Odpowiedzialność właściciela foru m

Data: 2009-08-26 09:43:04
Autor: Krzysztof Jodłowski
Odpowiedzialność właściciela foru m
Jestem właścicielem pewnego forum komputerowego. Mamy tam dział z możliwością zamieszczania ofert sprzedaży, kupna czy wymiany sprzętu. Pojawił się u nas użytkownik który oferował tanie laptopy z USA. Jak się później okazało był oszustem. Naciągnął kilka osób na zaliczki po czym się upłynnił. Jedna z tych osób chce pozwać mnie jako odpowiedzialnego za to oszustwo (na moim forum ten ktoś się ogłaszał). Wiem, że sprawa została zgłoszona na policję. Czy faktycznie odpowiadam za to oszustwo?

Nie, chyba że wiedziałeś o tym że on jest oszustem i świadomie puszczałeś ogłoszenie. Wtedy jesteś współwinny. Ale ktoś (policja) musi wcześniej Ci to udowodnić.
Przez analogię, gazeta papierowa (np. Gazeta Wyborcza) nie może odpowiadać za treść ogłoszeń, jeśli są zgodne z ich zasadami zamieszczania ogłoszeń. To znaczy, że np. nie można ogłosić się, że robisz włamania na zlecenie. Ale jeśli ktoś da ogłoszenie matrymionialne a później okaże się, że jest oszustem matrymonialnym, to skąd gazeta może o tym wiedzieć. Tak samo, że ktoś sprzedaje kradziony sprzęt a daje ogłoszenie "sprzedam tanio komputery".

--
Krzysztof

Odpowiedzialność właściciela foru m