Odpalanie cieplego diesla

Data: 2015-11-27 20:39:36
Autor: tck
Odpalanie cieplego diesla

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:5658ab5f$0$680$65785112news.neostrada.pl...
Dzisiaj zaskoczył mnie mój pojazd problemem
z odpalaniem rozgrzanego silnika -
po przejechaniu kilku kilometrów.
Odpala, ale trzeba wyraźnie dłużej go przytrzymać,
a i wtedy nie zawsze załapuje.
Na zimnym rano odpala od pierwszego dotknięcia,
jedynie jak stał sobota-niedziela, to pół sekundy dłużej potrzebował.
Ostatnie dwa dni jeździłem tylko do roboty i powrót -
zatem tylko dwa "zimne" rozruchy dziennie były i problem był niezauważony.
Po przejechaniu kilkunastu kolejnych kilometrów -dwóch, trzech odcinków -
problem jakby ustępuje.
No i jednak głownie miasto w ciągu ostatniego roku - raz na miesiąc Niemcy 1500km
autostradą  - a po mieście to nawet dobrze się nie zagrzeje i już parkuję.

No i co to może być?

Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
Ale trochę to kuriozalne, żeby słabość akumulatora dawała znać o sobie
przy rozruchu ciepłego silnika, ale chyba może tak być w stadium początkowym słabości aku czy nie?
(diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się zastanawiałem
czy przeżyje tę zimę)

moze jako ze cieply to swiec nie wlacza albo krocej je grzeje?

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl