Odliczenie VAT-u od samochodu

Data: 2014-01-10 20:13:52
Autor: Kajetan
Odliczenie VAT-u od samochodu
Czy od samochodu ,,osobowego'', bez kratki, o ładowności 590 kg, 5 miejscach siedzących, kupionego w tym roku w salonie mogę odliczyć cały VAT?

Osobowego napisałem w cudzysłowie, bo zgodnie z definicją w ustawie o podatku dochodowym (art. 5a, ust. 19a/f - 5 miejsc i ładowność powyżej 500 kg) nie jest to samochód osobowy. Czy tę samą definicję należy stosować w art. 86a ustawy o VAT? Jeżeli tak, to zgodnie z ust. 2 pkt. 6c (5 miejsc i ładowność powyżej 500 kg) tego artykułu nie mam ograniczenia na odliczenie VAT-u.
Pod warunkiem, że (ust. 4) ładowność podana jest w ,,dokumentach wydanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym''.

Problem polega na tym, że ładowność mam podaną tylko w karcie pojazdu i ,,Oświadczeniu o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdów''. Nie ma jej w dowodzie rejestracyjnym ani w ,,Świadectwie zgodnościowym'' (to chyba homologacja).
Art. 77 prawa o ruchu drogowym mówi o wydawaniu karty pojazdu, więc chyba to jest ,,dokument wydany zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym''.

Co o tym myślicie?

Kajetan

Odliczenie VAT-u od samochodu