Odpowiadanie na pisma przez instytucje publiczne

Data: 2012-06-13 13:01:38
Autor: Robert G
Odpowiadanie na pisma przez instytucje publiczne
Bardzo proszę o przybliżenie tematu odpowiadania/nieodpowiadania na pisma złożone w instytucjach o charakterze publicznym.

Złożyłem pismo z wyraźnym żądaniem pisemnej odpowiedzi na szereg postawionych w nim pytań. Upłynęło ok 6 tygodni, a odpowiedzi nie ma. Już się odwołałem gdzie trzeba, ale chciałbym Was spytać jakie przepisy regulują obowiązek odpowiadania na pisma.

Jakie sÄ… terminy odpowiedzi na pismo?
Jakie są wyjątki, kiedy instytucja nie musi odpowiadać?
Jakie są warunki, by obowiązek udzielenia pisemnej odpowiedzi był dla instytucji wiążący?
Jakie są sankcje za nieodpowiedzenie na pytania zadane w formie pisma urzędowego?
Gdzie należy składać zażalenie na niewywiązanie się z obowiązku przez instytucję?
Kto w razie niewywiązywania się z obowiązku odpowiedzenia, przejmuje sprawę od strony merytorycznej? Czy sprawa wraca do instytucji pierwotnie pytanej, czy stroną merytoryczną podnoszonych problemów zajmuje się już organ nadrzędny, do którego się odwołuję?

Wiem, że to wszystko można niby znaleźć w przepisach, ale prawnikiem nie jestem i niestety gubię się w gąszczu uregulowań.

Będę wdzięczny za rzeczowe uwagi

pozdrawiam
Robert G.

Odpowiadanie na pisma przez instytucje publiczne