Odporność szyb reflektora na nitro?

Data: 2012-03-11 15:58:37
Autor: Arbiter
Odporność szyb reflektora na nitro?
Jest sobie reflektor Hella w aucie VAG. Przeczyściłem rozpuszczlnikiem nitro szybę od przodu i wszystko było w porządku. Gdy to samo zrobiłem od środka - nitro rozpuściło szybkę.
I teraz pytanie:
- czy to znaczy że na zewnatrz szyba jest czymś zabezpieczona co chroni poliwęglan przed nitro?
- czy może na zewnątrz jest goły poliwęglan więc jest odporny na nitro, natomiast od środka jest czymś zaimpregnowany i właśnie uzywajac nitro zniszczyłem impregnat?

Data: 2012-03-11 16:22:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-03-11 15:58, Arbiter pisze:
[...]

Poliwęglanowe reflektory są, przynajmniej z wierzchu pokryte lakierem bezbarwnym. Jeśli ten reflektor nigdy nie był polerowany, to pewnie warstwa lakieru na nim była. Jeśli zaś był polerowany i z zewnątrz przeżył kontakt z nitrem, to znaczyłoby, że wewnątrz warstwa lakieru również jest.

Nawiasem mówiąc: co Ci przyszło do głowy, żeby akurat nitro użyć?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-03-11 16:49:40
Autor: Arbiter

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości

Poliwęglanowe reflektory są, przynajmniej z wierzchu pokryte lakierem bezbarwnym. Jeśli ten reflektor nigdy nie był polerowany, to pewnie

polerowałem go polerką mechaniczną (Fareclą G3), ale lekko. Mimo to był odporny na nitro.

Nawiasem mówiąc: co Ci przyszło do głowy, żeby akurat nitro użyć?

Dobrze odtluszcza etc. Szyba od frontu wytrzymała nitro, myslalem ze to samo jest w środku. W sumie to się nie zastanawiałem. KOsztowało mnie to zepsucie szybki

Data: 2012-03-11 19:09:12
Autor: AZ
On 03/11/2012 04:49 PM, Arbiter wrote:

Dobrze odtluszcza etc. Szyba od frontu wytrzymała nitro, myslalem ze to samo
jest w środku. W sumie to się nie zastanawiałem. KOsztowało mnie to zepsucie
szybki

Nitro to sam syf. Lepiej byłoby Ci kupić zmywacz silikonu, czyli taką czystszą
ekstrakcyjną.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-11 22:47:42
Autor: Irokez
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jjipo8$2sl$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dokładnie

Kiedyś bez zastanowienia wsadziłem zębatkę plastikową z drukarki atramentowej do nitro, coby z tuszu umyło bo się zasyfiło po wylaniu pojemnika.
No i rozpuściło zębatkę a tuszu nie ruszyło za bardzo.
Po tym kupiłem laserową drukarkę i literek Izopropanolu

--
Irokez

Data: 2012-03-11 22:54:56
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 11 Mar 2012 16:49:40 +0100, Arbiter wrote:

[...]

Szybek nigdy nie poleruj - z obu stron zabezpieczone są bezbarwnym lakierem
który zatrzymuje promieniowanie UV.
Bez tego poliwęglan się niszczy pod wpływem światła słonecznego.

Więc tak czy owak to myślę że masz szybkę do wymiany.

Te rzeczy są dość delikatne - to się myje najwyżej płynem do mycia naczyń i
to bez szorowania. Nie ma też co przesadzać z waleniem myjką cisnieniową po
reflektorach, właśnie z uwagi na tą warstwę ochronną.

Data: 2012-03-11 23:54:57
Autor: Arbiter

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości

Szybek nigdy nie poleruj - z obu stron zabezpieczone są bezbarwnym lakierem
który zatrzymuje promieniowanie UV.
Bez tego poliwęglan się niszczy pod wpływem światła słonecznego.

teoretycznie tak, ale wiele osób pisze na forum VW, ze polerowali i przez 2 lata było super.

Więc tak czy owak to myślę że masz szybkę do wymiany.

szybka jest nierozbieralna. Koszt 1 reflektora około 2500PLN. Nie są w na tyle złym stanie abym decydował się na zakup

Te rzeczy są dość delikatne - to się myje najwyżej płynem do mycia naczyń i
to bez szorowania.

troche niepomyślałem z tym nitro. Ale zewnatrzna czesc była na nie odporna.
Własnie poleruje fareclą wnętrze przez otwór po wyciągniętej soczewce

Data: 2012-03-12 00:31:31
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 11 Mar 2012 23:54:57 +0100, Arbiter wrote:

[...]

Nie wiem ile u mnie to zajęło (bo ja nic nie polerowałem), ale w jakiś
sposób pozbyłem się tej warstwy wierzchniej (pewnie myjnia) i po jakimś
czasie wygląda to fatalnie.
Na szczęście nie zrobiło mi się to czołowo, a bardziej góra lampy, więc
zostawiłem jak jest.

Więc tak czy owak to myślę że masz szybkę do wymiany.

szybka jest nierozbieralna. Koszt 1 reflektora około 2500PLN. Nie są w na tyle złym stanie abym decydował się na zakup

Pytanie czy faktycznie jest nierozbieralna - u mnie niby też nie
wymienialna, a wymieniłem i dzięki temu kosztem 100zł (lampa z anglika jako
dawca szybki) odratowałem lapę po dzwonie.

Po podgrzaniu kleju opalarką zaczął puszczać, a wykorzystując giętkość
poliwęglanu udało się wcisnąć klin w jednym rogu i powoli rozkleić cały
reflektor.

Data: 2012-03-12 01:17:40
Autor: to
Odporność szyb reflektora na nitro?
begin Tomasz Pyra
Po podgrzaniu kleju opalarką zaczął puszczać, a wykorzystując giętkość
poliwęglanu udało się wcisnąć klin w jednym rogu i powoli rozkleić cały
reflektor.

Praktycznie każdy da się tak rozebrać. :>

Data: 2012-03-12 17:23:18
Autor: Arbiter
Odporność szyb reflektora na nitro?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości

Pytanie czy faktycznie jest nierozbieralna - u mnie niby też nie

niestety chyba nikt jeszcze nie rozebrał ze skutkiem pozytywnym reflektora od Superb1/ Passata B5FL

wymienialna, a wymieniłem i dzięki temu kosztem 100zł (lampa z anglika jako
dawca szybki) odratowałem lapę po dzwonie.

gdy klej jest termorozpuszczalny to jak najbardziej

Po podgrzaniu kleju opalarką zaczął puszczać, a wykorzystując giętkość
poliwęglanu udało się wcisnąć klin w jednym rogu i powoli rozkleić cały

też rozbierałem reflektory w podobny sposób (piekarnik). Ale w przypadku ww aut nie da się.

Data: 2012-03-12 23:41:44
Autor: Poldek
Tomasz Pyra wrote:

Pytanie czy faktycznie jest nierozbieralna - u mnie niby też nie
wymienialna, a wymieniłem i dzięki temu kosztem 100zł (lampa z anglika jako
dawca szybki) odratowałem lapę po dzwonie.

W Anglii jeździ się po lewej stronie i światła świecą na lewo. Zastosowanie angielskiego oświetlenia w ruchu prawostronnym powoduje oślepianie kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Kiedyś na promach sprzedawali nawet specjalne czarne naklejki na przednie klosze, które zasłaniając część klosza zmniejszały oślepianie.

Data: 2012-03-12 23:50:38
Autor: Arbiter

Użytkownik "Poldek" <noczelny@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jjlu1l$m61

W Anglii jeździ się po lewej stronie i światła świecą na lewo. Zastosowanie angielskiego oświetlenia w ruchu prawostronnym powoduje oślepianie kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Kiedyś na promach

a skąd wiesz, jaką szybę kolega przekładał? Moze przezroczystą?

Data: 2012-03-13 00:16:52
Autor: Tomasz Pyra
On Mon, 12 Mar 2012 23:41:44 +0100, Poldek wrote:

Tomasz Pyra wrote:

[...]

Z anglika jest tylko gładka szybka przed reflektorem, która jest taka sama
w obu wersjach reflektora.
Cała reszta jest jak najbardziej prawostronna i świeci po naszemu.

Data: 2012-03-12 23:53:35
Autor: BearBag
Odporność szyb reflektora na nitro?

Szybek nigdy nie poleruj - z obu stron zabezpieczone są bezbarwnym lakierem
który zatrzymuje promieniowanie UV.
Bez tego poliwęglan się niszczy pod wpływem światła słonecznego.

Oczywiście że można polerować, robie tak od lat, także przy użyciu farecli i nie mam żadnych problemów ze zniszczeniem reflektrów. Testowane na dziesiątkach aut, nie tylko VAG. Fakt że nie zawsze udaje się całkowicie uzyskać idealną powłokę ale po prostu czasami wczesniejsze zniszczenia powierzchni są już zbyt duże. Nitra nie używaj, rozpuszcza powłokę w pare sekund, także tą zewnętrzną.

Data: 2012-03-13 07:25:56
Autor: AA
Odporność szyb reflektora na nitro?
BearBag <cactusek@gmail.com> napisał(a):
Oczywi=B6cie =BFe mo=BFna polerowa=E6, robie tak od lat, tak=BFe przy u=BFy=
ciu farecli i nie mam =BFadnych problem=F3w ze zniszczeniem reflektr=F3w. T=
estowane na dziesi=B1tkach aut, nie tylko VAG. Fakt =BFe nie zawsze udaje s=
i=EA ca=B3kowicie uzyska=E6 idealn=B1 pow=B3ok=EA ale po prostu czasami wcz=
esniejsze zniszczenia powierzchni s=B1 ju=BF zbyt du=BFe.=20
Nitra nie u=BFywaj, rozpuszcza pow=B3ok=EA w pare sekund, tak=BFe t=B1 zewn=
=EAtrzn=B1.

Polerując jest ryzyko, że reflektory zżółkną, jeśli przetrzesz lakier bezbarwny.

Dużo szybciej jest zmatowić całość papierem na wodę (wystarczy 1500),
odtłuścić zmywaczem do silikonów, a następnie prysnąć/przetrzeć bezbarwnym
lakierem poliuretanowym.

pozdr
AA

Data: 2012-03-13 10:59:29
Autor: marcin
Odporność szyb reflektora na nitro?
Dużo szybciej jest zmatowić całość papierem na wodę (wystarczy 1500),
odtłuścić zmywaczem do silikonów, a następnie prysnąć/przetrzeć bezbarwnym
lakierem poliuretanowym.

zwlaszcza dla kogos kto nie posiada wiedzi i sprzetu w postaci kompresora i pistoletu. no i poliuretan to nie jest dobry pomysl.

Data: 2012-03-13 15:11:31
Autor: AA
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> [...]

zwlaszcza dla kogos kto nie posiada wiedzi i sprzetu w postaci kompresora i pistoletu. no i poliuretan to nie jest dobry pomysl.

Jak nie posiada "wiedzi", to lepiej niech pojedzie do serwisu reflektory wymienić na nowe.

Byłbyś uprzejmy wyjaśnić, dlaczego bezbarwny lakier poliuretanowy nie jest dobrym pomysłem? :>

pozdr
AA

Data: 2012-03-13 15:32:27
Autor: AA
 AA <cabecao@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Byłbyś uprzejmy wyjaśnić, dlaczego bezbarwny lakier poliuretanowy nie jest dobrym pomysłem? :>

BTW: tu masz zdjęcia przed/po, w tym przypadku użyty lakier to błyszczący poliuretan do drewna (lepiej dać samochodowy 2k, tzn. z utwardzaczem):

http://www.autogeekonline.net/forum/show-n-shine/19021-headlight-restoration-
new-uv-sealant-idea-3.html#post252897

Pistolet/kompresor niepotrzebny, wystarczy tzw. czyściwo lakiernicze: http://img.photobucket.com/albums/v512/PumpXRS/Mixture.jpg

pozdr
AA

Data: 2012-03-14 09:34:24
Autor: marcin
Odporność szyb reflektora na nitro?
Pistolet/kompresor niepotrzebny

no tak. pedzlem se pomaluje. albo walkiem.

Data: 2012-03-14 09:57:52
Autor: AA
Odporność szyb reflektora na nitro?
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> Pistolet/kompresor niepotrzebny

no tak. pedzlem se pomaluje. albo walkiem.

Napisałem wyraźnie, że wystarczy przetrzeć zmatowiony reflektor czyściwem lakierniczym, które zostało uprzednio zwilżone lakierem bezbarwnym.

Tu masz przykład, jak to można zrobić:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EzfGE-jWqZE#t=199s

Co do wałka - też się da (akurat swoje lampy tak lakierowałem), ale z czyściwem jest prościej, bo trudniej uzyskać tzw. skórkę pomarańczy.

pozdr
AA

Data: 2012-03-14 12:06:15
Autor: marcin
Odporność szyb reflektora na nitro?
Napisałem wyraźnie, że wystarczy przetrzeć zmatowiony reflektor czyściwem
lakierniczym, które zostało uprzednio zwilżone lakierem bezbarwnym.

profeska :D

Data: 2012-03-14 15:52:08
Autor:
> [...]
> Napisałem wyraźnie, że wystarczy przetrzeć zmatowiony reflektor czyściwem
> lakierniczym, które zostało uprzednio zwilżone lakierem bezbarwnym.

Już Ci raz napisałem, że profesjonalnie będzie wymienić oba reflektory na nowe.

Swoją drogą, efekt, jak na poniższym zdjęciu Cię nie zadowala? http://farm4.static.flickr.com/3536/3878278323_bd20139cc2.jpg

pozdr
AA

Data: 2012-03-12 09:33:55
Autor:
Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomości news:jjieis$76b$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja do czyszczenia takich powierzchni używam izopropylenu - sprawdza się świetnie. Poliwęglanowe reflektory bardzo dobrze się polerują, ale należy je potem zabezpieczyć lakierem - i to nie akrylowym, a poliuretanowym. Zwróć uwagę na jakiej bazie jest lakier, bo może sie okazać, że też rozpuszcza plastik.

--
MW

Odporność szyb reflektora na nitro?