Odpowiedzialnośćwynajmującego w przypadku pożarunieruchomości.

Data: 2009-05-11 22:27:51
Autor: s
Odpowiedzialnośćwynajmującego w przypadku pożarunieruchomości.
Witam
Wynajmowałem nieruchomość. Doszło do pożaru w wyniku którego nieruchomość uległa
całkowitemu spaleniu. Najemca poniósł duże straty w wyniku pożaru.
Czy najemca może mieć jakieś roszczenia względem mnie?
Straż Pożarna nie podała przyczyny pożaru, ale możliwe, że było to zwarcie
instalacji elektrycznej.

Data: 2009-05-12 00:43:23
Autor: Andrzej Lawa
s pisze:
[...]

Generalnie najemca powinien pilnować stanu technicznego urządzeń, z
których korzysta.

Tak więc zakładając, że instalacja była wykonana poprawnie a tylko się
np. uszkodziła lub zużyła w toku użytkowania przez lokatora, to prędzej
Ty mógłbyś pozywać jego ;)

Data: 2009-05-12 10:40:12
Autor: .B:artek.
Odpowiedzialnośćwynajmującego w przypadku poż arunieruchomości.
s wyskrobał(a):
[...]

Teoretycznie tak. Ale to proces na lata. Jeżeli wynajmujący wykaże, że pożarł wybuchł z powodu - przykład - zwarcia w instalacji elektrycznej, którą zakładał właściciel, albo która była niesprawna.

--
..B:artek.

Data: 2009-05-12 09:47:08
Autor:
Odpowiedzialnośćwynajmującego w przypadku pożarunieruchomości.
B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):
s wyskrobał(a):
> [...]
Teoretycznie tak. Ale to proces na lata. Jeżeli wynajmujący wykaże, że pożarł wybuchł z powodu - przykład - zwarcia w instalacji elektrycznej, którą zakładał właściciel, albo która była niesprawna.

Jeśli zaś będzie można doszukać się jakiegokolwiek zaniedbania ze strony
właściciela w doprowadzeniu instalacji do stanu awaryjnego, to już
teoretycznie tak, i już nie na lata a na krótki proces. Wszystko zależy od
wielu okoliczności których nie podano.

Jeśli można było uniknąć poprzez podjęcie działań typu bhp, wymiana
przestarzałej instalacji na nową uniknąć pożaru i zniszczenia.

Podstawowe pytanie - czy wynajmujący swoim zaniedbaniem przyczynił się do
pożaru - jeśli tak, to może ponieść odpowiedzialność.

Data: 2009-05-12 22:48:18
Autor: WAM
Odpowiedzialno¶ćwyn ajmuj±cego w przypa dku pożarunieruchomo ¶ci.
On Mon, 11 May 2009 22:27:51 +0200, "s"
<sagarmathaWYTNIJTO@autograf.pl> wrote:

Wynajmowałem nieruchomość. Doszło do pożaru w wyniku którego nieruchomość uległa
całkowitemu spaleniu. Najemca poniósł duże straty w wyniku pożaru.
Czy najemca może mieć jakieś roszczenia względem mnie?
Jakie to straty? Stracil swoje mienie czy poniosl straty bno nie moze
prowadzic dzialalnosci bo nie ma gdzie? Jesli w Twojej nieruchomosci
mial jakies swoje ruchomosci to powinien je ubezpieczyc. On wie co tam
chcial trzymac i powinien ubezpieczyc sie od stosownego ryzyka. Ty
mogles ubezpieczyc nieruchomosc (mury).

Straż Pożarna nie podała przyczyny pożaru, ale możliwe, że było to zwarcie
instalacji elektrycznej.
Straz pozarna nie zajmuje sie podawaniem przyczyn pozarow. To moga badac biegli.

WAM
--
wczasy z dziecmi nad morzem www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem
wczasy z psem nad morzem

Odpowiedzialnośćwynajmującego w przypadku pożarunieruchomości.