Odpowiedź UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jakaś wyższa logika

Data: 2014-04-27 15:30:02
Autor: JoteR
Odpowiedź UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jakaś wyższa logika
"the_foe" napisał:

"OdnoszÄ…c siÄ™ zaÅ› do tego czy wprowadzenie kodu kaptcha naruszy pkt 4. c. c) decyzji wskazać należy, iż decyzja stanowi jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treÅ›ci lub protokołów dostÄ™pnych dla użytkownika korzystajÄ…cego z dostÄ™pu nieodpÅ‚atnego nie bÄ™dÄ… dalej idÄ…ce niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystajÄ…cego z usÅ‚ug odpÅ‚atnych. Z zapisu tego nie wynika, że  po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiaÅ‚aby zastosować takie kody dla użytkowników korzystajÄ…cych z usÅ‚ug odpÅ‚atnych.

W związku z powyższym, dopóki nie zaistnieje sytuacja różnicująca przez Spółkę ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z BDI oraz dostępnych dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych, trudno mówić o naruszeniu zapisów decyzji."

Pod taką odpowiedzią podpisał się Andrzej Płachecki.
Czy to beszczelność i arogancja tego pana czy ja czegoś tu nie rozumiem? Bo jak dla mnie to ten pan przedstawił argument za tęzą łamania zasad koncesji przez aero^2 , następnie na podstawie tego wnioskując odwrotnie!
MylÄ™ siÄ™?

IMHO tak. Przecież użytkownik "darmowy" nadal ma dostęp do takich samych treści i protokołów, jak użytkownik "komercyjny". Obaj możecie zarówno oglądać te same gołe baby, jak i pyskować na tych samych grupach dyskusyjnych. Różnica jest tylko taka, że on płaci za to pieniędzmi a ty - wkurwieniem ;->

JoteR

Data: 2014-04-27 18:53:56
Autor: the_foe
W dniu 2014-04-27 15:30, JoteR pisze:
"the_foe" napisał:

"OdnoszÄ…c siÄ™ zaÅ› do tego czy wprowadzenie kodu kaptcha naruszy pkt 4.
c. c) decyzji wskazać należy, iż decyzja stanowi jedynie, że
jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla
użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej
idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika
korzystajÄ…cego z usÅ‚ug odpÅ‚atnych. Z zapisu tego nie wynika, że  po
wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby
zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.

[...]

wnioskujÄ…c odwrotnie!
[...]

za wikipediÄ…:
Protokół internetowy to zbiór ścisłych reguł i kroków postępowania, które są automatycznie wykonywane przez urządzenia w celu nawiązania łączności i wymiany danych.

nawiązanie łączności z aero2 jest inne niz w usługach komercyjnych tego operatora. No i nie jest automatyczne.

--
@foe_pl

Data: 2014-04-27 19:05:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika

"the_foe" ljjcn2$94f$1@news.dialog.net.pl

nawi±zanie ³±czno¶ci z aero2 jest inne niz w us³ugach komercyjnych tego operatora. No i nie jest automatyczne.

Zdecydowanie nie jest! Takie s± kapciane
za³o¿enia -- odautomatyzowanie.

Data: 2014-04-27 21:56:28
Autor: W
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika
the_foe wystuka³, co nastêpuje:

IMHO tak. Przecie¿ u¿ytkownik "darmowy" nadal ma dostêp do takich
samych tre¶ci i protoko³ów, jak u¿ytkownik "komercyjny". Obaj mo¿ecie
zarówno ogl±daæ te same go³e baby, jak i pyskowaæ na tych samych
grupach dyskusyjnych. Ró¿nica jest tylko taka, ¿e on p³aci za to
pieniêdzmi a ty - wkurwieniem ;->

JoteR

za wikipedi±:
Protokó³ internetowy to zbiór ¶cis³ych regu³ i kroków postêpowania, które s± automatycznie wykonywane przez urz±dzenia w celu nawi±zania ³±czno¶ci i wymiany danych.

nawi±zanie ³±czno¶ci z aero2 jest inne niz w us³ugach komercyjnych tego
operatora. No i nie jest automatyczne.

Hm, czy urz±dzenie nawi±za³o po³aczenie automatycznie? tak - nie musia³e¶ mu wklepywaæ rêcznie pojedyñczych komend, czy pozwala³o transferowaæ dane? tak - kod CAPTCHA i tylko on a¿ podasz poprawny. A to, ¿e otrzymane dane nie spe³niaj± Twoich oczekiwañ...

#trollface

w.
rozbawiony ca³± burz± z aero2 i 'bo mnie siê nale¿y i nie mam innych problemów i krew za sprawê wylejê!' ;->

Data: 2014-04-28 00:24:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika

"W" XnsA31CF362FE900wuathome@at.home

rozbawiony ca³± burz± z aero2 i 'bo mnie siê nale¿y
i nie mam innych problemów i krew za sprawê wylejê!' ;->

I ja uwa¿am, ¿e nie warto g³owy zawracaæ tymi kapciami.
Niech Solorz wp³aci do bud¿etu pañstwa 2 miliardy plnów
i niech zamyka swój BDI. A rz±d RP te pieni±dze niech
przeka¿e innym operatorom -- lub rodzicom
niepe³nosprawnych ludzi...

Data: 2014-04-28 07:43:26
Autor: Robert Wañkowski
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika
Problem w tym, ¿e kody s± nieczytelne (losowanie nastêpnego nic nie pomaga) nawet dla cz³owieka.
Nie ma mo¿³iwo¶ci ich odczytania.
http://jdtech.pl/2014/04/aero2-i-captcha-byly-trudniejsze-kody.html

Robert

Data: 2014-04-28 10:30:09
Autor: AL
On 2014-04-28 00:24, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

zacytuje klasyka: "jestem za a nawet przeciw"

Niech powroca do metody sprzed 1.04.2014 - czyli bez tego capcha, ktory:

1. wymaga przegladarki graficznej z obsluga Java

2. jest nieczytelny i szlag mnie trafia, jak za trzecim razem otrzymuje komunikat o niewlasciwym kodzie - nie powiem nic o tym jak na komorce syna wpisywalem tego 'kapcia' - trzeba miec zdrowe oko :-D

3. sa urzadzenia, na ktorych nie ma przegladarki graficznej a JAVA do niczego nie jest mi potrzebna (patrz p.1) - i co w takim wypadku?
Te urzadzenia sa juz skazane na platna usluge i jedynie na taka, ktora nie stawia dodatkowych barier.

Data: 2014-04-28 16:29:05
Autor: W
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika
AL wystuka³, co nastêpuje:

On 2014-04-28 00:24, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

je¿u i borze drogi! nie java tylko javascript!

po wtóre, nie wnika³em, ale czy to nie mia³ byæ 'internet socjalny' s³u¿±cy 'przeciwdzia³aniu wykluczeniu'? tak na ch³opski rozum jako¶ nie widze potrzeby u¿ywania takowego internetu w urz±dzeniach nie posiadaj±cych mo¿liwo¶ci otworzenia strony www ;-) no ale, mnie to w sumie wsio rawno i jak mówi³em - ca³o¶æ oburzenia mnie mocno bawi :D

Data: 2014-04-28 23:34:09
Autor: tomek
W dniu 2014-04-28 18:29, W pisze:

[...]

Wybacz, ale.. jedna bzdura (Java/javascript) goni tutaj drug± ("internet socjalny"). Aero2 to mia³ byæ internet DARMOWY, dla wszystkich (nie tylko dla biednych, bezrobotnych, bezdomnych itd. itp.).

Dobrze, ¿e Ciebie to bawi, ale nie wszystkich musi. Je¶li rzeczywi¶cie kto¶ u¿ywa tylko Aero2 poniewa¿ nie mo¿e sobie pozwoliæ na ofertê komercyjn±, to powinien móc korzystaæ z niego bez ¿adnych sztucznych utrudnieñ.

Data: 2014-04-29 00:22:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika

"W" XnsA31DBBF3F1944wuathome@at.home

po wtóre, nie wnika³em, ale czy to nie mia³ byæ
'internet socjalny' s³u¿±cy 'przeciwdzia³aniu
wykluczeniu'?

Mo¿e niech Solorz poszuka sobie socjalnego wsparcia w innych
regionach ¶wiata? Rozumiem, ¿e bez tego wsparcia Solorza by
wykluczono, ale IMO -- warto go wykluczyæ.

Data: 2014-04-29 09:02:40
Autor: AL
AL wystuka³, co nastêpuje:

On 2014-04-28 00:24, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

no dobra, mea culpa - javascript.
nie zmienia to faktu, ze potrzebne jest takie rozwiazanie nie zapisane nigdzie w regulaminie wprost.
Jesli brak takiego obostrzenia, jest to jawne zlamanie regulaminu, gdyz jest to nalozenie ograniczenia.

[...]

tobie przez mysl nie przechodzi ze dostepu do zasobow internetu moze byc nawet w formie tekstowej

no ale, mnie to w sumie wsio rawno i
jak mówi³em - ca³o¶æ oburzenia mnie mocno bawi :D

kiedys TPSA miala telefon 'oszczedny'.  Zmieni ja na 'socjalny' - z Twojej wypowiedzi wynika, ze masz podobny poziom myslenia - tanie to musi byc dla biednych tylko.

A ja powtarzam, po to powstalo BDI by bylo ogolnie dostepna opcja dostepu do internetu a nie tylko 'socjalnym internetem' i jak go ktokolwiek wykorzysta to zalezy tylko od niego samego i nikomu nic do tego.

Data: 2014-04-30 02:06:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika

"AL" ljniqh$g7v$1@dont-email.me

nie zmienia to faktu, ze potrzebne jest takie rozwiazanie nie zapisane nigdzie w regulaminie wprost.
Jesli brak takiego obostrzenia, jest to jawne zlamanie regulaminu, gdyz jest to nalozenie ograniczenia.

Raczej tak -- jest to jawne z³amanie regulaminu.

[...]

Co widaæ na przyk³adzie grup dyskusyjnych.

[...]

IMO po to powsta³o BDI by Solorz mia³ tani dostêp do netu.

Data: 2014-04-30 00:24:13
Autor: Pszemol
"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message news:ljjcn2$94f$1news.dialog.net.pl...
[...]

Przykładem protokołów internetowych będzie tcp/ip którego korzystasz
przy dostępie do sieci... Albo http z którego korzystasz przy dostępie do
www. Albo protokół nntp z którego korzystasz przy dostępie do usenetu.
Te protokoły są dostępne dla obu grup użytkowników. Nie ma się co miotać.

Data: 2014-04-30 09:55:14
Autor: AL
On 2014-04-30 07:24, Pszemol wrote:
[...]

ale (pierwszy z brzegu) protokół svn:\\ (repozytoria), a co z telnetem, ftp ?

I pewnie takich usług będzie jeszcze wiele.

Data: 2014-04-30 23:47:02
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam.pl> wrote in message news:ljqa93$6hl$1dont-email.me...
On 2014-04-30 07:24, Pszemol wrote:
[...]

Co właściwie napisałeś, bo nie rozumiem... No co z telenetem?
Jak połączysz się z internetem przez aero2 to nie możesz telneta używać?

Data: 2014-05-01 09:02:14
Autor: AL
On 2014-04-30 07:24, Pszemol wrote:
[...]

a jak nie mam przegladarki graficznej z javascript to jak sie mam polaczyc?
Caly czas mowimy o tym samym - nie mam przegladarki, korzystam z innych uslug (np. via telnet lacze sie z serwerem linuksowym - mi to wystarczy, aby ustawic konfiguracje np. serwera ftp czy innych uslug) - bez inicjacji capcha nie mam dostepu do tych uslug, a wiec jest ograniczenie, ktore polega na tym, że Aero2 od 1.04.2014 zobowiazuje mnie do posiadania graficznej przegladarki www z javascript.
A teraz badz tak laskaw i znajdz mi taki zapis w regulaminie.

Data: 2014-05-01 13:37:45
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam.pl> wrote in message news:ljsrhn$kuh$1dont-email.me...
[...]

Ok, teraz rozumiem... Mnie przekonałeś.
Myślę, że powinieneś wytoczyć im sprawę.

Data: 2014-05-01 13:47:28
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:lju49n$432$1dont-email.me...
[...]

I jeszcze jedno pytanie... Czy nie ma gdzieś w regulaminie Aero2 zapisu, że
graficzna przeglądarka jest *wymagana* w minimalnym zestawie wymagań?
Bo jeśli napisali w regulaminie że i w darmowym i komercyjnym jest takie
wymaganie to są kryci i nie jest ważne czy komercyjny tego FAKTYCZNIE
wymaga czy nie - nie mając graficznej przeglądarki nie spełniałbyś regulaminu.

Data: 2014-05-03 12:09:56
Autor: AL
On 2014-05-01 20:47, Pszemol wrote:
[...]

ja nie znalazlem w regulaminie BDI wyraznie takiego sformuowania.
W komercyjnym necie nigdzie tez takiego zapisu nie znajdziesz - bo to byloby jakies nieporozumienie - podlaczas i ma byc net, czyli wszystkie uslugi w tle maja ruszyc z miejsca, bez wpisywania jakiegos durnego kodu.

W modemie (podlaczanym do portu USB), ktory traktuje jako awaryjny tryb (jak np. moj domowy provider ma chwilowa awarie, konserwacje - co sie niezmiernie rzadko zdarza, ale zdarza lub jest chwilowy brak pradu w domu) moge to przezyc, ze musze wpisac capcha i zresetowac lacze. Traktuje to jako awaryjny dostep, wiec moge przezyc - ale w urzadzeniach majacych laczyc sie automatycznie, tego nie da tak zainicjowac.

Data: 2014-05-03 23:56:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika

"Pszemol" ljsjjk$fm1$1@dont-email.me

Co w³a¶ciwie napisa³e¶, bo nie rozumiem... No co z telenetem?
Jak po³±czysz siê z internetem przez aero2 to nie mo¿esz telneta u¿ywaæ?

Gdy ju¿ po³±czysz siê z internetem przez Aero2 -- kapcie
nie bêd± Ciê interesowa³y a¿ do roz³±czenia. :) Ale jakim
sposobem za pomoc± jedynie telnetu po³±czyæ siê z internetem
przez Aero2? W tym miesi±cu wielokrotnie pisano o tym ¿e
w regulaminie nie ma mowy o konieczno¶ci javnej scryptno¶ci. ;)

Data: 2014-04-30 07:35:45
Autor: JoteR
"the_foe" napisał:

[...]

Ja tam się na tym nie znam, ale brzmi to raczej jak definicja protokołu dyplomatycznego ;->
Dla mnie owe protokoły to np. HTTP, dzięki któremu można oglądać gołe baby, NNTP, dzięki któremu można wklejać na grupach dyskusyjnych treści z wikipedii, POP3/SMTP, dzięki którym można napyskować komuś, komu boimy się naurągać osobiście, etc. Do tak rozumianych protokołów i udostępnianych za ich pomocą treści ma taki sam dostęp użytkownik "darmowy" jak i "komercyjny". IMHO, oczywiście.

JoteR

Data: 2014-04-30 13:40:58
Autor: J.F
Odpowiedź UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jakaś wyższa logika
Użytkownik "JoteR"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

Ale komercyjny po zrealizowaniu nakazanych norma krokow ma zalozony efekt, a darmowy ma wyswietlone captcha.

J.

Data: 2014-05-04 00:04:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Odpowied¼ UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jaka¶ wy¿sza logika

"JoteR" 53608bb7$0$2357$65785112@news.neostrada.pl

Dla mnie owe protoko³y to np. HTTP, dziêki któremu mo¿na ogl±daæ
go³e baby, NNTP, dziêki któremu mo¿na wklejaæ na grupach dyskusyjnych
tre¶ci z wikipedii, POP3/SMTP, dziêki którym mo¿na napyskowaæ komu¶,
komu boimy siê

Napyskowaæ mo¿na by za pomoc± UDP. ;)
Ale i tutaj -- jak przebiæ siê VoIPem przez kapcia?

naur±gaæ osobi¶cie, etc. Do tak rozumianych protoko³ów i udostêpnianych za ich pomoc± tre¶ci ma taki sam dostêp u¿ytkownik "darmowy" jak i "komercyjny". IMHO, oczywi¶cie.

Odpowiedź UKE ws. "kapci" w Aeoro2 - jakaś wyższa logika