Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Odpalanie cieplego diesla

Odpalanie cieplego diesla

Data: 2015-11-30 17:30:39
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 10:53, charwel(Oo)==::: pisze:

Też miałem takie przypadki w W202.
Sprawdź czujniki położenia wału, wałka rozrządu i zrób test przelewowy
wtryskiwaczy. U siebie wymieniałem obydwa czujniki i regenerowałem
wtrysk.

Całkiem inne auto :-).

PS
Na razie pada mi chyba akumulator,
bo zacząłem mierzyć go co chwilę i
muszę sporo nakręcić km, żeby pokazał 12,5V
na zaciskach, po krótkiej jeździe z kilkoma rozruchami
jest 11,5V więc jutro podjadę sprawdzić go opornicą
i pewnie do wymiany.

Data: 2015-11-30 18:13:28
Autor: Adam
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 17:30, cef pisze:
W dniu 2015-11-30 o 10:53, charwel(Oo)==::: pisze:

Też miałem takie przypadki w W202.
Sprawdź czujniki położenia wału, wałka rozrządu i zrób test przelewowy
wtryskiwaczy. U siebie wymieniałem obydwa czujniki i regenerowałem
wtrysk.

Całkiem inne auto :-).

PS
Na razie pada mi chyba akumulator,
bo zacząłem mierzyć go co chwilę i
muszę sporo nakręcić km, żeby pokazał 12,5V
na zaciskach, po krótkiej jeździe z kilkoma rozruchami
jest 11,5V więc jutro podjadę sprawdzić go opornicą
i pewnie do wymiany.


Klemy i zaciski czyste?

Bo akumulator-zdechlak ma napięcie, ale nie ma prądu.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-11-30 18:25:26
Autor: re
Odpalanie cieplego diesla


Użytkownik "Adam"

Na razie pada mi chyba akumulator,
bo zacząłem mierzyć go co chwilę i
muszę sporo nakręcić km, żeby pokazał 12,5V
na zaciskach, po krótkiej jeździe z kilkoma rozruchami
jest 11,5V więc jutro podjadę sprawdzić go opornicą
i pewnie do wymiany.


Klemy i zaciski czyste?

Bo akumulator-zdechlak ma napięcie, ale nie ma prądu.
-- -
Przecież pisze, że nie ma napięcia. To raczej wskazanie na jego złe ładowanie. A same trudności z odpaleniem mogą być jeszcze innej natury np uszkodzenia czujnika temperatury.

Data: 2015-11-30 18:31:03
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 18:13, Adam pisze:

Na razie pada mi chyba akumulator,
bo zacząłem mierzyć go co chwilę i
muszę sporo nakręcić km, żeby pokazał 12,5V
na zaciskach, po krótkiej jeździe z kilkoma rozruchami
jest 11,5V więc jutro podjadę sprawdzić go opornicą
i pewnie do wymiany.


Klemy i zaciski czyste?

Tam gdzie przystawiam kable, to sobie uzdatniłem,
a zaciski i klemy jak czyste w fabryce założyli, to takie są :-)

Bo akumulator-zdechlak ma napięcie, ale nie ma prądu.

Coraz bardziej na to wygląda.
Jeszcze tydzień temu odpalał bez zarzutu,
ale od piątku jest coraz gorzej.

Data: 2015-11-30 18:55:27
Autor: J.F.
Odpalanie cieplego diesla
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:565c87d8$0$647$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2015-11-30 o 18:13, Adam pisze:
Na razie pada mi chyba akumulator,
bo zacząłem mierzyć go co chwilę i
muszę sporo nakręcić km, żeby pokazał 12,5V
na zaciskach, po krótkiej jeździe z kilkoma rozruchami
jest 11,5V więc jutro podjadę sprawdzić go opornicą
i pewnie do wymiany.

Klemy i zaciski czyste?
Tam gdzie przystawiam kable, to sobie uzdatniłem,
a zaciski i klemy jak czyste w fabryce założyli, to takie są :-)

Bo akumulator-zdechlak ma napięcie, ale nie ma prądu.
Coraz bardziej na to wygląda.
Jeszcze tydzień temu odpalał bez zarzutu,
ale od piątku jest coraz gorzej.

Zdechlak nie kreci "zdrowo". Podobnie jesli jest klopot na klemach.
Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma ...

Aczkolwiek z tymi napieciami cos jest nie tak.

J.

Data: 2015-11-30 19:38:21
Autor: Irokez
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 18:55, J.F. pisze:


Zdechlak nie kreci "zdrowo". Podobnie jesli jest klopot na klemach.

Zwłąszcza zimny zdechlak, a jak ciepły to znaczy jechał i ładował...


Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma ...

Aczkolwiek z tymi napieciami cos jest nie tak.

Może mierzył po wyłączeniu silnika a nie na uruchomionym?
Bo jak na uruchomionym tak jest to ładowania bym się przyczepił a nie akumulatora - czy zdechlak czy nie napięcie będzie podczas ładowania.


--
Irokez

Data: 2015-11-30 19:51:45
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 19:38, Irokez pisze:
W dniu 2015-11-30 o 18:55, J.F. pisze:


Zdechlak nie kreci "zdrowo". Podobnie jesli jest klopot na klemach.

Zwłąszcza zimny zdechlak, a jak ciepły to znaczy jechał i ładował...


Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma ...

Aczkolwiek z tymi napieciami cos jest nie tak.

Może mierzył po wyłączeniu silnika a nie na uruchomionym?
Bo jak na uruchomionym tak jest to ładowania bym się przyczepił a nie
akumulatora - czy zdechlak czy nie napięcie będzie podczas ładowania.

Ładowanie jest OK,
zaraz po uruchomieniu potrzebuje dużo i jest 14,6 -
po jeździe przed zgaszeniem 14,2

Data: 2015-12-02 11:25:04
Autor: jaroslawgala22
Odpalanie cieplego diesla
Dalej stawiam na rozrusznik. Z ciekawością poczekam jak się historia skończy.

Pzdr
Gjaro

Data: 2015-12-02 22:05:42
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-12-02 o 20:25, jaroslawgala22@gmail.com pisze:
Dalej stawiam na rozrusznik. Z ciekawością poczekam jak się historia skończy.

I tak i nie, bo pewnie rozrusznik jak dostaje mniej niż ileś tam voltów,
to kręci wolniej i to nie starcza na rozruch, ale nie jego uszkodzenie jest przyczyną.
Przyczyną jest sterownik, który daje mało paliwa na ciepłym silniku i słabnący akumulator. W ten sposób wyłapywana jest już minimalna słabość akumulatora,
bo nie da mi szansy doczekać piłowania zimnego :-)
Akumulator wymieniłem, bo miał poniżej 8V na obciążeniu i chyba słabą pojemność.
Doładowywał się do 12,5V po dłuższej jeździe (kilkanaście kilometrów bez przerwy w mieście),  ale po kilku krótkich odcinkach - z pięcioma rozruchami - zostawał na 10,5-11,0V. Odpalał wtedy bez problemu na zimno - jak zostawał do rana, ale na ciepłym się męczył.
Zobaczę na ile starczy aku i wtedy będę myślał o interwencji w sterownik,
ale pewnie słabość akumulatora nie objawi się na wiosnę, tylko przed mrozami
i znowu skończy się wymianą aku, bo ja nie mogę sobie pozwolić na zawinione przez siebie wyłączenie z ruchu.

PS
Oczywiście po wymianie wszystko wróciło do normy.

Data: 2015-11-30 19:49:08
Autor: cef
Odpalanie cieplego diesla
W dniu 2015-11-30 o 18:55, J.F. pisze:

Klemy i zaciski czyste?
Tam gdzie przystawiam kable, to sobie uzdatniłem,
a zaciski i klemy jak czyste w fabryce założyli, to takie są :-)

Bo akumulator-zdechlak ma napięcie, ale nie ma prądu.
Coraz bardziej na to wygląda.
Jeszcze tydzień temu odpalał bez zarzutu,
ale od piątku jest coraz gorzej.

Zdechlak nie kreci "zdrowo". Podobnie jesli jest klopot na klemach.
Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma ...

Aczkolwiek z tymi napieciami cos jest nie tak.

Ja tam na elektryce samochodowej się znam tyle, co tu przeczytam :-)
Ale on zimny odpala nadal bez wahania, a ciepłym kręcić musi
kilka sekund, więc nie jest jakiś bardzo zdechły.
Jestem na 100% pewny tego co napisał Lewis, że w tym modelu silnika to kwestia oprogramowania w połączeniu ze słabszym minimalnie od nominalnego kręceniem.
Przez ostatnie dwa dni wyciągałem miernik przed każdym rozruchem
i po jeździe i  akumulator słabnie w oczach,
tak jakby miał małą pojemność.
Jutro muszę coś zrobić, bo w piątek muszę do Drezna.

Odpalanie cieplego diesla

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona