :/

Pozdr,

Data: 2011-01-20 17:01:21
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin LEPEK
Nie korci Cię czasem, żeby pomyśleć głową, a nie kodeksem?

To 1,5 m jest IMO właśnie rozsądne.

Jest rozsądne gdzie? Na chodniku pod lasem którym idzie jedna osoba na kwadrans czy na chodniku w centrum, gdzie przetaczają się tłumy osób? I nie opowiadaj mi tu bajek o półtorametrowych wózkach. --

Data: 2011-01-21 09:30:45
Autor: LEPEK
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-20 18:01, to pisze:

Jest rozsądne gdzie? Na chodniku pod lasem którym idzie jedna osoba na
kwadrans czy na chodniku w centrum, gdzie przetaczają się tłumy osób?

To jest rozsądne minimum. Wygodne, aby mięły się dwie osoby bez trącania się barkami, wygodne, aby wyprzedzić wózek, wygodne, aby przejść z siatami.

Pozdr,

Data: 2011-01-22 00:13:37
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin LEPEK
To jest rozsądne minimum. Wygodne, aby mięły się dwie osoby bez trącania
się barkami, wygodne, aby wyprzedzić wózek, wygodne, aby przejść z
siatami.

Po pierwsze są chodniki o mniejszej szerokości i jakoś ludzie po nich chodzą. Po drugie jeśli chodnik jest mało uczęszczany to prawdopodobieństwo spotkania się na nim objuczonych pieszych akurat w miejscu, gdzie stoi auto jest niewielkie, a więc i dyskomfort idącego tak statystycznego pieszego jest minimalny.

Data: 2011-01-21 18:17:13
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/21/2011 6:13 PM, to wrote:
begin LEPEK

[...]

za to twoj komfort kosztem innych jest znakomity.

Data: 2011-01-22 00:27:30
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin witek
[...]

Skup się. Jeśli przy rozwiązaniu A sto osób doświadcza minimalnego dyskomfortu, a przy rozwiązaniu B sto osób doświadcza znacznego dyskomfortu, to rozsądnie jest wybrać rozwiązanie A.

Data: 2011-01-21 20:56:25
Autor: witek
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
On 1/21/2011 6:27 PM, to wrote:
begin witek

[...]

sam sie skup, tylko nie za bardzo żeby nie śmierdziało.

jeÅ›li przy rozwiÄ…zaniu A sto osób doÅ›wiadcza komfortu kosztem cudzego dyskomfortu, a przy rozwiÄ…zaniu B, sto osób  mogÅ‚oby z lekka schudnąć robiÄ…c sobie 200 metrów spacerkiem, to rozsÄ…dnie a nawet zalecane jest wybrać rozwiÄ…zanie B.

Data: 2011-01-22 10:35:59
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
[...]

jeśli przy rozwiązaniu A sto osób doświadcza komfortu kosztem cudzego
dyskomfortu, a przy rozwiÄ…zaniu B, sto osób  mogÅ‚oby z lekka schudnąć
robiąc sobie 200 metrów spacerkiem, to rozsądnie a nawet zalecane jest
wybrać rozwiązanie B.

Zrób sobie może jakiś test na IQ bo nie łapiesz analogii i po raz kolejny wymyślasz jakieś głupoty, które analogiami nie są.

Data: 2011-01-22 11:39:07
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-22 11:35, to pisze:
Skup siê. Je¶li przy rozwi±zaniu A sto osób do¶wiadcza minimalnego
dyskomfortu, a przy rozwi±zaniu B sto osób do¶wiadcza znacznego
dyskomfortu, to rozs±dnie jest wybraæ rozwi±zanie A.

sam sie skup, tylko nie za bardzo ¿eby nie ¶mierdzia³o.

je¶li przy rozwi±zaniu A sto osób do¶wiadcza komfortu kosztem cudzego
dyskomfortu, a przy rozwi±zaniu B, sto osób  mog³oby z lekka schudn±æ
robi±c sobie 200 metrów spacerkiem, to rozs±dnie a nawet zalecane jest
wybraæ rozwi±zanie B.

Zrób sobie mo¿e jaki¶ test na IQ bo nie ³apiesz analogii i po raz kolejny
wymy¶lasz jakie¶ g³upoty, które analogiami nie s±.

Znamienne jest to, ¿e do zrobienia testu IQ wzywa najwiêkszy idiota.

Data: 2011-01-22 09:29:34
Autor: witek
Odkuwaj± sie za fotoradary
On 1/22/2011 4:39 AM, oliveira wrote:

Znamienne jest to, ¿e do zrobienia testu IQ wzywa najwiêkszy idiota.

a dziwisz sie?
w psychiatryku tez wszyscy twierdz±, ¿e s± okazem zdrowia.

Data: 2011-01-17 09:53:35
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Parkowanie nie niszczy niczyjej własności.

Złe parkowanie niszczy - chodniki (zobaczcie co się np. dzieje na nowym chodniku koło Astry), krawężniki, trawniki itp...

Jest zagrożeniem dla zdrowia - przekonałem się nieraz o tym jako kierowca, rowerzysta, pieszy, czy prowadzący wózek.

Natomiast nierespektowanie prawa doprowadziło do tego ze parkowanie byle jak, byle gdzie jest tak samo powszechne jak zostawianie po swym pupilu kupy na środku chodnika.

Data: 2011-01-18 00:13:17
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
ZÅ‚e parkowanie niszczy - chodniki (zobaczcie co siÄ™ np. dzieje na nowym
chodniku koło Astry), krawężniki, trawniki itp...

Nie niszczy, a w każdym razie nie bardziej niż "dobre".

Jest zagrożeniem dla zdrowia - przekonałem się nieraz o tym jako
kierowca, rowerzysta, pieszy, czy prowadzący wózek.

Nie jest.

Natomiast nierespektowanie prawa doprowadziło do tego ze parkowanie byle
jak, byle gdzie jest tak samo powszechne jak zostawianie po swym pupilu
kupy na środku chodnika.

Jedno i drugie nie ma żadnego związku, bo ja nie mówię o parkowaniu byle gdzie, lecz wyłącznie o niezostawieniu 1.5 metra na mało uczęszczanym chodniku, tylko trochę mniej, np. metr.

Data: 2011-01-18 07:36:29
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 01:13, to pisze:
begin Fakir

ZÅ‚e parkowanie niszczy - chodniki (zobaczcie co siÄ™ np. dzieje na nowym
chodniku koło Astry), krawężniki, trawniki itp...

Nie niszczy, a w każdym razie nie bardziej niż "dobre".

mistrzu precyzyjnej wypowiedzi - w miejscu do tego nie przeznaczonym

Jest zagrożeniem dla zdrowia - przekonałem się nieraz o tym jako
kierowca, rowerzysta, pieszy, czy prowadzący wózek.

Nie jest.

dlatego właśnie dochodzi do tylu kolizji z powodu braku widoczności - "bo nie jest"

[...]

chodniku, tylko trochÄ™ mniej, np. metr.

czyli parkujesz byle gdzie.

Data: 2011-01-20 17:02:15
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
dlatego właśnie dochodzi do tylu kolizji z powodu braku widoczności -
"bo nie jest"

Czy ja bronię parkujących w taki sposób, że ograniczają widoczność?

Data: 2011-01-21 10:04:20
Autor: Fakir
OdkuwajÄ… sie za fotoradary

Czy ja bronię parkujących w taki sposób, że ograniczają widoczność?

Nie sugerowałem nawet tego. Po prostu skoro w jednym miejscu ktoś nagina przepisy odnośnie parkowania bez zostawienia minimalnej szerokości dla pieszych (która wynosi 1,5m wg wzorca metra :)), to inny zaparkuje tak że bez ryzyka dla życia i zdrowia nic nie zobaczysz.

Prosta zasada - łatwiej śmiecić tam gdzie syf, niż pierwszemu rzucić papierek.

I tak samo z parkowaniem. Jak nie ja tak zaparkuje to inny, a ja wyjdę na frajera. Prosty psychologiczny mechanizm, powodowany tylko i wyłącznie nie egzekwowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów.

Data: 2011-01-22 00:14:31
Autor: to
Odkuwaj± sie za fotoradary
begin Fakir
[...]

Brak zwiÄ…zku jednego z drugim.

Data: 2011-01-16 22:09:58
Autor: Tomasz Pyra
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
[...]

A jeżeli na wąskiej, prawie-osiedlowej uliczce, z powodu braku miejsc, kierowcy zaparkują po obu stronach drogi tak że Twój samochód okaże się szerszy niż miejsce które zostawili, również jest ok, czy już nie?

Data: 2011-01-16 22:16:54
Autor: nalesnik
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Kilka razy byłem w takiej sytuacji i żałowałem, że nie wziąłem akurat starego auta;)

Data: 2011-01-16 22:32:03
Autor: Tomasz Pyra
OdkuwajÄ… sie za fotoradary
W dniu 2011-01-16 22:16, nalesnik pisze:

Kilka razy byłem w takiej sytuacji i żałowałem, że nie wziąłem akurat
starego auta;)

A co? Było węższe? ;)

Data: 2011-01-16 15:55:53
Autor: Krzysztof 45
Odkuwaj± sie za fotoradary
gl12d4 napisa³(a):
Niewa¿ne, ¿e na placu zabaw, na trawniku, chodniku, skrzy¿owaniu czy drodze po¿arowej - musi mieæ pod samym domem.
Zg³osi³es do S. Miejskiej?
No w koñcu sensowne wykorzystanie SM. Wyj±tkowo, jako zwolennik likwidacji tej s³u¿by, popieram.
Popierasz akcje nie maj±ce zwi±zku z np. bezpieczeñstwem, tylko popierasz jednorazowe akcje które s³u¿± tylko i wy³±cznie nachapaniu siê pieniêdzy.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-17 20:20:08
Autor: gl12d4
Odkuwaj± sie za fotoradary
?
U¿ytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igv0ts$rae$1news.vectranet.pl...
gl12d4 napisa³(a):

No w koñcu sensowne wykorzystanie SM. Wyj±tkowo, jako zwolennik likwidacji tej s³u¿by, popieram.
Popierasz akcje nie maj±ce zwi±zku z np. bezpieczeñstwem,

Jak auta zapi...ol± ca³e chodniki, to sytuacja nie jest bezpieczna ani dla pieszych, ani dla kierowców.

tylko popierasz jednorazowe akcje które s³u¿± tylko i wy³±cznie nachapaniu siê pieniêdzy.

Je¶li dziêki nim bêdê mia³ jako pieszy miejsce na chodniku, nierozje¿d¿ony chodnik lub trawnik czy jako kierowca widoczno¶æ na w³±czeniu siê do ruchu - to jak najbardziej popieram. A reszta mnie nie interesuje. Ma³o tego - znaczy, ¿e s³u¿ba jest skuteczna i celowa.

pzdrw
gl12d4

Data: 2011-01-17 22:55:14
Autor: Krzysztof 45
Odkuwaj± sie za fotoradary
gl12d4 napisa³(a):
Ma³o tego - znaczy, ¿e s³u¿ba jest skuteczna i celowa.
Ich "s³u¿ba" tylko wkurwia ludzi, i niczemu innemu nie s³u¿y.
Akcja z zaparkowanymi samochodami w nocy, to nic innego jak ich
fotoradarowe metody.
Spoko. Za pieszych te¿ siê wezm±, bo ³a¿± jak barany po pastwisku.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-18 00:03:10
Autor: gl12d4
Odkuwaj± sie za fotoradary
?
U¿ytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ih2ds5$s32$1news.vectranet.pl...
gl12d4 napisa³(a):
Ma³o tego - znaczy, ¿e s³u¿ba jest skuteczna i celowa.
Ich "s³u¿ba" tylko wkurwia ludzi,

To prawda. Ale co z tego, ¿e paru mato³ków siê w..rwi? Je¶li nie ucz± siê wspó³¿ycia t³umaczeniem, to mo¿e naucz± siê wku..ieniem.

i niczemu innemu nie s³u¿y.

A to ju¿ brednie - kilka takich akcji i siê t³uszcza cywilizuje.

Akcja z zaparkowanymi samochodami w nocy, to nic innego jak ich
fotoradarowe metody.

Zapomnia³e¶ jeszcze dodaæ bandyckiego zmuszania do dmuchania w alkomat.

Spoko. Za pieszych te¿ siê wezm±, bo ³a¿± jak barany po pastwisku.

I super. Pieszym te¿ siê czasem nale¿y.

pzdrw
gl12d4

Data: 2011-01-18 14:01:48
Autor: Krzysztof 45
Odkuwaj± sie za fotoradary
gl12d4 napisa³(a):
Akcja z zaparkowanymi samochodami w nocy, to nic innego jak ich
fotoradarowe metody.
Zapomnia³e¶ jeszcze dodaæ bandyckiego zmuszania do dmuchania w alkomat.
Ty chyba jeste¶ têpy, albo niedojrza³y.
--
Krzysiek

Data: 2011-01-18 14:38:47
Autor: oliveira
Odkuwaj± sie za fotoradary
W dniu 2011-01-18 14:01, Krzysztof 45 pisze:
Akcja z zaparkowanymi samochodami w nocy, to nic innego jak ich
fotoradarowe metody.
Zapomnia³e¶ jeszcze dodaæ bandyckiego zmuszania do dmuchania w alkomat.
Ty chyba jeste¶ têpy, albo niedojrza³y.

99% grupowiczów nie pozna ironii nawet kiedy ta kopnie ich w dupê.

Odkuwaj± sie za fotoradary