Data: 2017-05-16 15:02:19 | |
Autor: Szuwarek | |
OdlegĹoĹci pomiÄdzy tarczami - korb a Shimano szosowa vs mtb | |
Piotr aka dracorp pisze:
CześćWedług mnie w napędzie 8-rzędowym uciąg manetki do przedniej przerzutki jest taki sam w szosowych i mtb. Przez chwilę miałem w rowerze mtb manetki szosowe i działały bez problemu. Wkurzyły mnie tylko biegi pośrednie czy jak to się nazywa w manetkach szosowych i wymieniłem. Te położenia pośrednie na manetce służą, żeby łańcuch nie tarł o przerzutkę, przy niektórych przełożeniach. Teraz mam manetki mtb i cały czas te same tarcze. |
|
Data: 2017-05-16 23:18:17 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Odległości pomiędzy tarczami - korba Shimano szosowa vs mtb | |
"Szuwarek" <zibi_sz@wp.pl> wrote in message news:591af859$0$644$65785112news.neostrada.pl... Według mnie w napędzie 8-rzędowym uciąg manetki do przedniej przerzutki jest taki sam w szosowych i mtb klamkomanetki szosowe wybierają wyraźnie mniej linki niż MTB i przy kombinacji klamkomanetka szosowa+ przerzutka MTB wyraźnie brakuje zasięgu, by poprawnie obsłużyć wszystkie tarcze korby. A że przerzutki szosowe nie do końca zgrywają się z górskimi korbami (a jak już się zgrają to w takim miejscu, że obejma przerzutki wypada na gwincie pod koszyk na bidon), to jest lekki problem z pożenieniem klamkomanetek z górskimi korbami. Przez chwilę miałem w rowerze mtb manetki szosowe i działały bez problemu. widać miałeś szczęście, ew. źle zamocowałeś linkę do przerzutki i dźwignia się zwiększyła ;p Wkurzyły mnie tylko biegi pośrednie czy jak to się nazywa w manetkach szosowych i wymieniłem. Te położenia pośrednie na manetce służą, żeby łańcuch nie tarł o przerzutkę, przy niektórych przełożeniach. ale to jest właśnie zaleta! (zwłaszcza w 2-rz napędach, gdzie łatwiej o wykorzystywanie całego zakresu kasety na wszystkich tarczach korby). pozdr |
|
Data: 2017-05-16 21:38:31 | |
Autor: Piotr aka dracorp | |
Odległości pomiędzy tarczami - korba Shimano szosowa vs mtb | |
Dnia Tue, 16 May 2017 23:18:17 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):
ale to jest właśnie zaleta! (zwłaszcza w 2-rz napędach, gdzie łatwiej oA ja się właśnie zastanawiam czy dalej warto iść w napęd 3 rzędowy czy może lepiej spróbować dwójki. Głównie chodzi o sytuacje gdy jest duża górka i możliwy balast na bagażniku. Bo może być że przy napędzie 2xX z jakiś powodów nie obsłużę dużej kasety. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr.r.public at gmail dot com |
|