Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku

Data: 2014-07-11 07:47:14
Autor: mz
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku

Użytkownik "Krzysztof kw1618 z Warszawy"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:170bxg0hndgz.1lp6engpqpcz2$.dlg@40tude.net...

W temacie dyskusji medialnej odmowy aborcji czy odmowy sprzedaży ¶rodków
antykoncepcyjnych czy nawet pigułek antykoncepcyjnych gdy osoba ma receptę,
czy działa w tym przypadku art. 135 kw ?

Art. 135.
Kto, zajmuj±c się sprzedaż± towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywc± towar
przeznaczony do sprzedaży lub umy¶lnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
sprzedaży takiego towaru,
podlega karze grzywny.

-- -- -- -- -- -- -- --
Je¶li kto¶ jest przeciw to nie będzie miał takich leków w swojej aptece. Więc zastosowanie tego art. nie ma miejsca bo jak ma ci sprzedać jak nie ma ?
A je¶li pracuje w aptece na etacie to łamie prawo ustanowione - moim zdaniem. Ale osobi¶cie wole złamać prawo ustanowione, które czasem jest kretyńskie, od prawa naturalnego.

Data: 2014-07-11 09:08:53
Autor: szerszen
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
On Fri, 11 Jul 2014 07:47:14 +0200
"mz" <lapaczspam@wp.pl> wrote:

Je¶li kto¶ jest przeciw to nie będzie miał takich leków w swojej aptece.

No chyba nie do końca jednak. W przypadku aptek, o ile dobrze pamiętam dyskusje jakie sie przetoczyły jaki¶ czas temu jak farmaceuci też chcieli stosowac "klauzule sumienia", to zdaje się że prawo nakazuje im mieć okre¶lony asortyment, zatem również leki antykoncepcyjne.

Konkluzja była taka, że z "klauzuli sumienia" moga korzystać jedynie lekarze, a nie farmaceuci.
Ale osobi¶cie wole złamać prawo ustanowione, które czasem jest kretyńskie, od prawa naturalnego.

Tia, a co to jest to magiczne prawo naturalne? ;) --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-07-11 10:37:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.07.2014 09:08, szerszen pisze:

Ale osobi¶cie wole złamać prawo ustanowione, które czasem jest
kretyńskie, od prawa naturalnego.

Tia, a co to jest to magiczne prawo naturalne? ;)

Ono nie jest magiczne i brzmi "Je¶li jestem silniejszy to mogę słabszemu łeb rozwalić, jak mi się będzie stawiał" ;->

Dlatego ja preferuję jednak to stanowione...

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2014-07-14 09:31:03
Autor: szerszen
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
On Fri, 11 Jul 2014 10:37:59 +0200
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Dlatego ja preferuję jednak to stanowione...

To miałobyć podchwytliwe pytanie ;)

szerszen

Data: 2014-07-11 14:44:47
Autor: Pawel O'Pajak
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku

Powitanko,

Tia, a co to jest to magiczne prawo naturalne?;)

Na prawde nigdy nie slyszales o czyms takim?
http://lmgtfy.com/?q=prawo+naturalne

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2014-07-11 19:12:20
Autor: PlaMa
W dniu 2014-07-11 14:44, Pawel O'Pajak pisze:

Na prawde nigdy nie slyszales o czyms takim?
http://lmgtfy.com/?q=prawo+naturalne

to ja sobie wymy¶lam termin prawo plalme, czyli każdy zrzuca się na
piwko dla PlaMy. Ż±dam respektowania moich pogl±dów!

Data: 2014-07-11 20:07:17
Autor: the_foe
W dniu 2014-07-11 09:08, szerszen pisze:
>Ale osobi¶cie wole złamać prawo ustanowione, które czasem jest
>kretyńskie, od prawa naturalnego.
Tia, a co to jest to magiczne prawo naturalne?

znasz anegdotę o małpach i bananach? Umieszcza sie kilka szympansów w jednym pomieszczeniu, banany zawiesza się przy suficie a pod nimi umieszcza sie drabinę. Jak tylko jakis osobnik próbuje wejsc na drabinę operator włacza mocny strumien wody i wszytkie małpy s± przemoczone, wychłodzone i wkurwione. Po kilku próbach grupa juz załapuje co jest grane a kazdego kto próbuje to zrobic ponownie  szybko sprowadza do parteru. Mozemy powiedziec, ze małpy ustanowiły prawo, regułę postępowania w społeczenstwie (która ma sensowne podstawy, znane wszystkim).
Nastepnie operator wymienia 1 małpę na now±, która nie zna reguł społecznych tego pokoju. Widz±c, ze nikt nie jest zainteresowany bananem próbuje go zerwać ale napotyka błyskawiczn± reakcję wpółmieszkanców - banan jest nietykalny. Wymiana postępuje i w koncu zadna z małp nie doswiadczyła zadnego obiektywnego bodzca negatywnego zwiazanego z prób± zerwania banana. Mimo to, prawo jest przestrzegane i mimo, ze małpy s± głodne banana nie zerw±. W ten sposób wsród małp narodziło się prawo naturalne, gdyby umiały mówić mogłyby doczepić do niego religijne dogmaty. Np. ze "banan to boski owoc zakazany, Bog zabronił go kosztować pod grozb± straszliwej kary".

--
@foe_pl

Data: 2014-07-11 20:16:13
Autor: Andrzej Lawa
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
W dniu 11.07.2014 20:07, the_foe pisze:
[ciach o małpach]

[...]

A, znaczy się tym eksperymentem wykazujesz, że ludzie wierz±cy w jakie¶ religie maj± inteligencję na poziomie małp? ;->

Data: 2014-07-11 20:45:50
Autor: the_foe
W dniu 2014-07-11 20:16, Andrzej Lawa pisze:
[...]

nie, raczej to, ze wiara to naturalny proces dostosowawczy

--
@foe_pl

Data: 2014-07-11 21:31:23
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.07.2014 20:45, the_foe pisze:

A, znaczy się tym eksperymentem wykazujesz, że ludzie wierz±cy w jakie¶
religie maj± inteligencję na poziomie małp? ;->

nie, raczej to, ze wiara to naturalny proces dostosowawczy

Naturalny? Prymitywne, bezmy¶lne odruchy wyuczone s± może naturalne, ale jednocze¶nie s± szalenie prymitywne, bezrozumne i spowodowane szalenie ograniczonym intelektem, który zareagował odruchowo.

Innymi słowy sprowadzasz religię do poziomu tresury np. psów. Cieszę się, że zrozumiałe¶ sedno problemu pod tytułem "religia" :)

Data: 2014-07-11 20:47:48
Autor: PlaMa
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
W dniu 2014-07-11 20:16, Andrzej Lawa pisze:

A, znaczy się tym eksperymentem wykazujesz, że ludzie wierz±cy w jakie¶
religie maj± inteligencję na poziomie małp? ;->

gdyby małpy podzieliły się na wierz±ce w banany i w pomarańcze a
następnie zaczęły zabijać się w imię jedynego prawdziwego smaku, to
wtedy można by było postawić znak równo¶ci :D

Data: 2014-07-11 21:27:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.07.2014 20:47, PlaMa pisze:
[...]

Poczekaj na następny etap eksperymentu ;)

Data: 2014-07-14 13:01:49
Autor: Smok Eustachy
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
W dniu 11.07.2014 20:07, the_foe pisze:
/.../
[...]

A do tego czasu z głodu nie zdechły?
2/ Pomijam kwestie formalne

Data: 2014-07-14 14:35:16
Autor: RadoslawF
Odmowa sprzedaĹĽy leku w aptece, ukrywan ie leku
Dnia 2014-07-14 13:01, Użytkownik Smok Eustachy napisał:
W dniu 11.07.2014 20:07, the_foe pisze:
/.../
znasz anegdotę o małpach i bananach? Umieszcza sie kilka szympansów w
jednym pomieszczeniu, banany zawiesza siÄ™ przy suficie a pod nimi
umieszcza sie drabinÄ™. Jak tylko jakis osobnik prĂłbuje wejsc na drabinÄ™
operator włacza mocny strumien wody i wszytkie małpy są przemoczone,
wychłodzone i wkurwione. Po kilku próbach grupa juz załapuje co jest
grane a kazdego kto prĂłbuje to zrobic ponownie  szybko sprowadza do
[...]

Były mądrzejsze od ciebie i załapały o co chodzi w kilka godzin
a nie kilka dni.

Pozdrawiam

Data: 2014-07-11 09:12:27
Autor: ikarek
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
Użytkownik "mz" <lapaczspam@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:53bf7a56$0$2236$65785112news.neostrada.pl...
A je¶li pracuje w aptece na etacie to łamie prawo ustanowione - moim zdaniem. Ale osobi¶cie wole złamać prawo ustanowione, które czasem jest kretyńskie, od prawa naturalnego.

Proszę o wyja¶nienie, na czym owo prawo naturalne w tym
konkretnym przypadku polega. Czy chodzi o to, że jak pani
"X" uprawia seks z panem "Y", to mówimy o prawie naturalnym
do życia ich hipotetycznego dziecka "Z", które mogłoby się
urodzić, gdyby "X" i "Y" nie używali antykoncepcji?

Data: 2014-07-11 09:23:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2014-07-11 09:12, ikarek pisze:
[...]

Że nie wspomnę już, że niektórych leków antykoncepcyjnych - ze względu na skład używa się przy leczeniu niepłodno¶ci... No ale jaki¶ niedouczony farmaceuta może tego nie wiedzieć, zobaczy lek na li¶cie od Terlikowskiego i nie sprzeda....

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2014-07-11 10:32:26
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.07.2014 07:47, mz pisze:

A je¶li pracuje w aptece na etacie to łamie prawo ustanowione - moim
zdaniem. Ale osobi¶cie wole złamać prawo ustanowione, które czasem jest
kretyńskie, od prawa naturalnego.

Prawo naturalne polega na tym, że jak komu¶ się nie podobasz, to ten kto¶ może ci rozwalić łeb maczug±. Tak to działa w naturze.

Naprawdę tego chcesz??

Data: 2014-07-11 10:57:14
Autor: Jacek Skowroński
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
PT Andrzej Lawa scripsit:
W dniu 11.07.2014 07:47, mz pisze:

> A jeśli pracuje w aptece na etacie to łamie prawo ustanowione - moim
> zdaniem. Ale osobiście wole złamać prawo ustanowione, które czasem jest
> kretyĹ„skie, od prawa naturalnego.  Prawo naturalne polega na tym, ĹĽe jak komuĹ› siÄ™ nie podobasz, to ten ktoĹ› moĹĽe ci rozwalić Ĺ‚eb maczugÄ…. Tak to dziaĹ‚a w naturze.

Nie polega. Nazwa „prawo naturalne” nie pochodzi od praw natury, tylko od prawa
wpisanego w naturę człowieka.

--
Jacek Skowroński

Data: 2014-07-11 12:08:38
Autor: Andrzej Lawa
Odmowa sprzedaĹĽy leku w aptece, ukrywan ie leku
W dniu 11.07.2014 10:57, Jacek Skowroński pisze:
PT Andrzej Lawa scripsit:
[...]

ktoś może ci rozwalić łeb maczugą. Tak to działa w naturze.

Nie polega. Nazwa „prawo naturalne” nie pochodzi od praw natury, tylko od prawa
wpisanego w naturę człowieka.

ROTFL

Przeczytaj jeszcze raz te swoje zapętlone brednie :)

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2014-07-11 12:43:10
Autor: Jacek Skowroński
> [...]
> prawa wpisanego w naturę człowieka.

ROTFL

Przeczytaj jeszcze raz te swoje zapętlone brednie :)

Zdawałem sobie sprawę, że możesz tego nie zrozumieć… Cóż, przynajmniej
próbowałem.

--
Jacek Skowroński

Data: 2014-07-11 12:45:51
Autor: Andrzej Lawa
Odmowa sprzedaĹĽy leku w aptece, ukrywan ie leku
W dniu 11.07.2014 12:43, Jacek Skowroński pisze:
PT Andrzej Lawa scripsit:
[...]

Ależ ja rozumiem. To TY nie zdajesz sobie sprawy, że się zapętliłeś. Ja wiem, że osoby silnie religijne są odwykłe od myślenia, ale może się postaraj, hmm? "Nie pochodzi od natury ale od prawa wpisanego w naturę"... LOL

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2014-07-11 12:52:24
Autor: Jacek Skowroński
Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku
PT Andrzej Lawa scripsit:
Ależ ja rozumiem. To TY nie zdajesz sobie sprawy, że się zapętliłe¶. Ja wiem, że osoby silnie religijne s± odwykłe od my¶lenia, ale może się postaraj, hmm? "Nie pochodzi od natury ale od prawa wpisanego w naturę"... LOL

No wła¶nie, postaraj się i znajdĽ różnicę między natur± będ±c± pojęciem
przyrodniczym a natur± będ±c± pojęciem filozoficznym.

--
Jacek Skowroński

Data: 2014-07-11 13:03:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.07.2014 12:52, Jacek Skowroński pisze:
[...]

Ach, czyli ta natura w ludzkiej naturze jest nienaturalna tylko filozoficzna? ;->

I sk±d się tam wzięła oraz jak stwierdziłe¶ jej istnienie?

Data: 2014-07-11 19:13:52
Autor: PlaMa
W dniu 2014-07-11 10:57, Jacek Skowroński pisze:

A jeśli pracuje w aptece na etacie to łamie prawo ustanowione - moim
zdaniem. Ale osobiście wole złamać prawo ustanowione, które czasem jest
kretyĹ„skie, od prawa naturalnego.
Prawo naturalne polega na tym, że jak komuś się nie podobasz, to ten ktoś może ci rozwalić łeb maczugą. Tak to działa w naturze.
Nie polega. Nazwa „prawo naturalne” nie pochodzi od praw natury, tylko od prawa
wpisanego w naturę człowieka.

akurat ta maczuga nieźle wpisuje się w naturę człowieka

Odmowa sprzedaży leku w aptece, ukrywanie leku