Odsetki od KK Millennium

Data: 2010-06-02 21:57:29
Autor: Karol MARCHEWKA
Odsetki od KK Millennium
Rzecz dotyczy sposobu naliczania odsetek od operacji na karcie kredytowej Millennium. W du偶ym skr贸cie historia operacji jest nast臋puj膮ca:
1) 15.04 - wydano kart臋
2) 20.04 - 1000z艂 - operacja got贸wkowa: sp艂ata zad艂u偶enia w innym banku
3) 20.04 - 10z艂 - prowizja od powy偶szego
4) 25.04 - 200z艂 - operacja bezgot贸wkowa - zakupy w sklepie A
5) 30.04 - 5z艂 - naliczono mi odsetki ale tylko od transakcji got贸wkowej na kwot臋 1000z艂 za okres od daty operacji do pierwszego dnia roboczego maja czyli za dni od 20.04-04.05
6) 15.05 - 210z艂 - operacja bezgot贸wkowa - zakupy w sklepie B
7) 20.05 - 215z艂 - sp艂ata karty kredytowej (5z艂 to odsetki z poz. 5, 10z艂 to prowizja z poz. 3, a 200z艂 to cz臋艣ciowa sp艂ata pierwszej operacji czyli tej z poz. 2)
8) 25.05 - 210z艂 - operacja bezgot贸wkowa - zakupy w sklepie c
9) 31.05 - naliczenie odsetek...

No w艂a艣nie naliczenie, ale w jakiej kwocie?
ad.2) odsetki powinny by膰 naliczone od dnia 05.05 do pierwszego dnia roboczego czerwca czyli do 01.06 w艂膮cznie, przy czym za okres od 05.05-19.05 od kwoty 1000z艂 a od 20.05-01.06 od kwoty 800z艂 poniewa偶 200z艂 zosta艂o sp艂acone
ad.3) od prowizji odsetek si臋 nie p艂aci?... kwota sp艂acona 20.05
ad.4) powinienem mie膰 naliczone odsetki za okres od dnia transakcji do .... - no w艂a艣nie do kiedy czy do 30.04 czy za grace period czyli do 20.05 czy do 31.05 czyli dnia naliczania odsetek
ad.5) od odsetek kolejnych odsetek si臋 nie p艂aci?... (zreszt膮 zabrania tego prawo) kwota sp艂acona 20.05
ad.6 i ad.8) grace period ko艅czy si臋 dla nich 20.06 wi臋c odsetki nie powinny by膰 naliczane

Karol

Data: 2010-06-02 22:42:58
Autor: MarekZ
Odsetki od KK Millennium
U偶ytkownik "Karol MARCHEWKA" <adresnamojej@stroniewww.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:hu6d36$nmn$1@news.onet.pl...
[...]

Tak.

[...]

Nie, do 1 czerwca w艂膮cznie.

[...]

Odsetki nie naliczane, niemniej jednak g-p ko艅czy si臋 dla nich 25 czerwca, a nie 20 czerwca.

Data: 2010-06-02 22:48:19
Autor: Mithos
Odsetki od KK Millennium
W dniu 2010-06-02 22:42, MarekZ pisze:
Tak.

Ja kiedy艣 z艂o偶y艂em reklamacj臋 w Millennium odno艣nie odsetek naliczonych od kwoty przeniesionego zad艂u偶enia. Z tego co pami臋tam w TOiP ani nigdzie nie by艂o napisane, 偶e odsetki b臋d膮 si臋 nalicza艂y od dnia dokonaniu przelewu. W moim odczuciu odsetki mog艂y si臋 naliczy膰 ale dopiero gdybym nie sp艂aci艂 kwoty przeniesionego zad艂u偶enia w GP, wi臋c moim zdaniem dzia艂anie banku by艂o nies艂uszne. Bank przyzna艂 mi racj臋 i odsetki zwr贸ci艂 :)

--
Mithos

Data: 2010-06-02 22:52:22
Autor: MarekZ
Odsetki od KK Millennium
U偶ytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:hu6g2q$lh$1@news.onet.pl...

[...]

Ale to chyba dawno, nie? Kiedy艣 za dawnych wspania艂ych czas贸w, przelewy z tych kart by艂y traktowane jako operacje bezgot贸wkowe. Albo mo偶e by艂 to pierwszy b/t? Bo tutaj klient najwyra藕niej wykona艂 standardow膮 operacj臋 typu "przelew na sp艂at臋 zad艂u偶enia w innym banku".

Data: 2010-06-02 23:03:05
Autor: Mithos
Odsetki od KK Millennium
W dniu 2010-06-02 22:52, MarekZ pisze:
[...]

Dok艂adnie nie pami臋tam ale wydaje mi si臋, 偶e by艂o to ok. 3 lata temu.

--
Mithos

Odsetki od KK Millennium