Odkuwają sie za fotoradary

Data: 2011-01-16 14:14:17
Autor: Tomasz Pyra
Odkuwają sie za fotoradary
W dniu 2011-01-15 21:34, Krzysztof 45 pisze:

"Wrocław, noc z 13 na 14 stycznia, godz 23.30. Na małej uliczce
dojazdowej do osiedla (ul. Dobra) pojawia się patrol Straży Miejskiej
wraz z lawetami. Rozpoczyna się walka z czasem aby odholować
nieprawidłowo zaparkowane samochody, tak szybko aby mieszkańcy
okolicznych bloków nie mogli ich przeparkować.[...] taka akcja miała
miejsce po raz pierwszy i nigdy wcześniej nie było upomnień lub
mandatów za parkowania w ten sposób na tej ulicy."

Jak widzę co potrafią zrobić kierowcy w myśl zasady "nie po to kupiłem sobie samochód żeby teraz łazić całe 100m do klatki schodowej" to w zasadzie jestem za.

Natomiast "rozmach" akcji wskazuje, że pewnie jakaś spółka strażnik-holowanie-parking postanowiła zrobić biznes.
Bo AFAIK stawki za takie holowanie są bardzo wysokie, bo nie podlegają negocjacji.

Data: 2011-01-16 18:39:44
Autor: Krzysiek Kielczewski
Odkuwają sie za fotoradary
On 2011-01-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

Są jeszcze ludzie "nie dam rady zrobić 1km z zakupami w rękach"...

Natomiast "rozmach" akcji wskazuje, że pewnie jakaś spółka strażnik-holowanie-parking postanowiła zrobić biznes.
Bo AFAIK stawki za takie holowanie są bardzo wysokie, bo nie podlegają negocjacji.

Rzędu 500pln jeśli odbierzesz w ciągu 24h.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-16 19:24:51
Autor: J.F.
Odkuwajš sie za fotoradary
On Sun, 16 Jan 2011 18:39:44 +0100,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-01-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

We wroclawiu bylo taniej, no ale mamy rok 2011, byc moze interes
przejela firma Effect, dawniej Zojan - wtedy masowosc akcji nie dziwi
:-)

J.

Data: 2011-01-16 22:28:17
Autor: Tomasz Pyra
Odkuwają sie za fotoradary
On 2011-01-16, Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

[...]

Jeżeli ktoś kupił np. lodówkę, to pewnie nikt mu złego słowa nie powie jeżeli on się zatrzyma w jakimś miejscu tarasując na chwilę ruch pieszych czy samochodów.
Ale po wniesieniu zakupów wystarczy zejść i przestawić samochód.

Jeszcze zapewne z tym kilometrem to duża przesada.
Sam mieszkam w okolicy gdzie o miejsce jest bardzo trudno, często wracam do domu późno jak wszystko jest już zajęte, a przez kilkanaście lat jeżdżenia i parkowania w różnych dużych miastach w Polsce jakoś mi się nie zdarzyło.

Co prawda czasami pod domem muszę parkować baaaaaardzo daleko, ale to bardzo daleko po zmierzeniu okazało się dystansem 190m.

Niestety taki świat że od jakiegoś czasu nie da się zaparkować samochodu pod klatką, albo przed oknem sypialni. Niektórzy nawet z tego powodu chcą już zakazywać kupowania samochodów ;)

Tu jeszcze taka moja obserwacja, że największe problemy z parkowaniem (potarasowane ulice i chodniki) są tam, gdzie na nowych osiedlach są prawie wyłącznie miejsca w halach parkingowych (na których wolnych miejsc jest pełno), natomiast właściciele mieszkań uznali że nie ma po co płacić za miejsce, bo "gdzieś się zawsze zaparkuje".
Wtedy okazuje się, że "gdzieś" jest kilkaset metrów od domu no i wygodniej zaparkować wtedy gdzieś na trawie, chodniku, albo tarasując jezdnię.

[...]

No i to pewnie tłumaczy wiele.
Bo za takie holowanie prywatnie (jak się samochód popsuje), zapłacisz pewnie 150zł.
A tu nagle koszty z dziwnych przyczyn szybują w górę.

Za parkowanie w niedozwolonym miejscu powinien być normalny mandat, a nie robienie prywatnego biznesu laweciarza z parkingowym.
Wszędzie gdzie pojawiają się konkretne i łatwe do zaadresowania zyski ze ścigania wykroczeń, tam nagle pojawia się podejrzana skrupulatność.

Data: 2011-01-16 23:09:46
Autor: Krzysiek Kielczewski
Odkuwają sie za fotoradary
On 2011-01-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

Zawsze są dwie strony medalu. Idziesz i widzisz "krzywo" zaparkowany
samochód. Myślisz "burun parkingowy" czy "na pewno potrzebował na chwilę
się tutaj zatrzymać"? A SM jak już przyjedzie to nie będzie wnikał,
wywiezie wszystkich...

[...]

Kilometr oczywiście, że był przesadzony. Ale ja na przykład do
najbliższego parkingu mam jakieś 200-250m (w zależności od tego gdzie
dorwę wolne miejsce). Czasem niestety nie ma tam wolnych miejsc i mam
kolejne 150 do przejścia. Przy większych zakupach to już zaczyna być dla
mnie uciążliwe, ale dla całej rzeszy sąsiadów zaczyna być niemożliwe do
wykonania. O ile parkują tak, że da się przejść, nie niszczą zieleni i
nie zagradzają dróg ppoż - nie mam im tego za złe.

[...]

Jeśli chodzi o nowe osiedla to mam ochotę strzelać do wydających zgodę
na budowę, właśnie przez "liczbę" miejsc parkingowych. Poza mieszkańcami
jeszcze są goście, klienci, dostawcy...

[...]

A tam z dziwnych ;-)

[...]

Idalnie by było: odpowiednio wysoki mandat, niski koszt wywiezienia
samochodu i dość wysoki koszt na parking.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-17 00:03:35
Autor: Tomasz Pyra
Odkuwają sie za fotoradary

[...]

Niby tak, złośliwie można by zauważyć że w omawianym przypadku SM zaatakowała nocą - pewnie przez kilka godzin obserwowali czy aby na pewno nikt nie wnosi lodówki ;)

[...]

No i jest to 200-400m. 2.5-5min spacerem.
Da się przeżyć.

> Przy większych zakupach to już zaczyna być dla
mnie uciążliwe, ale dla całej rzeszy sąsiadów zaczyna być niemożliwe do
wykonania.

Ja mam wrażenie że dla rzeszy sąsiadów niemożliwe jest zaparkowanie w miejscu którego nie widać z okna sypialni.
Bo potrafią jeden na drugim zaparkować, zastawić wszystko, podczas gdy dosłownie 150-200m dalej są wolne miejsca.

O ile parkują tak, że da się przejść, nie niszczą zieleni i
nie zagradzają dróg ppoż - nie mam im tego za złe.

No wtedy to myślę że nikt nie ma nic przeciwko.

[...]

To też nie jest takie proste.
Bo ilość tych ogólnodostępnych miejsc jest pewnie całkiem dobra. Problem jest taki, że większość jest cały czas zajęta przez mieszkańców którzy sobie zaoszczędzili na miejscu w hali garażowej.

Znajomy który mieszkał w Tokio mówił, że tam nie ma tak że sobie kupisz samochód nie mając swojego miejsca do parkowania go, bo po prostu zostaniesz w nim w nocy na ulicy, przynajmniej w okolicy w której mieszkał.
I nie wyregulował tego nawet żaden nakaz, a wolny rynek.
Miejsca ogólnodostępne w mieście są płatne, na godziny (drogie z progresywną stawką).
I buduje się tam osobne budynki na wielkie, wielopoziomowe parkingi, bo to jest interes.
Bo jak ktoś chce sprzedać czy wynająć mieszkanie, mieć sklep czy cokolwiek, to musi być niedaleko miejsce gdzie kierowcy mogą zostawić swoje auto i takie miejsca są.

Jęczenie kierowców, że darmowe miejsca ogólnodostępne się należą "bo tak", w zasadzie ma taki sam sens jak jęczenie że paliwo do samochodu powinno być darmowe. Czyli fajnie gdyby było, ale raczej nierozsądne byłoby oczekiwanie tego.

Większość kierowców prawo do parkowania w dowolnym wybranym miejscu traktuje jak "prawo nabyte", bo za komuny samochodów było tak mało, że każdy mógł sobie parkować do wyboru pod klatką, albo pod oknem sypialni. No ale to było i minęło.
Im szybciej ludzie to pojmą, tym lepiej.
I tak się nieco w temacie poprawia.

Trzeba patrzeć na sprawy związane z transportem i jak się szuka miejsca do mieszkania i do pracy. A nie potem jęk że 4h dziennie ktoś w korku spędza, a potem jeszcze godzinę szukając miejsca do parkowania.

Znam ludzi ze zdrowym podejściem, że jak miałby jechać 1h w jedną stronę do pracy, to do dla niego jest strata kilkudziesięciu zł dziennie, to on sobie woli za to spłacać ratę kredytu za większe mieszkanie bliżej swojej pracy niż puszczać to z dymem w korku.

No i to pewnie tłumaczy wiele.
Bo za takie holowanie prywatnie (jak się samochód popsuje), zapłacisz
pewnie 150zł. A tu nagle koszty z dziwnych przyczyn szybują w górę.

A tam z dziwnych ;-)

Racja :)
Przyczyny są oczywiste :)

[...]

Czy ja wiem czy ten koszt parkingu powinien być wysoki...
Ktoś kogo przydybią podczas pobytu na urlopie zapłaci dużo więcej, niż ktoś kto jest na miejscu i następnego dnia odbierze auto, a przewinienie jednak było takie samo.

Data: 2011-01-17 09:06:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
Odkuwają sie za fotoradary
On 2011-01-16, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Niby tak, złośliwie można by zauważyć że w omawianym przypadku SM zaatakowała nocą - pewnie przez kilka godzin obserwowali czy aby na pewno nikt nie wnosi lodówki ;)

Dobre, dobre ;-)

[...]

Ja już wyrosłem z czasów, kiedy zakupy to były dwie chińskie zupki i
czteropak :)

[...]

Tacy też są - ale o nich nie ma co pisać, zgadzamy się co ich oceny.

O ile parkują tak, że da się przejść, nie niszczą zieleni i
nie zagradzają dróg ppoż - nie mam im tego za złe.

No wtedy to myślę że nikt nie ma nic przeciwko.

Źle myślisz, oj źle.

[...]

W znanych mi przypadkach tak było na początku, po paru-parunastu
miesiącach okazuje się, że wszystkie miejsca w garażu są zajęte, a na
zewnątrz dalej nie ma gdzie zaparkować.

[...]

W wielu miejscach problem zaczyna być miejsce, nie koniecznie darmowe.

[...]

Na czymś taka firma zarabiać musi.

Ktoś kogo przydybią podczas pobytu na urlopie zapłaci dużo więcej, niż ktoś kto jest na miejscu i następnego dnia odbierze auto, a przewinienie jednak było takie samo.

No jak ktoś wyjeżdżając na urlop zastawia jakiś chodnik na dwa
tygodnie... to niech cierpi.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-17 10:15:39
Autor: niusy.pl
Odkuwają sie za fotoradary

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

To może i drogi powinny być płatne ?

Większość kierowców prawo do parkowania w dowolnym wybranym miejscu traktuje jak "prawo nabyte", bo za komuny samochodów było tak mało, że każdy mógł sobie parkować do wyboru pod klatką, albo pod oknem sypialni.

A co mają uważać ? Że za wszystko trzeba płacić by wspierać obiboków ?

No ale to było i minęło.
Im szybciej ludzie to pojmą, tym lepiej.

W imię czego ?

..
Trzeba patrzeć na sprawy związane z transportem i jak się szuka miejsca do mieszkania i do pracy. A nie potem jęk że 4h dziennie ktoś w korku spędza, a potem jeszcze godzinę szukając miejsca do parkowania.

Myślisz, że ludzie na to nie patrzą ? Tylko Ty weź poprawkę, że wybór nie jest aż tak duży. Ludzie jeżdżą w obie strony do pracy, jakby się mogli zamienić to by nie musieli jeździć w ogóle.

[...]

A ja znam ludzi ze zdrowym podejściem, którzy wolą w korku stać niż w 100-osobowym wagonie jeździć ? I zastanawia mnie, że niby inteligentni ludzie tutaj pisują a potrafią inaczej podchodzić.

[...]

Przewinienie to samo, ale szkoda inna, z tym, że ... tutaj właściwie brak szkody.

Data: 2011-01-18 14:27:35
Autor: SW3
Odkuwają sie za fotoradary
Dnia 17-01-2011 o 10:15:39 niusy.pl <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał(a):

To może i drogi powinny być płatne ?

A nie są?

Tyle, że nie płacisz bezpośrednio firmie zajmującej się drogą za przejazd  tą drogą (wtedy mógłbyś powiedzieć "płacę - wymagam") tylko urzędowi  skarbowemu (trochę osobiście, trochę za pośrednictwem sprzedawcy  paliwa,...), który [droga pieniędzy od urzędu skarbowego do  budującego/remontującego drogę jest zbyt długa by ją tu przedstawić]
Czyli niby płacisz ale nie za coś konkretnego więc tak jakbyś nie płacił  więc nie masz prawa wymagać.

--
SW3
-- --

Data: 2011-01-18 21:07:23

[...]