Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Odpalanie cieplego diesla

Odpalanie cieplego diesla

Data: 2015-11-28 11:55:14
Autor: J.F.
Odpalanie cieplego diesla
Dnia Fri, 27 Nov 2015 20:13:35 +0100, cef napisał(a):
Dzisiaj zaskoczył mnie mój pojazd problemem
z odpalaniem rozgrzanego silnika -
po przejechaniu kilku kilometrów.
Odpala, ale trzeba wyraźnie dłużej go przytrzymać,
a i wtedy nie zawsze załapuje.
Na zimnym rano odpala od pierwszego dotknięcia,
jedynie jak stał sobota-niedziela, to pół sekundy dłużej potrzebował.

Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,

Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
ledwo".

że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.

Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.

J.

Data: 2015-11-28 12:50:48
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:

Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,

Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
ledwo".

Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.


że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.

Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.

Internet wie, że pomaga :-). Szczelność, to już przy znacznie
większym przebiegu a ja mam 125 tys.

Data: 2015-11-28 13:03:15
Autor: J.F.
Odpalanie cieplego diesla
Dnia Sat, 28 Nov 2015 12:50:48 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:
Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
ledwo".
Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.

Jesli zdrowo kreci, to aku dobry. I rozrusznik dobry i kable dobre.

No, mozna by jeszcze pro forma napiecie w czasie tego krecenia
sprawdzic - u mnie spada gdzies do 10V, moze przy 9.5 nadal dobrze
kreci, ale komputer juz odmawia.

że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.

Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.

Internet wie, że pomaga :-).

Nie tylko internet - skoro sie dawkowalo wiecej i na pompie, to widac
pomagalo troche.

Szczelność, to już przy znacznie
większym przebiegu a ja mam 125 tys.

Za nowego tez musial krecic :-)

J.

Data: 2015-11-28 16:17:38
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-28 o 13:03, J.F. pisze:
Dnia Sat, 28 Nov 2015 12:50:48 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:
Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
ledwo".
Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.

Jesli zdrowo kreci, to aku dobry. I rozrusznik dobry i kable dobre.

No, mozna by jeszcze pro forma napiecie w czasie tego krecenia
sprawdzic - u mnie spada gdzies do 10V, moze przy 9.5 nadal dobrze
kreci, ale komputer juz odmawia.

Chwilowo nie mam pomocnika, a ze statycznych pomiarow
nie jestem w stanie ocenić zdolności rozruchowych.


Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.

Internet wie, że pomaga :-).

Nie tylko internet - skoro sie dawkowalo wiecej i na pompie, to widac
pomagalo troche.

No tak, ale to chyba w odwrotna stronę jest - tzn zimny jest szczelniejszy,
a wtedy opór mu nie przeszkadza i kręci aż furczy a raczej nie kręci, bo nie musi -
odpala od dotknięcia.

Szczelność, to już przy znacznie
większym przebiegu a ja mam 125 tys.

Za nowego tez musial krecic :-)

Raczej myślałem o tym, że niewielki spadek zdolności
rozruchowych akumulatora powoduje słabsze kręcenie - niby można powiedzieć,
że zdrowo kręci, ale może jest to poniżej jakiejś wartości obrotów,
która nie powoduje odpowiedniego dawkowania przez komputer.
No i pompa też nie daje tyle co kiedyś.
Nie znam się na tym - niech fachowcy naprawiają.
Dzwoniłem też do ASO - oni widzą kilka przyczyn, ale zaczynają od wymiany akumulatora - jaki by nie był, to na pewno wymienić nie zaszkodzi :-).

Odpalanie cieplego diesla

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona