Odpowiedzialno??Ä? administratora za wyci ek danych i za dane osobowe

Data: 2011-02-24 13:16:41
Autor: M&C
Odpowiedzialno??Ä? administratora za wyci ek danych i za dane osobowe
Witam!

Mam kłopot dotyczący spraw prowadzenia forum internetowego. Jestem laikiem od strony prawnej :) Bardzo proszę o pomoc i , jeśli to możliwe, o odesłanie do konkretnych paragrafów. Z góry dziękuje i pozdrawiam uczonych w prawie.

Jak z z punktu widzenia prawa wygląda odpowiedzialność prawna administratora np. forum internetowego za wyciek danych użytkowników? Chodzi mi tez o wyciek w przypadku włamania - czy administrator ponosi odpowiedzialność za zaniedbanie zabezpieczeń?
Czy administrator może sobie zastrzec, że nie ponosi odpowiedzialności za włamanie?

Druga sprawa, chyba podobna do tego o czym mówiono kiedyś odnośnie danych osobowych: jeśli dobrze pamiętam osoba administrująca danymi osobowymi na forach, portalach itp powinna:
- jasno określić w regulaminie sprawy dot. administrowania danymi
- umożliwiać (  edycjÄ™?) wglÄ…d każdego użytkownika w jego profil , również przy nieczynnym, zawieszonym, zablokowanym profilu?
- umożliwiać przy usuwaniu profilu skasowanie go przez użytkownika

Wiem, to dużo pytań, ale ufam, ze osoby znające się na prawie bez problemu odeślą mnie do podstaw prawnych bym mógł się douczyć :)

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

M&C

Data: 2011-02-24 12:39:38
Autor: Olgierd
Odpowiedzialno?? administratora za wyciek danych i za dane osobowe
Dnia Thu, 24 Feb 2011 13:16:41 +0100, M&C napisał(a):

[...]

Jeśli zaniedbał, to owszem. Może się jednak okazać, że włamanie byłoby możliwe nawet mimo zachowania warunków zabezpieczenia bazy -- wówczas odpowiedzialności nie poniesie.

Czy administrator może
sobie zastrzec, że nie ponosi odpowiedzialności za włamanie?

Może, ale będzie to bezskuteczne :)

[...]
wgląd każdego użytkownika w jego profil , również przy nieczynnym,
zawieszonym, zablokowanym profilu? - umożliwiać przy usuwaniu profilu
skasowanie go przez użytkownika

Tak.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-02-24 13:46:08
Autor: to
Odpowiedzialno?? administratora za wyciek danych i za dane osobowe
begin M&C
Wiem, to dużo pytań, ale ufam, ze osoby znające się na prawie bez
problemu odeślą mnie do podstaw prawnych bym mógł się douczyć :)

Ale po co chcesz przechowywać dane osobowe użytkowników forum? Po prostu ich nie przechowuj i problem z głowy.

Data: 2011-02-24 13:49:50
Autor: to
Odpowiedzialno?? administratora za wyciek danych i za dane osobowe
begin to
Ale po co chcesz przechowywać dane osobowe użytkowników forum? Po prostu
ich nie przechowuj i problem z głowy.

I do tego jeszcze zastrzeż w regulaminie, żeby użytkownicy sami ich nie publikowali czy nie przechowywali na forum.

Data: 2011-02-24 18:57:25
Autor: M&C
Odpowiedzialno??Ä? administratora za w yciek danych i za dane osobowe
W dniu 2011-02-24 14:49, to pisze:
begin to

[...]

Wydaje mi się, że adres e-mail bez którego ciężko raczej gdzieś się zarejestrować to tez dane osobowe.

Cyprian

Data: 2011-02-24 18:39:08
Autor: to
Odpowiedzialno?? administratora za wyciek danych i za dane osobowe
begin M&C
Wydaje mi się, że adres e-mail bez którego ciężko raczej gdzieś się
zarejestrować to tez dane osobowe.

Chyba żartujesz.

Niech tam nie będzie nazwisk i adresów i tyle. I pamiętaj o tym punkcie w regulaminie, na wszelki wypadek.

Data: 2011-02-24 13:49:42
Autor: Henry(k)
Odpowiedzialno??Ä? administratora za wyci ek danych i za dane osobowe
Dnia Thu, 24 Feb 2011 13:16:41 +0100, M&C napisa³(a):

Jak z z punktu widzenia prawa wygl±da odpowiedzialno¶æ prawna administratora np. forum internetowego za wyciek danych u¿ytkowników? Chodzi mi tez o wyciek w przypadku w³amania - czy administrator ponosi odpowiedzialno¶æ za zaniedbanie zabezpieczeñ?

Tak. Do 2 lat wiêzienia.

Czy administrator mo¿e sobie zastrzec, ¿e nie ponosi odpowiedzialno¶ci za w³amanie?

Nie.

Druga sprawa, chyba podobna do tego o czym mówiono kiedy¶ odno¶nie danych osobowych: je¶li dobrze pamiêtam osoba administruj±ca danymi osobowymi na forach, portalach itp powinna:
- jasno okre¶liæ w regulaminie sprawy dot. administrowania danymi
- umo¿liwiaæ (  edycjê?) wgl±d ka¿dego u¿ytkownika w jego profil , równie¿ przy nieczynnym, zawieszonym, zablokowanym profilu?
- umo¿liwiaæ przy usuwaniu profilu skasowanie go przez u¿ytkownika

Wszystko jest w Ustawie o ochronie danych osobowych

Pozdrawiam,
                Henry

Odpowiedzialno??Ä? administratora za wyci ek danych i za dane osobowe