Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Odnosnie spawania ramy

Odnosnie spawania ramy

Data: 2009-09-28 13:44:46
Autor: BartekZX9R
Odnosnie spawania ramy
    Witam

Zaniepokojony wizja trzasniecia ramy udalem sie do firmy OMB w Lodzi. Zajmuja sie obrobka i innymi rzeczami zwiazanymi z metalami.
No i mam w zwiazku z tym pare pytan.
Czy ramy w 9 sa kryte jakas farba? Okazalo sie, ze pekla "wierzchnia" warstwa farby a pod spodem rama jest jakoby cala.
Zeby sprawdzic czy jest z nia wszystko ok, chca ja podgrzac zeby sprawdzic czy jest faktycznie uszkodzenie. No i teraz mam dylemat, czy takie podgrzanie nie oslabi metalu dodatkowo jesli rama jest cala?
Pytano sie mnie rowniez  z czego jest stop wykorzystany do produkcji ramy kawasaki, podobno znajac sklad stopu latwiej jest polaczyc pekniecia.
No i ostatnie pytanie, czy nadspawac na "teoretycznie" pekniete miejsce jakiejs "laty" czy nie i czy w przypadku kiedy rama jeszcze jest cala bawic sie teraz w spawanie/wzmacnianie czy czekac na pierwsze pekniecie?

pozdrawiam

--
Bartek szczesliwy posiadacz :>
Blue9'99
Ave1,8
EL

Data: 2009-09-28 14:28:36
Autor: Magic
Odnosnie spawania ramy
BartekZX9R pisze:
    Witam

Zaniepokojony wizja trzasniecia ramy udalem sie do firmy OMB w Lodzi. Zajmuja sie obrobka i innymi rzeczami zwiazanymi z metalami.
No i mam w zwiazku z tym pare pytan.
Czy ramy w 9 sa kryte jakas farba? Okazalo sie, ze pekla "wierzchnia" warstwa farby a pod spodem rama jest jakoby cala.

Nie przypominam sobie żadnej farby.

Zeby sprawdzic czy jest z nia wszystko ok, chca ja podgrzac zeby sprawdzic czy jest faktycznie uszkodzenie. No i teraz mam dylemat, czy takie podgrzanie nie oslabi metalu dodatkowo jesli rama jest cala?

Zależy co rozumieją przez podgrzanie :)

Pytano sie mnie rowniez  z czego jest stop wykorzystany do produkcji ramy kawasaki, podobno znajac sklad stopu latwiej jest polaczyc pekniecia.

Pitolą, zwykły drut aluminiowy AlMg5 do TIGa i jadą.

No i ostatnie pytanie, czy nadspawac na "teoretycznie" pekniete miejsce jakiejs "laty" czy nie i czy w przypadku kiedy rama jeszcze jest cala bawic sie teraz w spawanie/wzmacnianie czy czekac na pierwsze pekniecie?

Łaty sa brzydkie :) Jeśli widzisz pęknięcie to je spawasz i to wystarcza, nie słyszałem o znanych mi przypadkach by pękło drugi raz.

Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają. Jeśli faktycznie jest tam farba to trzeba ją zdjąć i obejrzeć to co pod spodem. Jak kolesie będą nadal kombinować jak koń pod górę to weź wolny dzień i przyjedź rano do mnie, po południu poskładasz motocykl i wrócisz do domu.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-09-28 15:01:46
Autor: Budyń
Odnosnie spawania ramy
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają.

A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)



b.

Data: 2009-09-28 15:03:52
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
Budyń pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają.

A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 06:25:21
Autor: Artur Zabroński
Odnosnie spawania ramy
On 28 Wrz, 15:03, gildor <gil...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia
> włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w
> którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Chyba nie, bo nawet w chińskich skuterach pękają.

--
Artur

Data: 2009-09-28 15:20:23
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Odnosnie spawania ramy
gildor napisał(a):
a są takie teraz?

włoskie
akurat znam kogos kto ma i mu nie penka

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Data: 2009-09-28 15:37:10
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):
a są takie teraz?

włoskie
akurat znam kogos kto ma i mu nie penka

na pisanie o sobie w czeciej osobie są chyba jakieś lekarstwa. ponoć.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 16:00:23
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Odnosnie spawania ramy
gildor napisał(a):
na pisanie o sobie w czeciej osobie są chyba jakieś lekarstwa. ponoć.

mam wiele osobowosci
ale jak juz zaczales, to co polecasz?

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Data: 2009-09-28 16:07:57
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):
na pisanie o sobie w czeciej osobie są chyba jakieś lekarstwa. ponoć.

mam wiele osobowosci
ale jak juz zaczales, to co polecasz?

ja się nie znam, ale wiem co zapisuje Różański Piomayowi. ale nie powiem.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 15:40:52
Autor: kocyk
Odnosnie spawania ramy
gildor wrote:
Budyń pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają.

A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Pewnie.
K.TM.

Data: 2009-09-28 16:09:01
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
kocyk pisze:
gildor wrote:
Budyń pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają.
A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Pewnie.
K.TM.

jasne jasne. a aluminiowe?

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 16:26:44
Autor: kocyk
Odnosnie spawania ramy
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
Budyń pisze:
A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Pewnie.
K.TM.

jasne jasne. a aluminiowe?


FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci.
K.14.

Data: 2009-09-28 16:39:18
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
Budyń pisze:
A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Pewnie.
K.TM.

jasne jasne. a aluminiowe?


FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci.

istotnie. wyjątek może potwierdzać regułę. ale przy takiej masie motocykla, nie warto oszczedzac dodatkowo na masie bo i po co?
no nie slyszałem też o pekaniu ram w R1. moze jamacha ma lepsze aluminium.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 17:20:50
Autor: kocyk
Odnosnie spawania ramy
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
Budyń pisze:
A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Pewnie.
K.TM.

jasne jasne. a aluminiowe?


FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci.

istotnie. wyjątek może potwierdzać regułę. ale przy takiej masie motocykla, nie warto oszczedzac dodatkowo na masie bo i po co?

Przeciwnie. To najlzejszy turystyk. Pamietaj, ze ona bez kufrow wazy cos 225, to niewiele wiecej niz busa czy 14.

no nie slyszałem też o pekaniu ram w R1. moze jamacha ma lepsze aluminium.

Moze. A moze nie ida az tak daleko w odelzaniu. To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda.
K.14

Data: 2009-09-28 17:27:29
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
Budyń pisze:
A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Pewnie.
K.TM.

jasne jasne. a aluminiowe?


FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci.

istotnie. wyjątek może potwierdzać regułę. ale przy takiej masie motocykla, nie warto oszczedzac dodatkowo na masie bo i po co?

Przeciwnie. To najlzejszy turystyk. Pamietaj, ze ona bez kufrow wazy cos 225, to niewiele wiecej niz busa czy 14.

no nie slyszałem też o pekaniu ram w R1. moze jamacha ma lepsze aluminium.

Moze. A moze nie ida az tak daleko w odelzaniu.

no nie wiem. ile te nowe ryłam waży? chyba mniej niż gixery. szczególnie, że tym się dwa kominy dostały

To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda.

przystępność? toż jamacha jest droższa od gixerów. nie jestem pewien, ale zgaduje, że ma najdroższego litra z czwórki. i chyba jest lżejsza... aż se pogóglam

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 17:38:05
Autor: kocyk
Odnosnie spawania ramy
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
Budyń pisze:
A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Pewnie.
K.TM.

jasne jasne. a aluminiowe?


FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci.

istotnie. wyjątek może potwierdzać regułę. ale przy takiej masie motocykla, nie warto oszczedzac dodatkowo na masie bo i po co?

Przeciwnie. To najlzejszy turystyk. Pamietaj, ze ona bez kufrow wazy cos 225, to niewiele wiecej niz busa czy 14.

no nie slyszałem też o pekaniu ram w R1. moze jamacha ma lepsze aluminium.

Moze. A moze nie ida az tak daleko w odelzaniu.

no nie wiem. ile te nowe ryłam waży? chyba mniej niż gixery. szczególnie, że tym się dwa kominy dostały

Ale moze oszczedzili to na silniku, plastikach itd, a nie odelzyli przesadnie ramy.

To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda.

przystępność? toż jamacha jest droższa od gixerów. nie jestem pewien, ale zgaduje, że ma najdroższego litra z czwórki. i chyba jest lżejsza... aż se pogóglam

W sensie relatywnej latwosci prowadzenia, w sensie codziennej przydatnosci. Kompromis, nie max wartosc w katalogu. Tak mi sie widzi.
K.

Data: 2009-09-28 17:49:56
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci.
istotnie. wyjątek może potwierdzać regułę. ale przy takiej masie motocykla, nie warto oszczedzac dodatkowo na masie bo i po co?
Przeciwnie. To najlzejszy turystyk. Pamietaj, ze ona bez kufrow wazy cos 225, to niewiele wiecej niz busa czy 14.
no nie slyszałem też o pekaniu ram w R1. moze jamacha ma lepsze aluminium.
Moze. A moze nie ida az tak daleko w odelzaniu.
no nie wiem. ile te nowe ryłam waży? chyba mniej niż gixery. szczególnie, że tym się dwa kominy dostały

Ale moze oszczedzili to na silniku, plastikach itd, a nie odelzyli przesadnie ramy.

a to słowo, odelżyli, zanotuje sobie na później.
może masz rację. może nie na ramie.

To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda.

przystępność? toż jamacha jest droższa od gixerów. nie jestem pewien, ale zgaduje, że ma najdroższego litra z czwórki. i chyba jest lżejsza... aż se pogóglam

kurewa, jedni podają zalanego drudzy suchego i nie wiem jaka jest różnica w wadze. do bani.

W sensie relatywnej latwosci prowadzenia, w sensie codziennej przydatnosci. Kompromis, nie max wartosc w katalogu. Tak mi sie widzi.

a to nie. bo tu widze oba. kiedyś te sporty były niewygodne. teraz są wygodne. doszliśmy z Mikim wczoraj do wniosku, że teraz robi się wygodne, a jak chcesz na tor, to sobie sety nabywasz i jedziesz na tor w nieco innym zestawie. przejechałem sie kiedyś kilkoma sportami i teraz bałem się kupować, sądząc, że zwyczajnie bede męczył się latając. no a tu mam niespodzianke.
i tak jest i w R1 i gixerze. więc dla tej przystępności dla ludu, to teraz wszystkie tak mają. przeciez one z wyglądu też niemal się nie różnią :)

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 19:08:37
Autor: BartekZX9R
Odnosnie spawania ramy

Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qlv4$lg9$7news.onet.pl...
a to nie. bo tu widze oba. kiedyś te sporty były niewygodne. teraz są wygodne.
Pozwole sobie wtracic.
Mialem okazje przejechac sie (pojezdzic) na r1 rocznik 2007 i nie moge powiedziec, ze to jest moto do miasta.
Niezbyt wygodna pozycja, leci sie na nadgarstki, zbyt malo miejsca na nogi i rece. No i nagrzewanie sie ramy. Po 15 minutowej jezdzie rama parzyla tak, ze czuc ja bylo przez grube motocyklowe spodnie.

No ale ja tam sie w sumie nie znam.
I mam 195 cm wyrostu.
--
Bartek
niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2009-09-28 19:13:02
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qlv4$lg9$7news.onet.pl...
a to nie. bo tu widze oba. kiedyś te sporty były niewygodne. teraz są wygodne.
Pozwole sobie wtracic.
Mialem okazje przejechac sie (pojezdzic) na r1 rocznik 2007 i nie moge powiedziec, ze to jest moto do miasta.

bo nie jest. do miasta to są nakedy.

Niezbyt wygodna pozycja, leci sie na nadgarstki, zbyt malo miejsca na nogi i rece.

nie widze różnicy między 9'99 a obecnym sportem. ale ja r1'07 nie jeździłem.

No i nagrzewanie sie ramy. Po 15 minutowej jezdzie rama parzyla tak, ze czuc ja bylo przez grube motocyklowe spodnie.

ciekawe

I mam 195 cm wyrostu.

no tyle to ja jeszcze nie miałem.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 20:40:01
Autor: BartekZX9R
Odnosnie spawania ramy

Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qqqu$lg9$8news.onet.pl...
bo nie jest. do miasta to są nakedy.
No ok, niezrozumialem pojecia codziennej przydatnosci.
Bo IMHO r1 slabo sie codziennie przydaje.

nie widze różnicy między 9'99 a obecnym sportem. ale ja r1'07 nie jeździłem.
no ja wlasciwie tez za duzego porownania nie mam ale po 45 minutach na rjedynce bylem zmeczony i mialem dosc.
Na 9 zrobilem za jednym zamachem ponad 350 km i bylo ok,

ciekawe
Ciekawiej mial plecak, wydechy pod siedzeniem to nie jest dobry pomysl. Ale rama faktycznie byla cholernie goraca, Do tego stopnia, ze nie szlo jej dotknac, szczegolnie w miejscu gdziw podczas postoju wypadalo kolano.

no tyle to ja jeszcze nie miałem.
Trzeba bylo stac w tej wlasciwej kolejce ;>

--
Bartek
niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2009-09-28 21:30:05
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qqqu$lg9$8news.onet.pl...
bo nie jest. do miasta to są nakedy.
No ok, niezrozumialem pojecia codziennej przydatnosci.
Bo IMHO r1 slabo sie codziennie przydaje.

dla mnie ok. ale jak masz na mysli bagażówke, to faktycznie, nie nada sie.

nie widze różnicy między 9'99 a obecnym sportem. ale ja r1'07 nie jeździłem.
no ja wlasciwie tez za duzego porownania nie mam ale po 45 minutach na rjedynce bylem zmeczony i mialem dosc.
Na 9 zrobilem za jednym zamachem ponad 350 km i bylo ok,

dodam jeszcze, że na 9 bardziej leżałem niż na gixerze, wiec nadgarstki bardziej mi tam sie meczyly niz tu. tymbardziej ze manewrowanie w 9 tez bylo trudniejsze. tu jest jak na motorynce, lekko latwo i przyjemnie.
wole gixera. ale to jednoosobowy motocykl

ciekawe
Ciekawiej mial plecak, wydechy pod siedzeniem to nie jest dobry pomysl. Ale rama faktycznie byla cholernie goraca, Do tego stopnia, ze nie szlo jej dotknac, szczegolnie w miejscu gdziw podczas postoju wypadalo kolano.

no tyle to ja jeszcze nie miałem.
Trzeba bylo stac w tej wlasciwej kolejce ;>

żebym się na motocykla nie zmieścił? w dobrej stałem. ja mam 178cm

--
- gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-29 12:47:48
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
BartekZX9R pisze:
Niezbyt wygodna pozycja, leci sie na nadgarstki, zbyt malo miejsca na nogi i rece. No i nagrzewanie sie ramy. Po 15 minutowej jezdzie rama parzyla tak, ze czuc ja bylo przez grube motocyklowe spodnie.

sprawdziłem. faktycznie, jest mocno gorąca. ale nie wiem jak Ci to parzyło przez spodnie. ja się jadąc, ramy nie dotykam.
z nadgarstkami zdecydowanie jednak sport.
wiesz co? z tymi nadgarstkami to kwestia ustawienia klamek. to ważne. mnie nie bolą. na 9 czułem. nie bolały, ale czułem, że je mam :)

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-29 13:10:52
Autor: BartekZX9R
Odnosnie spawania ramy

Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9sokl$6he$1news.onet.pl...
sprawdziłem. faktycznie, jest mocno gorąca. ale nie wiem jak Ci to parzyło przez spodnie. ja się jadąc, ramy nie dotykam.
z nadgarstkami zdecydowanie jednak sport.
wiesz co? z tymi nadgarstkami to kwestia ustawienia klamek. to ważne. mnie nie bolą. na 9 czułem. nie bolały, ale czułem, że je mam :)
Moja byla po lataniu po miescie, czyli glownie korki. Nie szlo dotknac gola reka, parzyla przez rekawiczke, a ze jest tak nagrzana zorientowalem sie stajac w korku i opierajac ja o noge.
Klamki ustawiam jako pierwsze i zawsze tak coby rece byly proste z nadgarstkami. No na tej r1 nie szlo sie wpasowac, ciagle jakos dziwnie bylo. Ale moze to rzeczywiscie kwestia tego, ze ja dlugi jestem.
Generalnie na 9 jest mi najwygodniej.
Co prawda jak mam stopy oparte palcami na stopkach ale to szczegol.

--
Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

Data: 2009-09-29 13:22:01
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "gildor" <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9sokl$6he$1news.onet.pl...
sprawdziłem. faktycznie, jest mocno gorąca. ale nie wiem jak Ci to parzyło przez spodnie. ja się jadąc, ramy nie dotykam.
z nadgarstkami zdecydowanie jednak sport.
wiesz co? z tymi nadgarstkami to kwestia ustawienia klamek. to ważne. mnie nie bolą. na 9 czułem. nie bolały, ale czułem, że je mam :)
Moja byla po lataniu po miescie, czyli glownie korki.

to moje 90% jeżdżenia motocyklem :)

Nie szlo dotknac gola reka, parzyla przez rekawiczke, a ze jest tak nagrzana zorientowalem sie stajac w korku i opierajac ja o noge.

o masz. "ty masz nogi jak słupy..." ;)
motocykl sam stoi a ja na nim siedzę :)

Klamki ustawiam jako pierwsze i zawsze tak coby rece byly proste z nadgarstkami. No na tej r1 nie szlo sie wpasowac, ciagle jakos dziwnie bylo. Ale moze to rzeczywiscie kwestia tego, ze ja dlugi jestem.
Generalnie na 9 jest mi najwygodniej.

9 jest dłuższa, a przynajmniej ma dalej kierownice. dłuższy bak. przez co ja na niej bardziej leżę niż na gixerze.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-29 10:10:37
Autor: kocyk
Odnosnie spawania ramy
gildor wrote:
kocyk pisze:
Moze. A moze nie ida az tak daleko w odelzaniu.
no nie wiem. ile te nowe ryłam waży? chyba mniej niż gixery. szczególnie, że tym się dwa kominy dostały

Ale moze oszczedzili to na silniku, plastikach itd, a nie odelzyli przesadnie ramy.

a to słowo, odelżyli, zanotuje sobie na później.
może masz rację. może nie na ramie.

16500,-

To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda.

przystępność? toż jamacha jest droższa od gixerów. nie jestem pewien, ale zgaduje, że ma najdroższego litra z czwórki. i chyba jest lżejsza... aż se pogóglam

kurewa, jedni podają zalanego drudzy suchego i nie wiem jaka jest różnica w wadze. do bani.

14 wazy 215.

W sensie relatywnej latwosci prowadzenia, w sensie codziennej przydatnosci. Kompromis, nie max wartosc w katalogu. Tak mi sie widzi.

a to nie. bo tu widze oba. kiedyś te sporty były niewygodne. teraz są wygodne. doszliśmy z Mikim wczoraj do wniosku, że teraz robi się wygodne, a jak chcesz na tor, to sobie sety nabywasz i jedziesz na tor w nieco innym zestawie. przejechałem sie kiedyś kilkoma sportami i teraz bałem się kupować, sądząc, że zwyczajnie bede męczył się latając. no a tu mam niespodzianke.
i tak jest i w R1 i gixerze. więc dla tej przystępności dla ludu, to teraz wszystkie tak mają. przeciez one z wyglądu też niemal się nie różnią :)

No ja tym gixxem nie latalem, acz moja 14 to wygodna nie jest. Tyle, ze bysmy musieli zdefiniowac wygode, bo dla mnie r1 tez nie jest wygodne.
K.14.

Data: 2009-09-29 10:23:20
Autor: Kuczu
Odnosnie spawania ramy
kocyk pisze:

No ja tym gixxem nie latalem, acz moja 14 to wygodna nie jest. Tyle, ze bysmy musieli zdefiniowac wygode, bo dla mnie r1 tez nie jest wygodne.

To jest nas dwoch. Na R1 '07 czuje sie po prostu zle. A z kolei na 1000 K4 czulem sie prawie dobrze. Natomiast strasznie mnie rozczarowal UJM pod nazwa CBF1000. Krotka przejazdzka przyprawila mnie o bol kolan. Owiewka ma wystajaca narozniki idealnie na moich kolanach ktore wbijaja sie w nie niemilosiernie.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-09-29 12:49:15
Autor: gildor
Odnosnie spawania ramy
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
Moze. A moze nie ida az tak daleko w odelzaniu.
no nie wiem. ile te nowe ryłam waży? chyba mniej niż gixery. szczególnie, że tym się dwa kominy dostały

Ale moze oszczedzili to na silniku, plastikach itd, a nie odelzyli przesadnie ramy.

a to słowo, odelżyli, zanotuje sobie na później.
może masz rację. może nie na ramie.

16500,-

rabacik poprosze.

To zwykle suzuki i kawasaki sie sciga na konie/kg, vmax itp bzdury. Honda stawia na prowadzenie i czasy okrazen, a jamaha cholera wie, na przystepnosc chyba, nie bez powodu r1 to dresodrynda.

przystępność? toż jamacha jest droższa od gixerów. nie jestem pewien, ale zgaduje, że ma najdroższego litra z czwórki. i chyba jest lżejsza... aż se pogóglam

kurewa, jedni podają zalanego drudzy suchego i nie wiem jaka jest różnica w wadze. do bani.

14 wazy 215.

ja nie patrzyłem na 14 tylko na r1 i gsxr1k

W sensie relatywnej latwosci prowadzenia, w sensie codziennej przydatnosci. Kompromis, nie max wartosc w katalogu. Tak mi sie widzi.

a to nie. bo tu widze oba. kiedyś te sporty były niewygodne. teraz są wygodne. doszliśmy z Mikim wczoraj do wniosku, że teraz robi się wygodne, a jak chcesz na tor, to sobie sety nabywasz i jedziesz na tor w nieco innym zestawie. przejechałem sie kiedyś kilkoma sportami i teraz bałem się kupować, sądząc, że zwyczajnie bede męczył się latając. no a tu mam niespodzianke.
i tak jest i w R1 i gixerze. więc dla tej przystępności dla ludu, to teraz wszystkie tak mają. przeciez one z wyglądu też niemal się nie różnią :)

No ja tym gixxem nie latalem, acz moja 14 to wygodna nie jest. Tyle, ze bysmy musieli zdefiniowac wygode, bo dla mnie r1 tez nie jest wygodne.

no i widzisz. ja mało wymagający jestem widać.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2009-09-28 21:13:04
Autor: Kefir
Odnosnie spawania ramy
kocyk wrote:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
Budyń pisze:
A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)

a są takie teraz?

Pewnie.
K.TM.

jasne jasne. a aluminiowe?


FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci.

istotnie. wyjątek może potwierdzać regułę. ale przy takiej masie motocykla, nie warto oszczedzac dodatkowo na masie bo i po co?

Przeciwnie. To najlzejszy turystyk. Pamietaj, ze ona bez kufrow wazy cos 225, to niewiele wiecej niz busa czy 14.

Jesli moszna, ZTCP: 245 kg sucha. To nadal nie duzo. Nie zlyszalem by w gaciach pekalo. Tez kawal mela.


--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-09-29 10:28:46
Autor: kocyk
Odnosnie spawania ramy
Kefir wrote:
kocyk wrote:
gildor wrote:
kocyk pisze:
gildor wrote:
kocyk pisze:
FJR. Tam rama obok silnika ma ze 20cm szerokosci.

istotnie. wyjątek może potwierdzać regułę. ale przy takiej masie motocykla, nie warto oszczedzac dodatkowo na masie bo i po co?

Przeciwnie. To najlzejszy turystyk. Pamietaj, ze ona bez kufrow wazy cos 225, to niewiele wiecej niz busa czy 14.

Jesli moszna, ZTCP: 245 kg sucha. To nadal nie duzo. Nie zlyszalem by w gaciach pekalo. Tez kawal mela.

Moze z kuframi i abs. Czyli do zdjecia z pietnascie.
http://www.fjr1300.info/specs.html
Tu masz mase nonabs z kuframi, kufry jakos po 4kg z kawalkiem.
K.

Data: 2009-09-28 15:06:08
Autor: BartekZX9R
Odnosnie spawania ramy

Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9qc3q$k5r$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają.

A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w którym ramy nie pękają :)
Pewnie, i moze na taki w ktorym penkaja kierunki?
_nie ma motocykli doskonalych_ a penkajaca rama to i tak maly pikus, musze sie przyzwyczaic ;)

--
Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

Data: 2009-09-28 15:41:23
Autor: BartekZX9R
Odnosnie spawania ramy

Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają. Jeśli faktycznie jest tam farba to trzeba ją zdjąć i obejrzeć to co pod spodem. Jak kolesie będą nadal kombinować jak koń pod górę to weź wolny dzień i przyjedź rano do mnie, po południu poskładasz motocykl i wrócisz do domu.
Ok, dzieki, jak przyjdzie pora odezwe sie na priv. Wole to naprawiac u kogos kto sie zna na motocyklach.
W tym zakladzie padlo jeszcze zdanie o mozliwosci uszkodzenia elektryki podczas spawania a tego wolalbym uniknac.


pozdr

--
Bartek
Blue9'99
Ave1,8
EL

Data: 2009-09-28 15:48:58
Autor: Kefir
Odnosnie spawania ramy
Elou!
"BartekZX9R" <bartlomiej.kacprzak@gmail.com> wrote in message news:h9qeig$gn1$1atlantis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają. Jeśli faktycznie jest tam farba to trzeba ją zdjąć i obejrzeć to co pod spodem. Jak kolesie będą nadal kombinować jak koń pod górę to weź wolny dzień i przyjedź rano do mnie, po południu poskładasz motocykl i wrócisz do domu.
Ok, dzieki, jak przyjdzie pora odezwe sie na priv. Wole to naprawiac u kogos kto sie zna na motocyklach.
W tym zakladzie padlo jeszcze zdanie o mozliwosci uszkodzenia elektryki podczas spawania a tego wolalbym uniknac.

Mowi sie ze przy spawaniu lukowym potrafia sie wygenerowac prady wirowe zdolne uwalic ECU.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-09-28 07:05:30
Autor: doktorski
Odnosnie spawania ramy
On 28 Wrz, 15:48, "Kefir" <kefir_spam...@riders.pl> wrote:

Mowi sie ze przy spawaniu lukowym potrafia sie wygenerowac prady wirowe
zdolne uwalic ECU.
Nie wiem jak w dziewiatce ale w FJR czy innym K12 wymontowanie ECU
zajmuje cos kolo 5 minut. Powinno pomoc. Poza tym jesli Bartek
zdecyduje sie podjechac do Magica to nie sadze zeby rydzykowal jakies
extra uszkodzenia.

pzdr, dr
jelonkoyepca/525

Data: 2009-09-28 20:39:52
Autor: Magic
Odnosnie spawania ramy
BartekZX9R pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9qaos$in6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają. Jeśli faktycznie jest tam farba to trzeba ją zdjąć i obejrzeć to co pod spodem. Jak kolesie będą nadal kombinować jak koń pod górę to weź wolny dzień i przyjedź rano do mnie, po południu poskładasz motocykl i wrócisz do domu.
Ok, dzieki, jak przyjdzie pora odezwe sie na priv. Wole to naprawiac u kogos kto sie zna na motocyklach.
W tym zakladzie padlo jeszcze zdanie o mozliwosci uszkodzenia elektryki podczas spawania a tego wolalbym uniknac.


Minus sie z aku odpina i po sprawie.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Odnosnie spawania ramy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona