Odnowić wygląd maski

Data: 2017-08-05 17:41:01
Autor: Pszemol
Odnowić wygląd maski
Ta biała część silikonowa która do twarzy się szczelnie
przytyka zmatowiała, zrobiła się mleczna, pożółkła...

Czy jest jakiś domowy sposób aby jej wygląd odnowić?

Jak była nowa, to była przeźroczysta, bez żółtawych nalotów.

Data: 2017-09-01 09:13:19
Autor: Wiesiek
Odnowić wygląd maski
W dniu 2017-08-06 o 00:41, Pszemol pisze:
[...]

Mam to samo w kilkuletniej masce. Tego moim zdaniem nie da się tego usunąć. To zmieniła się struktura silikonu.

Data: 2017-09-17 11:08:52
Autor: Pszemol
Odnowić wygląd maski
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:oob1ai$vt3$2node2.news.atman.pl...
[...]

A wiesz, że udało mi się moją odnowić?

Najpierw delikatnie rozebrałem ją - oddzieliłem ramkę
plastikową od szkieł i wyjąłem ten miękki silikon...

Wstawiłem pod kran z ciepłą wodą i dokładnie wymyłem
każdy zakamarek mydłem, wcierając dokładnie palcem
mydło wszędzie, w każdy rowek... Potem ręcznikiem
frotowym wytarłem a właściwie "wyszlifowałem" wcześniej
namoczoną mydłem powierzchnię silikonu i maska po
złożeniu wygląda jak nowa...

Okazuje się że ta mleczna mgiełka to był jakiś nalot na
powierzchni tego silikonu, ale wewnątrz był przeźroczysty.

Data: 2017-09-23 09:03:02
Autor: Wiesiek
Odnowić wygląd maski
W dniu 2017-09-17 o 18:08, Pszemol pisze:
[...]

No to kurna zadałeś mi robotę. A już byłem pogodzony z kolorem silikonu.

Data: 2017-11-04 12:14:29
Autor: pnowinow
Odnowić wygląd maski
W dniu sobota, 23 września 2017 18:57:26 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:oq50v7$it0$1node2.news.atman.pl...

> No to kurna zadałeś mi robotę. A już byłem pogodzony z kolorem silikonu.

:-))) No to przepraszam :-)))) i powodzenia życzę!

A nie prościej zmienić na czarną, DIRowską ?

Pozdrawiam

PNK

Data: 2017-12-26 21:22:54
Autor: Pszemol
Odnowić wygląd maski
<pnowinow@gmail.com> wrote in message news:13b22767-cf3d-4f37-bce2-c76be4a7ede9googlegroups.com...
> [...]

:-))) No to przepraszam :-)))) i powodzenia życzę!

A nie prościej zmienić na czarną, DIRowską ?

A to już zależy od Twojej filozofii życiowej - nie dla każdego "prościej" to pierwszy priorytet :-)

Data: 2018-01-15 12:56:43
Autor: Wiesiek
Odnowić wygląd maski
W dniu 2017-12-27 o 04:22, Pszemol pisze:
> [...]

A nie prościej zmienić na czarną, DIRowską ?

A to już zależy od Twojej filozofii życiowej - nie dla każdego "prościej" to pierwszy priorytet :-)

Właśnie. A poza tym darzę Ją wielkim sentymentem. Kupiłem Ją dawno temu ze szkłami optycznymi za "oooogromne" pieniądze w Sepa Diver w Trieście.
Wyjazd do Chorwacji poprzez Triest - zakupy sprzętu nurkowego. W Polsce tego jeszcze nie było.

Data: 2021-03-05 10:30:24
Autor: ąćęłńóśźż
Odnowić wygląd maski
Czarna jest dobra przy snorkelingu, żeby słońce nie oślepiało od góry, serio, inaczej trzeba częstokroć dłonią od góry słońce przysłaniać gdy wpada do maski przez przezroczysty silikon.
Swoje (przezroczyste) myję w zmywarce, po takiej operacji szkło jak z fabryki ale zmatowienie na silikonie pozostaje.
Dzięki Pszemol za poradę z rozbieraniem i mydełkiem, a przed sezonem spróbuję może szczoteczki i pasty do zębów zamiast mydła i ręcznika.
Tak swoją drogą z sezonu na sezon maska coraz bardziej zaparowuje od wewnątrz, być może fabrycznie jest jakieś pokrycie które z czasem ulega zmyciu (no np. w tej zmywarce).

-- -- -