Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.

Data: 2015-09-06 13:04:26
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
Sklep internetowy odmawia konsumentowi prawa do zwrotu towaru, bo tak (szczegóły nieistotne).
Potwierdzenie odmowy dwukrotnie w pi¶mie.
Czy K.C. (lub inna ustawa) pozwala konsumentowi na zastaw na zakupionym towarze do czasu wyegzekwowania od sprzedawcy (np. na drodze s±dowej) zwrotu zapłaconej kwoty ?
Przy zaistniałym sporze, odsyłaj±c przez dokonaniem zwrotu zapłaty konsument ryzykuje, że sprzedawca pie....nie młotkiem lub podł±czy 1kV i powie "takie zniszczone przyszło".

Data: 2015-09-06 14:14:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-09-06 o 13:04,  ����󶼿 pisze:
Sklep internetowy odmawia konsumentowi prawa do zwrotu towaru, bo tak (szczegóły nieistotne).
Potwierdzenie odmowy dwukrotnie w piśmie.
Czy K.C. (lub inna ustawa) pozwala konsumentowi na zastaw na zakupionym towarze do czasu wyegzekwowania od sprzedawcy (np. na drodze sądowej) zwrotu zapłaconej kwoty ?
Przy zaistniałym sporze, odsyłając przez dokonaniem zwrotu zapłaty konsument ryzykuje, że sprzedawca pie....nie młotkiem lub podłączy 1kV i powie "takie zniszczone przyszło".

Zwrotu należy dokonać w ciągu 14 dni od daty złożenia oświadczenia o
odstÄ…pieniu od umowy.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-06 16:22:27
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
No dobrze, ale jeżeli przed upływem tego terminu sprzedawca wy¶le nabywcy pismo o odmowie przyjecia zwrotu?
Poza tym, jeżeli sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawach, to terminy mog± nie zacz±ć biec.

-- -- -
Zwrotu należy dokonać w ci±gu 14 dni od daty złożenia o¶wiadczenia o odst±pieniu od umowy.

Data: 2015-09-06 17:42:54
Autor: Liwiusz
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
W dniu 2015-09-06 o 16:22,  ����󶼿 pisze:
No dobrze, ale jeżeli przed upływem tego terminu sprzedawca wyśle nabywcy pismo o odmowie przyjecia zwrotu?

Jest ono nieskuteczne.

Poza tym, jeżeli sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawach, to terminy mogą nie zacząć biec.

Terminu na fizyczny zwrot tego nie zmienia (14 dni od daty odstÄ…pienia
od umowy).

--
Liwiusz

Data: 2015-09-06 18:54:45
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
Wróćmy do pytania: jak nabywca ma się zabezpieczyć przed pie......ięciem w towar młotkiem przez sprzedawcę i wmawianiem "przyszło uszkodzone"?

-- -- -

Data: 2015-09-06 19:03:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-09-06 o 18:54,  ����󶼿 pisze:
Wróćmy do pytania: jak nabywca ma się zabezpieczyć przed pie......ięciem w towar młotkiem przez sprzedawcę i wmawianiem "przyszło uszkodzone"?

W kaĹĽdy moĹĽliwy sposĂłb.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-06 19:42:13
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
No przez notariusza wysyłać nie będziemy.
A okre¶lenie "w stanie niepogorszonym" jest bardzo pojemne w obie strony.

-- -- -
W każdy możliwy sposób.

Data: 2015-09-07 02:04:41
Autor: nkab
W dniu niedziela, 6 września 2015 13:04:27 UTC+2 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
[...]

Po prostu pudełko z przesyłką otwiera się przy doręczycielu
i ewentualnie testuje. RobiÄ… to obie strony - kupujÄ…cy i sprzedajÄ…cy.
W razie kłopotów sporządza się notatkę opisującą przyczynę reklamacji
lub jej odrzucenia.

Jeśli produkt JEST specjalizowany to lepiej nie kupować go
przez internet ale w sklepie lub u producenta.

Andrzej.

Data: 2015-09-07 16:54:39
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
Żartujesz, prawda?
No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 ¶wiadkami, przecież zależy im na robocie.

-- -- -
<nkab@toya.net.pl> wrote in message news:ed9c7e0b-0e06-4888-a3e4-45000e32a32egooglegroups.com...
otwiera się przy doręczycielu i ewentualnie testuje.
Robi± to obie strony - kupuj±cy i sprzedaj±cy.

Data: 2015-09-07 23:56:12
Autor: nkab
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Żartujesz, prawda?
No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 świadkami, przecież zależy im na robocie.

Nie ĹĽartujÄ™.

Po co 8 świadków jak wystarczy jeden - doręczyciel,
który bierze z powrotem pudełko i przesyła do nadawcy
wraz tą notatką. Jeśli ktoś nie sprawdzi przy nim
to wychodzÄ… z takiego zachowania problemy.
Oczywiście, że jest prawo zwrotu w ciągu 14 dni ale
rzecz musi być sprawna i nadająca się do sprzedaży
kolejnemu klientowi (majtki nie mogą być posrane).

Andrzej.

Data: 2015-09-08 08:59:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-09-08 o 08:56, nkab@toya.net.pl pisze:
[...]

Nic nie bierze. Jak ma humor, to może sobie poczekać jak otworzysz, ale
najpierw kwitujesz odbiór. Jak będziesz miał szczęście, to spiszesz
protokół szkody i potem kłóć się z nadawcą.

"Najpierw otworzę, a potem zobaczę czy odbiorę" to opcjonalna usługa na
poczcie lub u kurierów, dodatkowo płatna, w większości przypadków nie
wykupywana.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-08 01:11:17
Autor: nkab
W dniu wtorek, 8 września 2015 08:59:36 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

"Najpierw otworzę, a potem zobaczę czy odbiorę" to opcjonalna usługa na
poczcie lub u kurierów, dodatkowo płatna, w większości przypadków nie

Jak odbierałem telefon to powiedziałem, że pokwitowanie
dopiero jak w pudełku nie będzie cegły.
Poczekał, jednak był telefon, książeczka z listą akcesoriów,
akcesoria zgodnie z listÄ….
Doręczyciel nie protestował ale się trochę zdziwił,
pokwitowałem.

I taki musi być standard tej usługi.
Bez żadnych dodatkowych opłat.

Jacy klienci takie usługi. Doręczyciel nie chce czekać - nie dobieramy
i się skarżymy na jakość obsługi.

Andrzej.

Data: 2015-09-08 10:21:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-09-08 o 10:11, nkab@toya.net.pl pisze:

Jacy klienci takie usługi. Doręczyciel nie chce czekać - nie dobieramy
i się skarżymy na jakość obsługi.

Możemy nie odbierać, ale skarżąc się wyjdziemy tylko na ignoranckiego
pieniacza.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-08 10:45:14
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
Ale zauważ, że tu nie chodzi o doręczenie Tobie jako kupuj±cemu, lecz o doręczenie [nieuczciwemu] sprzedawcy [niechcianego] ewentualnego zwrotu towaru dokonanego przez [olanego] konsumenta po wcze¶niejszej [dwukrotnej] pisemnej odmowie przez sprzedawcę konsumentowi prawa do takiego zwrotu.

-- -- -
Doręczyciel nie chce czekać - nie dobieramy i się skarżymy na jako¶ć obsługi.

Data: 2015-09-08 10:48:22
Autor: Liwiusz
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
W dniu 2015-09-08 o 10:45,  ����󶼿 pisze:
Ale zauważ, że tu nie chodzi o doręczenie Tobie jako kupującemu, lecz o doręczenie [nieuczciwemu] sprzedawcy [niechcianego] ewentualnego zwrotu towaru dokonanego przez [olanego] konsumenta po wcześniejszej [dwukrotnej] pisemnej odmowie przez sprzedawcę konsumentowi prawa do takiego zwrotu.

Jak towar okaże się uszkodzony, to reklamujesz z tytułu niezgodności i
niech sprzedawca obala domniemanie, że towar był uszkodzony już w
momencie sprzedaĹĽy.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-08 10:55:25
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
Nieuszkodzony.
Natomiast nie spełniał oczekiwań.
Zamiast bujania się z rekojmi± konsument wybrał prawo do zwrotu, któremu to prawu do zwrotu sprzedawca odmówił po otrzymaniu o¶wiadczenia konsumenta.

-- -- -
Jak towar okaże się uszkodzony, to reklamujesz z tytułu niezgodno¶ci i niech sprzedawca obala domniemanie, że towar był uszkodzony już w momencie sprzedaży.

Data: 2015-09-08 11:00:20
Autor: Liwiusz
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
W dniu 2015-09-08 o 10:55,  ����󶼿 pisze:
Nieuszkodzony.

Ale podobno będzie uszkodzony po zwrocie.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-08 11:05:43
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
No wła¶nie takiej kolejnej nieuczciwo¶ci sprzedawcy konsument się obawia - jak się przed ni± zabezpieczyć?

-- -- -
Ale podobno będzie uszkodzony po zwrocie.

Data: 2015-09-08 10:07:19
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
To jest my¶l - dasz link do takiej taniej usługi na poczcie (żeby odesłać towar sprzedawcy)?
Co i tak nie zabezpieczy przed póĽniejszym podł±czeniem 1kV.

-- -- -
"Najpierw otworzę, a potem zobaczę czy odbiorę" to opcjonalna usługa na poczcie lub u kurierów, dodatkowo płatna

Data: 2015-09-08 10:41:40
Autor: Liwiusz
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
W dniu 2015-09-08 o 10:07,  ����󶼿 pisze:
To jest myśl - dasz link do takiej taniej usługi na poczcie (żeby odesłać towar sprzedawcy)?
Co i tak nie zabezpieczy przed późniejszym podłączeniem 1kV.

http://cennik.poczta-polska.pl/plik,1/cennik_PE24_P24_P48_dla_klienta_indywidualnego_29052014.pdf

rozdział III punkt 14.

Ale sprawdzenie zawartości to prawo adresata, a nie jego obowiązek.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-08 10:52:22
Autor: ±ćęłń󶼿
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
Dzięki.
Chodzi o moc procesow±, pozew konsumenta przeciwko sprzedawcy o zapłatę (o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu uproszczonym) już w s±dzie.
"Miał prawo sprawdzić przy odbiorze" vs "nie sprawdził przy odbiorze"?
Konsument po dwukrotnej pisemnej odmowie przez sprzedawcę prawa do zwrotu towaru (wg stanowiska sprzedawcy rzekomo wystawienie faktury imiennej osobie fizycznej niweczy ustawowe prawa konsumenta do zwrotu towaru zakupionego na odległo¶ć) obawiał się wysłać towar "w ciemno".
Może złożyć przedmiot do depozytu s±dowego?
Składał kto¶ z Was co¶ do depozytu s±dowego (poza pieniędzmi)?

-- -- -

Data: 2015-09-08 10:53:45
Autor: Liwiusz
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
W dniu 2015-09-08 o 10:52,  ����󶼿 pisze:
Może złożyć przedmiot do depozytu sądowego?

Nie kombinuj.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-21 14:12:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Sep 2015, nkab@toya.net.pl wrote:

W dniu poniedziałek, 7 wrze¶nia 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ˙˙ćęłńó˙˙Ąż napisał:
Żartujesz, prawda?
No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 ¶wiadkami, przecież
zależy im na robocie.
[...]

Po co 8 ¶wiadków jak wystarczy jeden - doręczyciel,
który bierze z powrotem pudełko i przesyła do nadawcy
wraz t± notatk±. Je¶li kto¶ nie sprawdzi przy nim
to wychodz± z takiego zachowania problemy.

  Dodatkowym problemem jest tu odpowiedĽ na pytanie: problemy
dla kogo i dlaczego u tego, kto ma pieni±dze w kasie? ;>

Oczywi¶cie, że jest prawo zwrotu w ci±gu 14 dni ale
rzecz musi być sprawna i nadaj±ca się do sprzedaży

  I o tym pisze pytaj±cy - odbiera pracownik, twierdzi że nie
ma uprawnienia do otwierania przesyłek, odłożył na stos, szef
przyszedł, otwarli... i którym przepisem dasz mu po głowie,
twierdz±c że sam sobie winien, jak nie otwarł przy kurierze?

  Żeby taka teza była słuszna, odbiorca powinien się ZGODZIĆ na
ni± przed przesyłk±.
  Czy istnieje przepis, że "sprzedawca jest zobowi±zany stosować
do siebie wszystkie umowne wymagania, których ż±dał od klienta
we wła¶nej ofercie", bo nie znam? (a rozwi±załby ten problem :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-09-21 23:40:15
Autor: nkab
W dniu poniedziałek, 21 wrze¶nia 2015 14:26:44 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]

[...]
> [...]

do siebie wszystkie umowne wymagania, których ż±dał od klienta
we wła¶nej ofercie", bo nie znam? (a rozwi±załby ten problem :>)

Ja zaproponowałem aby każda strona stała się magazynierem.
Czyli, przychodzi towar do klienta wówczas klient tak jak magazynier
musi sprawdzić co jest w pudełku, a tym bardziej dotyczy to sklepu
internetowego, który z racji bycia podmiotem gospodarczym
powinien wręcz zadbać o prawidłow± procedurę przyjęcia towaru
na magazyn (¶wiadkiem jest dostawca bez ponoszenia dodatkowych
kosztów bo taka jest procedura przyjmowania towarów na magazyn).

Wiem, że s± inne systemy sprzedażowe/przesyłkowe np. Inpost
gdzie towar jest przekazywany przez skrytki, i tu jest problem
bo nie ma ¶wiadka przyjęcia/odbioru towaru i całe ryzyko
(bo jest to ryzyko) przeniesione jest na odbiorcę,
który w tym momencie, w razie sporu, na ogół jest stron± przegran±.

Oczywi¶cie na usnecie zabieram głos w dyskusji nie jako prawnik.

Andrzej.

Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.