Odpis aktu urodzenia - po co?

1 Data: Marzec 24 2010 15:27:13
Autor: =Marcos=
Odpis aktu urodzenia - po co?
Składając wniosek od dowód osobisty daje się odpis aktu urodzenia.
Po co więc odpis aktu urodzenia potrzebny jest do różnych innych spraw, jeśli mam dowód osobisty? (ślub cywilny, sprawy spadkowe itp. itd.)

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

2 Data: Marzec 24 2010 07:31:55
Autor: VoyteG
Re: Odpis aktu urodzenia - po co?
On 24 Mar, 15:27, "=Marcos=" <mar...@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> wrote:
Składając wniosek od dowód osobisty daje się odpis aktu urodzenia..
Po co więc odpis aktu urodzenia potrzebny jest do różnych innych spraw,
jeśli mam dowód osobisty? (ślub cywilny, sprawy spadkowe itp. itd.)

Mogla być zmiana nazwiska, imienia w trakcie życia.
Niektóre osoby zmieniają nazwiska nawet kilka razy, nie wspominając
już o osobach, które zmieniły płeć.

3 Data: Marzec 24 2010 15:32:25
Autor: Liwiusz
=Marcos= pisze:
Składając wniosek od dowód osobisty daje się odpis aktu urodzenia.
Po co więc odpis aktu urodzenia potrzebny jest do różnych innych spraw, jeśli mam dowód osobisty? (ślub cywilny, sprawy spadkowe itp. itd.)

   Nie doszukuj się sensowności w przepisach urzędniczo-podatkowych. Po części jest to spowodowane tym, że takie odpisy zazwyczaj kosztują, a nie każdy ma je w domu od momentu urodzenia, więc musi płacić.

   Takich nonsensów jest dużo - np. wymaga się odpisy w KRS, mimo że lepiej i pewniej jest sprawdzić te dane przez internet itp. itd.

   W tym przypadku chodzi pewnie o wykazanie, że się urodziłeś (nie chcą wydawać dowodów na nieistniejące osoby). Nie oczekujesz chyba, że biurwa Ci uwierzy na ładne oczy?

--
Liwiusz

4 Data: Marzec 24 2010 18:13:42
Autor: Agall
Re: Odpis aktu urodzenia - po co?
Hm.. odpis aktu biorę w tym samym biurze w urzędzie, tylko po to aby
zapłacić i natępnie z pokorą do wniosku o DO wręczyć tej samej urzędniczce.
I... oto chodzi aby zapłacić!

5 Data: Marzec 24 2010 12:44:08
Autor: witek
Agall wrote:
Hm.. odpis aktu biorę w tym samym biurze w urzędzie, tylko po to aby zapłacić i natępnie z pokorą do wniosku o DO wręczyć tej samej urzędniczce. I... oto chodzi aby zapłacić!
zdaje sie, ze jak akt jest z twgo samego urzedu, to go nie potreba.
sami go sobie wezma.

6 Data: Marzec 24 2010 21:03:16
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Wed, 24 Mar 2010 12:44:08 -0500, witek napisał(a):

zdaje sie, ze jak akt jest z twgo samego urzedu, to go nie potreba.
sami go sobie wezma.

Kilka osób załatwiających te sprawy w U.Dz.Ursynów potwierdza.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

7 Data: Marzec 24 2010 21:53:05
Autor: Zygmunt

"Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> wrote in message
[...]

A w tym samym UDz kiedy składałem jakiś druczek i musiałem podać
na podaniu chyba daty zameldowania dzieci (od kiedy i gdzie)
i mnie to zaskoczyło bo nie pamiętałem historii tak dokładnie,
ale miła pani po chwili urzędniczego "wyczekiwania"
zaskoczyła mnie ponownie: : "To ja panu podyktuje, niech pan pisze"

I powiedzcie mi proszę po co na tym druczku każą wpisywać
dane które sami mają cały czas dostępne w systemie i z którymi
to danymi i tak sprawdzą podanie ???

8 Data: Marzec 25 2010 08:24:14
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Wed, 24 Mar 2010 21:53:05 +0100, Zygmunt napisał(a):

I powiedzcie mi proszę po co na tym druczku każą wpisywać
dane które sami mają cały czas dostępne w systemie i z którymi
to danymi i tak sprawdzą podanie ???

bo to kwestia niedopracowania informatycznego,

owszem może i na tych druczkach powinny być te dane, bo są potrzebne do
rozpatrzenia sprawy urzędnikowi, który nie ma loginu i hasła do systemu,
ale zamiast męczyć interesanta wpisywaniem tego co urząd i tak wie, Pani z
okienka powinna móc wygenerować druczek  wypełniony danymi z systemu i
tylko ewentualnie poprosić klienta, aby sprawdził, czy są zgodne, bo równie
dobrze może być tak, ze kilka dni temu klient coś zmieniał i to z braku
mocy przerobowych w urzedach nie zostało jeszcze do systemu wprowadzone.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124730.php
zakaz wjazdu do lasu kabackiego

9 Data: Marzec 25 2010 14:54:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 24 Mar 2010, Zygmunt wrote:

I powiedzcie mi proszę po co na tym druczku każą wpisywać
dane które sami mają cały czas dostępne w systemie i z którymi
to danymi i tak sprawdzą podanie ???

BTW: czy takie żądanie nie narusza przypadkiem art.77.4 KPA?

  IMO zapis jest czytelny: panienka powinna zakomunikować: "pańskie
dzieci są zameldowane od ... pod adresem ..., czy to się zgadza?"

pzdr, Gotfryd

10 Data: Marzec 25 2010 11:37:46
Autor: Herald
Dnia Wed, 24 Mar 2010 18:13:42 +0100, Agall napisał(a):

Hm.. odpis aktu biorę w tym samym biurze w urzędzie, tylko po to aby
zapłacić i natępnie z pokorą do wniosku o DO wręczyć tej samej urzędniczce.
I... oto chodzi aby zapłacić!

art 220 kpa i zdaje się w okolicach 74-84 kpa.
Nie musisz przedkładać takich "dokumentów".

11 Data: Marzec 24 2010 21:31:54
Autor: =Marcos=
Re: Odpis aktu urodzenia - po co?
  W tym przypadku chodzi pewnie o wykazanie, że się urodziłeś (nie chcą wydawać dowodów na nieistniejące osoby). Nie oczekujesz chyba, że biurwa Ci uwierzy na ładne oczy?

No jasne - ale wydając mi dowód osobisty już raz sobie udowodnili, że się urodziłem, prawda? Dowód osobisty jak sama nazwa wskazuje, jest dowodem, więc nie wiem po co potrzebują dodatkowych dowodów w późniejszych sprawach.

Czyli te wielokrotne okazywanie aktu urodzenia to niby dowód na to, że nie zmieniłem płci, imienia i nazwiska. Ale dlaczego potrzebują tego w kilku konkretnych sprawach, a w innych nie?

Poza tym, mam nadany numer PESEL, który jednoznacznie mnie identyfikuje. Gdy zmienię płeć, imię, nazwisko, PESEL mam ten sam, prawda? Mam dowód osobisty, w dowodzie jest PESEL, PESEL jest jednoznacznie powiązany z moim aktem urodzenia, który pokazałem, żeby otrzymać PESEL. Po co więc akt urodzenia?

Wydawało mi się, że wręcz sensem istnienia numeru PESEL jest to, żeby urzędy mogły sobie zobaczyć informacje o mnie, bez konieczności przynoszenia przeze mnie niepotrzebnej makulatury.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

12 Data: Marzec 24 2010 15:50:04
Autor: witek
=Marcos= wrote:

Wydawało mi się, że wręcz sensem istnienia numeru PESEL jest to, żeby urzędy mogły sobie zobaczyć informacje o mnie, bez konieczności przynoszenia przeze mnie niepotrzebnej makulatury.

w teorii tak.
w praktyce przepisow, ktore obowiązywały przed wprowadzeniem pesel nikt nie zmienil, wiec chcac niechcac nie masz wyboru.

13 Data: Marzec 24 2010 21:51:31
Autor: Liwiusz
witek pisze:
=Marcos= wrote:

[...]

   Podobnie miało być z NIP. Miałeś w zeznaniu podawać tylko ten numer. Ale nie, imię, nazwisko, adres, powiat, gminę, kolor kupy - wszystko musisz podawać za każdym razem w każdym zeznaniu.

--
Liwiusz

14 Data: Marzec 25 2010 07:43:23
Autor: AdamS
Dnia Wed, 24 Mar 2010 21:51:31 +0100, Liwiusz napisał(a):

witek pisze:
=Marcos= wrote:

[...]

oraz pesel i date urodzenia :))

ale w pit-o przy rozliczaniu dzieci wystarczy sam pesel ALBO nazwisko i
data urodzenia dziecka. Wniosek jak w poście Zygmunta - nie chce im sie
zaktualizowac druków do niezbędnego minimum.
--
Pozdrawiam AdamS

15 Data: Marzec 25 2010 22:41:38
Autor: Andrzej Kłos
AdamS pisze:

przy rozliczaniu dzieci wystarczy sam pesel ALBO nazwisko i
data urodzenia dziecka.

naiwny :)

"na żądanie organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej podatnik może być zobowiązany do przedstawienia zaświadczenia, oświadczenia oraz innych dowodów niezbędnych do ustalenia prawa do odliczenia, w szczególności: odpisu aktu urodzenia dziecka, zaświadczenia sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka, odpisu orzeczenia sądu o ustaleniu rodziny zastępczej lub umowy zawartej między rodziną zastępczą a starostą, zaświadczenia o uczęszczaniu pełnoletniego dziecka do szkoły."

andy_nek

16 Data: Marzec 26 2010 08:04:07
Autor: AdamS
Dnia Thu, 25 Mar 2010 22:41:38 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

AdamS pisze:

[...]

ok ale to ewentualnie po złożeniu jak zresztą do każdego innego
odliczenia :). W momencie składania nie musze robic kserokopii wyciągów
i chu wie czego jeszcze by udowodnic że mam dziecko. Zreszta w tych
bazach pesel to powinny być jakieś powiązania że ten pesel powstał w
wyniku połączenia innych dwóch peseli :)))
--
Pozdrawiam AdamS

17 Data: Marzec 26 2010 08:06:06
Autor: spp
Re: Odpis aktu urodzenia - po co?
W dniu 2010-03-26 08:04,

 Zreszta w tych
bazach pesel to powinny być jakieś powiązania że ten pesel powstał w
wyniku połączenia innych dwóch peseli :)))

Fakt - wystarczy te pesele pomnożyć. ;)

--

18 Data: Marzec 25 2010 14:58:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 24 Mar 2010, Liwiusz wrote:

 Podobnie miało być z NIP. Miałeś w zeznaniu podawać tylko ten numer.

  Z naciskiem na "tylko".
  Znaczy *BEZ* podawania innych identyfikatorów, takich jak np.
numer dowodu.
  Podobno po to, aby nie dało się zebrać "zbyt obszernej bazy",
obejmujących zbyt wiele informacji o tym samym człowieku naraz.

  Warto przypomnieć po co wprowadzono wiele różnych numerków...
(i że politycy nawet to uzasadnić umieli, ale pewnie przez to,
że rozumieli "wolność obywatelską" jakby inaczej niż dzisiejsi
politycy, nawet, jeśli przypadkiem są to te same osoby :>)

pzdr, Gotfryd

19 Data: Marzec 24 2010 21:58:38
Autor: Zygmunt
[...]

Przyczyna jest banalniejsza niż może się wydawać. Ktoś przygotowuje druczki
podań i listy wymaganych dokumentów,  np. nie kiedyś było PESELa i trzeba
było druczki uaktualnić, w założeniu miał uprosćić identyfikację,
to aby niepotrzembnie nie główkować i nie dać jakiejś plamy łatwiej było
wszystko
stare zostawić i dodać nowe pole niż przestudiować wszystkie przypadki
użycia
i usunąć niepotrzebne pola - i tak od lat dochodzą kolejne dane, jak np  w
PIT
adresy zamieszkania, nip, daty ur, nazwisko imię a wystarczyłby sam NIP.

20 Data: Marzec 27 2010 10:31:48
Autor: Xena
Re: Odpis aktu urodzenia - po co?
w wiadomości: hodsor$t4$1@inews.gazeta.pl,
=Marcos= <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał(a):

[...]

Przy zmianie płci raczej PESEL się zmieni, bo w PESELu płeć jest zakodowana.
pozdrawiam Tatiana
--
Cóż za smutna epoka, w której
łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć przesąd.

21 Data: Marzec 25 2010 00:09:18
Autor: gr
On 24 Mar, 15:32, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

   Takich nonsensów jest dużo - np. wymaga się odpisy w KRS, mimo że
lepiej i pewniej jest sprawdzić te dane przez internet itp. itd.

Liwiusz

+ podawanie na jednym dokumencie PESELu i daty urodzenia

22 Data: Marzec 24 2010 14:31:45
Autor: Jacek_P
=Marcos= napisal:
Składając wniosek od dowód osobisty daje się odpis aktu urodzenia.
Po co więc odpis aktu urodzenia potrzebny jest do różnych innych spraw,
jeśli mam dowód osobisty? (ślub cywilny, sprawy spadkowe itp. itd.)

Zaskocze cie jeszcze bardziej. Odpis aktu urodzenia jest wazny
OIDP 3 miesiace. Potem twoje urodzenie moze ulec zmianie :D

Jacek

23 Data: Marzec 24 2010 15:42:33
Autor: Liwiusz
Jacek_P pisze:
=Marcos= napisal:
[...]

   A gdzie tak jest napisane? Nigdy o czymś takim nie słyszałem, i nigdy nie miałem problemu przy legitymowaniu się aktem ponadtrzymiesięcznym.
Może z KRS Ci się pomyliło, choć to też nieprawda? (a może i prawda? Kto wskaże przepis na ten mit, że KRS jest ważny 3 miesiące?)

--
Liwiusz

24 Data: Marzec 24 2010 07:46:55
Autor: VoyteG
On 24 Mar, 15:42, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

   A gdzie tak jest napisane? Nigdy o czymś takim nie słyszałem, i nigdy
nie miałem problemu przy legitymowaniu się aktem ponadtrzymiesięcznym.

Slubu nie brales? :-)

25 Data: Marzec 24 2010 16:10:44
Autor: Liwiusz
VoyteG pisze:
[...]

   Nie :P

--
Liwiusz

26 Data: Marzec 24 2010 20:53:39
Autor: Gerard
VoyteG wrote:
[...]

Przy ślubie chodzi o coś innego. Walka z poligamią.

27 Data: Marzec 24 2010 19:13:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-24 15:42, Liwiusz wrote:

Może z KRS Ci się pomyliło, choć to też nieprawda? (a może i prawda? Kto
wskaże przepis na ten mit, że KRS jest ważny 3 miesiące?)

Przepisu pewnie nie ma, ale tak naprawdę odpis z KRS już w momencie wydania ma wartość historyczną, podobnie jak np. akt notarialny czy setki innych dokumentów, które niektórzy traktują poważnie.

28 Data: Marzec 24 2010 11:00:46
Autor: witek
Jacek_P wrote:
=Marcos= napisal:
[...]

jak najbardziej.
np. płeć możesz zmienic
sądownie możesz miec również innych rodzicow wpisanych.
jak najbardziej dane w akcie urodzenia moga sie zmienic.
a ze przepisy musza uwzglednia wszystkie nawet najdurniejsze mozliwosci dlatego jest jak jest.

29 Data: Marzec 26 2010 13:30:24
Autor: qwerty
Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hod7cj$a6o$1@inews.gazeta.pl...
Składając wniosek od dowód osobisty daje się odpis aktu urodzenia.
Po co więc odpis aktu urodzenia potrzebny jest do różnych innych spraw, jeśli mam dowód osobisty? (ślub cywilny, sprawy spadkowe itp. itd.)

W zetce teraz o tym mówią. ;)

Odpis aktu urodzenia - po co?