Odpowiedzialnosc podpisujacego umowe w sklepie

Data: 2009-08-19 12:37:00
Autor: Bartess
Odpowiedzialnosc podpisujacego umowe w sklepie
Witam.
Opiszę taką oto sytuację:
w sklepie o nazwie "Xxx" zakupiłem kilkoro drzwi do mieszkania wraz z montażem. Na zamówieniu oraz na umowie montażu w nagłówkach była firma "Yyy", na co szczególnie nie zwróciłem uwagi. Przy montażu ta firma "Yyy", która przyjechała wykonać tą usługę spartoliła robotę, usyfiła ściany itp. Teraz podczas rozmowy z tym gościem, z którym podpisywałem umowę i zamówienie twierdzi, że mam se dzwonić do tej formy, bo to nie on montował. Twierdzi, że on pracuje w Firmie "Xxx" a montaż wykonała inna firma "Yyy" i to niby z nią podpisałem umowę (na której tkwi JEGO przecież podpis). I tu moje pytanie: czy gość może wypierać się odpowiedzialności, mimo, że podpisał się na umowie w miejscu "podpis przedstawiciela/wykonawcy"? Jeżeli to jego odpowiedzialność, to pod "paragraf" i jakiego prawa to podchodzi?

Pozdrawiam __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4280 (20090726) __________

Data: 2009-08-20 00:36:36
Autor: Robert Tomasik
Odpowiedzialnosc podpisujacego umowe w sklepie

Należałoby ustalić, w jakim charakterze ów podpis został złożony. Może z upoważnienia, więc faktycznie XXX nie odpowiada w takim wypadku.

Data: 2009-08-20 09:13:37
Autor: Bartess
Odpowiedzialnosc podpisujacego umowe w sklepie
Aha. Tylko dziwi mnie to, bo nie podpisał się "z upoważnienia" tylko po prostu podpisał się. Jeżeli jest tak jak Pan napisał, to analogicznie to tak jak ja bym podpisal umowę za kogoś. Czy to nie podchodzi pod oszustwo? Dodam, że koles podpisujący nic nie wspominał, że to z jakiegoś upoważnienia czy coś.

Pozdrawiam __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4280 (20090726) __________

Data: 2009-08-20 02:18:52
Autor: witek
Odpowiedzialnosc podpisujacego umowe w sklepie
Bartess wrote:
Aha. Tylko dziwi mnie to, bo nie podpisaÂł siĂŞ "z upowaÂżnienia"

A musi?

Data: 2009-08-20 09:53:46
Autor: Bartess
Odpowiedzialnosc podpisujacego umowe w sklepie
Aha. Tylko dziwi mnie to, bo nie podpisa3 sie "z upowa?nienia"

A musi?

A bo ja wiem? Ni jestem prawnikiem :-). No zaraz... To za co taka osoba odpowiada? Tylko za to by złupić mnie z zaliczki? Czyli w ekstremalnym przypadku taki ktoś może podpisać umowę i powiedzieć "wal sie gościu teraz to se z tą firmą załatwiaj"?

Pozdrawiam i Dziękuję za odpowiedzi. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4280 (20090726) __________

Data: 2009-08-20 22:50:52
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Bartess" <bartessMALPA@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h6ivf2$ci6$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Poszukaj w sieci po haśle Bank Staropolski. Swego czasu taki numer wywiną swoim klientom Invest Bank.

Odpowiedzialnosc podpisujacego umowe w sklepie