Odpowiedzialnośc materialna za sprzęt komputerowy

Data: 2009-06-28 14:14:08
Autor: Marek
Odpowiedzialnośc materialna za sprzęt komputerowy
Jestem administratorem sieci okoł 35 komputerów. Czy pracodawca może mnie zmusić do podpisania odpowiedzialności materialnej za sprzęt komputerowy w całej firmie ? (czyli i ten,na którym pracuje, i ten,na którym pracują inni) ?

Pomniżej pytanie, które zadałem administratorom, by sie zorientować jak to jest u innych.
-- -- -
Pracuję w pewnej firmie jako admnistrator sieci. Włąściwie w dwóch firmach po 1/2 etatu, w kazdej jest po 30 -35 komputerów+sieć+serwer.

W jednej z tych firm wszystkie komputery były od zawsze na stanie finansowym pani,która pracowała w sekci administracyjnej i ma na stanie cała resztę wyposażenia biurowca (szafy, krzesła, telefony ksero itp.)

Pojawił sie pomysł, by  upchnąć te komputery na mój stan finansowy.
Uważam, że nawet powinienem miec na swoim stanie serwer i ten sprzęt, który mam w bezpośrednim uzyciu. Jak to jsst w Waszych firmach ?

Byłbym wdzięczny za informacje i wszelkie komentarze.

Data: 2009-06-28 14:29:15
Autor: *piotr'ek*
Odpowiedzialnośc materialna za sprzęt komputerowy
Uważam, że nawet powinienem miec na swoim stanie serwer i ten sprzęt, który mam
w bezpośrednim uzyciu. Jak to jsst w Waszych firmach ?

Serwery są przypisane do administratorów (po kilka na osobę), a indywidualne stacje czy laptopy są na stanie osób, które je użytkowują. I tak jest najlepiej.

Inż.prawa

Data: 2009-06-28 14:32:17
Autor: Zbynek Ltd.
Marek napisał(a) :
Jestem administratorem sieci okoł 35 komputerów.

Dzień dobry.

Czy pracodawca może mnie zmusić do podpisania odpowiedzialności materialnej za sprzęt komputerowy w całej firmie ?

Proponował Ci przystawienie pistoletu do głowy? Jeśli nie, to jak Cię zmusi?

(czyli i ten,na którym pracuje, i ten,na którym pracują inni) ?

Zmień pracodawcę.

Wystarczy, że pani Krysia, czy pan Zenek z innego pokoju wymieni sobie bebechy komputera na jakiś złom, a Ty masz za to płacić?
Można podpisać odpowiedzialność materialną za rzeczy, do których mają wyłączny dostęp osoby odpowiedzialne materialnie za to. Dobrze by było, gdyby taki dostęp był też rejestrowany.

Pojawił sie pomysł, by  upchnąć te komputery na mój stan finansowy.

To wolny kraj. Możesz się zgodzić. Nie zabronimy Ci.

--
    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-06-28 15:24:11
Autor: tg
"Marek" <marek.ns@op.pl> wrote in message news:796e.000002a5.4a475e90newsgate.onet.pl...
Jestem administratorem sieci okoł 35 komputerów. Czy pracodawca może mnie
zmusić do podpisania odpowiedzialności materialnej za sprzęt komputerowy w
całej firmie ?

moze zlozyc propozycje nie do odrzucenia ;)

Pojawił sie pomysł, by  upchnąć te komputery na mój stan finansowy.
Uważam, że nawet powinienem miec na swoim stanie serwer i ten sprzęt, który mam
w bezpośrednim uzyciu. Jak to jsst w Waszych firmach ?

sprzet powinien miec na stanie ten kto go uzywa i jest w stanie fizycznie
byc za niego odpowiedzialny - nie martwilbym sie gdybym mial na stanie
dajmy na to szafe (zakladajac ze wspolpracownicy sa w stanie sie nia
poslugiwac ;) ) czy siakis serwer w osobnym pomieszczeniu, ale 35 komputerow z peryferiami to juz inna sprawa, jak sie komus przyda myszka czy kabelek to ty masz byc za to placil - chyba ze komus cos udowodnisz...

Data: 2009-06-28 23:32:35
Autor: Jotte
Odpowiedzialnośc materialna za sprzęt komputerowy
W wiadomości news:9a8cc$4a477d21$59641b7f$13835news.upc.ie tg <aa@bb.cpl>
pisze:

Jestem administratorem sieci okoł 35 komputerów. Czy pracodawca może mnie
zmusić do podpisania odpowiedzialności materialnej za sprzęt
komputerowy w całej firmie ?
moze zlozyc propozycje nie do odrzucenia ;)
Tzn. jaką? ;)

BTW - on już 2 dni temu pytał o to na pl.praca.dyskusje
z umiarkowanym zainteresowaniem.

--
Jotte

Data: 2009-06-28 21:22:00
Autor: Robert Tomasik
Odpowiedzialnośc materialna za sprzęt komputerowy

Ja na Twoim miejscu oczywiście wyraziłbym zgodę na odpowiedzialność materialną za ten sprzęt, pod warunkiem, że pracodawca zezwoli Ci na zamknięcie w jednym pokoju tego sprzętu i udostępni jedyny klucz - na zasadzie magazynu. Codziennie rano będziesz za pokwitowaniem wydawał komputery i resztę badziewia pracownikom, a pod koniec pracy to zbierał. Może taka odpowiedź zmusi pracodawcę szanownego do przemyślenia swojej propozycji i uświadomi jej absurdalność.

Data: 2009-06-28 22:27:27
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Robert Tomasik wrote:
[...]

i podobnie niech postąpi ta kobieta z administracji odpowiedzialna za biurka :-)

M.

Data: 2009-06-28 22:36:08
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:h28jnk$s4i$1news.onet.pl...
Robert Tomasik wrote:
[...]

Bo to moim zdaniem też bez sensu. Moim zdaniem za sprzęt powinni materialnie współodpowiadać korzystający z pokoju.

Data: 2009-06-28 22:52:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Robert Tomasik wrote:

Bo to moim zdaniem też bez sensu. Moim zdaniem za sprzęt powinni materialnie współodpowiadać korzystający z pokoju.

Paręnaście lat przepracowałem w różnych firmach i o takich absurdach nie słyszałem. Za wyjątkiem sklepu czy magazynu odpowiedzialność materialna dotyczyła takich rzeczy indywidualnego użytku jak laptop czy telefon komórkowy. Wyposażenie pokoju na pewno nie, nawet telewizor czy drukarka za grube $$$.

M.

Data: 2009-06-28 23:06:55
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:h28l5l$bj$1news.onet.pl...
Robert Tomasik wrote:
[...]

Ja w życiu pracowałem w dwóch i w obydwu jest to w ten sposób zorganizowane.

Data: 2009-06-29 15:07:42
Autor: ant
Marek wrote:
> [...]
Byłbym wdzięczny za informacje i wszelkie komentarze.

Moim zdaniem niektórzy w tym wątku przesadzają.
Po pierwsze, zrób sobie porzadek w papierach,
listę całego sprzętu itp. Potem rób zwykłe protokoły
przekazania/wydania danego sprzętu danemu
użytkownikowi/pracownikowi, który oczywiście
on podpisze, a u Ciebie będzie leżał oryginał.
Jak sprzet się zepsuje lub zużyje, to przyjmujesz
od niego ten sprzęt takim samym protokołem
z podpisami. Jak się nie będzie sprzet zgadzał
ze wczesniejszym protokołem wydania, to po prostu
go nie przyjmiesz. Przed pracodawcą jesteś kryty.
Pracodawcy tego nie robią po to, zeby udupić danego
pracownika, tylko po pierwsze w niektórych programach
zarzadzanie środkami trwałymi jest na tyle upierdliwe,
że księgowe często tak wolą zrobić, a z drugiej strony
patrząc - jestes administratorem, więc powinno Ci
zależeć na stanie sprzętu i edukacji użytkowników,
a tym sposobem pracodawca wyznacza jedną osobę,
której na sercu powinno leżec dobro sprzętu :-)

Poczuj się wyróżniony.

U mnie tak jest, a sieć większa i sprzęt
w 3 województwach plus krążący po Europie.

Oczywiście zakładam, że nie pracujesz tam
za 1200zł 8-)

Data: 2009-06-29 16:52:46
Autor: Zbynek Ltd.
Odpowiedzialnośc materialna za sprzę t komputerowy
Witam

ant napisał(a) :
Pracodawcy tego nie robią po to, zeby udupić danego
pracownika,

Ale mogą. Sami narobią machlojek ze sprzętem będącym poza kontrolą osoby odpowiedzialnej za niego. Wobec tego nie ma powodu, by w ogóle dopuszczać do ułatwienia takiej możliwości.

Gdy chodzi o pieniądze nie ma miejsca na grzeczność i uległość.

Miałem kiedyś podpisać się pod takim świstkiem. W kilkuosobowej firmie z bardzo drogim sprzętem. Ale pomieszczenia nie były zabezpieczone ani przed resztą pracowników, ani przed szefem :-)
Odmówiłem. Licząc się z tym, że pożegnam się z pracą. Nie pożegnałem. Wtedy :-)

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Odpowiedzialnośc materialna za sprzęt komputerowy