Odrzucenie spadku - zstępni

Data: 2012-04-02 15:56:58
Autor: witek
Odrzucenie spadku - zstępni
michalp wrote:
Dzień dobry,

Wyjaśnijcie mi proszę - zmarł mój dziadek. Moja mama nie chce spadku,
więc złoży niebawem w sądzie oświadczenie o odrzuceniu spadku.

Ja jako
wnuk też takie oświadczenie złożę, ale wyczytałem, że to nie koniec
procedury, bo także moje dzieci niepełnoletnie będą w kolejce do tego
spadku. Dobrze to rozumiem?

tak. zstepni oznacza wszystkich w dół.

Jeśli tak, to w jaki sposób one mogą odrzucić spadek?

jesli się niepełnoletni, to wymaga to zgody sądu rodzinnego. A ten się nie zgodzi jeśli majątek ma jakąś wartość.

Dlatego lepiej zatrzymać się na tobie i przyjac z dobrodziejstwem inwentarza, jesli sa tam jakies dlugi lub wprost jest wiadomo ze sie oplaca.

I co z ich
jeszcze nienarodzonymi dziećmi, i tak dalej?

Nic. Skoro ich nie ma to nie są brani pod uwagę.
(z drobnym wyjatkiem, jak są już w brzuchu).

Odrzucenie spadku - zstępni