Odmiana znaku zastrzeżonego

Data: 2009-09-17 10:58:27
Autor: Pepik
Odmiana znaku zastrzeżonego
Witam

Mam następujące pytanie: czy ochrona znaku zastrzeżonego obejmuje
równiez jego gramatyczne odmiany?
Chodzi mi o następującą sytuację. Załóżmy że duża firma zarejestrowała
swój znak towarowy (słowny) we wszystkich mozliwych kategoriach i
będzie to np: "Giełda samochodowa Wygwizdów". Chciałbym wypuścić na
rynek produkt zawierający w sobie wyżej wymieniona nazwę np: "Poradnik
Giełdy Samochodowej Wygwizdów" albo "Gazeta klientów Giełdy
Samochodowej Wygwizdów". Czy zastosowanie odmiany gramatycznej
uniemożliwi skuteczne roszczenia włascicielowi znaku?

Pozdrawiam

Data: 2009-09-18 06:56:29
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 17 Sep 2009 10:58:27 -0700, Pepik napisał(a):

Załóżmy że duża firma zarejestrowała swój znak towarowy (słowny) we
wszystkich mozliwych kategoriach i będzie to np: "Giełda samochodowa
Wygwizdów".

Raczej się nie uda zastrzec takiego znaku słownego, więc reszta pytania wydaje się bezprzedmiotowa.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-18 00:26:48
Autor: Pepik
On 18 Wrz, 08:56, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

> Wygwizdów".

Raczej się nie uda zastrzec takiego znaku słownego, więc reszta pytania

Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=

Dzięki za zainteresowanie i odpowiedź. Chyba jednak źle mnie
zrozumiałeś. Nie chodziło mi o ten konkretnie przypadek - tak jak to
zaznaczyłem jest to tylko przykład i nie ma on nic wspólnego z moją
działalnością. Pytanie które zadałem na końcu mojego postu brzmi: Czy
zastosowanie odmiany gramatycznej
uniemożliwi skuteczne roszczenia praw włascicielowi znaku?

Data: 2009-09-18 10:06:42
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Pepik wrote:

[...]

Znak towarowy, bo chyba o tym mówimy, służy do ochrony własności przedsiębiorcy w zakresie obrotu towarowego. Jednak - co ważne i o czym mało kto pamięta - zgłoszenia ZT dokonuje się dla konkrentnych wyrobów czy grup wyrobów.

Jeżeli znakiem towarowym byłby napis "jajo prosto od kury", to - w moim przekonaniu - można odmówić rejestracji napisu "jaja prosto od kur". Jednka, jeżeli posiadacz tego ZT zastrzegł go jedynie dla artykułów spożywczych, to bez problemu (choć z paroma ograniczeniami) można wydawać gazetę "Miłośnicy jaja prosto od kury" czy emitować w tv serial "Jajo prosto od kury".

Krok pierwszy - na www.uprp.pl sprawdzić, jaki jest zakres ochrony

M.

Data: 2009-09-18 06:35:38
Autor: Pepik
On 18 Wrz, 10:06, "Maciej Bebenek wrote:

Krok pierwszy - nawww.uprp.plsprawdzić, jaki jest zakres ochrony

M.

Na wstepie ciesze się bardzo że mój wątek spowodował tyle odpowiedzi -
dzięki. Widzę że pojawia się wiele sugestii sprawdzenia zakresu
ochrony znaku o którym mowa. Otóz dokonałem tego na długo zanim
rozpoczałem ten wątek stąd też rozpoczynając napisałem:

Załóżmy że duża firma zarejestrowała  swój znak towarowy (słowny) we wszystkich możliwych kategoriach.

Chociaż nie jest to ogólnie znana w naszym kraju marka to  w bazach
urzedu patentowego nazwa o któą mi chodzi, zastrzeżona została dla
wszystkich kategorii od produktów spożywczych po przemysłowe itd.
Ciekawi mnie następująca  kwestia skoro znak ma w istotny sosób
odrózniać produkty i firmy od siebie to czy nazwa w stylu "Gazeta
klientów Giełdy Samochodowej Wygwizdów" tego nie czyni? Nazwa taka
wskazuje przecież że produkt jest wytworem klientów a nie samej firmy..
Jak myslicie?

Data: 2009-09-19 10:06:24
Autor: Roman Rumpel
Pepik pisze:
[...]

Przede wszystkim w takich, jak opisałeś, sytuacjach, gdy zastrzega się znak dla wszystkiego, najczęściej w rzeczywistości nie używa sie go dla większości towarów. Po pewnym czasie, dla towarów dla których znak ie był używany, można zatem wnosić o stwierdzenie wygaśnięcia ochrony.O ile znak nie stła się renomowany spowoduje to jego dostępność - może w Twoim przypadku zachodzi właśnie taka sytuacja,

Natomiast nie rozumiem, o co pytasz w przykładzie - co to znaczy, że nazwa jest wytworem klientów?

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-09-20 04:41:10
Autor: Pepik
Roman Rumpel pisze:
Natomiast nie rozumiem, o co pytasz w przykładzie - co to znaczy, że
nazwa jest wytworem klientów?

Chodziło mi o sytuacje kiedy w tytule np: strony www, albo wspomninej
przeze mnie gazety użyty zostaje zastrzezony znak słowny ale jest
jedynie fragmentem tego tytułu. Weźmy hipotetyczny przykład dużej
znanej korporacji np: Coca-Cola. Czy wyprodukowanie biuletynu, strony
o nazwie np: "Gazetka klientów firmy Coca-Cola" wymagać będzie zgody
firmy Coca-Cola na użycie ich nazwy? Taki tytuł stanowi z góry że
produkt nie jest wytworem firma Coca-Cola. Teoretycznie więc sam w
sobie separuje się od tej korporacji. Czy mam racje?

Data: 2009-09-20 13:53:16
Autor: Roman Rumpel
Pepik pisze:
Roman Rumpel pisze:
[...]

Po pierwsze, jak napisano już wyżej -nigdy jako przykładu w dziedzinie znaków towarowych nie używamy Coca-Coli. To jest znak z innej półki.

Po drugie - tak, takie użycie znaku wymaga zgody uprawnionego, bez tej zgody jest bezprawnym korzystaniem ze znaku, w zależności od sytuacji bezprawność wynika z pwp albo z uznk.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-09-21 06:05:22
Autor: Pepik
On 20 Wrz, 13:53, Roman Rumpel <rom...@screwspam.gazeta.pl> wrote:
Pepik pisze:

> [...]

Po drugie - tak, takie użycie znaku wymaga zgody uprawnionego, bez tej
zgody jest bezprawnym korzystaniem ze znaku, w zależności od sytuacji

Wielkie dzięki za odpowiedź. Jestem teraz pewny na czym stoję.
Pozdrawiam

Data: 2009-09-18 10:16:27
Autor: Roman Rumpel
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
Pepik wrote:

Krok pierwszy - na www.uprp.pl sprawdzić, jaki jest zakres ochrony

M.

Dobra odpowiedź, tylko nie na temat

Pytającemu chodziło o formy znaku, anie zakres przedmiotowy ochrony.

Odpowiadając na pytanie pytającego - ochronie podlega znak w ten sposób, ze zabronione jest używanie takiego samego znaku, dla takich samych towarów, ale też podobnego dla podobnych. W razie sporu, gdy znaki i towary nie są identyczne, istota problemu sprowadza się zawsze do oceny tego podobieństwa, czy ono jest wprowadzające w błąd, czy nie.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-09-18 10:23:12
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Pepik wrote:

Krok pierwszy - na www.uprp.pl sprawdzić, jaki jest zakres ochrony

M.

Dobra odpowiedź, tylko nie na temat

Niezpuełnie, bo podane przez wątkotwórcę przykłady to:
"Giełda samochodowa Wygwizdów"

"Poradnik Giełdy Samochodowej Wygwizdów"
"Gazeta klientów Giełdy Samochodowej Wygwizdów"

więc ochrona dotyczy zupełnie innych grup towarowych

M.

Data: 2009-09-18 19:41:56
Autor: Marcin Debowski
Odmiana znaku zastrzeĹźonego
On 2009-09-18, Roman Rumpel <romane@screwspam.gazeta.pl> wrote:
[...]

MZ jeśli nawet produkty będą niepodobne ale pozycja rynkowa posiadacza znaku silna, to użycie takiego (podobnego) znaku będzie czynem nieuczciwej konkurencji.

--
Marcin

Data: 2009-09-19 10:00:41
Autor: Roman Rumpel
Marcin Debowski pisze:
On 2009-09-18, Roman Rumpel <romane@screwspam.gazeta.pl> wrote:
[...]

OMR, tylko nie chciałem się już w to wgłębiać, bo tematyka wzajemnych związków pwp i uznt duuuża jest, a wątkotwórca zadał krótkie pytanie ;)
--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-09-18 12:25:26
Autor: Michal Jankowski
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> writes:

[...]

Jakie te ograniczenia i czy moge emitowac serial "Coca Cola" albo
nazwac sprzedawany model samochodu "Coca Cola"?

  MJ

Data: 2009-09-18 10:38:09
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 18 Sep 2009 12:25:26 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

[...]

Nie, albowiem znak Coca Cola jest tzw. znakiem renomowanym, zatem rozpościera się na wszystko ;-)