Odnowienie przedawnienia?

Data: 2011-08-28 11:50:53
Autor: Liwiusz
Odnowienie przedawnienia?
W dniu 2011-08-28 11:14, Marian Paździoch pisze:
Witam,
mam wierzytelności, które już są przedawnione. Rozumiem, że można
pewnymi działaniami przerwać bieg przedawnienia gdy to jeszcze nie
nastąpiło. Ale czy w takiej sytuacji jak moja można jakoś "odnowić"
wierzytelność? Np. wysłaniem wezwania do zapłaty i gdy dłużnik się
przyzna to już później nie może skutecznie podnieść faktu przedawnienia?

Najpewniej byłoby zrobić nowację zobowiązania. Stare, przedawnione zobowiązanie dłużnik spłaca nowym, nieprzedawnionym (np. wystawia weksel).

Uznanie długu przerywa bieg przedawnienia, tu jednak nie ma już czego przerywać, ponieważ przedawnienie już nastąpiło. Uznanie przedawnionego długu nie oznacza, że dług stanie się nieprzedawniony.

--
Liwiusz

Odnowienie przedawnienia?