Odmowa reklamacji - <6 m-cy

Data: 2012-03-23 18:34:30
Autor: rg
Odmowa reklamacji - <6 m-cy
Zareklamowałem towar.
Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z
mojej winy.

Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.

Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew.
powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?

Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep
niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli
się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania?

Google sprawdzone, ale w zasadzie same ogólniki.

Data: 2012-03-23 20:43:18
Autor: ToMasz
Odmowa reklamacji - <6 m-cy
W dniu 23.03.2012 18:34, rg pisze:
Zareklamowałem towar.
Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z
mojej winy.
bredni jakieś.

Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.
niewiele zmienia, ale jednak na korzyść konsumenta.
Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew.
powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?
jak chcesz, ale sąd to Cie "wyśmieje".
Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep
niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli
się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania?
najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
1 - reklamacja
2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową

Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu pieniędzy/wymiany na nowy towar. Masz prawo się z tym nie zgodzić. MAsz prawo dochodzić swoich praw, o ile je znasz i nie zaniechałeś procedur. Idź do rzecznika.
ToMasz

Data: 2012-03-23 20:53:17
Autor: rg
Odmowa reklamacji - <6 m-cy
Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w <jkijoo$n6q$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
<twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a):

najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:

Jakiś dobry link?

1 - reklamacja
2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową

Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.

Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu pieniędzy/wymiany na nowy towar.

Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj.
udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.

Data: 2012-03-23 22:59:01
Autor: ToMasz
Odmowa reklamacji - <6 m-cy
<twitek4@.gazeta.pl>  napisał(-a):

[...]

w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość).

ToMasz

PS a może byś napisał o co chodzi?

Data: 2012-05-15 11:27:39
Autor: rg
Odmowa reklamacji - <6 m-cy
Fri, 23 Mar 2012 22:59:01 +0100, w <jkirn8$s1c$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
<twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość).

Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie
działać, chce abym postarał się o odwołanie.

PS a może byś napisał o co chodzi?

Buty.

Data: 2012-05-15 11:36:09
Autor: Czeslawek
Odmowa reklamacji - <6 m-cy
W dniu 2012-05-15 11:27, rg pisze:

Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie
działać, chce abym postarał się o odwołanie.

Nie ma terminu na odwołanie z twojej strony. Można jedynie domniemywać, że wypadałoby symetrycznie a więc w w 14 dni lub 2 miesiące :)

PS a może byś napisał o co chodzi?

Buty.

Ciężki temat i bez rzeczoznawcy i ortopedy się pewnie nie obejdzie.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Odmowa reklamacji - <6 m-cy