Data: 2015-09-06 13:04:26 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
Sklep internetowy odmawia konsumentowi prawa do zwrotu towaru, bo tak (szczegóły nieistotne).
Potwierdzenie odmowy dwukrotnie w pi¶mie. Czy K.C. (lub inna ustawa) pozwala konsumentowi na zastaw na zakupionym towarze do czasu wyegzekwowania od sprzedawcy (np. na drodze s±dowej) zwrotu zapłaconej kwoty ? Przy zaistniałym sporze, odsyłaj±c przez dokonaniem zwrotu zapłaty konsument ryzykuje, że sprzedawca pie....nie młotkiem lub podł±czy 1kV i powie "takie zniszczone przyszło". |
|
Data: 2015-09-06 14:14:55 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-06 o 13:04, ����󶼿 pisze:
Sklep internetowy odmawia konsumentowi prawa do zwrotu towaru, bo tak (szczegóły nieistotne). Zwrotu należy dokonać w ciągu 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-06 16:22:27 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
No dobrze, ale jeżeli przed upływem tego terminu sprzedawca wy¶le nabywcy pismo o odmowie przyjecia zwrotu?
Poza tym, jeżeli sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawach, to terminy mog± nie zacz±ć biec. -- -- - Zwrotu należy dokonać w ci±gu 14 dni od daty złożenia o¶wiadczenia o odst±pieniu od umowy. |
|
Data: 2015-09-06 17:42:54 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-06 o 16:22, ����󶼿 pisze:
No dobrze, ale jeżeli przed upływem tego terminu sprzedawca wyśle nabywcy pismo o odmowie przyjecia zwrotu? Jest ono nieskuteczne. Poza tym, jeżeli sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawach, to terminy mogą nie zacząć biec. Terminu na fizyczny zwrot tego nie zmienia (14 dni od daty odstąpienia od umowy). -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-06 18:54:45 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
Wróćmy do pytania: jak nabywca ma się zabezpieczyć przed pie......ięciem w towar młotkiem przez sprzedawcę i wmawianiem "przyszło uszkodzone"?
-- -- - "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:mshmu6$qvv$1node2.news.atman.pl... Terminu na fizyczny zwrot tego nie zmienia |
|
Data: 2015-09-06 19:03:50 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-06 o 18:54, ����󶼿 pisze:
Wróćmy do pytania: jak nabywca ma się zabezpieczyć przed pie......ięciem w towar młotkiem przez sprzedawcę i wmawianiem "przyszło uszkodzone"? W każdy możliwy sposób. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-06 19:42:13 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
No przez notariusza wysyłać nie będziemy.
A okre¶lenie "w stanie niepogorszonym" jest bardzo pojemne w obie strony. -- -- - W każdy możliwy sposób. |
|
Data: 2015-09-07 02:04:41 | |
Autor: nkab | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu niedziela, 6 września 2015 13:04:27 UTC+2 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Sklep internetowy odmawia konsumentowi prawa do zwrotu towaru, bo tak (szczegóły nieistotne). Po prostu pudełko z przesyłką otwiera się przy doręczycielu i ewentualnie testuje. Robią to obie strony - kupujący i sprzedający. W razie kłopotów sporządza się notatkę opisującą przyczynę reklamacji lub jej odrzucenia. Jeśli produkt JEST specjalizowany to lepiej nie kupować go przez internet ale w sklepie lub u producenta. Andrzej. |
|
Data: 2015-09-07 16:54:39 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
Żartujesz, prawda?
No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 ¶wiadkami, przecież zależy im na robocie. -- -- - <nkab@toya.net.pl> wrote in message news:ed9c7e0b-0e06-4888-a3e4-45000e32a32egooglegroups.com... otwiera się przy doręczycielu i ewentualnie testuje. |
|
Data: 2015-09-07 23:56:12 | |
Autor: nkab | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Żartujesz, prawda? Nie żartuję. Po co 8 świadków jak wystarczy jeden - doręczyciel, który bierze z powrotem pudełko i przesyła do nadawcy wraz tą notatką. Jeśli ktoś nie sprawdzi przy nim to wychodzą z takiego zachowania problemy. Oczywiście, że jest prawo zwrotu w ciągu 14 dni ale rzecz musi być sprawna i nadająca się do sprzedaży kolejnemu klientowi (majtki nie mogą być posrane). Andrzej. |
|
Data: 2015-09-08 08:59:24 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-08 o 08:56, nkab@toya.net.pl pisze:
W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał: Nic nie bierze. Jak ma humor, to może sobie poczekać jak otworzysz, ale najpierw kwitujesz odbiór. Jak będziesz miał szczęście, to spiszesz protokół szkody i potem kłóć się z nadawcą. "Najpierw otworzę, a potem zobaczę czy odbiorę" to opcjonalna usługa na poczcie lub u kurierów, dodatkowo płatna, w większości przypadków nie wykupywana. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-08 01:11:17 | |
Autor: nkab | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu wtorek, 8 września 2015 08:59:36 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2015-09-08 o 08:56, nkab@toya.net.pl pisze: Jak odbierałem telefon to powiedziałem, że pokwitowanie dopiero jak w pudełku nie będzie cegły. Poczekał, jednak był telefon, książeczka z listą akcesoriów, akcesoria zgodnie z listą. Doręczyciel nie protestował ale się trochę zdziwił, pokwitowałem. I taki musi być standard tej usługi. Bez żadnych dodatkowych opłat. Jacy klienci takie usługi. Doręczyciel nie chce czekać - nie dobieramy i się skarżymy na jakość obsługi. Andrzej. |
|
Data: 2015-09-08 10:21:18 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-08 o 10:11, nkab@toya.net.pl pisze:
Jacy klienci takie usługi. Doręczyciel nie chce czekać - nie dobieramy Możemy nie odbierać, ale skarżąc się wyjdziemy tylko na ignoranckiego pieniacza. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-08 10:45:14 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
Ale zauważ, że tu nie chodzi o doręczenie Tobie jako kupuj±cemu, lecz o doręczenie [nieuczciwemu] sprzedawcy [niechcianego] ewentualnego zwrotu towaru dokonanego przez [olanego] konsumenta po wcze¶niejszej [dwukrotnej] pisemnej odmowie przez sprzedawcę konsumentowi prawa do takiego zwrotu.
-- -- - Doręczyciel nie chce czekać - nie dobieramy i się skarżymy na jako¶ć obsługi. |
|
Data: 2015-09-08 10:48:22 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-08 o 10:45, ����󶼿 pisze:
Ale zauważ, że tu nie chodzi o doręczenie Tobie jako kupującemu, lecz o doręczenie [nieuczciwemu] sprzedawcy [niechcianego] ewentualnego zwrotu towaru dokonanego przez [olanego] konsumenta po wcześniejszej [dwukrotnej] pisemnej odmowie przez sprzedawcę konsumentowi prawa do takiego zwrotu. Jak towar okaże się uszkodzony, to reklamujesz z tytułu niezgodności i niech sprzedawca obala domniemanie, że towar był uszkodzony już w momencie sprzedaży. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-08 10:55:25 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
Nieuszkodzony.
Natomiast nie spełniał oczekiwań. Zamiast bujania się z rekojmi± konsument wybrał prawo do zwrotu, któremu to prawu do zwrotu sprzedawca odmówił po otrzymaniu o¶wiadczenia konsumenta. -- -- - Jak towar okaże się uszkodzony, to reklamujesz z tytułu niezgodno¶ci i niech sprzedawca obala domniemanie, że towar był uszkodzony już w momencie sprzedaży. |
|
Data: 2015-09-08 11:00:20 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-08 o 10:55, ����󶼿 pisze:
Nieuszkodzony. Ale podobno będzie uszkodzony po zwrocie. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-08 11:05:43 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
No wła¶nie takiej kolejnej nieuczciwo¶ci sprzedawcy konsument się obawia - jak się przed ni± zabezpieczyć?
-- -- - Ale podobno będzie uszkodzony po zwrocie. |
|
Data: 2015-09-08 10:07:19 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
To jest my¶l - dasz link do takiej taniej usługi na poczcie (żeby odesłać towar sprzedawcy)?
Co i tak nie zabezpieczy przed póĽniejszym podł±czeniem 1kV. -- -- - "Najpierw otworzę, a potem zobaczę czy odbiorę" to opcjonalna usługa na poczcie lub u kurierów, dodatkowo płatna |
|
Data: 2015-09-08 10:41:40 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-08 o 10:07, ����󶼿 pisze:
To jest myśl - dasz link do takiej taniej usługi na poczcie (żeby odesłać towar sprzedawcy)? http://cennik.poczta-polska.pl/plik,1/cennik_PE24_P24_P48_dla_klienta_indywidualnego_29052014.pdf rozdział III punkt 14. Ale sprawdzenie zawartości to prawo adresata, a nie jego obowiązek. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-08 10:52:22 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
Dzięki.
Chodzi o moc procesow±, pozew konsumenta przeciwko sprzedawcy o zapłatę (o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu uproszczonym) już w s±dzie. "Miał prawo sprawdzić przy odbiorze" vs "nie sprawdził przy odbiorze"? Konsument po dwukrotnej pisemnej odmowie przez sprzedawcę prawa do zwrotu towaru (wg stanowiska sprzedawcy rzekomo wystawienie faktury imiennej osobie fizycznej niweczy ustawowe prawa konsumenta do zwrotu towaru zakupionego na odległo¶ć) obawiał się wysłać towar "w ciemno". Może złożyć przedmiot do depozytu s±dowego? Składał kto¶ z Was co¶ do depozytu s±dowego (poza pieniędzmi)? -- -- - http://cennik.poczta-polska.pl/plik,1/cennik_PE24_P24_P48_dla_klienta_indywidualnego_29052014.pdf |
|
Data: 2015-09-08 10:53:45 | |
Autor: Liwiusz | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu 2015-09-08 o 10:52, ����󶼿 pisze:
Może złożyć przedmiot do depozytu sądowego? Nie kombinuj. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-09-21 14:12:45 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
On Mon, 7 Sep 2015, nkab@toya.net.pl wrote:
W dniu poniedziałek, 7 wrze¶nia 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ˙˙ćęłńó˙˙Ąż napisał:[...]
Dodatkowym problemem jest tu odpowiedĽ na pytanie: problemy dla kogo i dlaczego u tego, kto ma pieni±dze w kasie? ;> Oczywi¶cie, że jest prawo zwrotu w ci±gu 14 dni ale I o tym pisze pytaj±cy - odbiera pracownik, twierdzi że nie ma uprawnienia do otwierania przesyłek, odłożył na stos, szef przyszedł, otwarli... i którym przepisem dasz mu po głowie, twierdz±c że sam sobie winien, jak nie otwarł przy kurierze? Żeby taka teza była słuszna, odbiorca powinien się ZGODZIĆ na ni± przed przesyłk±. Czy istnieje przepis, że "sprzedawca jest zobowi±zany stosować do siebie wszystkie umowne wymagania, których ż±dał od klienta we wła¶nej ofercie", bo nie znam? (a rozwi±załby ten problem :>) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-09-21 23:40:15 | |
Autor: nkab | |
Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. | |
W dniu poniedziałek, 21 wrze¶nia 2015 14:26:44 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Mon, 7 Sep 2015, nkab@toya.net.pl wrote: Ja zaproponowałem aby każda strona stała się magazynierem. Czyli, przychodzi towar do klienta wówczas klient tak jak magazynier musi sprawdzić co jest w pudełku, a tym bardziej dotyczy to sklepu internetowego, który z racji bycia podmiotem gospodarczym powinien wręcz zadbać o prawidłow± procedurę przyjęcia towaru na magazyn (¶wiadkiem jest dostawca bez ponoszenia dodatkowych kosztów bo taka jest procedura przyjmowania towarów na magazyn). Wiem, że s± inne systemy sprzedażowe/przesyłkowe np. Inpost gdzie towar jest przekazywany przez skrytki, i tu jest problem bo nie ma ¶wiadka przyjęcia/odbioru towaru i całe ryzyko (bo jest to ryzyko) przeniesione jest na odbiorcę, który w tym momencie, w razie sporu, na ogół jest stron± przegran±. Oczywi¶cie na usnecie zabieram głos w dyskusji nie jako prawnik. Andrzej. |
|