Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera

Data: 2010-05-20 18:12:46
Autor: Laphroaig
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Witam,

Mam problem z niesolidnym serwisem. Chodzi o komputer Toshiba, historai jest nastepujaca:
- Komputer kupiony ok 3 miesiace temu w sklepie komputerowym w katowicach
- po miesiacu zepsul sie zalilacz, kotry zostal wymieniony na nowy (brak jakiejkolwiek dokumentacji w tej sprawie, serwis nie wydal zadnego potwierdzenia wykonania naprawy)
- po kilku dniach uzytkowania (z "nowym" zasilaczem ) komputer ulegl uszkodzeniu (dym i swÄ…d)
- komp. zostal odeslany do serwisu Toshiby do Gdanska
- po kilku dniach przyszla odpowiedz, ze uszkodzenie nastapilo z winy uzytkownika (przepiecie w sieci, troche dziwne przepiecie bo zasilacz sie nie uszkodzil tylko komputer!)  i ze odesla komp po zaplaceniu 170 PLN za zdiagnozowanie i kuriera.
- w ocenie serwisu naprawa kosztowalalby 1300 PLN (cena kompa 2300)

Oczywiscie nie moge zaakceptowac decyzji serisu i zastanawiam sie co powinienem robic dalej,  W jaki sposob wymoc  naprawe komutera?
Jakie kroki powinienem podjac?
Poki co to napisalem do serwisu o pisemna decyzje odmowy naprawy gwarancyjnej.

--
pozdr
Wojtek

Data: 2010-05-20 22:57:54
Autor: Marcin [3M]

Użytkownik "Laphroaig" <moj.login@vp.pl> napisał w wiadomości news:ht3n1v$j2u$1news.onet.pl...
[...]

TĹ‚umaczenie serwisu bez sensu.
po pierwsze w wyniku przepięcia powinno zadziałać ograniczenie prądowe zasilacza.
SprawdĹş normy dla zasilacza. Bo np. ten
http://zasilaczeonline.pl/product_info.php?cPath=44&products_id=210&osCsid=1a6504d19f4334076817167a0de2eeb0
ma zabezpieczenie przepięciowe.

Data: 2010-05-20 23:43:33
Autor: Laphroaig
Marcin [3M] wrote:

TĹ‚umaczenie serwisu bez sensu.
po pierwsze w wyniku przepięcia powinno zadziałać ograniczenie prądowe zasilacza.

Dokladnie tak samo uwazam,  pytanie tylko co dalej z tym zrobic.
Jakich srodkow uzyc, by przekonac serwis o tym, ze nie ma racji.

--
pozdr
Wojtek

Data: 2010-05-21 08:24:55
Autor: Michał Gut
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
postraszyc sÄ…dem oraz skargÄ… do centrali toshiby(laptop na gwarancji wiec oddlaes do serwisu ktory ma podpisana umowe z toshiba, utrata umowy bedzie dla nich bolesniejsza niz sad), potem jak nie zadziala postraszyc sadem za pomoca kancelarii prawnej a jak nie podziaa to chyba juz tylko pozew ci zostanie.

Data: 2010-05-21 10:44:34
Autor: P_ablo
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ht58um$b3n$1portraits.wsisiz.edu.pl...
postraszyc s±dem oraz skarg± do centrali toshiby(laptop na gwarancji wiec oddlaes do serwisu ktory ma podpisana umowe z toshiba, utrata umowy
bedzie  dla nich bolesniejsza niz sad), potem jak nie zadziala
postraszyc sadem za  pomoca kancelarii prawnej a jak nie podziaa to
chyba juz tylko pozew ci  zostanie.

A uwazasz, ze ten serwis postepuje niezgodnie z wytycznymi producenta? Jesli jest to zewnetrzna firma, to czym wiecej usterek tym wieksze zyski...

Ostatecznie moga bazowac na tym, ze nieuzasadniona reklamacja to 150 zl  a za wymiane plyty dostaja 50 zl ...

--
Picasso

Data: 2010-05-21 12:32:43
Autor: Michał Gut
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
uwazasz ze toshiba ryzykowalaby utrate dobrego imienia ?
ja nie.

wiem natomiast ze zdarzaja sie serwisy paprakow ktorzy wróż± z fusów zatrudniajac ludzi z lapanki.

Data: 2010-05-21 12:58:14
Autor: Andrzej Adam Filip
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera [od Toshiby do Opla]
Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> pisze:
uwazasz ze toshiba ryzykowalaby utrate dobrego imienia ?
ja nie.

Ja *TAK*. Po tym jak poczytałem (w GW z tego tygodnia) jak firma Opel
potrafiła ganiać się latami po sądach (teraz 6 lat) z facetem który kupił
jej produkt za 250 tyś. który się psuł "regularnie i co trochę",
odmówiła wymiany oraz teraz dołączyła rachunek na parędziesiąt tysięcy
za parkowanie przez lata procesu to chęć domniemywania troski o dobre
imię własne mi *przeszła* jak ręką odjął (również co do japońców).
[ Po sześciu latach sprawa jest w pierwszej instancji i wreszcie
powołano rzeczoznawcę ]

wiem natomiast ze zdarzaja sie serwisy paprakow ktorzy wróżą z fusów
zatrudniajac ludzi z lapanki.

A niby *porządna* firma to podpisuje do k.... n.... umowę z "takimi serwisami" i potem rżnie głupa że sprawa serwisu jest
załatwiona?

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Właściwa miara pewniejsza jest od nadmiaru.

Data: 2010-05-21 13:06:26
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera [od Toshiby do Opla]
Tyle że to nie był opel a mercedes :)

Data: 2010-05-21 13:20:01
Autor: Andrzej Adam Filip
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera [od Toshiby do Mercedesa]
"NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> pisze:
Tyle że to nie był opel a mercedes :)

Przepraszam publicznie Opla za podciągnięcie go pod słynną "Niemiecką
troskę o klienta" jak u Mercedesa w celu udowadniania w jak najgłębszym
poważaniu nawet znane firmy mają swoje własne "dobre imię" :-)

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7908282,Mercedes_przed_sadem_za_tandetny_samochod__Sprawa.html
  Mercedes przed sÄ…dem za tandetny samochĂłd. Sprawa trwa 6 lat
  Piotr MiÄ…czyĹ„ski; Leszek Kostrzewski
  2010-05-19, ostatnia aktualizacja 2010-05-20 12:33
  Ile razy moĹĽe zepsuć siÄ™ auto za ćwierć miliona zĹ‚? Nowy mercedes
  Wojciecha Listkowskiego przez półtora roku byĹ‚ w serwisie blisko 50
  razy. W sÄ…dzie sprawa jest od szeĹ›ciu lat. Dopiero w tym roku powoĹ‚ano
  biegĹ‚ego. Koniec sprawy? Nieznany --
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nie samym chlebem człowiek żyje.
  -- PrzysĹ‚owie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-05-21 13:10:41
Autor: Michał Gut
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera [od Toshiby do Opla]
no coz... ja bardziej obracam sie w sprzecie konsumenckim duzo tanszym.... ciekawe jest to co opisales.
mam osobiscie problem z jedna firma ktora odmawia mi korekty faktury na lapa ktory juz 5ty raz leci do serwisu (juz nawet klientowi zwrocilem pieniadze) ale nie jest to duza firma. konsekwencja bedzie taka ze straca swojego resellera plus zla reklama.

co do toshiby, acerkow i hp to generalnie nie mialem zadnego problemu zdaje sie ze nigdy (poza tym jednym przypadkiem z matryca).
serwis brothera kombinuje czasami (dea) ale ogolnie jestem tez zadowolony z ich pracy.

Data: 2010-05-21 12:44:25
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera

Ostatecznie moga bazowac na tym, ze nieuzasadniona reklamacja to 150 zl  a
za wymiane plyty dostaja 50 zl ...

-- Picasso

A przypadkiem zapis o pobieraniu pieniędzy za nieuzasadnion± reklamację nie znalazł się w spisie klauzul zabronionych? Warto poszukać - obiło mi się o uszy, a tym może się zainteresować UOKiK. Poza straszeniem s±dem proponuję kontakt z central± toshiby i rzeczowo na pi¶mie przedstawić sprawę.

Data: 2010-05-21 13:05:49
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera

Użytkownik "NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ht5o9d$7s7$1mx1.internetia.pl...

[...]

Tutaj :

Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11 wrze¶nia 2006 roku. Sprawa pobierania opłat za nieuzasadnion± reklamację.

Data: 2010-05-21 15:44:00
Autor: Laphroaig
NieJorgnijSie wrote:

Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11 wrze¶nia 2006 roku. Sprawa pobierania opłat za nieuzasadnion± reklamację.

O!, to juz cos, co moze sklonic serwis do odstapienia od obciazania nas kosztami.  A sprawe odmowy naprawy chyba zglosze w polskiej centrali Toshiby

--
pozdr
Wojtek

Data: 2010-05-22 11:03:05
Autor: P_ablo
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Użytkownik "NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ht5phh$s5s$1mx1.internetia.pl...

Tutaj :
Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11 wrze¶nia 2006 roku. Sprawa pobierania
opłat za  nieuzasadnion± reklamację.

To nie jest oplata za nieuzasadniona reklamacje a za dojazd. Sa to dwie rozne kwestie, ta o ktorej piszesz dotyczy rzeczy ktorych nie idzie zdemontowac i odeslac np okien drzwi itp. W takich przypadkach przyjazd serwisu aby przynajmniej ocenic czy reklamacja jest zasadna nie moze pobrac za to oplaty.

Jesli twierdzisz, ze zapisy o oplatach za nieuzasadnione reklamacje sa niezgodne z prawem, to masz szerokie pole do popisu. Za kazda klauzule niedozwolona prawnicze hieny ( Lexus) wyludzaja 300 zl netto...

http://www.pb.pl/Print.aspx?ArticleID=6a53c722-ebf3-4b10-9547-8ee8dac81d8f

--
Picasso

Data: 2010-05-22 16:14:10
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera

To nie jest oplata za nieuzasadniona reklamacje a za dojazd.

Przeczytaj dokładnie niedozwolon± klauzulę. "W przypadku nieuzasadnionej reklamacji Zamawiaj±cego zostanie on obci±żony kosztami obsługi reklamacji poniesionymi przez Wykonawcę w tym kosztami zwi±zanymi z przyjazdem serwisu". Słowo "w tym" jest kluczowe. Jakiekolwiek działania maj±ce na celu pobieranie pieniędzy za nieuzasadnion± reklamację s± sprzeczne z prawem :)

Data: 2010-05-22 17:22:50
Autor: Czeresniak
NieJorgnijSie pisze:

[...]

Czy może masz uzasadnienie wyroku uznaj±cego t± klauzulę za niedozwolon±?
Problemem w tej klauzuli jest ogólny zapis kosztów obsługi. My¶lę, że jakby były jasno zdefiniowane czynno¶ci, za które jest pobierana opłata, to taka klauzula by była uznana za dozwolon±.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-05-22 19:56:44
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
W/g mnie w±tpliwo¶ci nie ma. Je¶li kto¶ ma w±tpliwo¶ci może poprosić UOKiK o interpretację i basta. Na mój chłopski rozum za żadn± reklamację nie wolno pobierać jakichkolwiek kosztów.

Data: 2010-05-21 13:09:43
Autor: P_ablo
[...]

Dlatego nie nazywa sie tego w ten sposob. Jest to oplata za diagnoze, przesylke i obsluge logistyczna...
IMO jak najbardizej uzasadnione oplaty  - samo sie nie zdiagnozuje, zapakuje i nie przejdzie piechota w obie strony. Aczkolwiek oplata za przesylke wcale nie musi byc uzasadniona, to producent decyduje czy utrzymywac serwisy w kazdym miescie czy utrzymywac jeden i placic za wysylki.

--
Picasso

Data: 2010-05-21 13:36:08
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bf66a02$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakby się tego nie nazwało jest to NIEZGODNE z prawem.

Data: 2010-05-21 11:48:50
Autor: januszek
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
NieJorgnijSie napisał(a):

[...]

Jakby się tego nie nazwało jest to NIEZGODNE z prawem.

Uzasadnij proszę.

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-05-22 01:16:26
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Poczytaj i odrób pracę domow± pt. umiem czytać logicznie i ze zrozumieniem USeNET

Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11.09.2006

Data: 2010-05-22 11:00:09
Autor: Czeresniak
NieJorgnijSie pisze:
Poczytaj i odrób pracę domow± pt. umiem czytać logicznie i ze zrozumieniem USeNET

Sygn akt XVII AmC 157/05 z 11.09.2006

Ja chętnie zapoznałbym się z uzasadnieniem wyroku. W necie znajduję tylko informację o tre¶ć klauzuli, która została uznana za niedozwolon±, ale nie jest opisane dlaczego.
Możesz wskazać gdzie w necie s± akta tej sprawy.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-05-22 01:18:13
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
ps.  możesz zawsze i¶ć połapać PCHŁY co mi ostatnio radziłe¶, może jeste¶ w tym dobry tak samo jak w pierdzieleniu smutków zamiast pomocy na tej grupie. Dla mnie twoja obecno¶ć jest tu trollingiem z tym że jeszcze nie dojrzałe¶ do bluzgania.

Data: 2010-05-24 17:03:11
Autor: Marcin Debowski
On 2010-05-21, januszek <januszek@polska.irc.pl> wrote:
NieJorgnijSie napisał(a):
[...]
Jakby się tego nie nazwało jest to NIEZGODNE z prawem.

Uzasadnij proszę.

No uzasadnienie jest proste - zdrowy rozs±dek. Ogólnie jest najczę¶ciej tak, że liczy się czym jest rzeczywi¶cie dana czynno¶ć a nie jak się nazywa. Możesz sobie np. umowę sprzedaży nazwać umow± dojenia kota i będzie to nadal umowa sprzedaży je¶li z jej tresci będzie wynikało, że jest to umowa sprzedaży.

--
Marcin

Data: 2010-05-21 13:48:02
Autor: Andrzej Adam Filip
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
"NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> pisze:
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4bf66a02$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ht5o9d$7s7$1mx1.internetia.pl...

A przypadkiem zapis o pobieraniu pieniędzy za nieuzasadnioną reklamację
nie  znalazĹ‚ siÄ™ w spisie klauzul zabronionych?

[...]

A wskażesz "dla pewności czytających" podstawę prawną twojego twierdzenia?

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Na Kazimiera zima umiera.

Data: 2010-05-21 08:38:03
Autor: Michał Gut
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
a jeszcze jedno!!!! poproĹ› o nagranie ze stanowiska serwisowego na ktorym byl laptop:)

mnie tak (prowadze firme komputerowa) chcieli odbic z gwarancji laptopa klienta twierdzac ze przyjechal ze zbitÄ… matrycÄ…:))))))))
po utarczkach slowynych zarzadalem udostepnienia nagran z rozpakowywania latopa u nich i ze stanowiska serwisowego oraz dokladnych zdjec ze zblizenia obudowy matrycy przy ktorej bylo pekniecie.

i nagle juz nie musialem wymieniac matrycy na swoj koszt - zmienili gadke o 180 stopni.....
nie pamietam co to za serwis byl ale gdzies powinny byc maile od nich (zdaje sie ze to nie bylo w gdansku tylko gdzies blizej - chyba wawa).

Data: 2010-05-21 09:50:15
Autor: Laphroaig
Michał Gut wrote:
a jeszcze jedno!!!! poproĹ› o nagranie ze stanowiska serwisowego na ktorym byl laptop:)

:o , to serwisy prowadza rejestracje video swoich stanowisk???

--
pozdr
Wojtek

Data: 2010-05-21 12:34:11
Autor: Michał Gut
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
:o , to serwisy prowadza rejestracje video swoich stanowisk???

u mnie nie ma ale u nich to zadanie zalatwilo wszystkie problemy i nagle wszystko dalo sie zalatwic..... niektore maja (u mnie bedzie zamontowana, bo zdarzylo mi sie ze klienci mi probowali kity wciskac ze zrobilem to a nie zrobilem tamtego itd.).

Data: 2010-05-21 12:52:18
Autor: NieJorgnijSie
Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera
Ja miałem przej¶cia z serwisem HP -  sprzedali¶my jednej firmie około 60 różnych HPków. Czę¶ć na gwarancjach onsite nbd, częsć na standardowych. I kiedy niektóre się popsuły odsyłali¶my je do Bydgoszczy do firmy-podwykonawcy HP (Jabel / Jabil czy jako¶ tak). W jednym przypadku zakwestionowano naprawę laptopa ze względu na pęknięty plastik na płyci głównej (jaki¶ konektor klawiatury - która nigdy nie była ruszana więc to oni musieli przy demontażu wyrwać). Szczę¶liwie miałem kolegę w centrali HP na Szturmowej w W-wie i po jednym telefonie załatwił sprawę. Na moje pytanie - czemu serwis tak leci w kulki kolega odpowiedział - musz± 'uwalić' jedn± na 20-30 napraw żeby się wykazać przed HP wnikliwym sprawdzaniem sprzętu. Pół biedy jak uwal± sprzęt ewidentnie uszkodzony z winy usera, gorzej jak szukaj± dziury w całym. Żeby było ciekawie, serwis onsite nigdy w naprawianym sprzęcie nie szukał dziury w całym :) ale to już inna firma i inny podwykonawca.

Odmowa naprawy gwarancyjnej komputera