Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Odlot korka wlewu oleju?

Odlot korka wlewu oleju?

Data: 2010-07-02 21:46:59
Autor: krz
Odlot korka wlewu oleju?
Kwik pisze:
Czolem,

Spotkala mnie dzis niemila sytuacja - nagle autko zaczelo sie dymic i smierdziec spalenizna. Okazalo sie ze korek wlewu oleju sobie "odlecial", olej zachlapal caly silnik, a jak ze ten byl goracy - olej zaczal sie spalac i dymic.

Moje pytanie brzmi:
Czy istnieje mozliwosc wytworzenia sie takiego cisnienia, ze korek sie oderwal? Co musialoby sie zepsuc? Ewentualnie - czy mozna wjechac w taka dziure, ze korek spadnie z gwintu?

Pytanie jest nie bez przyczyny, bo auto wczoraj odebralem z... przegladu. Sonduje, czy sa inne, chocby teoretyczne mozliwosci niz to, ze szanowny pan mechanik nie dokrecil korka.

Dodam, ze nie wyskoczyly zadne bledy, auto nie stracilo mocy i jezdzi normalnie. Pacjent to Astra H 1.8 (Z18XE), 100kkm.

Dzieki za odpowiedzi i pozdro
Kwik
Silniki spalinowe mają coś takiego jak odma - odpowietrzanie wału korbowego (ciśnienie tam rośnie wskutek przedostawania się spalin przez nieszczelne pierścienie itp.). Zazwyczaj ów "nadmiar" jest kierowany do dolotu, celem ponownego przepalenia. Zapchanie owej odmy teoretycznie mogłoby być powodem nadmiernego wzrostu ciśnienia w komorze silnika, i w efekcie wybicia korka.
Aczkolwiek, jak to już ktoś wspominał - prędzej wystrzeliłby ci bagnet niczym strzała z łuku :),tak więc, tak jak i pozostali mówię - mechanik dał dupy i nie dokręcił/źle założył ów korek.

Dla spokoju sumienia jednak sprawdź stan odmy - szczególnie, że jej zapchanie wpływa także na takie sprawy jak szarpanie, nieregularny bieg jałowy itp.

Data: 2010-07-03 01:28:10
Autor: Tomasz Pyra
Odlot korka wlewu oleju?
krz pisze:

Silniki spalinowe mają coś takiego jak odma

Dwusuwy nie mają ;)

- odpowietrzanie wału korbowego (ciśnienie tam rośnie wskutek przedostawania się spalin przez nieszczelne pierścienie itp.). Zazwyczaj ów "nadmiar" jest kierowany do dolotu, celem ponownego przepalenia. Zapchanie owej odmy teoretycznie mogłoby być powodem nadmiernego wzrostu ciśnienia w komorze silnika, i w efekcie wybicia korka.

Jeżeli korek faktycznie jest wkręcany, to i tak nie.
Choćby tam było ciśnienie takie że miałoby mu blok rozerwać, to najwyżej korek by się rozleciał, albo zerwał gwint. Sam by się nie wykręcił

No chyba że korek taki jak w Cinquecento - tylko wciskany, taki badziewny. To by wyskoczyło gdyby w silniku wzrosło ciśnienie i to chyba szybciej niż bagnet.

mechanik dał dupy i nie dokręcił/źle założył ów korek.

Dokładnie, to jest jedyna sensowna odpowiedź.

Data: 2010-07-03 17:32:49
Autor: lublex
Odlot korka wlewu oleju?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4c2e7606$0$2601$65785112news.neostrada.pl...
krz pisze:
Silniki spalinowe mają coś takiego jak odma
Dwusuwy nie mają ;)
I dlatego nie można stosować korków wlewu oleju. Bo by wystrzelały :)

pozdr
lublex

Data: 2010-07-03 22:33:29
Autor: J_K_K
Odlot korka wlewu oleju?
Użytkownik "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:i0nl6k$7sg$1node2.news.atman.pl...
krz pisze:
Dwusuwy nie mają ;)
I dlatego nie można stosować korków wlewu oleju. Bo by wystrzelały :)

A dwusuwy z dozownikami oleju ;-) ?

Pzdr

JKK

Odlot korka wlewu oleju?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona