Odpalenie motocykla po 1,5 roku.

Data: 2011-11-05 15:04:47
Autor: Bender
Odpalenie motocykla po 1,5 roku.
Witam

Kawasaki ZZR600 95r , nieodpalany od 1,5 roku. Paliwo jest, akumulator nowy (naładowany) jest, iskra na świecach jest. Przed odstawieniem motocykla regulowane były gaźniki i sprzęt odpalał bezproblemowo.
Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze samodzielnie sprawdzić ?
Jaka jest najlepsza procedura odpalania silnika w takich warunkach (ssanie,gaz) ?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

SĹ‚awas

Data: 2011-11-05 08:55:21
Autor: kapec
Odpalenie motocykla po 1,5 roku.
No ale nie napisal czy na razie tylko probuje czy moto nie odpala.
Farelka pod silnik moze pomoc. Spuscic stare paliwo z gaznikow, zalac
swieze. Poltora roku to nie masakra, powinien zapalic.

Data: 2011-11-05 17:10:35
Autor: Kuczu
W dniu 2011-11-05 16:55, kapec pisze:
No ale nie napisal czy na razie tylko probuje czy moto nie odpala.
Farelka pod silnik moze pomoc. Spuscic stare paliwo z gaznikow, zalac
swieze. Poltora roku to nie masakra, powinien zapalic.

Jesli 1,5 roku temu nie spuscil paliwa z komor plywakowych to jest w nich jednak masakra.

A ta farelka to czemu ma sluzyc ? Mamy juz na dworze 30 stopniowy mroz ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-11-05 22:25:46
Autor: J_K_K
W dniu 2011-11-05 17:10, Kuczu pisze:

Farelka pod silnik moze pomoc.

A ta farelka to czemu ma sluzyc ? Mamy juz na dworze 30 stopniowy mroz ?

Jak mi Gienek nie chciał po zimie odpalić (nie-spuszczone paliwo
z gaĽnika), to ogrzewanie gaĽnika suszark± jak najbardziej pomogło :-)

--
Pzdr

JKK

Data: 2011-11-07 03:58:12
Autor: kapec
On 5 Lis, 17:10, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:

Jesli 1,5 roku temu nie spuscil paliwa z komor plywakowych to jest w
nich jednak masakra.

Pare razy odpalalem pojazdy ktore nie byly ruszane rok czy dwa.
Oczywiscie jak jest czas i zdolnosci to gazniki dobrze wyjac i
wyczyscic, jak ma silnik tylko odpalic, to mysle, ze spuszczenie
paliwa z gaznikow powinno wystarczyc.

A ta farelka to czemu ma sluzyc ? Mamy juz na dworze 30 stopniowy mroz ?

A skad wiesz, gdzie pytajacy zamieszkuje?
Poza tym w nocy juz sa przymrozki gdzieniegdzie, w sobote odpalalem
skuter, ktory 2 miechy stal pod chmurka. Rano byl najpierw przymrozek
a pozniej wilgoc w powietrzu jak cholera. Ze 20 min trzeba bylo, zeby
zastartowal. Mysle, ze jakby byla mozliwosc podmuchac na niego farelka
odpalilby szybciej. Pomoglo dopiero podgrzanie swiecy nad gazowka.,

Data: 2011-11-07 12:07:54
Autor: AZ
On 2011-11-07, kapec <kapec@op.pl> wrote:

[...]

Ale, ze co? Motocykle na mrozie nie odpalaja? Moje KHI palilo od
musniecia po staniu 2 tygodnie przy mrozach -20 na dworze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 04:50:00
Autor: kapec
Odpalenie motocykla po 1,5 roku.
On 7 Lis, 13:07, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
A moje dawne M72, czy pozniejszy Voyager wskrzeszaly sie do zycia po
zimie dopiero po zaaplikowaniu farelki pod silnik.

Data: 2011-11-07 12:52:21
Autor: AZ
On 2011-11-07, kapec <kapec@op.pl> wrote:

A moje dawne M72, czy pozniejszy Voyager wskrzeszaly sie do zycia po
zimie dopiero po zaaplikowaniu farelki pod silnik.

Wiesz, Kamaza tez sie odpalalo wkladajac w dolot podpalona szmate,
dzisiejsze dizle juz tego nie potrzebuja. Motocykle rowniez :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 05:48:32
Autor: kapec
Odpalenie motocykla po 1,5 roku.
On 7 Lis, 13:52, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

Motocykle rowniez :-)

Moj Voyager byl mlodszy od zzra z zapytania ;)
Oczywiscie to o czym pisze nie jest koniecznoscia, obecne moje motorki
tez pala po zimie bez problemu i podgrzewania. Podalem tylko info co
jeszcze mozna zrobic zeby silnikowi bylo lzej odpalic.

Data: 2011-11-07 15:41:10
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-11-07 13:52, Użytkownik AZ napisał:

[...]

Kamaza ? Ogniem ?
Dwadzie¶cia czy trzydzie¶ci lat temu to był pierwszy sprzęt
na ropę którego nie trzeba było odpalać z płomienia jak
starów, jelczy, ziłów i tatr. Miał przycisk podgrzewania
¶wiec żarowych.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-07 18:26:16
Autor: Ivam
Odpalenie motocykla po 1,5 roku. [NTG]
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j98qm7$j2u$2@news.onet.pl...
na ropę którego nie trzeba było odpalać z płomienia jak
starów, jelczy, ziłów i tatr. Miał przycisk podgrzewania
¶wiec żarowych.

Sory, ze nie na temat, ale ził? Myslalem, ze mialy silniki benzynowe. Nie znam sie na tamtych maszynach, wiec mnie wyprostuj.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-11-07 18:44:49
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-11-07 18:26, Użytkownik Ivam napisał:

[...]

Fabrycznie miał, w praktyce przy pierwszym remoncie wkładano
ropniaka. Przykład, duża firma transportowa na pocz±tku
lat osiemdziesi±tych na ponad trzydzie¶ci ziłów z silnikiem
na benzynę był już tylko jeden.
No po kontroli wydało się że rama stoj±ca w krzakach to był
drugi benzyniak na którego co miesi±c pobierano benzynę.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2011-11-07 18:11:50
Autor: Kuczu
W dniu 2011-11-07 13:50, kapec pisze:
On 7 Lis, 13:07, AZ<artur.zabron...@gmail.com>  wrote:
A moje dawne M72, czy pozniejszy Voyager wskrzeszaly sie do zycia po
zimie dopiero po zaaplikowaniu farelki pod silnik.

Bylo porzadny olej zaaplikowac tym motocyklom a nie gesta smole.

Data: 2011-11-05 15:20:37
Autor: Arbiter
Odpalenie motocykla po 1,5 roku.

Użytkownik "Bender" <bender@boxpl.com> napisał w wiadomo¶ci news:j93fri$ep5$1mx1.internetia.pl...

Kawasaki ZZR600 95r , nieodpalany od 1,5 roku. Paliwo jest, akumulator nowy (naładowany) jest, iskra na ¶wiecach jest. Przed odstawieniem

Spróbować zapalić z kluczyka. A jak nie zapali, napsikać do gaĽnika samostartu lub jakiego¶ preparatu nitro lub np do czyszczenia hamulców. I odpali.

Data: 2011-11-05 15:26:59
Autor: marider
W dniu 2011-11-05 15:20, Arbiter pisze:
Użytkownik "Bender"<bender@boxpl.com>  napisał w wiadomo¶ci

Kawasaki ZZR600 95r , nieodpalany od 1,5 roku. Paliwo jest, akumulator
nowy (naładowany) jest, iskra na ¶wiecach jest. Przed odstawieniem

Pewnie sie syf wytracil z paliwa, woda, rdza i co tam jeszcze plywalo w zbiorniku i pozatykalo kawe.

Spróbować zapalić z kluczyka. A jak nie zapali, napsikać do gaĽnika
samostartu lub jakiego¶ preparatu nitro lub np do czyszczenia hamulców. I
odpali.

Moze na pych? ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-11-05 16:55:59
Autor: Ivam
Odpalenie motocykla po 1,5 roku.
Użytkownik "Arbiter"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j93gnk$h8r$1@inews.gazeta.pl...
Spróbować zapalić z kluczyka. A jak nie zapali, napsikać do gaĽnika samostartu lub jakiego¶ preparatu nitro lub np do czyszczenia hamulców. I odpali.

Pytanie czy maszyna ma odpalic (tak, aby tylko udowodnic, ze silnik nie padniety na amen) czy odpalic i normalnie pracowac. Jesli to pierwsze to z tym "samostartem" moznaby zastosowac, chociaz zdecydowanie odradzam - proponuje za to niewielka ilosc (~2-3ml) czystej benzyny wlac pod swiece. Powinien zakaszlec.

Jesli to drugie, to wez normalnie wyjmij i wyczysc gazniki, wlej _swiezego_(!) paliwa do baku. Odpal i jedz na regulacje.

Albo zrob to na wiosne. Polecam tez sprawdzic czy oleju w silniku nie jest za duzo. Nie wiem jak w zzr'ce, ale moze sie zdazyc, ze przez nieszczelne zawory iglicowe paliwo dostawalo sie caly czas do gaznikow, czesc z tego paliwa do komory spalania, skad sciekalo sobie przez cylinder do oleju. Jesli olej smierdzi benzyna, do tego jest go duzo, to przed probami odpalania polecam ten olej wymienic.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2011-11-06 01:35:52
Autor: marider
W dniu 2011-11-05 16:55, Ivam pisze:
[...]

Mialem tak kiedys dawno temu w VFR400, przy wymianie oleju zeszlo z silnika... uwaga... 7l! Pomogla wlasnie wymiana zaworkow w gaznikach.

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-11-07 08:44:54
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.11.2011 15:04, Bender pisze:

Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze samodzielnie sprawdzić ?
Jaka jest najlepsza procedura odpalania silnika w takich warunkach
(ssanie,gaz) ?

Prawdopodobnie trzeba będzie rozkręcić i przedmuchać gaźniki - u mnie
pięęęęęęęęęękny osad się zrobił i blokował dysze.

Data: 2011-11-08 11:39:39
Autor: Bender
W dniu 2011-11-05 15:04, Bender pisze:
[...]

Odpaliłem! Problemem była słaba iskra i w momencie minimalnego zalania nie dawała rady odpalić mieszanki. Wyczyszczone dokładnie świece i ostrożne operowanie ssaniem załatwiło sprawę.

Dzięki z rady.
Pozdrawiam

Data: 2011-11-08 17:01:57
Autor: Mat S
Użytkownik "Bender" <bender@boxpl.com> napisał w wiadomości news:j9b0v4$qh1$1mx1.internetia.pl...

Odpaliłem! Problemem była słaba iskra i w momencie minimalnego zalania nie dawała rady odpalić mieszanki. Wyczyszczone dokładnie świece i ostrożne operowanie ssaniem załatwiło sprawę.

no to gratulacje - satysfakcja pewnie i tak duĹĽa...

MS

Odpalenie motocykla po 1,5 roku.