Odległości pomiędzy tarczami - korb a Shimano szosowa vs mtb

Data: 2017-05-16 15:02:19
Autor: Szuwarek
Odległości pomiędzy tarczami - korb a Shimano szosowa vs mtb
Piotr aka dracorp pisze:
Cześć
Próbowałem odnaleźć w sieci ale poległem a aktualnie nie mam żadnej korby szosowej pod ręką. Jak się mają odległości pomiędzy tarczami w korbie szosowej i mtb, 2 lub 3 rzędowej? Jeśli odległości są różne to czym to jest spowodowane?
Mi się wydaje że powinny być różne, ze względu na różny ciąg manetki ale trochę mnie wątpliwości naszły.
Według mnie w napędzie 8-rzędowym uciąg manetki do przedniej przerzutki jest taki sam w szosowych i mtb.
Przez chwilę miałem w rowerze mtb manetki szosowe i działały bez problemu.
Wkurzyły mnie tylko biegi pośrednie czy jak to się nazywa w manetkach szosowych i wymieniłem. Te położenia pośrednie na manetce służą, żeby łańcuch nie tarł o przerzutkę,  przy niektórych przełożeniach.
Teraz mam manetki mtb i cały czas te same tarcze.

Data: 2017-05-16 23:18:17
Autor: Wojtek Paszkowski

"Szuwarek" <zibi_sz@wp.pl> wrote in message news:591af859$0$644$65785112news.neostrada.pl...
Według mnie w napędzie 8-rzędowym uciąg manetki do przedniej przerzutki jest taki sam w szosowych i mtb

klamkomanetki szosowe wybierają wyraźnie mniej linki niż MTB i przy kombinacji klamkomanetka szosowa+ przerzutka MTB wyraźnie brakuje zasięgu, by poprawnie obsłużyć wszystkie tarcze korby.
A że przerzutki szosowe nie do końca zgrywają się z górskimi korbami (a jak już się zgrają to w takim miejscu, że obejma przerzutki wypada na gwincie pod koszyk na bidon), to jest lekki problem z pożenieniem klamkomanetek z górskimi korbami.

Przez chwilę miałem w rowerze mtb manetki szosowe i działały bez problemu.

widać miałeś szczęście, ew. źle zamocowałeś linkę do przerzutki i dźwignia się zwiększyła ;p

Wkurzyły mnie tylko biegi pośrednie czy jak to się nazywa w manetkach szosowych i wymieniłem. Te położenia pośrednie na manetce służą, żeby łańcuch nie tarł o przerzutkę,  przy niektórych przełożeniach.

ale to jest właśnie zaleta! (zwłaszcza w 2-rz napędach, gdzie łatwiej o wykorzystywanie całego zakresu kasety na wszystkich tarczach korby).

pozdr

Data: 2017-05-16 21:38:31
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Tue, 16 May 2017 23:18:17 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

ale to jest właśnie zaleta! (zwłaszcza w 2-rz napędach, gdzie łatwiej o
wykorzystywanie całego zakresu kasety na wszystkich tarczach korby).
A ja się właśnie zastanawiam czy dalej warto iść w napęd 3 rzędowy czy może lepiej spróbować dwójki.
Głównie chodzi o sytuacje gdy jest duża górka i możliwy balast na bagażniku. Bo może być że przy napędzie 2xX z jakiś powodów nie obsłużę dużej kasety.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Odległości pomiędzy tarczami - korb a Shimano szosowa vs mtb