Data: 2009-03-30 07:56:25 | |
Autor: Krzysiek | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Witam
W grudniu 2008 zostalem okradziony poprzez przelew zdalny na koszt mojej karty Visa. Bank myslal 3 miesiace i wymyslil ze "dane osoby uczestniczacej w transakcji sa zgodne z Panskimi danymi, zawartymi w systemie Banku (zgodnosc danych imiennych i adresowych)." Przciez te dane musza byc zgodne zeby dokonac kradzieza za pomoca przelewu zdalnego! Poza tym interesujace jest to, ze sprawe zglosilem na Policje i oni jeszcze prowadza sledztwo a bank juz zakonczyl. Oczywiscie bede sie do nich odwolywal, ale zastanawiam sie czy warto gdzies jeszcze pisac? Kto (jaka instytucja) moze pomoc w takiej sprawie? Pozdrawiam Krzysiek |
|
Data: 2009-03-30 16:59:29 | |
Autor: Mithos | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Krzysiek pisze:
W grudniu 2008 zostalem okradziony poprzez przelew zdalny na koszt Jaki bank ? Jaka kwota ? -- Mithos |
|
Data: 2009-03-30 17:14:58 | |
Autor: zlotowinfo | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Uzytkownik "Krzysiek" <kkrolewicz@wp.pl> napisal w wiadomosci news:7b90c159-9727-4410-a352-11ee185f28bfw40g2000yqd.googlegroups.com...
Witam po jakim czasie zglosiles reklamacje? |
|
Data: 2009-03-30 08:20:53 | |
Autor: kkrolewicz | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
On 30 Mar, 17:14, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:
Uzytkownik "Krzysiek" <kkrolew...@wp.pl> napisal w wiadomoscinews:7b90c159-9727-4410-a352-11ee185f28bfw40g2000yqd.googlegroups.com... Reklamacje zglosilem dwa dni po kradziezy. Bank BPH kwota: 999,58 Euro |
|
Data: 2009-03-30 23:37:16 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Dnia Mon, 30 Mar 2009 08:20:53 -0700 (PDT), kkrolewicz@wp.pl napisał(a):
po jakim czasie zglosiles reklamacje? No to zasuwaj do prawnika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ GG: 3524356 ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ |
|
Data: 2009-03-30 18:11:34 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Krzysiek <kkrolewicz@wp.pl> writes:
W grudniu 2008 zostalem okradziony poprzez przelew zdalny na koszt Watpliwe, raczej "dane podane przez ta osobe". Nic z tego nie wynika. Przciez te Nie wiem co to jest przelew zdalny, ale obciazyc karte mozna bez podawania takich danych. Przyslali w ogole "wydruk dokumentu obciazajacego"? -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-03-30 12:15:10 | |
Autor: kkrolewicz | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Przelew zdalny to przelew bez pinu i jakiej kolwiek weryfikacji. Potrzebny jest tylko numer karty i moje dane imie i adres zameldowania. Takie przelwy robi sie za pomoce kart kredytowych VISA i MASTERCARD.
Tak przyslali ksero, ze podalem swoje imie, adres i numer karty. Twierdza ze przelalem pieniadze z pago.de (e-transakcje) na jakies konto w zakladach bukmacherskich. Krzysiek |
|
Data: 2009-03-31 00:13:38 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
kkrolewicz@wp.pl writes:
Przelew zdalny to przelew bez pinu i jakiej kolwiek weryfikacji. Podejrzane, nie ma czegos takiego. Moze byc obciazenie karty bez jej fizycznej (i/lub posiadacza) obecnosci. Pomijajac jakies tam kombinacje w USA i UK (i jeszcze moze jesli wydawca karty nie potrafi sprawdzic CVC2/CVV2, tak jest w USA, ale moze wszedzie, no i 3DS), to zgodnie z zasadami panujacymi w VISA/MC takie transakcje sa na wylaczne ryzyko sklepu. Takze wtedy, gdy podano wszelkie dane posiadacza karty, oraz gdy podano CVC2/CVV2. Wiec trzeba im ponownie moze oswiadczyc (w formie pisemnej), ze samemu sie tej transakcji nie przeprowadzalo, ani nikomu sie jej nie zlecalo itp, a karta byla caly czas w portfelu i nikt nie mial do nie dostepu (jesli tak bylo, oczywiscie). Bank nie moze obciazac klienta transakcjami fraudulentnymi (jest w ogole takie slowo?), jesli klient nie mial zadnej mozliwosci zapobiec takim transakcjom ani nie przyczynil sie do ich przeprowadzenia, w szczegolnosci jesli nie podawal numeru karty itd. Podanie prawidlowych danych posiadacza karty jest podejrzane, w praktyce oznacza to glownie wyplyniecie danych z jakiegos (innego) sklepu internetowego. Placiles cos ta karta wczesniej w sieci? Tak przyslali ksero, ze podalem swoje imie, adres i numer karty. Nie da sie "przelac" pieniedzy z karty w taki sposob. To pago.de itp. mogl obciazyc karte. Do zadań pago.de (albo zakladow bukmacherskich) w takim przypadku powinno nalezec wykazanie, ze zrobil to na polecenie posiadacza karty - w praktyce nie da sie tego wykazac. Jaki to bank? Jesli ponowna reklamacja szybko nie pomoze, to ja bym poszedl z tym do jakiejs gazety, i moze tez bym zlozyl zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa tym razem przez bank. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-03-31 08:16:30 | |
Autor: RobertS | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
> Jesli ponowna reklamacja szybko nie pomoze, to ja bym poszedl z tym do
jakiejs gazety, i moze tez bym zlozyl zawiadomienie o popelnieniu Jeżeli bank kolejny raz odrzuci reklamację to spróbowałbym rozstrzygnięcia przez arbitra bankowego...kwota jest odpowiednia. -- pozdrawiam RobertS |
|
Data: 2009-03-31 01:10:42 | |
Autor: kkrolewicz | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Jeżeli bank kolejny raz odrzuci reklamację to spróbowałbym Nie wiem czy arbitraż to odpowiednia strona, gdyż aby to miało sens to obie strony musza wyrazic cheć rozstrzygnięcia sporu przy pomocy arbitrazu. Bank to bank więc oni pewnie poweidza nie. Myslalem zeby uderzyc do UOKiK'u i KNF tylko nie wiem czy walic do nich od razu czy jeszcze probowac się odwolywać do banku. Poza tym w regulaminie który mi przekazano podczas wydawania karty jest §11 ust.10 "Warunkiem przejęcia przez Bank odpowiedzialności za skutki finansowe utraty karty są: - niezwłoczne dokonanie zastrzeżenia karty, - złożenie przez Użytkownika pisemnego oświadczenia wskazującego nieuprawnione operacje, - zgłoszenie faktu kradzieży Karty policji kraju, na obszarze którego miało miejsce zdarzenie, - przedłożenie Bankowi oryginału potwierdzenia dokonania zgłoszenia kradzieży Karty, wydanego przez policję," O innych warunkach w przytoczonym regulaminie nie ma mowy, więc jedyną stroną, która go łamie jest Bank BPH. W odpowiedzi na moja reklamacje nie udowodniono mi złamania ani jednego punktu z regulaminu. Ewidentnie próbują zrzucić winę na mnie. Tylko co ja mogę z bankiem? |
|
Data: 2009-03-31 10:20:12 | |
Autor: RobertS | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Nie wiem czy arbitraż to odpowiednia strona, gdyż aby to miało sens to zanim coś takiego napiszesz to może poczytaj czym się zajmuje arbiter bankowy: www.zbp.pl bank tutaj nie ma nic do gadania i nie musi się na arbitraż zgadzać, ww. działa na wniosek klienta banku i dla niego właśnie został stworzony oczywiście alternatywą dla arbitra jest sąd cywilny, a raczej jest o co walczyć, bo kwota niebagatelna! -- pozdrawiam RobertS |
|
Data: 2009-03-31 02:08:36 | |
Autor: kkrolewicz | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
zanim coś takiego napiszesz to może poczytaj czym się zajmuje arbiter Dzieki za info, ale powstaje kolejne pytanie, czy arbiter cos wogóle pomoze, gdyż §1 ust.2 Regulaminu Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego mówi: "Dla celów Regulaminu przyjmuje się, że konsumentem jest osoba fizyczna, która zawiera umowę z bankiem w celu nie związanym z działalnością gospodarczą." Karta z której dokonano kradzieży jest kartą MasterCard Business, czyli jest kartą związaną z działalnością gospodarcza. Czy mimo to mogę oddać sprawę do arbitra bankowego? |
|
Data: 2009-03-31 11:22:06 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
kkrolewicz@wp.pl writes:
Karta z której dokonano kradzieży jest kartą MasterCard Business, Niestety nie. Ale może to i lepiej, bardziej wierzę w sprawiedliwość sądu niż arbitra (była już taka sprawa z PKO BP...). MJ |
|
Data: 2009-03-31 05:36:20 | |
Autor: kkrolewicz | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
W takim razie proszę o pomoc. Na razie napisałem pismo do banku w odpowiedzi na ich zakończenie reklamacji. Próbuje ich wypunktować że w podpisanym regulaminie jest o ich odpowiedzialności finansowej, a ja nie złamałem żadnego punktu umowy i nie mogą mi nic zarzucić. Nawet na dokumentach przy każdej nowej karcie jest napisane że "MasterCard Business zapewni Państwu również komfort i bezpieczeństwo." Wiec czuje sie całkowicie oszukany, zapewniają o bezpieczeństwie a tu lipa. Zastanawia mnie też dlaczego Bank mi odpowiada a nie MasterCard? Jak złożyć pozew do sądu i jakiego? Robić to samemu, czy może uderzyć do UOKiKu i próbować za pomocą jakiejś organizacji konsumenckiej? |
|
Data: 2009-03-31 15:15:16 | |
Autor: RobertS | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Na razie napisałem pismo do banku w odpowiedzi na ich zakończenie bo to bank wydał kartę i ją rozlicza...
udaj się do prawnika i zajmij się tematem profesjonalnie, jeżeli karta jest firmowa to koszty wynajęcia ww. będziesz sobie mógł rozliczyć -- pozdrawiam RobertS |
|
Data: 2009-03-31 15:35:43 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
kkrolewicz@wp.pl writes:
Na razie napisałem pismo do banku w odpowiedzi na ich zakończenie Nie chodzi o odpowiedzialnosc banku. Bank nie musi tu za nic odpowiadac, bank po prostu powinien (w pewnym sensie) anulowac transakcje, zabierajac pieniadze sprzedawcy. Sprzedawca nic nie moze na to poradzic, takie sa warunki akceptowania kart, ktorych sie nie widzi na oczy. Zastanawia mnie też dlaczego Odpowiedzi MC mozna sie spodziewac w wyjatkowych przypadkach. Raczej nie w tak prostych jak ten. Bank po prostu chce oszukac swojego klienta, bo nie chce mu sie wyegzekwowac zobowiazan wynikajacych z zasad panujacych w MC. Jaki to bank tak w ogole? -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-03-31 07:08:37 | |
Autor: kkrolewicz | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
On 31 Mar, 15:35, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:
kkrolew...@wp.pl writes: Nie chodzi o odpowiedzialnosc banku. Bank nie musi tu za nic odpowiadac, Czytalem o chargeback'u. W USA jest to bardzo popularny sposób składania reklamacji. Mozna odzyskać pieniądze za prawię każdą usługę, przedmiot zapłacony za pomocą karty MC/Visa. W Polsce to jakoś nie obowiązuje. Bank po prostu chce oszukac swojego klienta, bo nie chce mu sie Bank BPH. Już szukam nowego, ale nie wiem czy nie zamienię siekierki na kijek. Czy pisać odpowiedz na ich reklamację, czy od razu walić do prawnika? Na co się powoływać? Wydaje mi się że ten chargeback powinien dawno zalatwić sprawe. Poza tym zaraz po dokonaniu kradzieży zablokowali mi karte, nie mogli tego zrobić przed kradzieżą? Nie mogę weryfikować niepewnych transakcji na telefon? Ja moge za to placic. Lepsze to niż być okradanym. |
|
Data: 2009-03-31 23:25:58 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
kkrolewicz@wp.pl writes:
Czy pisać odpowiedz na ich reklamację, czy od razu walić do prawnika? Kwestia indywidualnego wyczucia. Moze bank nie do konca zrozumial o co naprawde chodzi? Musza miec czarno na bialym, ze dana transakcja to byl fraud (a nie np. klient zapomnial) wykonany (z pewnoscia) bez przedstawienia karty oraz bez utraty karty przez klienta, a wiec takze zupelnie niezawiniony i niezalezny od klienta. Na co się powoływać? Wydaje mi się że ten chargeback powinien dawno Chargeback to instrument, z ktorego korzysta bank. Klienta to nie powinno interesowac. Poza tym zaraz po dokonaniu kradzieży zablokowali mi Nie, jesli nie sa jasnowidzami. Nie mogę weryfikować W praktyce, nie. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-03-31 14:35:18 | |
Autor: RobertS | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
Karta z której dokonano kradzieży jest kartą MasterCard Business, jeżeli karta dot. dz. gosp. to nie ma sensu pisać do arbitra, sąd może i jest bardziej skuteczny, ale koszty, czaso- i pracochłonność tego rozwiązania są zdecydowanym minusem... -- pozdrawiam RobertS |
|
Data: 2009-03-31 15:31:57 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
kkrolewicz@wp.pl writes:
"Warunkiem przejęcia przez Bank odpowiedzialności za skutki finansowe Bez zwiazku jesli karta nie zostala utracona. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2009-03-31 07:33:52 | |
Autor: kkrolewicz | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
> "Warunkiem przejęcia przez Bank odpowiedzialności za skutki finansowe Skoro to nie dotyczy, to w regulaminie nie ma ani slowa o kradzieży zdalnej. Czyli mogą mnie tak kraść na potęgę? Wydaje mi się że kradzież karty i kradzież z karty to to samo. |
|
Data: 2009-03-31 08:17:14 | |
Autor: kkrolewicz | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
> "Warunkiem przejęcia przez Bank odpowiedzialności za skutki finansowe Skoro to nie dotyczy, to w regulaminie nie ma ani slowa o kradzieży zdalnej. Czyli mogą mnie tak kraść na potęgę? Wydaje mi się że kradzież karty i kradzież z karty to to samo. |
|
Data: 2009-03-31 23:27:01 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej? | |
kkrolewicz@wp.pl writes:
Skoro to nie dotyczy, to w regulaminie nie ma ani slowa o kradzieży Roznica jest zasadnicza. Kradziez karty wymaga pewnego "udzialu" klienta i moze zostac zauwazona przed proba transakcji. -- Krzysztof Halasa |
|