Data: 2012-03-23 18:34:30 | |
Autor: rg | |
Odmowa reklamacji - <6 m-cy | |
Zareklamowałem towar.
Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z mojej winy. Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu. Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew. powoływać rzeczoznawcę na rozprawie? Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania? Google sprawdzone, ale w zasadzie same ogólniki. |
|
Data: 2012-03-23 20:43:18 | |
Autor: ToMasz | |
Odmowa reklamacji - <6 m-cy | |
W dniu 23.03.2012 18:34, rg pisze:
Zareklamowałem towar.bredni jakieś. niewiele zmienia, ale jednak na korzyść konsumenta. Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew.jak chcesz, ale sąd to Cie "wyśmieje". Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklepnajpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach: 1 - reklamacja 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu pieniędzy/wymiany na nowy towar. Masz prawo się z tym nie zgodzić. MAsz prawo dochodzić swoich praw, o ile je znasz i nie zaniechałeś procedur. Idź do rzecznika. ToMasz |
|
Data: 2012-03-23 20:53:17 | |
Autor: rg | |
Odmowa reklamacji - <6 m-cy | |
Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w <jkijoo$n6q$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
<twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a): najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach: Jakiś dobry link? 1 - reklamacja Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową. Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu pieniędzy/wymiany na nowy towar. Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj. udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny. |
|
Data: 2012-03-23 22:59:01 | |
Autor: ToMasz | |
Odmowa reklamacji - <6 m-cy | |
W dniu 23.03.2012 20:53, rg pisze:
Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w<jkijoo$n6q$1@inews.gazeta.pl>, ToMaszw przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość). ToMasz PS a może byś napisał o co chodzi? |
|
Data: 2012-05-15 11:27:39 | |
Autor: rg | |
Odmowa reklamacji - <6 m-cy | |
Fri, 23 Mar 2012 22:59:01 +0100, w <jkirn8$s1c$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
<twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a): >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie działać, chce abym postarał się o odwołanie. PS a może byś napisał o co chodzi? Buty. |
|
Data: 2012-05-15 11:36:09 | |
Autor: Czeslawek | |
Odmowa reklamacji - <6 m-cy | |
W dniu 2012-05-15 11:27, rg pisze:
Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie Nie ma terminu na odwołanie z twojej strony. Można jedynie domniemywać, że wypadałoby symetrycznie a więc w w 14 dni lub 2 miesiące :) Ciężki temat i bez rzeczoznawcy i ortopedy się pewnie nie obejdzie.PS a może byś napisał o co chodzi? -- Pozdrawiam, Czesławek |
|