Odpis z ksiąg wieczystych

Data: 2010-01-07 06:23:38
Autor: tatsuo
Odpis z ksiąg wieczystych
Witam.
Mam problem. Mianowicie jestem właścicielem nieruchomości, parę
miesięcy temu zrobiłem podział fizyczny i założyłem księgi. Dostałem
odpis bez działu IV.
Teraz dostałem sprostowanie wpisu właśnie z tym działem i..., ponad 3
tysiące na hipotece.
Chciałbym się zapytać czy ktoś posiada wzór pisma na apelację art.626
index10 ? Oraz wzór pisma do sądu aby dowiedzieć się, co to są za
wyroki i jaki komornik ma te sprawy?
Z góry dziękuję za odpowiedz.

Data: 2010-01-07 15:59:25
Autor: Marcin Wasilewski
Odpis z ksiąg wieczystych
Użytkownik "tatsuo" <hostman@wp.pl> napisał w wiadomości news:a67833c6-7445-4ffc-bd59-d1386a99831bm16g2000yqc.googlegroups.com...

Oraz wzór pisma do sądu aby dowiedzieć się, co to są za
wyroki i jaki komornik ma te sprawy?

    Wypełniasz wniosek o wgląd do / względnie odpis (zwykły / pełny) księgi wieczystej i finito.

W dziale IV pownieneś mieć wpisany tytuł egzekucji, natomiast na końcu księgi, tam gdzie są podstawy wpisów imię i nazwisko komornika, względnie wierzyciela, który skierował wniosek o wpisanie hipoteki przymusowej.

No chyba, że to stare sprawy, to wtedy wgląd w akta księgi może być potrzebny.

Data: 2010-01-08 04:59:02
Autor: tatsuo
Odpis z ksiąg wieczystych
ok dzięki.Mam jeszcze pytanie jest jakiś wzór pisma aby napisać od
tego odwołanie?

Data: 2010-01-08 20:53:42
Autor: Marcin Wasilewski
Odpis z ksiąg wieczystych
Użytkownik "tatsuo" <hostman@wp.pl> napisał w wiadomości news:4b3ef781-3834-4158-bb31-00860e92c988p8g2000yqb.googlegroups.com...
ok dzięki.Mam jeszcze pytanie jest jakiś wzór pisma aby napisać od
tego odwołanie?

Zazwyczaj wnioski o wpisy i wykreślenia składa się na formularzu. Wzór znajdziesz na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości, natomiast nie wiem jak jest z zaskarżaniem wpisów, bo w twoim przypadku to i o przywrócenie terminu trzeba by raczej wnieść.

Data: 2010-01-09 03:25:34
Autor: tatsuo
Odpis z ksiąg wieczystych
On 8 Sty, 20:53, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st> wrote:
U ytkownik "tatsuo" <host...@wp.pl> napisa w wiadomo cinews:4b3ef781-3834-4158-bb31-00860e92c988p8g2000yqb.googlegroups.com...

> ok dzi ki.Mam jeszcze pytanie jest jaki wz r pisma aby napisa od
> tego odwo anie?

Zazwyczaj wnioski o wpisy i wykre lenia sk ada si na formularzu. Wz r
znajdziesz na stronie Ministerstwa Sprawiedliwo ci, natomiast nie wiem jak
jest z zaskar aniem wpis w, bo w twoim przypadku to i o przywr cenie terminu
trzeba by raczej wnie .

ok poszukam. Ale co do drugiej kwestii o o przywocenie jakiego
terminu? Moglbys to wyjasnic?

Data: 2010-01-10 00:56:28
Autor: Marcin Wasilewski
Odpis z ksiag wieczystych
Uzytkownik "tatsuo" <hostman@wp.pl> napisal w wiadomosci

ok poszukam. Ale co do drugiej kwestii o o przywocenie jakiego
terminu? Moglbys to wyjasnic?

Rozumiem, ze:

cyt.: " pare
miesiecy temu zrobilem podzial fizyczny i zalozylem ksiegi. Dostalem
odpis bez dzialu IV".

Czyli dostales ZAWIADOMIENIE o wpisie nie dot. dzialu IV, a wiec zapewne
zmiana w dziale II Kw, czyli danych dot. wlasciciela, czy tez w przypadku
odlaczenia i zalozenia nowych Kw dla wydzielonych dzialek, powinny to byc w
sumie zawiadomienie dot. zmian w dziale I (zmiana danych geodezyjnych) i
odlaczen oraz zawiadomienia dot. zalozenia nowych Kw (wraz z trescia
zalozonych ksiag wieczystych).

cy.t: "Teraz dostalem sprostowanie wpisu wlasnie z tym dzialem i..., ponad 3
tysiace na hipotece."

    Czego dotyczylo sprostowanie wpisu? Bo jesli to bylo sprostowanie wpisu
np.  w dziale IV, to ten wpis musial istniec wczesniej, a jesli tak, to czas
na odwolanie sie od tej decyzji o jego wpisie uplynal 7 lub 14 dni (nie mam
czasu teraz sprawdzac, ale pouczenie masz na zawiadomieniu) od daty
otrzymania zawiadomienia o tym wpisie.
    Mozliwe tez, ze sad omylkowo wpisal cos do twojej ksiegi i obecnie to
wykreslil.  Wtedy dane wykreslane z ksiegi sa na szarym tle. Jednym slowem
trzeba ustalic czego dot. sprostowanie, bo jesli innej czynnosci, a dane nt.
hipoteki wyszly przy tym jakby przy okazji, to mozesz miec problem z
zaskarzaniem wpisu z dzialu IV, gdyz jest on prawomocny. Wtedy trzeba
przywrócic terminy, tzn. zlozyc wniosek w tej sprawie i sensownie go
umotywowac.
    Podsumowujac bez wgladu w dokumenty ciezko ustalic co wlasciwie zaszlo
(skad wzial sie wpis o hipotece), a bez ustalenia co zaszlo ciezko radzic co
zrobic dalej.

Odpis z ksiąg wieczystych