Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności g opsodarczej

Data: 2009-10-07 03:47:00
Autor: Rafał Kowalczyk
Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności g opsodarczej
Wydaje mi się, że na dobry początek straciłem około 3000 zł :-)
Założyłem DG 01.10.2009 a środki z dotacji zobowiązałem się w umowie z
Urzędem Pracy wydać w ciągu 30 dni od rozpoczęcia działalności, czyli
w dniach 01.10.2009-30.10.2009. I wszystko byłoby dobrze gdybym do
01.10.2009 złożyły VAT-R, czyli zarejestrowała się jako VAT-owiec
(niestety nie zrobiłem tego, z braku wiedzy). Wówczas mógłbym odliczyć
sobie VAT naliczony za pierwszy miesiąc działalności. Jeżeli natomiast
zgłoszę się jako VAT-owiec np. jutro 08.10.2009, czyli w dacie innej
niż data rozpoczęcia działalności, to chyba VAT-owcem stanę się
dopiero od następnego miesiąca (czyli listopada)? W związku z tym
chyba nie będę mógł odliczyć VAT naliczonego od tych zakupów z dotacji
dokonanych w dniach 01.10.2009-30.10.2009???
Czy istnieje jakiś sposób, żeby jednak ten VAT odpisać? Może wyjściem
byłoby zrobienie remanentu w dniu kiedy zarejestruje się jako VAT-
owiec? Ale przecież w remanencie nie uwzględnia się chyba środków
trwałych i wyposażenia (a moje zakupy dotyczyć będą głównie właśnie
tych kategorii) tylko towary handlowe i materiały?

Pozdrawiam.

http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności g opsodarczej