Odsetki od lokat dłuższych niż rok

Data: 2009-09-28 21:21:23
Autor: Damian Niusy
Odsetki od lokat dłuższych niż rok
Witam,

3 lata temu założyłem lokatę w Getin Banku będąc pewnym że odsetki będą kapitalizowane i dopisywane do lokaty co roku. Ale z tego co sobie liczę to odsetki są naliczone tylko za ilość dni (1096).

Teraz to już mało ważne bo takich lokat nie będę zakładał ale chciałem wiedzieć jak to jest w innych bankach. Czy któreś banki kapitalizują odsetki po roku ?

Damian

Data: 2009-09-28 22:13:11
Autor: Krzysztof

"Damian Niusy" <bezznaczenia@interia.pl> wrote in message news:h9r2uu$rn4$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Trudno powiedziec, nie zakladam juz od kilku lat dlugich lokat. Trzeba wczytywac sie w regulaminy danego banku, czy masz napisane, ze kapitalizowane po okresie umownym, czy inaczej. Generalnie wczesniej banki oferowaly lokaty dlugoterminowe na zmienny procent a wtedy jestes zdany na laske prezesa banku. Czesto bylo tak, ze stopy rynkowe rosly a takie lokaty staly w miejscu. Generalnie nie polecam nikomu takich lokat, chyba, ze oferta jest na atrakcyjny staly procent a przewidujesz znaczna obnizke na rynku. Generalnie do lokowania dlugoterminowego nalezy wybierac obligacje skarbowe, gdzie taki produkt jest wystandaryzowany i zalezny od pewnych parametow rynkowych, o ktorych mozna przeczytac w liscie emisyjnym. Obecnie w okresie kryzysku wieksze zyski daja konta oszczednosciowe i lokaty np. 7-dniowe bez podatku, takze zamrazanie kasy na dlugi termin przy niestabilnej sytuacji nie ma chyba wiekszego sensu.

Data: 2009-09-28 22:28:40
Autor: Damian Niusy
[...]

Wczytuję się w regulamin Getin ale niestety nic nie wspomina o
kapitalizowaniu.

§ 16
1. Dla celów obliczania odsetek przyjmuje się, że rok ma 365 dni.
2. Odsetki naliczane są za rzeczywistą ilość dni okresu umownego.

Teraz to jak napisałem nie mam zamiaru czegoś takiego robić.
Ale 3 lata temu to chyba myślałem że % mogą spadać więc tak wyszło.
Ale na tym nie kapitalizowaniu do Getin mnie wydymał nie ma co.
Teraz to mam KO w Polabanku i w Euro więc chyba nie najgorzej.
Ale też mam lokatki na 2 lata w Getinie na 8% więc porównywalne
z tym co teraz w Polbanku i Eurobanku.

Damian

Data: 2009-09-28 22:58:52
Autor: Krzysztof

"Damian Niusy" <bezznaczenia@interia.pl> wrote in message news:h9r6e0$f2m$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

§ 17
Odsetki, w ostatnim dniu okresu umownego dopisywane są do
rachunku Lokaty lub przelewane są na rachunek ROR lub TOP

Niestety nic nie ma o kapitalizacji po roku.

Dawniej, jak siegam pamiecia do lat 90 to kapitaliazacje na takich dlugich lokatach byly nawet kwartalne, potem roczne, ale to juz przeszlosc. Kapitalizacje roczna masz na pewno dla obligacji 2-letnich, ale tak jak pisalem wczesniej to teraz nie warte zachodu.

Data: 2009-09-29 09:22:40
Autor: blad
Odsetki od lokat dłuższych niż rok
Użytkownik "Krzysztof"
[...]

Przed rokiem 90 wszystkie cztery banki miały kapitalizację roczną,
co więcej, kiedys nie bylo takiego wynalazku jak zmienny procent :-)

Po raz pierwszy taką fałszywą lokatę 2 i 3 letnią bez kapitalizacji rocznej
zobaczyłem w BiG Banku.
Na dodatek roczna lokata miała takie oprocentowanie, że przetrzymanie
jej przez 2 lata dawało wyższe odsetki niż na dwuletniej, która klientowi
pokazywała wyższy % w skali roku ale nie informowała o braku kapitalizacji rocznej. Od tego czasu unikalem tego banku - po zmianie nazwy na Millennium mialem tam krótko rachunek tylko w celach testowych
*** blad ***

Data: 2009-09-29 12:48:06
Autor: Damian Niusy
[...]

A może 3 lata temu jak zakładałem to w regulaminie było coś innego.
Tak sie zastanawiam żeby złożyc reklamacje z uzasadneniem że że 3 lata temu w regulaminie była informacja o rocznej kapitalizacji :) O żadnych zmianiach nie informowali więc muszą pokazać stary regulmin.

Damian

Odsetki od lokat dłuższych niż rok