Odpalanie cieplego diesla

Data: 2015-11-27 20:13:35
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
Dzisiaj zaskoczył mnie mój pojazd problemem
z odpalaniem rozgrzanego silnika -
po przejechaniu kilku kilometrów.
Odpala, ale trzeba wyraźnie dłużej go przytrzymać,
a i wtedy nie zawsze załapuje.
Na zimnym rano odpala od pierwszego dotknięcia,
jedynie jak stał sobota-niedziela, to pół sekundy dłużej potrzebował.
Ostatnie dwa dni jeździłem tylko do roboty i powrót -
zatem tylko dwa "zimne" rozruchy dziennie były i problem był niezauważony.
Po przejechaniu kilkunastu kolejnych kilometrów -dwóch, trzech odcinków -
problem jakby ustępuje.
No i jednak głownie miasto w ciągu ostatniego roku - raz na miesiąc Niemcy 1500km
autostradą  - a po mieście to nawet dobrze się nie zagrzeje i już parkuję.

No i co to może być?

Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
Ale trochę to kuriozalne, żeby słabość akumulatora dawała znać o sobie
przy rozruchu ciepłego silnika, ale chyba może tak być w stadium początkowym słabości aku czy nie?
(diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się zastanawiałem
czy przeżyje tę zimę)

Data: 2015-11-27 12:14:17
Autor: jaroslawgala22
Odpalanie cieplego diesla
Tuleje rozrusznika
Pzdr
Gjaro

Data: 2015-11-27 12:58:08
Autor: Zenek Kapelinder
Odpalanie cieplego diesla
Za malo powietrza w kole zapasowym.

Data: 2015-11-27 20:39:36
Autor: tck
Odpalanie cieplego diesla

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:5658ab5f$0$680$65785112news.neostrada.pl...
[...]

moze jako ze cieply to swiec nie wlacza albo krocej je grzeje?

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2015-11-27 20:45:22
Autor: Irokez
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-27 o 20:13, cef pisze:
[...]

Czujnik położenia wału?

--
Irokez

Data: 2015-11-27 21:00:01
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-27 o 20:45, Irokez pisze:

No i co to może być?

Czujnik położenia wału?

A czy to by też na zimno nie skutkowało?

Poza tym do akumulatora skłania mnie to, że
to najprostsze do zrobienia i to, że jak
pojeździłem potem więcej po mieście, to jakby
odpalał lepiej - a silnik tez ciepły był, więc może
się doładował aku.

Data: 2015-11-27 22:58:39
Autor: Irokez
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-27 o 21:00, cef pisze:
W dniu 2015-11-27 o 20:45, Irokez pisze:

No i co to może być?

Czujnik położenia wału?

A czy to by też na zimno nie skutkowało?

Całkowity pad tak, w Fiatach czy Alfach z JTD zdarzało się właśnie niepalenie na ciepłym, jak się czujnik zagrzał.

--
Irokez

Data: 2015-11-27 22:00:16
Autor: Budzik
Odpalanie cieplego diesla
[...]

Absolutnie nie podejme sie diagnozy ale u mnie było tak ze ciepły jezeli próbowałem zapalac zanim zgasła kontrolka swiec to ciezko odpalał. Jak poczekałem te 2-3 sekundy i kontrolka zgasła to było ok i odpałał normalnie.
winny okazał sie aku ktory padł przy pierwszych mrozach.
Auto to 1.9D we Fiacie Scudo rocznik ok 2000.

Data: 2015-11-27 22:06:04
Autor: Lewis
Odpalanie cieplego diesla
[...]

Błąd w sofcie, na ciepło ma mniejszą dawkę rozruchową, która jak już masz nieco zużyty układ wtryskowy daje o sobie znać.
Zmiana w sofcie i problem znika.

Lewis

Data: 2015-11-27 22:24:39
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-27 o 22:06, Lewis pisze:
[...]

No właśnie już sobie doczytałem, że albo wymiana akumulatora
na nowy, który pociągnie więcej obrotów przy rozruchu
  (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?

Data: 2015-11-27 22:47:13
Autor: Lewis
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-27 o 22:24, cef pisze:

[...]

Popytaj na lokalnej grupie VW albo kup sobie tzw "chip ułatwiający rozruch" ;)

Lewis

Data: 2015-11-27 23:50:40
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-27 o 22:47, Lewis pisze:
[...]

Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
Miliony wątków o byle czym,
moderatorzy, łowcy pomukow,
bez rejestracji nic nie znajdziesz itp

Data: 2015-11-28 09:58:09
Autor: spider
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:

Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
Miliony wątków o byle czym,
moderatorzy, łowcy pomukow,
bez rejestracji nic nie znajdziesz itp

Wystarczy google.
Masz jakieś przykre doświadczenia :) ja dzięki forum.vwgolf.pl sporo rzeczy się dowiedziałem i nie musiałem odwiedzać samochodowych konowałów
Wpisz w google chip tunning Wrocław, zadzwoń i zapytaj. Ogarnięty gość od razu będzie wiedział o co chodzi i zrobi soft w 15 minut.

Data: 2015-11-28 11:12:32
Autor: PiteR
Odpalanie cieplego diesla
na  ** p.m.s **  spider pisze tak:

[...]

Co innego się dowiedzieć a co innego brać udział w dyskusji :)

A już najlepiej to podszkolić angielski i poczytać fora gdzie nie ma polskich filozofow od siedmiu boleści.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-11-28 12:44:03
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-28 o 11:12, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  spider pisze tak:

[...]

Już od samego przeglądania i czytania tego robi mi się niedobrze,
ale się dowiedziałem. Akumulator raczej jest jeszcze OK
(to co mogłem pomierzyć bez wysiłku jest w normie)
zimnym kręci bez wahania, po dłuższej jeździe też.
Najgorzej jest po krótkiej jeździe od pierwszego rozruchu i kilkuminutowym postoju.
Zrobimy poprawki w oprogramowaniu i zobaczymy co będzie.

Data: 2015-11-29 10:39:25
Autor: jerzu.xyz
Odpalanie cieplego diesla
On Sat, 28 Nov 2015 11:12:32 +0100, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

A już najlepiej to podszkolić angielski i poczytać fora gdzie nie ma polskich filozofow od siedmiu boleści.

Tylko są angielscy czy niemieccy ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-11-29 16:45:57
Autor: PiteR
Odpalanie cieplego diesla
na  ** p.m.s **   pisze tak:

On Sat, 28 Nov 2015 11:12:32 +0100, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

A już najlepiej to podszkolić angielski i poczytać fora gdzie nie ma polskich filozofow od siedmiu boleści.

Tylko są angielscy czy niemieccy ;)

Nie ważne kto jest. Ważne kogo nie ma ;) --
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-11-29 18:01:10
Autor: jerzu.xyz
Odpalanie cieplego diesla
On Sun, 29 Nov 2015 16:45:57 +0100, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Nie ważne kto jest. Ważne kogo nie ma ;)

To ja już wolę czytać filozofów polskich, niż niemieckich w oryginale
:P

Data: 2015-11-30 09:27:49
Autor: robot
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:

Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
Miliony wątków o byle czym,
moderatorzy, łowcy pomukow,

Z ciekawości.

Co to są te pomuki?

Data: 2015-11-30 09:42:40
Autor: Redi
Odpalanie cieplego diesla
Co to są te pomuki?

Też się chwilę zastanawiałem, ale wydaj mi się, że chodzi o przycisk "pomógł". Na niektórych forach tak jest, że jak ktoś odpisze w temacie i info jest pomocna, to można pod postem kliknąć "pomógł" i odpowiadacz dostaje jakieś tam forumowe punkty.

Data: 2015-11-30 17:36:25
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 09:42, Redi pisze:

[...]

Tak, dokładnie o to mi chodziło.

Data: 2015-11-28 11:54:44
Autor: Adam
Odpalanie cieplego diesla

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:5658ca17$0$684$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A ja bym obstawiał dwie rzeczy: albo czujnik położenia wałka rozrządu (diagnoza komp) albo luzy zaworowe.....jak jest zimno ma lepsze sprężanie i szybciej odpala.

pzdr.

Data: 2015-11-28 12:48:34
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-28 o 11:54, Adam pisze:

[...]

No jak zacznę jeździć po warsztatach, to zaczną właśnie w takiej kolejności
wymieniać wszystko w aucie. Kiedyś w oplu też miałem przypadłość
sterownika, który pokazywał różne błędy a samochód gasł po rozgrzaniu
  i jak bym wymieniał po kolei
zgodnie z tym co mechanikom pokazywał komputer, to
chyba tylko zawieszenie i buda by się uratowały.
A naprawa sterownika kosztowała mnie 300zł.

Data: 2015-11-28 11:55:14
Autor: J.F.
Odpalanie cieplego diesla
Dnia Fri, 27 Nov 2015 20:13:35 +0100, cef napisał(a):
[...]

Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
ledwo".

że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.

Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.

J.

Data: 2015-11-28 12:50:48
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:

Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,

Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
ledwo".

Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.

[...]

Internet wie, że pomaga :-). Szczelność, to już przy znacznie
większym przebiegu a ja mam 125 tys.

Data: 2015-11-28 13:03:15
Autor: J.F.
Odpalanie cieplego diesla
Dnia Sat, 28 Nov 2015 12:50:48 +0100, cef napisał(a):
[...]

Jesli zdrowo kreci, to aku dobry. I rozrusznik dobry i kable dobre.

No, mozna by jeszcze pro forma napiecie w czasie tego krecenia
sprawdzic - u mnie spada gdzies do 10V, moze przy 9.5 nadal dobrze
kreci, ale komputer juz odmawia.

[...]

Internet wie, że pomaga :-).

Nie tylko internet - skoro sie dawkowalo wiecej i na pompie, to widac
pomagalo troche.

Szczelność, to już przy znacznie
większym przebiegu a ja mam 125 tys.

Za nowego tez musial krecic :-)

J.

Data: 2015-11-28 16:17:38
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-28 o 13:03, J.F. pisze:
[...]

Chwilowo nie mam pomocnika, a ze statycznych pomiarow
nie jestem w stanie ocenić zdolności rozruchowych.

[...]

No tak, ale to chyba w odwrotna stronę jest - tzn zimny jest szczelniejszy,
a wtedy opór mu nie przeszkadza i kręci aż furczy a raczej nie kręci, bo nie musi -
odpala od dotknięcia.

Szczelność, to już przy znacznie
większym przebiegu a ja mam 125 tys.

Za nowego tez musial krecic :-)

Raczej myślałem o tym, że niewielki spadek zdolności
rozruchowych akumulatora powoduje słabsze kręcenie - niby można powiedzieć,
że zdrowo kręci, ale może jest to poniżej jakiejś wartości obrotów,
która nie powoduje odpowiedniego dawkowania przez komputer.
No i pompa też nie daje tyle co kiedyś.
Nie znam się na tym - niech fachowcy naprawiają.
Dzwoniłem też do ASO - oni widzą kilka przyczyn, ale zaczynają od wymiany akumulatora - jaki by nie był, to na pewno wymienić nie zaszkodzi :-).

Data: 2015-11-30 10:53:45
Autor: charwel(Oo)==:::
Odpalanie cieplego diesla
Też miałem takie przypadki w W202.
Sprawdź czujniki położenia wału, wałka rozrządu i zrób test przelewowy wtryskiwaczy. U siebie wymieniałem obydwa czujniki i regenerowałem wtrysk. Oczywiście usterki oddalone od siebie w czasie, ale objawy identyczne. Zimny odpalał, gorący odpalał, a jak postał troszkę i temperatura silnika była w okolicach 40-60 stopni Celsjusza, nie chciał odpalać. jak się schłodził poniżej 40, palił  bez problemu.

charwel

Data: 2015-11-30 17:30:39
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 10:53, charwel(Oo)==::: pisze:

Też miałem takie przypadki w W202.
Sprawdź czujniki położenia wału, wałka rozrządu i zrób test przelewowy
wtryskiwaczy. U siebie wymieniałem obydwa czujniki i regenerowałem
wtrysk.

Całkiem inne auto :-).

PS
Na razie pada mi chyba akumulator,
bo zacząłem mierzyć go co chwilę i
muszę sporo nakręcić km, żeby pokazał 12,5V
na zaciskach, po krótkiej jeździe z kilkoma rozruchami
jest 11,5V więc jutro podjadę sprawdzić go opornicą
i pewnie do wymiany.

Data: 2015-11-30 18:13:28
Autor: Adam
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 17:30, cef pisze:
[...]

Klemy i zaciski czyste?

Bo akumulator-zdechlak ma napięcie, ale nie ma prądu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-30 18:25:26
Autor: re
Odpalanie cieplego diesla

Użytkownik "Adam"

[...]

-- -
Przecież pisze, że nie ma napięcia. To raczej wskazanie na jego złe ładowanie. A same trudności z odpaleniem mogą być jeszcze innej natury np uszkodzenia czujnika temperatury.

Data: 2015-11-30 18:31:03
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 18:13, Adam pisze:

[...]

Tam gdzie przystawiam kable, to sobie uzdatniłem,
a zaciski i klemy jak czyste w fabryce założyli, to takie są :-)

Bo akumulator-zdechlak ma napięcie, ale nie ma prądu.

Coraz bardziej na to wygląda.
Jeszcze tydzień temu odpalał bez zarzutu,
ale od piątku jest coraz gorzej.

Data: 2015-11-30 18:55:27
Autor: J.F.
Odpalanie cieplego diesla
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:565c87d8$0$647$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zdechlak nie kreci "zdrowo". Podobnie jesli jest klopot na klemach.
Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma ...

Aczkolwiek z tymi napieciami cos jest nie tak.

J.

Data: 2015-11-30 19:38:21
Autor: Irokez
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 18:55, J.F. pisze:

Zdechlak nie kreci "zdrowo". Podobnie jesli jest klopot na klemach.

Zwłąszcza zimny zdechlak, a jak ciepły to znaczy jechał i ładował...

Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma ...

Aczkolwiek z tymi napieciami cos jest nie tak.

Może mierzył po wyłączeniu silnika a nie na uruchomionym?
Bo jak na uruchomionym tak jest to ładowania bym się przyczepił a nie akumulatora - czy zdechlak czy nie napięcie będzie podczas ładowania.

--
Irokez

Data: 2015-11-30 19:51:45
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 19:38, Irokez pisze:
[...]

Ładowanie jest OK,
zaraz po uruchomieniu potrzebuje dużo i jest 14,6 -
po jeździe przed zgaszeniem 14,2

Data: 2015-12-02 11:25:04
Autor: jaroslawgala22
Odpalanie cieplego diesla
Dalej stawiam na rozrusznik. Z ciekawością poczekam jak się historia skończy.

Pzdr
Gjaro

Data: 2015-12-02 22:05:42
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-12-02 o 20:25, jaroslawgala22@gmail.com pisze:
Dalej stawiam na rozrusznik. Z ciekawością poczekam jak się historia skończy.

I tak i nie, bo pewnie rozrusznik jak dostaje mniej niż ileś tam voltów,
to kręci wolniej i to nie starcza na rozruch, ale nie jego uszkodzenie jest przyczyną.
Przyczyną jest sterownik, który daje mało paliwa na ciepłym silniku i słabnący akumulator. W ten sposób wyłapywana jest już minimalna słabość akumulatora,
bo nie da mi szansy doczekać piłowania zimnego :-)
Akumulator wymieniłem, bo miał poniżej 8V na obciążeniu i chyba słabą pojemność.
Doładowywał się do 12,5V po dłuższej jeździe (kilkanaście kilometrów bez przerwy w mieście),  ale po kilku krótkich odcinkach - z pięcioma rozruchami - zostawał na 10,5-11,0V. Odpalał wtedy bez problemu na zimno - jak zostawał do rana, ale na ciepłym się męczył.
Zobaczę na ile starczy aku i wtedy będę myślał o interwencji w sterownik,
ale pewnie słabość akumulatora nie objawi się na wiosnę, tylko przed mrozami
i znowu skończy się wymianą aku, bo ja nie mogę sobie pozwolić na zawinione przez siebie wyłączenie z ruchu.

PS
Oczywiście po wymianie wszystko wróciło do normy.

Data: 2015-11-30 19:49:08
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
[...]

Ja tam na elektryce samochodowej się znam tyle, co tu przeczytam :-)
Ale on zimny odpala nadal bez wahania, a ciepłym kręcić musi
kilka sekund, więc nie jest jakiś bardzo zdechły.
Jestem na 100% pewny tego co napisał Lewis, że w tym modelu silnika to kwestia oprogramowania w połączeniu ze słabszym minimalnie od nominalnego kręceniem.
Przez ostatnie dwa dni wyciągałem miernik przed każdym rozruchem
i po jeździe i  akumulator słabnie w oczach,
tak jakby miał małą pojemność.
Jutro muszę coś zrobić, bo w piątek muszę do Drezna.

Odpalanie cieplego diesla