Odpowiedzi Lecha Wa艂臋sy.

Data: 2016-03-01 01:24:07
Autor: stevep
Odpowiedzi Lecha Wa艂臋sy.
# Lech Wa艂臋sa podczas rozmowy z u偶ytkownikami portalu Wykop.pl zmierzy艂  si臋 z pytaniami dotycz膮cymi jego rzekomej wsp贸艂pracy z SB. By艂y prezydent  w trakcie czatu odpowiedzia艂 te偶 na cz臋艣膰 zagadnie艅 ze s艂ynnej listy Anny  Walentynowicz z 1995 roku.
Sze艣膰 pyta艅 z listy Anny Walentynowicz, na kt贸re odpowiedzia艂 Wa艂臋sa

Pytanie 1. Czy pami臋tasz, jak w styczniu 1971 r. przyzna艂e艣, 偶e na 偶膮danie  SB dokonywa艂e艣 identyfikacji uczestnik贸w zaj艣膰 grudniowych z fotografii i  filmu? Czy teraz mo偶esz poda膰 powody tych dzia艂a艅?

Przesta艅cie si臋 wyg艂upia膰. Ja nie zna艂em wtedy ludzi. Klisze u偶ywano  podczas mojego spotkania, poniewa偶 by艂em na czole protestu. Wstrzymywa艂em  ludzi strajkuj膮cych, a milicji m贸wi艂em: odsu艅cie si臋. Tam by艂o tysi膮ce  ludzi. Mg艂a. Ja nie zna艂em nikogo.

Pytanie 2. Dlaczego ok艂ama艂e艣 wszystkich, m贸wi膮c o przeskoczeniu p艂otu,  podczas gdy na strajk 14.08.1980 r. zosta艂e艣 dowieziony motor贸wk膮 z  Dow贸dztwa Marynarki Wojennej w Gdyni?

Jeszcze raz powtarzam: esbecy to nie byli g艂upcy, to g艂upota i g艂upie  my艣lenie. Nic takiego nie by艂o. Jest opis 艣wiadk贸w, kt贸rzy mnie wtedy  pilnowali, jest wywiad z tymi lud藕mi. Ca艂y ten tekst przygotowa艂a bezpieka  i podrzuci艂a 艣p. Annie Walentynowicz, kt贸ra to og艂osi艂a 艢wiatu. I chodzi  ta wersja do dzi艣, a jest to nieprawda.

Pytanie 4. 9-ego grudnia 1980r przyznano "Solidarno艣ci" pierwsz膮 nagrod臋 -  30 tys. USD. Co zrobi艂e艣 z tymi pieni臋dzmi?

Ja w tamtym czasie napisa艂em tekst do wszystkich bank贸w - wszystko, co  przychodzi na moje nazwisko, oddaj臋 Zwi膮zkowi. Potem mnie zamkn臋li w  internowaniu i nie wiem, co si臋 z tym sta艂o. Oddawa艂em decyzje gdzie  indziej.

Pytanie 6. Czy mieszkanie na ul. Polanki 52 kupi艂e艣, czy otrzyma艂e艣 w  darze i od kogo?

Kupi艂em, zap艂aci艂em 25 tys. dolar贸w, poniewa偶 w艂a艣cicielka uciek艂a do  Niemiec. A dzisiaj jest to warte - mniej ni偶 5 mln dolar贸w bym si臋 nie  zgodzi艂.

Pytanie 8. Czy uwa偶asz za w艂a艣ciwe, 偶e g艂owa pa艅stwa lokuje pieni膮dze w  bankach zagranicznych, wbrew polskiemu prawu?

Jestem przeciwko temu. A je艣li my艣lisz o mnie, to oddaj臋 ci te co mam wg  Ciebie tak zdeponowane. Mam pieni膮dze tylko w Polsce.

Pytanie 12. Za jakie zas艂ugi w obozie w Ar艂amowie przyznano ci prawo  polowania z Kiszczakiem i pi臋ciotygodniowy pobyt z ca艂膮 rodzin膮, gdy innym  odmawiano zwyk艂ych widze艅?

Nigdy nie by艂em na polowaniu z Kiszczakiem. Nigdy. I zawsze lituj臋 si臋 nad  zwierzakami. Nie by艂em nigdy na polowaniu.

Wybory w 1995 roku wygra艂 Aleksander Kwa艣niewski z SLD. Pocz膮tkowo w walce  o urz膮d prezydenta bra艂o udzia艂 siedemnastu kandydat贸w. Dw贸ch z nich -  Kwa艣niewski i Wa艂臋sa - przesz艂o do drugiej tury.

Z zapisem ca艂ej rozmowy z Wa艂臋s膮 mo偶na zapozna膰 si臋 na Wykop.pl #
Ze strony:
http://skroc.pl/a6e8a

--
stevep