Odleglosci miedzy siodelkiem a kierownica

Data: 2010-09-23 08:35:23
Autor: Wooyek
Odleglosci miedzy siodelkiem a kierownica
Zmienilem rower - kolejna szosa. I tak samo jak i poprzednim odleglosc miedzy siodelkiem a kierownica jest wieksza niz moja reka od lokcia do czobkow palcow. Tym razem brakuje mi 3 cm. Ale jezdzi sie dobrze. Nowy rower dopiero testuje ale na starym cos mnie tam pobolewalo po 3 - 4 godzinach jazdy non-stop (jazda w miescie wiec przeplatana czestymi krotkimi postojami na swiatlach), w sensie "siedzenie" i moze dolne plecy.
Da sie i czy jest sens cos kombinowac?
Ustawienia mam raczej agresywne, nisko kierownica, wysoko siodlo, itp...

Jak Ci się dobrze jeździ i nic Cię nie boli, to najważniejsze. Jak chcesz przetestować, jak się jeździ na tych zalecanych ustawieniach, to przesuń siodełko na maksa do przodu i/lub załóż sztycę bez offsetu, powinieneś te 3 cm nadrobić.

Zmieni to jednak sposób pedałowania (jak lubisz wysoką kadencję, może być lepiej) i rozłożenie Twojej masy na rowerze (więcej masy na przednie koło, trochę wyżej siodełko).

Możesz też skorzystać z bardziej fachowych (od tej metody) kalkulatorów do obliczania optymalnych wymiarów w rowerze na podstawie wymiarów Twojego ciała (nie tylko tych podstawowych) - dostaniesz taki wymiar, jak długość kokpitu, czyli górna rura + mostek (metoda łokieć-palec mostka nie uwzględnia).

Odleglosci miedzy siodelkiem a kierownica