Odnośnie wypadków

Data: 2010-02-22 20:19:30
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Odnośnie wypadków
Witajcie.

Na pręgierzu rozpętała się dyskusja nt. OC dla rowerzystów.

Przy okazji dyskusji dokopałem się do statystyki wypadków w roku 2007. Statystyka Komedy Głównej Policji. http://dlakierowcow.policja.pl/download.php?s=15&id=50397

Mimo, że piesi  poruszają sie poza jezdniami,
piesi spowodowali zdecydowanie więcej wypadków drogowych niż rowerzyści poruszający się głównie po jezdniach.

Statystyki z linka podają, str 20 i 26:

Okazuje się, że w 2007 roku piesi spowodowali 6912 wypadków w których zginęło 1105 osób a 5946 osób zostało rannych.

Dla porównania, rowerzyści w 2007 roku spowodowali 2299 wypadków w których zginęły 243 osoby a 2139 zostało rannych.

Czyli wychodzi na to, że piesi powinni także płacić OC, przecież są dużo groźniejsi.

To tak wspominam dla pamięci, jakby trzeba było jakiegoś rowerofoba sprowadzić na ziemię ;-)

Seco

Data: 2010-02-22 20:49:03
Autor: szaman
Odnośnie wypadków
Bartosz 'Seco' Suchecki wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Na pręgierzu rozpętała się dyskusja nt. OC dla rowerzystów.

Na pręgierzu... właśnie... brrr:)

Czyli wychodzi na to, że piesi powinni także płacić OC, przecież są dużo groźniejsi.

Tylko sprawa nie jest taka prosta. Jednak tych pieszych jest o wiele wiele więcej niż rowerzystów. Sami przecież poza rowerem też pieszymi bywamy...

To tak wspominam dla pamięci, jakby trzeba było jakiegoś rowerofoba sprowadzić na ziemię ;-)

to nie na tej grupie:P

szaman

Data: 2010-02-22 21:01:56
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Odnośnie wypadków
szaman pisze:
[...]

Oczywiście masz rację. Tyle, że piesi poruszają sie głównie poza jezdniami.

Seco

Data: 2010-02-22 21:03:55
Autor: szaman
Odnośnie wypadków
Bartosz 'Seco' Suchecki wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Oczywiście masz rację. Tyle, że piesi poruszają sie głównie poza jezdniami.

No też racja. Ale wydaje mi się, że rowerzyści i pieszy to jednak dwa żywioły zbyt mocno między sobą się różniące, by je porównywać.

sz

Data: 2010-02-22 23:17:40
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Odnośnie wypadków
Dnia 22.02.2010 20:49 użytkownik szaman napisał :
Tylko sprawa nie jest taka prosta. Jednak tych pieszych jest o wiele
wiele więcej niż rowerzystów. Sami przecież poza rowerem też pieszymi
bywamy...

"Kolarstwo to jedna z najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce
i na świecie. Według badań firmy Pentagon Research niemal 70 proc.
Polaków jeździ na rowerze, a ponad połowa z nich deklaruje, że korzysta
z niego kilka razy w tygodniu."

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-23 00:32:31
Autor: Titus Atomicus
Odnośnie wypadków
In article <4dcb57-76e.ln1@menek.one.pl>,
 "Mikołaj \"Miki\" Menke" <miki@menek.one.pl> wrote:

> [...]

i na świecie. Według badań firmy Pentagon Research niemal 70 proc.
Polaków jeździ na rowerze, a ponad połowa z nich deklaruje, że korzysta

O, to prawie jak z nartami...

TA

Data: 2010-02-23 08:00:32
Autor: MadMan
Odnośnie wypadków
Dnia Tue, 23 Feb 2010 00:32:31 +0100,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

[...]

Nie sądzę żeby 35% Polaków korzystało z nart kilka razy w tygodniu :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-24 17:03:38
Autor: cynamoon
Odnośniewypadków
[...]

hmm, czyli chód jest najpopularniejsza dyscypliną sportową w Polsce i na świecie. Według badań firmy Cynamoon Research niemal 100 proc. Polaków chodzi.
Marek

Data: 2010-02-22 23:14:15
Autor: ToMasz
Odnośnie wypadków
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

OC powinni płacić wszyscy. Tyle ze kierowcy samochodów mają nakaz
płacenia - i narzekają. Ale gdyby nie było przymusu, a jeden taki który
spowodował karambol bez OC, poszedł by siedzieć na dożywocie za długi,
to wtedy OC byłoby dopustem Bożym.
Pozdrawiam wszystkich którzy wykupili OC w życiu prywatnym. Szczególnie
tych którzy mają OC na 101tyś zł za 47zł/rok obejmujące całą rodzine.
Zalanie sąsiadów, szkody wyrządzone rowerem, szyby powybijane prze
dzieci, wywalony regał w supermarecie.. wymieniać dalej?
ToMasz

Data: 2010-02-22 23:20:03
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Odnośnie wypadków
ToMasz pisze:
[...]

Ja mam do 20 tys za 21 zł chyba. Ale kurczę, jak za 47 zł można mieć do
101 tys, to chyba sobie zwiększę sumę.

Seco

Data: 2010-02-22 23:32:19
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Odnośnie wypadków
Dnia 22.02.2010 23:14 użytkownik ToMasz napisał :
OC powinni płacić wszyscy.

Tego nie będę komentować, bo już było i szkoda czasu.

[...]

Które TU daje sumę ubezpieczenia 101000 zł za 47 zł i to jeszcze
obejmujące m.in. szkody wyrządzone w czasie jazdy rowerem?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-23 13:30:41
Autor: Coaster
Odnośnie wypadków
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

"Daje"

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-02-23 18:51:56
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Odnośnie wypadków
Dnia 23.02.2010 13:30 użytkownik Coaster napisał :
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Sprzedaje.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-23 19:29:47
Autor: ToMasz
Odnośnie wypadków
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

PZu. zeby nie było "normalnie", ubezpieczenie na kwote 99tyś ma wyższą
składkę niż na 101tyś....

ToMasz

Data: 2010-02-23 20:06:41
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Odnośnie wypadków
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Chyba mówimy o dwóch rożnych PZU. W moim za OC w życiu codziennym bez
roweru zażyczyli sobie 36 zł przy kwocie ubezpieczenia 20000 zł. Gdy
usłyszałem ile trzeba dopłacić za rower to podziękowałem.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-24 18:59:43
Autor: ToMasz
Odnośnie wypadków

http://www.pzu.pl/?nodeid=produkt_pzu_sa_new&group_id=&category_id=&prod_id=29714

Data: 2010-02-24 19:11:19
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Odnośnie wypadków
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

I suma gwarancyjna wynosi 101000 zł przy 47 zł składki za rok? Bo już
pisałem, że zapłaciłem 36 zł przy sumie 20000 zł bez roweru. Pokaż mi
skan Twojej umowy z widoczną składką i sumą gwarancyjną, to może uwierzę.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-24 22:34:39
Autor: arturbac
Odnośnie wypadków
W dniu 2010-02-24 19:11, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
Bo już
pisałem, że zapłaciłem 36 zł przy sumie 20000 zł bez roweru.

Ja mam za 20zł (chyba compensa o ile dobrze pamietam) do 10000 z rowerem
dla calej rodziny.

Data: 2010-02-23 00:52:43
Autor: arturbac
Odnośnie wypadków
W dniu 2010-02-22 23:14, ToMasz pisze:
OC powinni płacić wszyscy.

Nie, uważam że jak kogoś stac pokrywać starty u innych z kieszeni to
jego sprawa i jego prawo.
Natomaist w kwesti nie wypłacalności powinny odpowiadać jego dzieci i
dzieci dzieci , chyba że ich nie to to wedy roboty przymusowe na rzecz
poszkodowanego etc..

Tyle ze kierowcy samochodów mają nakaz
płacenia - i narzekają. Ale gdyby nie było przymusu, a jeden taki który
spowodował karambol bez OC, poszedł by siedzieć na dożywocie za długi,
to wtedy OC byłoby dopustem Bożym.

Ja mam i na samochód obowiązkowe i na rower na całą rodzine na rok za
20zł o ile pamiętam.

Data: 2010-02-23 06:16:30
Autor: szaman
Odnośnie wypadków
arturbac wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Natomaist w kwesti nie wypłacalności powinny odpowiadać jego dzieci i
dzieci dzieci ,

A to niby z jakiej racji?
Co dzieci winne mamusi/tatusia hulaki?

sz

Data: 2010-02-23 09:48:37
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Odnośnie wypadków
Dnia 23.02.2010 06:16 użytkownik szaman napisał :
[...]

Wcale przecież nie muszą odpowiadać, można odrzucić spadek albo przyjąć
z dobrodziejstwem inwentarza.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-23 10:35:35
Autor: arturbac
Odnośnie wypadków
W dniu 2010-02-23 09:48, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
[...]

Podobnie jak rodzicie odpowiadaja za dzieci tak po dorosnieciu dzieci
odpowiadaja za rodzicow przejujac ich spadek + albo -.
Aby nei przejmowac go nalezy pozbawic praw rodzicielskich rodzicow za
wczasu.
W kazdym razie ludzie musza miec swiadomosc odpowiedzialnosci za swoje
czyny jesli nie chca sie ubezpieczac, z takiej wlasnie to racji ze osoba
poszkodowana nie moze byc poszkodowana 2 krotnie jak jest obecnie.

Data: 2010-02-23 10:56:15
Autor: Fabian
Odnośnie wypadków
arturbac pisze:
Podobnie jak rodzicie odpowiadaja za dzieci tak po dorosnieciu dzieci
odpowiadaja za rodzicow przejujac ich spadek + albo -.

Albo rezygnują i nic nie przejmują. Tak jest teraz i chore by było
gdybyś nie miał wyboru i musiał np. swoich rodziców, czy dziadków do
końca życia spłacać.

Aby nei przejmowac go nalezy pozbawic praw rodzicielskich rodzicow za
wczasu.

Nie trzeba.

W kazdym razie ludzie musza miec swiadomosc odpowiedzialnosci za swoje
czyny jesli nie chca sie ubezpieczac, z takiej wlasnie to racji ze osoba
poszkodowana nie moze byc poszkodowana 2 krotnie jak jest obecnie.

Tu masz niestety racje.

Fabian.

Data: 2010-02-23 18:21:00
Autor: kosik
Odnośnie wypadków

Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w wiadomości news:hm07h6$68q$1news.task.gda.pl...
[...]

Pozbawienie praw rodzicielskich nie wyłącza dziedziczenia...

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-02-23 13:39:58
Autor: Coaster
Odnośnie wypadków
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Nie, nie IMHO arturbac chce ich ukarac, przeklac, napietnowac do dziesiatego pokolenia po sprawcy ;-).

Data: 2010-02-23 14:41:10
Autor: arturbac
Odnośnie wypadków
W dniu 2010-02-23 13:39, Coaster pisze:
Nie, nie IMHO arturbac chce ich ukarac, przeklac, napietnowac do
dziesiatego pokolenia po sprawcy ;-).

Napietnowac ?
Kto kazal staremu nie ubezpieczac sie i powodowac szkody na drodze skoro
go na to nie stac ?
Dzieci ofairy pozbawione ojca/matki ktory je utrzymywali dlaczego maja
spasc na margines w imie czego pokarania za to ze byly ofiara ?

Data: 2010-02-23 06:29:54
Autor: PeJot
Odnośnie wypadków
arturbac pisze:
W dniu 2010-02-22 23:14, ToMasz pisze:
OC powinni płacić wszyscy.

Nie, uważam że jak kogoś stac pokrywać starty u innych z kieszeni to
jego sprawa i jego prawo.

Z reguły go _nie stać_. A poszkodowany musi się sądzić.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-23 19:34:30
Autor: ToMasz
Odnośnie wypadków

[...]

Jeśli masz jakieś konkretne prawdziwe informacje o tym za co _nie
wypłacają_ odszkodowania - pisz. wszyscy sie nauczą. Mnie sie nie
spodobało w ubezpieczeniu mieszania w mBanku, ze moje mieszkanie jest
ubezpieczone na dowolną kwote, ale zalanie sąsiada - tylko na 10 tyś.
jakbym miał pożar w domu i tym zaszkodził sąsiadom - spłacać będe do
konca życia.
ToMasz

Data: 2010-02-23 19:09:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Odnośnie wypadków
ToMasz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Ale gdyby nie było przymusu, a jeden taki który
spowodował karambol bez OC, poszedł by siedzieć na dożywocie za długi,

Gdyby poszedł siedzieć to byłoby to najgorsze z możliwych rozwiązań.
Przymusowe roboty publiczne (tyyyyyle DDRek nieodśnieżonych stoi...) są
rozwiązaniem, ale na to Jewrosajuz nie pozwoliłby zapewne.

Data: 2010-02-23 11:10:04
Autor: Rowerex
Odnośnie wypadków
On 22 Lut, 20:19, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:

Na pręgierzu rozpętała się dyskusja nt. OC dla rowerzystów.

Taaa, skubana sama się rozpętała, aczkolwiek autor pierwszego postu
jakoś tak dziwnie znajomy... :-p

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-24 02:19:54
Autor: arturbac
Odnośnie wypadków
Podsumowanie jest niezle, polska jest rekordzistką w EU jesli chodzi o
ilośc zabitych na 100 wypadków.

69 strona
Liczba wypadkow
Polska 46 000
Niemcy 327 000

70 strona
Liczba zabitych
Polska 5200
Niemcy 5000

72 strona
Zabici na 100 wypadkow

Polska 11,2
Niemcy 1,6
Francja (najgorzej po Polsce ) 5,9

Strona 23 sprawcy w/g płci 78% męszczyzni.

Jak ten naród (płci męskiej) to robi ?

Data: 2010-02-24 13:11:32
Autor: Jan Cytawa
Odnośnie wypadków
arturbac napisał:

Liczba wypadkow
Polska 46 000
Niemcy 327 000

Szokuje mnie ta roznica w ilosci wypadkow. Niemcow jest 2 x wiecej niz
Polakow a wypadkow maja prawie 7 x wiecej. Wiec albo tak fatalnie jezdza
albo inna u nich jest definicja wypadku. Byc moze u nich kazda kolizja
musi byc zgloszona na policje. Bo u nas tylko gdy sa ranni.

 Stad potem takie rozne nieporownywalne wskazniki wypadkowe.

Jan Cytawa

Data: 2010-02-24 13:39:52
Autor: MadMan
Odnośnie wypadków
Dnia Wed, 24 Feb 2010 13:11:32 +0100, Jan Cytawa napisał(a):

Byc moze u nich kazda kolizja
musi byc zgloszona na policje. Bo u nas tylko gdy sa ranni.

Gdy nie ma rannych to nie ma wypadku, tylko kolizja. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-24 13:54:50
Autor: Coaster
Odnośnie wypadków
MadMan wrote:
Dnia Wed, 24 Feb 2010 13:11:32 +0100, Jan Cytawa napisał(a):

Byc moze u nich kazda kolizja
musi byc zgloszona na policje. Bo u nas tylko gdy sa ranni.

Gdy nie ma rannych to nie ma wypadku, tylko kolizja.

Wedlug niemeckich przepisow?

Data: 2010-02-24 14:13:06
Autor: MadMan
Odnośnie wypadków
Dnia Wed, 24 Feb 2010 13:54:50 +0100, Coaster napisał(a):

Gdy nie ma rannych to nie ma wypadku, tylko kolizja.

Wedlug niemeckich przepisow?

Według polskich. Mam nadzieję że jeśli jest różnica to cytowane dane ją uwzględniają, bo
taka różnica byłaby BARDZO poważna. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-24 15:00:30
Autor: Coaster
Odnośnie wypadków
MadMan wrote:
Dnia Wed, 24 Feb 2010 13:54:50 +0100, Coaster napisał(a):

Gdy nie ma rannych to nie ma wypadku, tylko kolizja.
Wedlug niemeckich przepisow?

Według polskich.

No wlasnie. A Jan zwrocil uwage, ze nie wiemy jak sa klasyfikowane zdarzenia drogowe w Niemczech. Porownanie bezposrednie moze byc mylace.

Mam nadzieję że jeśli jest różnica to cytowane dane ją uwzględniają, bo
taka różnica byłaby BARDZO poważna.

Nie podniecalbym sie tym.

Data: 2010-02-24 15:12:25
Autor: cynamoon
Odnośniewypadków
No wlasnie. A Jan zwrocil uwage, ze nie wiemy jak sa klasyfikowane zdarzenia drogowe w Niemczech. Porownanie bezposrednie moze byc mylace.

na hasło "definicja wypadku w Niemczech" moja wyszukiwarka znalazła coś takiego:

W Polsce jako wypadek uznawane sa tylko te wypadki w wyniku ktorych uczestnik ruchu zostal RANNY lub ZABITY. W Niemczech za wypadek uznawana jest nawet stluczka (bez rannych, przestraszonych i zabitych) ze szkoda przekraczajaca 25 &#8364; (okolo 82 zlotych) (ist ein zumindest für einen Unfallbeteiligten unvorhergesehenes plötzliches Ereignis, das im ursächlichen Zusammenhang mit dem Straßenverkehr und seinen typischen Gefahren steht und einen Sachschaden und/oder Personenschaden zur Folge hat, der nicht völlig belanglos ist (bis 25,- Euro).) Marek

Data: 2010-02-25 09:51:46
Autor: Jan Cytawa
Odnośniewypadków
cynamoon napisał:

[...]

No powiedzmy 100 zl. I to by tlumaczylo tak duza liczbe wypadkow u
Niemcow. Z tego wniosek, ze statystyki mozna sobie w buty wsadzic.

Jan Cytawa

Data: 2010-02-25 10:38:20
Autor: johnkelly
Odnośniewypadków
Jan Cytawa pisze:
cynamoon napisał:

[...]

Czyli jak się zahaczyłem lusterkiem z jadącym z przeciwka, co mnie kosztowało 75pln za szkiełko i jakieś 30pln za mocowanie (oba elementy to były dziadowskie plastiki), to za zachodnią granicą byłby to już wypadek podbijający statystyki? Rany :).

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2010-02-25 10:48:25
Autor: Coaster
Odnośniewypadków
johnkelly wrote:
Jan Cytawa pisze:
cynamoon napisał:

[...]

Co kraj to obyczaj. W Singapurze za rzucenie papierka na ulice mozesz pojsc do ciupy. :-P

Data: 2010-02-24 13:54:30
Autor: Coaster
Odnośnie wypadków
Jan Cytawa wrote:
arturbac napisał:

[...]

IMHO nie nalezy niezdrowo sie podniecac porownywaniem suchych liczb.

Data: 2010-02-24 06:09:36
Autor: Agila
Odnośnie wypadków
wrote:

To tak wspominam dla pamięci, jakby trzeba było jakiegoś rowerofoba
sprowadzić na ziemię ;-)

Rowerofobom nic nie pomoże. Statystyczny rowerofob jest jednostką
absolutnie niereformowalną. Nawet jeśli wszyscy rowerzyści płaciliby
OC, mieli tablice rejestracyjne, kombinezony odblaskowe, hełmy z
migającymi kogutami, to taki rowerofob zapewne domagałby się jeszcze
zgłaszania trasy przejazdu przez rowerzystę tydzień
wcześniej :P:P:P:P:P.

Z samym OC dla rowerzystów w mentalności pewnej części kierowców
(skrzywionych rowerofobicznie)  jest bardzo ciekawa sprawa; a
mianowicie wydaje się im, że jak taki dajmy na to urwie lusterko na
rowerzyście podczas wyprzedzania... to dostanie odszkodowanie.
Mam też przedziwne wrażenie, że tylko brak obowiązkowego OC u
rowerzystów powstrzymuje niektórych od demonstrowania, kto jest
prawdziwym władcą szos, a kto intruzem. A to przedziwne wrażenie jest
poparte opiniami ludzi, z którymi stykam się w pracy. Czyli z
ochroniarzami przyjeżdżającymi beemkami jakby wprost ze szrotów,
"zawodowymi" kierowcami z (dostawczych:)) sejczento wpadającymi po
zaopatrzenie do osiedlowych sklepików i inni takimi. Chcąc nie chcąc,
udaje mi się zapoznać czasem z ich opiniami, wygłaszanymi zapewne na
skutek szoku wywołanym moim rowerem stojącym w kącie:P

Odnośnie wypadków