Odpracowywanie zwolnieniaa lekarskiego?

Data: 2019-09-15 09:39:54
Autor: Big Jack
Odpracowywanie zwolnieniaa lekarskiego?
Mam taką zagwozdkę z prawa pracy. W mojej fabryce wymyślono i za zgodą
związku zawodowego wprowadzono takie rozwiązanie, że rok podzielono na
dwa okresy rozliczeniowe: styczeń - czerwiec i lipiec - grudzień. W
każdym okresie rozliczeniowym pracodawca może dwukrotnie zamienić zwykły
dzień pracy (pn.-pt.) na dzień zwykle wolny, np. sobotę. W pierwszym
okresie rozliczeniowym były to dwa wolne piątki w marcu, które były
odpracowywane w czerwcu. W drugim okresie rozliczeniowym jest już tylko
jedna taka zamiana, tj. w sobotę 21 września odpracowywana będzie Wigilia.
Były takie przypadki, że kiedy w marcu te piątki były wolne niektóre
osoby przebywały na zwolnieniu lekarskim. I te osoby tych piątków nie odpracowywały, co i słuszne i logiczne, bo w przeciwnym wypadku wyszłoby, że odpracowują zwolnienie lekarskie. A co w sytuacji kiedy najpierw 21 września będzie odpracowana Wigilia, a później okaże się, że ktoś 24 grudnia przebywa na zwolnieniu? Czy nie wyjdzie na to, że zaliczkowo odpracował dzień, w którym przebywa na zwolnieniu lekarskim? Może jestem w błędzie, ale IMHO w tej sytuacji powinno być wypłacona pracownikowi tradycyjna "100", bądź oddany mu do odbioru dzień wolny. Ja właśnie jestem w takiej sytuacji. W sobotę 21 września mam przyjść do pracy, jesienią idę do szpitala, a zwolnienie lekarskie po nim może sięgnąć aż do stycznia. HR twierdzi że albo na tę sobotę wezmę sobie urlop, albo przychodzę do pracy i żadnej "100" albo dnia do odbioru nie dostanę, bez względu czy 24 grudnia będę na zwolnieniu czy nie. Mam wrażenie że coś tu jest nie halo, bo jeśli mam dostać pieniądze za 21 września, to oczywiście wolę je dostać bez świadczenia pracy z mojej strony. Ale gdybym ją świadczył, to w perspektywie zwolnienia 24 grudnia powinno być mi to jakoś zrekompensowane, choćby w późniejszym terminie. Dobrze kombinuję, czy gdzieś popełniam jakiś błąd w wywodzie?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Odpracowywanie zwolnieniaa lekarskiego?