Odprowadzenie wody z posesji

Data: 2009-10-15 21:40:17
Autor: Robert
Odprowadzenie wody z posesji
Witam!

Jaki przepis, jaka ustawa reguluje sprawy odprowadzenia wody deszczowej z terenu posesji?
Czy jako właściciel działki muszę sam o to zadbać, czy może zarządca przyległej drogi powinien mi umożliwić podpięcie się z deszczówką do ich (drogowej) kanalizacji deszczowej?
Czy jeśli "w stanie zastałym" woda deszczowa z posesji (m.in. z rynien) odprowadzana była właśnie do ścieku korytkowego na jezdni, to czy jeśli drogowcy remontują/przebudowują drogę, budują chodnik, który jest podniesiony względem poziomu mojego terenu i tym samym unimożliwiony jest spływ wody na drogę, to to mój problem? Czy jednak drogowcy MUSZĄ (na podstawie czego?) uwzględnić w projekcie odprowadzenie wody z prywatnych posesji wzdłuż drogi?

Z góry dzięki za info
Pzdr

Odprowadzenie wody z posesji