Odpis z Księgi Wieczystej

Data: 2012-01-03 09:12:51
Autor: Marcin
Odpis z Księgi Wieczystej
witam.

mam kilka pytań w kwestii uzyskiwania odpisu z Księgi Wieczystej (w
S±dzie w Krakowie).

procedura mniej więcej jest taka:
1. wypisanie wniosku - gotowego formularza
    - nazwisko
    - imię
    - numer księgi
    - data
    - podpis
2. wpłacenie w kasie 30zł
    - trzeba dać "pani w okienku" wypełniony wniosek oraz 30zł
    - pani oddaje wniosek oraz pokwitowanie tytułem "ODPIS KW 1 SZT
NAZWISKO IMIĘ"
    - na pokwitowaniu widniej± dwa tajemnicze identyfikatory:
RKNNNNNNN/NNN/2012 oraz KT NNNNNNN/2012
3. wniosek i pokwitowanie "oddaje się" w pokoju / biurze podawczym
    (po czym zostaje się wyproszonym - drukowanie/stemplowanie trwa
15-20 minut)
4. wniosek zostaje zatrzymany
5. pokwitowanie wraca z piecz±tk± "WYDANO DOKUMENT WNIOSKODAWCY" i do
tego jakis numer nabazgrany długopisem BNN.NNN/NNN
6. otrzymuje się zwykły wydruk z wbit± piecz±tk± z orzełkiem (na
piecz±tce jest bodaże napis "Centralna Informacja" (czy jako¶ tak,
nawet informacji o tym,
   że to S±d wydaje ten druk nie ma)
6. i tu kwestia - TRZEBA PODPISAĆ PUSTˇ STRONĘ (z tego co zauważyłem -
ostatni± stronę wydruku KW) na której widnieje tylko data

na przytomne pytania pań urzędniczek - co ja mam wła¶ciwie podpisać
można tylko usłyszeć "a chce Pan ten odpis otrzymać czy nie?".
po "krótkim spięciu" i dopisaniu "Kwituję odbiór odpisu" sprawa
zakończona.

po co tyle papierologi/numerologii? dlaczego nie można zapłacić
przelewem? dlaczego kosztuje to aż 30zł?

no i moja kwestia - dlaczego trzeba podpisywać odbiór? kto to i do
czego ewidencjonuje?
po co w ogóle podaje się imię i nazwisko wnioskodawcy? nikt tu nie
sprawdza dowodu więc można podać cokolwiek?

a może się po prostu czepiam?
Marcin

Data: 2012-01-03 18:32:51
Autor: mArek
Odpis z Księgi Wieczystej
po co tyle papierologi/numerologii? dlaczego nie można zapłacić
przelewem? dlaczego kosztuje to aż 30zł?

mozna przelewem a 30 dychy to tanio

jk

Data: 2012-01-04 09:32:41
Autor: PH
Odpis z Księgi Wieczystej

Użytkownik "mArek" <mArek.voegels@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jdve4g$a27$1inews.gazeta.pl...
>po co tyle papierologi/numerologii? dlaczego nie można zapłacić
przelewem? dlaczego kosztuje to aż 30zł?

mozna przelewem a 30 dychy to tanio

jk

S±d w Oławie:
6zł je¶li księga jest wci±z papierowa
30zł je¶li księga jest już elektroniczna

:):):)

Data: 2012-01-04 02:30:01
Autor: Marcin
Odpis z Księgi Wieczystej

> mozna przelewem a 30 dychy to tanio

w jaki sposób przelewem?
pani w okienku kasowym drukuje 3 pokwitowania - 2 s± "wewnętrzne",
liczba papierków musi się zgadzać! :)

S d w O awie:
6z je li ksi ga jest wci z papierowa
30z je li ksi ga jest ju elektroniczna

a t± księge papierow± kseruj± czy jak?

a nie jest tak, że wszystkie księgi zostały już wprowadzone do bazy?

tak przy okazji - jaki w ogole jest schemat nadawania numeru KW?
bo czasami (patrz±c po EKW) s± jakie¶ dziury na kilka numerów...

Marcin

Data: 2012-01-07 18:18:07
Autor: szteffi
Odpis z Księgi Wieczystej
w jaki sposób przelewem?

sama płaciłam to wiem. Na www jest instrukcja.
Wydruk z www jest i musi być chonorowany je¶li jest napis że nie wymaga podpisu (lol)

Stefa

Data: 2012-01-03 18:42:43
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Odpis z Księgi Wieczystej
W dniu 2012-01-03 18:12, Marcin pisze:

a moĹĽe siÄ™ po prostu czepiam?

A może wystarczyło zajrzeć tylko do EKW ? :)

Data: 2012-01-03 13:54:39
Autor: Marcin
Odpis z Księgi Wieczystej

> a może się po prostu czepiam?

A może wystarczyło zajrzeć tylko do EKW ? :)

EKW Bankowi jak psu na budę.
musi być "dokument urzędowy" i basta

swoj± drog± ciekawe czy dożyjemy czasów, że banki będ± korzystać (i
ufać) elektronicznej
wersji EKW, KRS, REGON, GeoPortal itd. itp.

Marcin

Data: 2012-01-04 00:52:32
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Odpis z Księgi Wieczystej
W dniu 2012-01-03 22:54, Marcin pisze:

EKW Bankowi jak psu na budÄ™.
musi być "dokument urzędowy" i basta
swoją drogą ciekawe czy dożyjemy czasów, że banki będą korzystać (i
ufać) elektronicznej
wersji EKW, KRS, REGON, GeoPortal itd. itp.

Korzystają i ufają. Ale banki, a nie popłuczyny do których biegasz ;)

Z GeoPortalem i źródłem tegoż jest gorzej - urzędy bronią się jak mogą przed tym by to się nie stało powszechnie dostępne i zelektronizowane, bo ustalenie stanu prawnego kawałka ziemi okaże się do zrealizowania zza komputera i tysiące panienek w okienkach stracą pracę.

A co do potwierdzenia odbioru - zapłaciłeś, i nie pokwitujesz ?

A potem przyjdziesz i się będziesz awanturował, że nie otrzymałeś, poszedłeś do kibla, złapała cie biegunka, siedziałeś do zamknięcia sądu ... i 30 PLN jak psu w dupę.

Data: 2012-01-04 16:36:50
Autor: Marek Dyjor
Odpis z Księgi Wieczystej
Marcin wrote:
a może się po prostu czepiam?

[...]

W sumie mój bank sam sobei pobierał dokumenty z Ksi±g i to do kredytu :)

Data: 2012-01-04 18:21:48
Autor: jureq
Odpis z Księgi Wieczystej
Dnia Tue, 03 Jan 2012 13:54:39 -0800, Marcin napisał(a):

> a moĹĽe siÄ™ po prostu czepiam?
swoją drogą ciekawe czy dożyjemy czasów, że banki będą korzystać (i
ufać) elektronicznej
wersji EKW, KRS, REGON, GeoPortal itd. itp.

Ostatnio do założenia rachunku firmowego w Inteligo wystarczyły wersje elektroniczne REGON i CEIDG.

Data: 2012-01-04 21:08:43
Autor: _±ćęłńó¶ćż.
Odpis z Księgi Wieczystej
W Selgrosie przy wydawaniu karty panienka sama w internecie sprawdza.
Ale to jednak nie kredyt hipoteczny.

Data: 2012-01-04 21:12:18
Autor: _±ćęłń󶼿.
Odpis z Księgi Wieczystej
"Na pewno" można przelewem (tylko musisz wcze¶niej sprawdzić numer konta, przelać i wydrukować potwierdzenie - tak jest w W-wie, i łatwo tu pomylić SO z SR, na szczę¶cie to inne wej¶cia do tego samego budynku).

30 zł "ryczałtem" za wypis to i dużo i mało.
Za jedn± kartkę dużo, ale jak masz 200 stron (jaka¶ KW dużej wspólnoty lub Spółdzielni) to się robi taniej, niż ksero.

Data: 2012-01-05 19:42:17
Autor: Icek
Odpis z Księgi Wieczystej
W dniu 2012-01-04 22:12, _±ćęłń󶼿. pisze:
[...]

ja ostatnio zamawiałem 2 egzemplarze. Musiałem złożyć w postępowaniu. 1 egzemplarz to było 2000 stron (słownie: dwa tysi±ce). Cena stała (chwali się)

Icek

Data: 2012-01-05 22:48:15
Autor: Michal Jankowski
Odpis z Księgi Wieczystej
Icek <icek@do.pl> writes:

ja ostatnio zamawiałem 2 egzemplarze. Musiałem złożyć w postępowaniu.
1 egzemplarz to było 2000 stron (słownie: dwa tysi±ce). Cena stała
(chwali się)

Co to za nieruchomo¶ć, gdański falowiec czy co?

  MJ

Data: 2012-01-07 13:04:42
Autor: Icek
Odpis z Księgi Wieczystej
Icek<icek@do.pl>  writes:

[...]

taka duża SM we Wro ;)

Icek

Data: 2012-01-07 21:50:56
Autor: _±ćęłń󶼿.
Odpis z Księgi Wieczystej
Swoj± drog± czy s±d dopu¶ciłby złożenie tego na płycie CD?

-- -- -
taka duża SM we Wro

Data: 2012-01-05 19:40:16
Autor: Icek
Odpis z Księgi Wieczystej
[...]

można przelewem, 30 zeta to bardzo tanio.

Za¶wiadczenie o niekaralno¶ci kosztuje 50 zeta a nie wymaga żadnego drukowania (Pani wbija pieczęć na wniosku)

Icek

Data: 2012-01-05 21:49:15
Autor: _±ćęłń󶼿.
Odpis z Księgi Wieczystej
Też to miałem na końcu języka.
Teraz każda ciota przyjmuj±ca do pracy chce od Ciebie za¶wiadczenia o niekaralno¶ci.
Najlepiej nie starszego niż miesi±c.

-- -- -