Odpowiedzialnosc pracownika ZUS

Data: 2009-09-17 12:55:52
Autor: A
Odpowiedzialnosc pracownika ZUS
VoyteG pisze:
Znajomej zmarla ciocia. Niestety byla osoba nieubezpieczona, a znajoma
jedyna rodzina wiec postanowila ja pochowac. Podczas wizyty w ZUS
pracownica inspektoratu poinfomowala, ze ciocia moze byc pochowana, a
ZUS po otrzymaniu faktury oplaci koszty pochowku. Znaczy, ze znajoma
najpierw da wlasne srodki, a ZUS zwroci.

Znajoma tak zrobila i z faktura udala sie do ZUS. Tam ta sama pani
powiedziala... ze sie pomylila.
ZUS wyparl sie odpowiedzialnosci za swa pracownice, bo nie odpowiada.
Znajoma udala sie do opieki spolecznej, gdzie otrzymala informacje, iz
srodki na pogrzeb opieka posiada, ale nie moze ich zwrocic po
pogrzebie. Czyli gdyby nie doszlo jeszcze do pogrzebu, to opieka
sfinansowalaby to.
Ewidentnie, dzieki wprowadzeniu w blad, znajoma teraz musi pokryc
koszty pogrzebu, ktorych by nie miala, gdyby pracownica ZUS udzielila
jej kompetentych informacji.

Czy urzad taki jak ZUS nie odpowiada za profesjonalizm swoich
pracownikow?
Jakie prawa sluza teraz tej znajomej? ?

Czy masz tą poradę na piśmie? Jeżeli nie to szans żadnych. Jeżeli tak to
trochę więcej.

A.

Data: 2009-09-17 04:05:13
Autor: VoyteG
On 17 Wrz, 12:55, A <a...@a.pl> wrote:
VoyteG pisze:

Czy masz tą poradę na piśmie? Jeżeli nie to szans żadnych. Jeżeli tak to
trochę więcej.

Śmierc to jest po pierwsze szok mniejszy czy wiekszy i niezbedne
szybkie dzialania. Czy ZUS wyda porade na pismie w 1, 2 dni? Przeciez
nie mozna czekac z pochowaniem zmarlej osoby ustawowe 30 dni na
odpowiedz zgodnie z KPA:..
 Zatem jak ma sie zachowac osoba, bedac w takiej sytuacji, by potem
miec formalne postawy do wyciagania konsekwencji prawnych?

Data: 2009-09-17 13:06:51
Autor: spp
VoyteG pisze:

 Zatem jak ma sie zachowac osoba, bedac w takiej sytuacji, by potem
miec formalne postawy do wyciagania konsekwencji prawnych?

Trzeba się ubezpieczyć.

--
spp

Data: 2009-09-17 04:29:03
Autor: VoyteG
Odpowiedzialnosc pracownika ZUS
On 17 Wrz, 13:06, spp <s...@op.pl> wrote:
VoyteG pisze:

Trzeba się ubezpieczyć.

Super porada, ciekawe co byc pomyslal, gdyby ci ktos tak powiedzial,
gdybys dowiedzial sie, ze masz ciocie, ktora zmarla, a ty jestes
jedyna osoba z rodziny...

Data: 2009-09-17 13:35:20
Autor: spp
VoyteG pisze:

Trzeba się ubezpieczyć.

Super porada, ciekawe co byc pomyslal, gdyby ci ktos tak powiedzial,
gdybys dowiedzial sie, ze masz ciocie, ktora zmarla, a ty jestes
jedyna osoba z rodziny...

I co to zmienia?

Przepisy są jasne - ZUS finansuje jedną grupę społeczną, opieka społeczna inne, w ostateczności obowiązek ten spadnie na gminę.

A że różne przypadki chodzą po ludziach to zdaję sobie sprawę, tylko dlaczego państwo ma za nich myśleć?

--
spp

Data: 2009-09-17 04:44:48
Autor: VoyteG
On 17 Wrz, 13:35, spp <s...@op.pl> wrote:
VoyteG pisze:
y...

I co to zmienia?

Przepisy są jasne - ZUS finansuje jedną grupę społeczną, opieka
społeczna inne, w ostateczności obowiązek ten spadnie na gminę.

Zmienia tyle, ze pytanie dotyczy innego wątku. Pracownica ZUS
poinformowała, że ZUS pokryje koszt. Potem powiedziała, że się
pomyliła. Znajoma poniosła koszty, których by nie poniosła, gdyby nie
została wprowadzona w błąd przez ZUS. Jak ma postąpić osoba w takiej
sytuacji, by potem nie ponieść kosztów - przecież nie może z pogrzebem
czekać 30 dni na pisemna odpowiedz z ZUS zgodnie z KPA!

Data: 2009-09-17 13:58:49
Autor: Herald
Dnia Thu, 17 Sep 2009 04:44:48 -0700 (PDT), VoyteG napisał(a):

[...]

Już parę razy to podkreślaliśmy w tym wątku - jesteś w posiadaniu dowodów
że odpowiedź pracownicy była TAKA a nie INNA?

Znajoma poniosła koszty, których by nie poniosła, gdyby nie
została wprowadzona w błąd przez ZUS.

Mantra... :(

Jak ma postąpić osoba w takiej sytuacji, by potem nie ponieść kosztów

No to poniosła te koszty czy nie poniosła?
Pewnie chodzi Ci by "w podobnym przypadku nie ponosić kosztów".

- przecież nie może z pogrzebem czekać 30 dni na pisemna odpowiedz
z ZUS zgodnie z KPA!

Co Ty masz z tym KPA w stosunku do ZUS?
Terminy masz zapisane w UoUS.

Data: 2009-09-17 05:19:06
Autor: VoyteG
On 17 Wrz, 13:58, Herald <her...@onet.eu> wrote:

> [...]

Już parę razy to podkreślaliśmy w tym wątku - jesteś w posiadaniu dowodów
że odpowiedź pracownicy była TAKA a nie INNA?

Sam zasugerowales pytanie, czy petent w urzedzie jakim jest ZUS ma
mozliwosc udowodnienia, ze byla taka, a nie inna odpowiedz? Wiekszosc
wizyt ma charakter wylacznie rozmowy. Na zwrocenie sie pisemne nie ma
czasu, bo pogrzeb musi byc wykonany bez zbednej zwloki, zgadnij czemu?

> Znajoma poniosła koszty, których by nie poniosła, gdyby nie
> została wprowadzona w błąd przez ZUS.

Mantra... :(

Takie jest oficjalne stanowisko opieki społecznej, ze organizują
finansują pogrzeby osób nieubezpieczonych.Nie mogą finansować, gdy
pogrzeb jednak miał miejsce. Gdyby pracownica ZUS nie wprowadziła w
błąd znajomej, to koszty pokryłaby opieka społeczna.

Pewnie chodzi Ci by "w podobnym przypadku nie ponosić kosztów".

Genialnie nareszcie zrozumiałeś intencje tego wątku! :-)

Data: 2009-09-17 14:23:23
Autor: Herald
Dnia Thu, 17 Sep 2009 05:19:06 -0700 (PDT), VoyteG napisał(a):

Pewnie chodzi Ci by "w podobnym przypadku nie ponosić kosztów".

Genialnie nareszcie zrozumiałeś intencje tego wątku! :-)

No to sprawa jest rozwiązana. Twoja znajoma posiada już wiedzę która w
przyszłości pozwoli jej uniknąć "ponoszenia kosztów".
A tak poza tematem - jakie to wyrachowanie, by zwalać koszt pochówku, jakby
nie było członka swojej rodziny, na społeczeństwo i mieć jeszcze później
pretensje za "wprowadzenie w błąd".

Odpowiedzialnosc pracownika ZUS