Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działal ności gospodarczej

Data: 2009-10-07 13:11:43
Autor: Tomek
Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działal ności gospodarczej
Dnia 07-10-2009 o 12:48:30 Rafał Kowalczyk <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com>  napisał(a):

sobie VAT naliczony za pierwszy miesiąc działalności. Jeżeli natomiast
zgłoszę się jako VAT-owiec np. jutro 08.10.2009, czyli w dacie innej
niż data rozpoczęcia działalności, to chyba VAT-owcem stanę się

Uważaj - z dowolną datą mżna się złosic tylok przed rozpoczęciem DG,
potem można zgłosić się tylko z początkiem miesiąca, a w pierwszym roku DG
interpretacja ortodoksyjna mówi, że nie można się stać VATowcem inaczej
niż przez przekroczenie limitu zwolnienia lub np. poprzez wykonanie  czynności doradztwa.
Mogę się mylić co do szczegółów, ale sam to kidyś przerabiałem więc dla  tego ostrzegam
że coś jest na rzeczy.

Doczytaj bodajże art. 113 ustawy o VAT oraz poszukaj artów o rezygnacji ze  zwolnienia
podmiotowego w trakcie roku podatkowego.

--
Tomek

Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działal ności gospodarczej