Odpowiedzialnosc za wpis na forum

Data: 2009-11-15 13:13:41
Autor: adam
Odpowiedzialnosc za wpis na forum
Jesli na danym forum internetowym jest ostrzezenie, ze administrator nie ponosi
odpowiedzialności za treść publikowanych komentarzy, to kto faktycznie ponosi
odpowiedzialnosc karna za wpis na forum internetowym? Autor wpisu, czy
administrator forum?
adam

Data: 2009-11-15 14:21:37
Autor: tg

"adam" <adamertWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:395f.00000048.4afff075newsgate.onet.pl...
[...]

jezeli na czyims podworku zaczniesz zniewazac prezydenta to kto poniesie
odpowiedzialnosc - ty czy wlasciciel podworka?

Data: 2009-11-15 16:38:27
Autor: adam
Odpowiedzialnosc za wpis na forum
jezeli na czyims podworku zaczniesz zniewazac prezydenta to kto poniesie
odpowiedzialnosc - ty czy wlasciciel podworka?
A jesli wlasciciel podworka jest tego swiadkiem i nie reaguje?
Zalozmy, ze ktos wpisal na forum, ze Kowalski jest zlodziej i wlasciciel forum
zostawil ten wpis, to kto odpowiada?
adam

Data: 2009-11-15 16:26:32
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 15 Nov 2009 16:38:27 +0100, adam napisał(a):

jezeli na czyims podworku zaczniesz zniewazac prezydenta to kto
poniesie odpowiedzialnosc - ty czy wlasciciel podworka?

A jesli wlasciciel podworka jest tego swiadkiem i nie reaguje?

Chyba nie chcesz zasugerować, że właściciel kamienicy miałby ponosić odpowiedzialność za wszystko, co się tam mówi i robi? To już bliskie jest odpowiedzialności za muchy, które obsrały portret Najjaśniejszego Pana.

Zalozmy,
ze ktos wpisal na forum, ze Kowalski jest zlodziej i wlasciciel forum
zostawil ten wpis, to kto odpowiada?

Za wpis? Autor. Jeśli administrator jest autorem, to administrator -- ale jako autor ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-15 18:08:15
Autor: adam
Odpowiedzialnosc za wpis na forum
Chyba nie chcesz zasugerowaÄ&#65533;, Ĺźe wĹ&#65533;aĹ&#65533;ciciel kamienicy miaĹ&#65533;by ponosiÄ&#65533; odpowiedzialnoĹ&#65533;Ä&#65533; za wszystko, co siÄ&#65533; tam mĂłwi i robi?
Oczywiscie, jesli jest swiadkiem przestepstwa. Jesli np. ktos lzy prezydenta,
obowiazkiem swiadka jest zglosic to policji. Czy tak nie jest z administratorem
forum, tzn. czy nie powinien usunac taki wpis?
adam

Data: 2009-11-15 17:35:46
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 15 Nov 2009 18:08:15 +0100, adam napisał(a):

Oczywiscie, jesli jest swiadkiem przestepstwa. Jesli np. ktos lzy
prezydenta, obowiazkiem swiadka jest zglosic to policji.

Hovno pravda. Obowiązek zawiadomienia dotyczy tylko niektórych (nielicznych) przestępstw.

Czy tak nie
jest z administratorem forum, tzn. czy nie powinien usunac taki wpis?

To się zdecyduj za co chcesz go ścigać: za nieusunięcie wpisu, czy za brak zawiadomienia organów o przestępstwie?

Data: 2009-11-15 16:41:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
adam wrote:
[...]

A czy Kowalski jest złodziejem?

M.

Data: 2009-11-15 16:44:15
Autor: adam
Odpowiedzialnosc za wpis na forum
A czy Kowalski jest złodziejem?

A co mnie to obchodzi? Kto poniesie odpowiedzialnosc za ten wpis?
adam

Data: 2009-11-15 16:46:12
Autor: adam
Odpowiedzialnosc za wpis na forum
A czy Kowalski jest złodziejem?

Nie jest.
adam

Data: 2009-11-15 17:41:06
Autor: Jingiel
adam pisze:
[...]

Autor pomowienia.

Jingiel

Data: 2009-11-15 14:46:04
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 15 Nov 2009 13:13:41 +0100, adam napisał(a):

to kto
faktycznie ponosi odpowiedzialnosc karna za wpis na forum internetowym?
Autor wpisu, czy administrator forum?

Zawsze autor. Zawsze.

Data: 2009-11-15 07:49:17
Autor: Jacek
Olgierd napisał(a):
> [...]

> to kto
> faktycznie ponosi odpowiedzialnosc karna za wpis na forum internetowym?

Na pewno? Ostatnio się były minister sprawiedliwości (czy jego syn)
odgrażał że zrobi sprawę właścicielowi bloga Kataryny, a nie samej
Katarynie.
Cytat:
"Jeśli autorka nie zostanie zobligowana do zaprzestania pisania
kłamstw o Andrzeju Czumie, a Państwo nadal będziecie ukrywali jej
personalia, to w pewnym momencie stracimy cierpliwość i pozwiemy
wydawców tego portalu."
Co do for/blogów, właściciele ich zwykle nie znają personaliów
autorów. Z tego co kojarzę to wydawców czasopism papierowych można
pozwać, nie trzeba pozywać autorów.
Jak ustala się autorów (np.pomówień) na forach jeśli administratorzy
forów nie chcą podać numeru ip autora, oraz odmawiają usunięcia
spornych treści.
http://ds6.ovh.org/drppl.html
Dziobas RAR PLAYER - odtwarzacz filmów pobierający doskonale
dopasowane napisy

Data: 2009-11-15 16:24:06
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 15 Nov 2009 07:49:17 -0800, Jacek napisał(a):

> [...]

Na pewno? Ostatnio się były minister sprawiedliwości (czy jego syn)
odgrażał że zrobi sprawę właścicielowi bloga Kataryny, a nie samej

Na pewno. Po pierwsze nie cytuj Krzysztofa Czumy ;-) Po drugie odpowiedzialność administratora serwisu hostingującego treści ma charakter subsydiarny i tylko na warunkach określonych w art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Jednak nie oznacza to przejęcia odpowiedzialności przez administratora takiego serwisu za działania użytkowników!
[...]

Art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną się kłania.

Co do for/blogów, właściciele ich zwykle nie znają personaliów
autorów. Z tego co kojarzę to wydawców czasopism papierowych można
pozwać, nie trzeba pozywać autorów.

Jasne. Ale czasopismo to coś innego niż forum -- w pierwszym jest redakcja, która zatwierdza teksty, a forum działa właśnie jak hosting treści.

Jak ustala się autorów (np.pomówień)
na forach jeśli administratorzy forów nie chcą podać numeru ip autora,
oraz odmawiają usunięcia spornych treści.

Normalnie ;-) W tygodniu miewam po kilka takich próśb, gróźb, wezwań, żądań, błagań, etc. Reaguję tylko i wyłącznie na pochodzące od uprawnionych organów.

Data: 2009-11-16 08:08:05
Autor: Bartosz
> [...]

Na pewno? Ostatnio się były minister sprawiedliwości (czy jego syn)
odgrażał że zrobi sprawę właścicielowi bloga Kataryny, a nie samej

To dlaczego:
-zamknięto autorów (a nie użytkowników) serwisu OdSiebie? (umożliwiał
hosting plików)
-ktoś pozwał (i wygrał) NK za nieusunięcie obraźliwych/kłamliwych danych

Więc zdaje się, że mówisz o teorii, bo w praktyce pozywani są właściciele forów.

Art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną się kłania.

"Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając
zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez
usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi
działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia *lub uzyskania
wiarygodnej wiadomości* o bezprawnym charakterze danych lub związanej z
nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych."

Więc jak nie usunie, naraża się na zarzut że dostał "wiarygodną wiadomość",
a nie usunął.

Normalnie ;-) W tygodniu miewam po kilka takich próśb, gróźb, wezwań, żądań, błagań, etc. Reaguję tylko i wyłącznie na pochodzące od uprawnionych organów.

No zdaje się, tak robiła tez NK? I konkretnie - na jakiego rodzaju urzędowe pisma reagujesz? Wyroki sądu?
Czy coś jeszcze?

Pozdrawiam,
Bartosz

Data: 2009-11-16 08:12:05
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 16 Nov 2009 08:08:05 +0100, Bartosz napisał(a):

[...]

Nie wiem, uważam, że to błąd akurat. Zwłaszcza jeśli zaprzęgnięto do tego organy ścigania.

-ktoś pozwał (i wygrał) NK za nieusunięcie obraźliwych/kłamliwych
danych.

Z tego co wiem działał właśnie na warunkach art. 14 ust. 1 UoŚUdE. Nie odpowiadali jednak za rozpowszechnienie lecz za swój czyn (i nie karnie, lecz cywilnie).

Więc zdaje się, że mówisz o teorii, bo w praktyce pozywani są
właściciele forów.

Nie, w praktyce odpowiada autor. To, o czym mówisz to wierzchołek góry lodowej. O przypadkach, kiedy odpowiedzialność poniósł autor nawet nie słyszymy.

[...]

Po pierwsze musi tę wiadomość otrzymać. Po drugie musi ona być wiarygodna. Po trzecie dane muszą być bezprawne. Do postawienia tezy "ścigają administratorów" jest dość daleko.

[...]

Nie reaguję na:
- próby wpłynięcia na usunięcie z forum krytyki, dość często różni przedsiębiorcy mają zastrzeżenia, że ktoś dzieli się swoim zdaniem na ich temat (ale jeśli tam są bluzgi, to usuwam -- często same bluzgi tylko),
- próby wyciągnięcia danych użytkowników, choćby adresu IP,
- żądania usunięcia nazwiska osoby, która kiedyś zrobiła coś złego, zostało to opisane, a po latach uważa, że zaczyna nowe życie i nie chce, by jego nazwisko było tam wymienione.

reaguję na:
- wszelkie wezwania od organów do podania danych użytkowników,
- żądania usunięcia bluzgów, - prośby od zainteresowanych autorów, którzy chcieliby usunąć coś, co oni sami napisali i im np. wstyd,
- sprostowania, polemiki

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-16 09:25:51
Autor: Bartosz
[...]

A co w przypadku, gdy autor posługiwał sie anonimowym IP?
Wtedy wpis na forum jest, a autora nie ma (i nie ma kogo pozwać).

Data: 2009-11-16 08:41:45
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 16 Nov 2009 09:25:51 +0100, Bartosz napisał(a):

[...]

Autor jest, lecz trudno go ustalić.
Cóż, to nie jest jakaś nadzwyczajna sytuacja, w której nie sposób ustalić sprawcę czy odpowiedzialnego. Zostaje tylko prosić usługodawcę, by jednak usunął treść.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-16 08:43:02
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 16 Nov 2009 08:41:45 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

Aha, może jeszcze dodam, że przecież często jest tak, że usługodawcy nie przechowują danych o logowaniu w nieskończoność. Pokrzywdzony zauważył nieładny wpis po 2 latach, prosi o IP (OK, prosi przez organy o podanie adresu IP) -- ale usługodawca już dawno usunął te dane.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-17 11:49:46
Autor: Jacek
On 16 Lis, 09:12, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

Z tego co wiem działał właśnie na warunkach art. 14 ust. 1 UoŚUdE. Nie
odpowiadali jednak za rozpowszechnienie lecz za swój czyn (i nie karnie,

Nie znam się, ale chyba za pomówienia osób prywatnych można odpowiadać
tylko na drodze cywilnej. Wiec za tekst 'kowalski to złodziej' będzie
można się rozliczyć tylko cywilnie.

Nie reaguję na:
(...)
- żądania usunięcia nazwiska osoby, która kiedyś zrobiła coś złego,
zostało to opisane, a po latach uważa, że zaczyna nowe życie i nie chce,
by jego nazwisko było tam wymienione.

Czyli rozumiem że świadomie zbierasz i rozpowszechniasz dane osobowe
osób które sobie tego nie życzą. Nie dziwie się, że uważasz jako
błędne nalot na odsiebie.pl. Zdaje się że interpretujesz prawo tak by
Tobie pasowało, ignorując fakty (odsiebie, nasza klasa).;-)
I mówisz o swoich działaniach na blogu z twej sygnaturki czy czymś
innym?

reaguję na:
(...)
- sprostowania, polemiki

To bardzo dobrze, bo mi kiedyś właściciel vagla.pl odmówił prawa do
polemiki na temat zmieszczonych na jego portalu pomówień i kompletnych
zmyśleń. Dziwne jest, że publikuje tego typu rzeczy jednocześnie
odmawiając wypowiedzi drugiej stronie.

Data: 2009-11-17 20:55:28
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 17 Nov 2009 11:49:46 -0800, Jacek napisał(a):

Z tego co wiem działał właśnie na warunkach art. 14 ust. 1 UoŚUdE. Nie
odpowiadali jednak za rozpowszechnienie lecz za swĂłj czyn (i nie
karnie, lecz cywilnie).

Nie znam się, ale chyba za pomówienia osób prywatnych można odpowiadać
tylko na drodze cywilnej. Wiec za tekst 'kowalski to złodziej' będzie
można się rozliczyć tylko cywilnie.

Nie znasz się. Art. 212 kk działa także w przypadkach, o jakich piszesz.

Nie reaguję na:
(...)
[...]

Ĺšle rozumiesz.
Nic nie zbieram, pracuję w portalu. Zaś zdanie niektórych osób na takie tematy akurat nie ma wielkiego znaczenia.

Nie dziwie się, że uważasz jako błędne
nalot na odsiebie.pl. Zdaje się że interpretujesz prawo tak by Tobie
pasowało, ignorując fakty (odsiebie, nasza klasa).;-)

Nie znasz się i nie rozumiesz, ale zdanie masz ;-)

Data: 2009-11-21 05:32:08
Autor: Jacek
Olgierd napisał(a):
> [...]
> można się rozliczyć tylko cywilnie.

Nie znasz się.
Art. 212 kk działa także w przypadkach, o jakich piszesz.

Postaram się zapamiętać może ta wiedza się przyda.;-)

> Czyli rozumiem że świadomie zbierasz i rozpowszechniasz dane osobowe
> osób które sobie tego nie życzą.

Źle rozumiesz.
Nic nie zbieram, pracuję w portalu. Zaś zdanie niektórych osób na takie
tematy akurat nie ma wielkiego znaczenia.

Zdziwiłbym się gdybyś potwierdził. I nie traktujmy sprawy osobowo.
Rozumiem że uważasz, że to nie Ty zbierasz dane osobowe tylko osoba
która cię zatrudnia, niby logiczne i mogę się z tym zgodzić, ale
meritum sprawy to nie zmienia.

> Nie dziwie się, że uważasz jako błędne
> nalot na odsiebie.pl. Zdaje się że interpretujesz prawo tak by Tobie
> pasowało, ignorując fakty (odsiebie, nasza klasa).;-)

Nie znasz się i nie rozumiesz, ale zdanie masz ;-)

Mam nadzieje, że obejdzie się bez rozstrzygania sądowo kto ma racje.
Może się znasz i coś tam rozumiesz, ale dochodzi kwestia taka, że
podejrzewam że ściemniasz żeby pokazać że twoje na wierzchu, jakbyś
był po drugiej stronie to byś tak samo ciągnął tylko w inną stronę.
(wiem, za dużo 'że').
Czyli ustalając: tylko autor odpowiada za treść wpisu, ale osoba
hostująca może odpowiadać za jego nieusunięcie jeśli została o to
poproszona (paragrafy na to są). Oczywiście wymaga to długiej sprawy
sądowej i wynik jest nieznany. Zdaje się, że tego typu spraw nie było
jeszcze, no może poza wspomnianą naszą klasą.
Blog na temat teorii Jana Pająka i pokrewnych
http://pajakowo.blogspot.com

Data: 2009-11-21 14:49:20
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 21 Nov 2009 05:32:08 -0800, Jacek napisał(a):

> [...]

tematy akurat nie ma wielkiego znaczenia.

Zdziwiłbym się gdybyś potwierdził. I nie traktujmy sprawy osobowo.
Rozumiem Ĺźe uwaĹźasz, Ĺźe to nie Ty zbierasz dane osobowe tylko osoba
która cię zatrudnia, niby logiczne i mogę się z tym zgodzić, ale meritum
sprawy to nie zmienia.

No i nadal nie rozumiesz ;-) zaczęliśmy od "odpowiedzialność za wpis na forum" a doszliśmy do "zbiera dane osobowe". Więc o co pytasz: o dane osobowe czy o odpowiedzialność administratora forum za np. naruszenie dóbr osobistych użytkownika przez innego użytkownika?

Czyli ustalając: tylko autor odpowiada za treść wpisu,
ale osoba hostująca może odpowiadać za jego nieusunięcie jeśli została o
to poproszona (paragrafy na to są).

Poproszona to za mało; to jest właśnie przyczyna, dla której napisałem, że prośby i groźby zwykle ignoruję. Musi być wiarygodne bądź urzędowe zawiadomienie o bezprawności zgromadzonych danych. I dlatego jeśli mi np. jakaś firma pisze, że "na forum nas krzywdzą, a to konkurencja i byli pracownicy", to ja to zwykle olewam. Proszę o usunięcie bluzgów, często o usunięcie nazwisk -- ale sam wpis, często nawet bardzo krytyczny, zostaje.

Zdaje się, że tego typu spraw nie było
jeszcze, no może poza wspomnianą naszą klasą.

Tak, niedawno bodajże facet ze Szczecina dostał 5 tys. Jest jeszcze w rozwoju sprawa Tomasza W., niedawno wygrał z N-K sprawę w temacie "czy zdjęcie klasowe i imię i nazwisko i nazwa szkoły to dane osobowe" przed NSA. Ledwie co skończyła się głośna sprawa za "trolla" na Wikipedii, dokładnie z tego względu powód przegrał -- nie wiedział kogo pozywać (i pozywał admina, a nawet nie admina).

Była też sprawa forum Gazety Bytowskiej, gdzie prokuratura próbowała zapędzić redakcję tejże w kozi róg (i nawet przez jakiś czas się udawało).

Warto zapoznać się z tymi materiałami, bo to w sumie ciekawe jest i pouczające.

Data: 2009-11-18 07:43:47
Autor: Piotr VaGla Waglowski
On 17 Lis, 20:49, Jacek <turbo...@gmail.com> wrote:
[...]

Doprawdy?

 Piotr 'VaGla' Waglowski     vagla [at] vagla [dot] pl
 VaGla.pl Prawo i Internet   http://www.vagla.pl
 Internet Society Poland     http://www.isoc.org.pl

Data: 2009-11-19 07:56:24
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 18 Nov 2009 07:43:47 -0800, Piotr VaGla Waglowski napisał(a):

[...]

Może to nie "Jacek" a Krzysztof? ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-19 10:58:24
Autor: Jacek
> [...]

> polemiki na temat zmieszczonych na jego portalu pomówień i kompletnych
> zmyśleń. Dziwne jest, że publikuje tego typu rzeczy jednocześnie

Przecież bym nie kłamał. Jak chcesz to się go zapytaj.

Data: 2009-11-19 11:05:15
Autor: Piotr VaGla Waglowski
On 19 Lis, 19:58, Jacek <turbo...@gmail.com> wrote:
Przecież bym nie kłamał. Jak chcesz to się go zapytaj.

Dobrze. Zapytam. Jak tylko go spotkam.

Data: 2009-11-20 07:46:55
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 19 Nov 2009 10:58:24 -0800, Jacek napisał(a):

> [...]
> kompletnych zmyśleń. Dziwne jest, że publikuje tego typu rzeczy
> jednocześnie odmawiając wypowiedzi drugiej stronie.

Przecież bym nie kłamał. Jak chcesz to się go zapytaj. Pozdrawiam

ROTFL :o)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-18 22:18:27
Autor: Jotte
Odpowiedzialnosc za wpis na forum
W wiadomości
Jacek <turbos11@gmail.com> pisze:

[...]
Czemu dziwne?
Portal, serwis, blog, forum itp. to przecież czyjaś własność, czyjeś (wprawdzie wirtualne, ale jednak) miejsce.
Czy ty pozwalasz każdemu komu się spodoba wejść do swojego domu, na swój teren i gadać co mu się spodoba?

--
Jotte

Data: 2009-11-16 08:30:15
Autor: Danusia

Użytkownik "Bartosz" <example@example.com> napisał w wiadomości news:1b89yglwr4p6w.1sg9cayaoitx2$.dlg40tude.net...
[...]

Jest jeszcze KK
Art.17
§ 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

pozdr

Data: 2009-11-16 08:13:06
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 16 Nov 2009 08:30:15 +0100, Danusia napisał(a):

§ 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała
czynu zabronionego,

No właśnie, *w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu*. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-17 14:08:47
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 15 Nov 2009 16:24:06 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

I dla rozwiania wątpliwości: http://bit.ly/68cpy

i przełamany link:

http://wiadomosci.gazeta.pl/
Wiadomosci/1,80273,7262645,_Trollowanie___Sad_oddalil_apelacje_przeciwko_Wikipedii.html

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-17 15:22:06
Autor: Andrzej Adam Filip
Skracanie linkĂłw GW [was: Odpowiedzialnosc za wpis na forum]
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> pisze:
[...]

Ten link da się skrócić do
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7262645.html

P.S. Poniżej wersja dla "złośliwych" :-)
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7262645,Filmy_XXX.html

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Wszystko płynie ; gr.: Πάντα ῥεῖ. ;  łac.: Panta rhei.

Data: 2009-11-17 15:35:29
Autor: robert1
[...]

Pewnie właściciel kawiarenki internetowej, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie wysyła postów za które można mieć sprawę karną - od siebie z domowego komputera.

Data: 2009-11-17 15:40:51
Autor: Andrzej Adam Filip
robert1@mailinator.com pisze:
[...]

Wprost? Mądry nie. Nie wprost? Wystarczy trochę wiedzy :-)

Na news:soc.culture.polish był ostatnio zalew postów od "podszywacza"
który dostawał się do news.gazeta.pl i news.onet.pl przez serwery tor.
  http://www.torproject.org/

Wziął się za niego "cancel-bot" który zaczął kasować posty z adresami
serwerów wyjściowych sieci tor.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Oceniaj dziewczynę przy dzieży, a nie w tańcu.

Odpowiedzialnosc za wpis na forum